فرصت استثنایی خرید ارزان بیمه بدنه خودرو در خرداد 1400

کدخبر: ۴۱۴۵۴۵
خرید بیمه بدنه خودرو در سال‌های اخیر اهمیت فراوانی پیدا کرده است.
فرصت استثنایی خرید ارزان بیمه بدنه خودرو در خرداد 1400

 اگر بخواهیم دلیل افزایش تمایل به داشتن بیمه بدنه را بررسی کنیم، باید علت را در بالارفتن قیمت خودروها و قطعات یدکی جستجو کرد. بیمه بدنه، یکی از انواع بیمه اتومبیل است که می‌تواند خسارت خودروهای شما را در برابر خطرات رانندگی و حوادث جبران نماید.

حال با توجه به این مساله، آیا می‌توان به بیمه بدنه خودرو فکر کرد و از پوشش‌ها و شرایط خرید آن غافل بود؟ هنگام صحبت از خرید بیمه بدنه، ناخودآگاه مساله قیمت نیز مطرح می‌شود. اصلا باید بیمه بدنه را از کجا بخریم ؟ خب در این مطلب برآن هستیم که موضوعات مطرح شده را با هم بررسی نماییم. پس با ما همراه باشید.

بیمه بدنه چیست و چه پوشش‌هایی دارد؟

در این نوع بیمه، مالک وسیله نقلیه اتومبیل خود را در برابر خطرات بیمه می‌کند تا درصورت بروز حادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و الحاقی تقسیم می‌شوند:

الف) خطرات یا پوشش‌های اصلی بیمه بدنه 

پوشش‌های اصلی شامل خساراتی هستند که حین نجات یا انتقال خودرو به آن وارد می‌شوند. رخ دادن حادثه برای اتومبیل، خساراتی که با رخ دادن حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه به وسیله نقلیه بیمه‌شده یا وسایل یدکی همراه آن وارد می‌شود. ضمنا خسارات وارده به لاستیک‌ها و چرخ‌های موضوع بیمه شده تحت پوشش بیمه بدنه است.

البته نباید فراموش کرد که بیمه شخص ثالث خودرو دو نوع خسارات مالی و جانی یا همان خسارات بدنی شخص ثالث را پوشش می دهد و بیمه‌گر متعهد به پرداخت حداکثر پوشش بیمه شخص ثالث اتومبیل برای جبران خسارت های جانی و مالی مطابق حداکثر تعهدات توافقی در بیمه‌نامه شخص ثالث است.

ب) پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه

این پوشش‌های بیمه بدنه دربرگیرنده پوشش‌هایی هستند که با پرداخت حق بیمه بدنه بیشتر ارائه می‌شوند. برخی از پوشش‌های اضافی بیمه بدنه به شرح زیر هستند:

  • خسارات ناشی از حوادث طبیعی سیل، زلزله و آتشفشان

  • خسارات نوسانات قیمت خودرو 

  • پوشش حذف فرانشیز

  • خسارت کشیده شدن میخ یا اشیای نوک تیز به بدنه اتومبیل

  • شکست شیشه

  • پوشش حذف استهلاک

  • خسارات وارد به خودرو در خارج از مرزهای کشور

  • پاشیدن رنگ و اسید بر بدنه خودرو

حال که پوشش‌های بیمه بدنه شرح داده شد، شاید برایتان نحوه تهیه این بیمه‌نامه مبهم باشد. احتمالا از خودتان بپرسید: نحوه محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو چیست ؟  چه عواملی در محاسبه قیمت بیمه بدنه نقش دارند؟ 

نرخ بیمه بدنه

عوامل موثر در نرخ بیمه بدنه ماشین

نحوه محاسبه قیمت بیمه بدنه 

برای  خرید بیمه بدنه ماشین، نیاز است که یک سری از هزینه‌ها برآورد شوند. در ادامه عوامل تاثیرگذار در نرخ بیمه بدنه را بررسی می‌کنیم:

الف) نوع خودرو

که مهم ترین عامل در تعیین قیمت بیمه بدنه خودرو است. هرچه قیمت و ارزش خودرو بالاتر باشد، به همان میزان حق بیمه بدنه نیز افزایش خواهد یافت. انتظار ندارید که قیمت بیمه بدنه لامبورگینی و تیبا در یک اندازه باشند.

ب) سال ساخت خودرو 

تاثیر سال ساخت خودرو بر حق بیمه پرداختی مستقیم است. هرچه سال ساخت خودرو به زمان حال نزدیک‌تر باشد، قیمت بیمه بدنه بالاتر خواهد بود.

ج) ارزش روز خودرو 

هنگام بیمه خودرو، ارزش روز خود را در نظر گرفته و آن را در فرم پیشنهادیه بیمه بدنه وارد نمایید. هنگام بیمه خودرو، آخرین قیمت خودرو اهمیت دارد؛ ولی این به معنای پایین اعلام کردن ارزش واقعی خودرو و پرداخت حق بیمه کمتر نیست.

زیرا با این کار، در هنگام تصادفات، شرکت بیمه قیمت اعلامی خودروی شما را در هنگام خرید بیمه بدنه لحاظ خواهد کرد و پوشش بیمه خسارت را متناسب با آن پرداخت خواهد کرد. لذا شما نمی‌توانید هزینه خسارت خود را به صورت مناسب از شرکت بیمه دریافت نمایید و به ضرر مالی شما منجر می‌شود. در نهایت، شما مجبور خواهید بود ما به التفاوت مبلغ خسارتی دریافتی از بیمه و خسارت واقعی اتومبیل  خود را باید از جیب پرداخت نمایید.

د) پوشش‌های بیمه بدنه 

همان طور که پیشتر اعلام کردیم، پوشش‌های بیمه بدنه در دو دسته اصلی و الحاقی جای می‌گیرند. پوشش‌های اصلی، حداقل پوشش‌های ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه هستند. ولی در صورت انتخاب پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه، ملزم به پرداخت حق بیمه بالاتر خواهید بود.

ه) تخفیفات بیمه بدنه 

افرادی که مایل به تمدید بیمه بدنه خود هستند و قبلا از بیمه بدنه خود خسارت دریافت نکرده باشند، می‌توانند از تخفیف عدم خسارت هنگام تمدید بیمه‌نامه استفاده نمایند. همچنین اگر خودروی شما صفر کیلومتر باشد، یا مایل به خرید نقدی بیمه بدنه باشید، تخفیف 10 الی 30 درصدی برای بیمه خودرویتان لحاظ خواهد شد.

علاوه بر این تخفیفات، شرکت‌های بیمه و سامانه‌های خرید آنلاین بیمه نیز پروموشن‌ها و جشنواره تخفیف برای خرید این بیمه در نظر می‌گیرند که با توجه به آن تخفیفات، می‌توانید خرید ارزان بیمه بدنه را تجربه نمایید.

آیا می‌توان بیمه بدنه را انتقال داد؟

امکان واگذاری بیمه بدنه به غیر امکان پذیر نیست مگر این‌که خود بیمه‌گزار درخواست خود را به صورت کتبی اعلام نماید. ضمنا تخفیفات بیمه بدنه نیز به غیر انتقال داده نمی‌شود. پس با توجه به مطالبی که عنوان کردیم، در صورت تمایل به انتقال بیمه بدنه خودروی خود، نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • انتقال بیمه بدنه باید در مدت اعتبار این بیمه صورت گیرد و پس از سررسید انقضای بیمه، امکان انتقال بیمه وجود نخواهد داشت.

  • در صورتی که اعتبار بیمه‌نامه تمام شده باشد و شما خودروی جدید خریداری کرده باشید، حداکثر شش ماه مهلت برای انتقال بیمه وجود دارد.

  • اگر خودروی خود را به همراه بیمه بدنه‌اش فروختید، فروش خودرو را در عرض 24 ساعت به شرکت بیمه اطلاع دهید.

  • اگر خودروی جدید شما گران‌تر از خودروی قبلی‌تان باشد، بیمه بدنه جدید برای شما صادر خواهد شد. در غیر این صورت، مبلغ مابه التفاوت بیمه بدنه به شما پرداخت می‌شود.

بدیهی است که در زمینه محاسبه قیمت بیمه بدنه، انتقال بیمه یا حتی خرید بیمه سوالاتی برای شما پیش بیاید؛ یا بخواهید هرچه زودتر بیمه بدنه خود را با بهترین شرایط خریداری نمایید. برای گردآوری اطلاعات و ارائه بهترین پیشنهاد، سایت‌های مختلفی را بررسی کردیم تا بتوانیم بهترین شرکت یا سامانه بیمه‌گر را به شما معرفی کنیم.

سایت بیمه دات کام یکی از بهترین گزینه‌ها در امر خرید آنلاین بیمه و محاسبه هزینه بیمه شناسایی شد. بیمه دات کام از جمله کارگزاری‌های آنلاین معتبر است که علاوه‌بر بیمه بدنه ، انواع دیگر بیمه شامل بیمه موتور سیکلت، بیمه مسافرتی، بیمه درمان شامل بیمه تکمیلی، بیمه آتش‌سوزی و زلزله، بیمه انفرادی و سازمانی و همینطور بیمه مسئولیت پزشکان و حتی بیمه کرونا را نیز ارائه می‌دهد.

شما به راحتی می‌توانید با ورود به این سایت، انواع بیمه‌نامه‌های شرکت‌‌های بیمه‌ای مجاز بیمه مرکزی را استعلام و مقایسه نمایید. ضمنا، امکان تماس تلفنی با شماره 0214372 و دریافت راهنمایی‌های رایگان و کاملا بیطرفانه و اطلاعات تخصصی بیمه از کارشناسان متخصص بیمه دات کام برای انتخاب بهترین بیمه بدنه فراهم شده است. شما پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه مناسب شرایط خود در کمترین زمان ممکن، بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت می‌نمایید.

این شرکت همواره رضایت بیمه‌گزاران را کسب کرده است.ضمنا در آخرین ماه بهار 1400،  ارزان‌ترین قیمت بیمه از جمله بیمه خودرو شامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث را در سایت خود ارائه نموده است. پس در کنار مزایای یاد شده، خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه از این سایت نیز نکته مهمی است که باید در ذهن داشته باشید. مساله‌ای که بار هزینه‌ای سبد خانواده را کاهش خواهد داد. 

به نقل از سایت بیمه دات کام 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید