با کارایی قالب بتن و انواع آن بیشتر آشنا شوید

کدخبر: ۴۱۷۶۷۷
قالب فلزی بتن؛ دارای استقامت زیادی می‌باشد. برای پروژه‌های ساختمانی بزرگ از این قالب استفاده می‌شود.
با کارایی قالب بتن و انواع آن بیشتر آشنا شوید

برای ساختن یک قالب بتن لازم است بتن تازه در قالب بتن ریخته شود. این قالب دارای انواع مختلفی می‌باشد. در ساخت سازه‌های بتنی مهمترین مرحله آن نحوه قالب بندی می‌باشد. به همین دلیل مجری طرح  سازه‌های بتنی باید حتما در جریان مستقیم امور مربوط به قالب بندی قرار بگیرد. جزئیات ابعاد؛ مشخصات؛ روش‌های اجرای قالب بندی زیر نظر مهندس پروژه صورت می‌گیرد. 

انواع قالب بتن و مشخصات آن

قالب فلزی بتن؛ دارای استقامت زیادی می‌باشد. برای پروژه‌های ساختمانی بزرگ از این قالب استفاده می‌شود. این قالب خود نیز دارای انواع مختلفی می‌باشد که هر کدام کارایی خاص خود را دارد. اندازه و سایز قالب بتن فلزی به طور استاندارد از عرض ده سانتی‌متر شروع می‌شود. تولید این قالب تا عرض پنجاه سانتی‌متر می‌باشد. برای تولید این قالب در قالب‌های تسمه‌ای یا جوشی؛ برای کف از ورق سه میل استفاده می‌شود. برای تسمه‌ها ورق پنج میل مورد استفاده قرار می‌گیرد. قالب بتن خاص؛ مدور و مدولار از دیگر قالب‌های بتنی می‌باشد. مجموعه مدرن سازان در ساخت و تولید این قالب‌ها فعالیت مستمر دارند.

 قالب بتن 

این قالب با توجه به محل و نوع استفاده آن طبقه بندی می‌شوند. مناسب‌ترین قالب بتن برای پروژه‌های ساختمانی بزرگ معمولا با حجم قالب بتن؛ مقدار جریان؛ وزن و فشاری که قالب باید تحمل کند  مورد سنجش قرار می‌گیرد. به طوری‌که قالب بتنی که برای پروژه‌های عمرانی مسطح مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از سه تا دوازده اینچ متغیر می‌باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین مقدار بتن در زیر بنای پروژه‌های مسطح استفاده می‌شود. 

در مکان‌هایی که پروژه‌های عمرانی همچون سد و مخازن؛ دیوارهای یک طرفه و دو طرفه؛ پل‌ها و .... ساخته می‌شوند به دلیل وزن زیاد این پروژه‌ها؛ قالب فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اجرای پی ساختمان‌های بلند و یا اجرای پایه پل که نیاز به تحمل وزن هزاران پوند بتن می‌باشد؛ لازم است قالب بتنی با ارتفاع حدود دوازده تا بیست فوت مورد استفاده قرار گیرد.  

اتصال قالب بتن با چه وسایلی انجام می‌شود؟ 

این وسایل شامل واشر گاس و تنگ تسمه‌ای؛ کلمپس؛ پین و گوه؛ بلت؛ مهره بلت؛ گیره متوسط یا کلیپس؛ واشر دو لوله؛ بلت عصایی می‌باشد. لازم است در شروع کار تمام این ابزار در دسترس باشد.  

قالب بتن

قالب بتن

قالب بندی 

یکی از موثرترین قسمت در اجرای سازه‌های بتنی از نظر زمانی و اقتصادی قالب بندی می‌باشد. به همین دلیل رعایت کردن نکات اجرایی؛ کیفیت اجرا؛ استفاده از بهترین نوع قالب نقش مستقیمی بر استقامت پروژه دارد. لازم به ذکر است قالب بندی در ساخت ساختمان و پروژه‌های کوچک و بزرگ با یکدیگر متفاوت می‌باشد. معمولا برای ساختمان‌های کوچک جهت قالب بندی فونداسیون؛ آجر مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا برای اجرای فونداسیون بتنی؛ پل‌های بزرگ؛ سکوها و ..... پنل‌های قالب بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

با توجه به این‌که قالب‌ بتن در اندازه و سایزهای مختلفی تولید می‌شوند؛ پنل‌های قالب بندی را می‌توان بر اساس نقشه سازه و نوع آن در شکل‌های مختلفی تولید کرد. جهت حفظ مقاومت با توجه به فشار بتن و ضخامت دیوار می‌توانید از قطعات تکمیلی همچون انواع میان بلت نیز استفاده کنید. 

قالب بندی در اجرای فونداسیون 

یکی از اجزای درونی هر سازه؛ پی‌ساختمان یا فونداسیون آن می‌باشد. به دلیل فشار ناشی از ستون‌ها؛ پی‌ساختمان باید کاملا مقاوم و مستحکم باشد. پی‌سازی ساختمان بر اساس نوع سازه و مکانی که قرار است پروژه در آن اجرا شود؛ تحت شرایط متفاوتی صورت می‌گیرد تا مقاومت و استحکام سازه تامین شود. 

قالب بتن1

 قالب بتن

زیرا اولین مرحله ساخت پروژه فونداسیون است که باید طبق استانداردهای لازم اجرا شود. در قالب بندی پی‌ساختمان یا فونداسیون قالب‌های آجری؛ چوبی و فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر کدام کارایی خود را دارند.  

قالب چوبی بتن 

از این قالب برای قالب بندی سقف؛ تیر؛ فونداسیون و ستون‌ها استفاده می‌شود. امروزه چوب‌های روسی جهت قالب بندی چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پهنای این قالب‌ها بین ده تا سی سانتی‌متر می‌باشد. ضخامت این قالب بین سه تا پنج سانتی‌متر است. معمولا قالب‌های چوبی دارای شش متر طول می‌باشند. بیشتر قالب‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای عرض ده؛ پانزده و بیست سانتی‌متر هستند. ساخت این قالب‌ها نیاز به زمان بیشتری دارد و کیفیت آن‌ها نیز به اندازه کیفیت قالب بتن فلزی نمی‌باشد. 

قیمت قالب فلزی 

به دلیل نوسانات قیمت در بازار؛ قیمت قالب فلزی نیز متغیر می‌باشد. مدرن سازان در سایت خود مشخصات دقیق؛ نوع ورق؛ وزن قالب تسمه‌ای و .... را درج کرده است. برای اطلاع از قیمت قالب فلزی می‌توانید با این مجموعه تماس بگیرید. گاهی قیمت‌ قالب‌هایی که تولید می‌شوند با یکدیگر تفاوت دارد. 

قالب بتن2

قالب بتن

یکی از دلایل اختلاف قیمت این محصولات می‌تواند تنوع در نوع ورقه‌های موجود در بازار باشد. اختلاف قیمت در این ورقه‌ها بر قیمت قالب‌ بتن تاثیر مستقیمی دارد. کیفیت این قالب‌ها نیز می‌تواند در قیمت این محصول موثر باشد. برخی شرکت‌ها با حذف هزینه‌های اضافی باعث ثابت ماندن قیمت محصولات خود و جذب مشتری بیشتر می‌شوند. برخی از شرکت‌ها با تولید کمتر و افزایش قیمت؛ محصولات خود را بازار ارائه می‌دهند. اما در مقابل برخی شرکت‌های تولید کننده با سود کمتر و تولید بیشتر در جذب مشتریان؛ موفق عمل می‌کنند. 

مدرن سازان 

این مجموعه شامل گروه صنعتی و بازرگانی می‌باشد که با سال‌ها تجربه کار و فعالیت در تولید کلیه تجهیزات قالب بندی بتن توانسته‌اند گامی مهم در جهت ارتقای این صنعت بردارند. شرکت مدرن سازان با نیروهای متخصص و کاردان؛ با ارائه محصولات مرغوب و با کیفیت پیشتاز می‌باشد. متخصصین این مجموعه می‌توانند شما را در به ثمر رساندن پروژه خود یاری دهند. چنان‌چه مایل باشید این افراد می‌توانند شما را مشاوره و راهنمایی کنند. چنان‌چه بعد از خرید از این مجموعه نیاز به افراد ماهر و کارآمد داشته باشید؛ مجموعه مدرن سازان متخصصین خود را با شما همراه می‌کند. مشخصات تمامی محصولات مدرن سازان در سایت می‌باشد. 

اجرای فونداسیون

اجرای فونداسیون

برای اطلاع از قیمت این محصولات می‌توانید تماس حاصل کنید و در جریان قیمت دقیق قرار بگیرید. شما می‌توانید با مراجعه غیر حضوری و اینترنتی به سایت مدرن سازان از کارایی و انواع قالب بتن و دیگر تجهیزات این مجموعه بزرگ؛ اطلاعات مفیدی کسب کنید. اگر قصد خرید از این مجموعه را دارید می‌توانید به صورت اینترنتی سفارش خود را انجام دهید و در کوتاه‌ترین زمان آن را تحویل بگیرید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید