مدیرعامل مایکت عنوان کرد:

۷۰ میلیون جستجوی ماهانه در مایکت

کدخبر: ۴۲۰۴۱۰
فروشگاه اندرویدی مایکت تا امروز بر روی بیش از ۲۵ میلیون گوشی نصب شده و ماهانه نیز ده میلیون کاربر فعال دارد.
۷۰ میلیون جستجوی ماهانه در مایکت

مدیرعامل مایکت در نشست خبری که به منظور ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این فروشگاه اندرویدی برگزار شد با اشاره به اینکه این استور در آینده نزدیک نیز از فضای صرفا عرضه کننده اپلیکیشن به سمت فضای سرگرمی می رود گفت: این مارکت اندرویدی تا امروز بر روی بیش از ۲۵ میلیون گوشی نصب شده و ماهانه نیز ده میلیون کاربر فعال دارند.

بیش از ۶۰ میلیون دانلود در ماه انجام شده و با حضور ۲۲ هزار توسعه دهنده و ۳۵۰ هزار اپلیکیشن فروش مایکت در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۲.۸ برابر افزایش داشته است. همچنین برخی رکوردهایی هم در سال ۹۹ داشتیم که به طور مثال اپلیکشن مسیریاب بلد در ۴ روز ۴۵ هزار نصب جدید و اپلکیشن شاد هم در یک روز به ۳۵۰ هزار نصب جدید رسید.

به گفته وحید رحیمیان آنها توانسته اند ویژگی‌های متمایزی نسبت به سایر مارکت‌های اندرویدی داشته باشندکه به روزرسانی سریع بازی‌ها، نمایش نظرات کاربران و نقدهای آنها، وجود بازی‌های تحریم شده و پروموت کردن اپلیکیشن‌های باکیفیت از جمله این موارد است. رحیمیان گفت ماهانه ۷۰ میلیون جستجو در مایکت صورت می‌گیرد و این آمار ۷ هزار ترابایت ترافیک ماهانه نیز به همراه می‌آورد.

رحیمیان افزود: مایکت پلتفرم دو وجهی است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را به کاربران متصل می‌کند. از جمله مزایای مایکت برای کاربران این است که ترافیک در این استور نیم‌بها محاسبه شده و سرعت دانلود اپلیکیشن‌ها بسیار بالا است.  همچنین در مورد پشتیبانی پرداخت نیز کاربران با آرامش مراحل پرداخت را انجام داده و نسخه اپلکیشن مطابق با قابلیت‌های گوشی کاربر است.

مدیرعامل مایکت همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا آنها قصد دارند به حوزه پخش فیلم و سریال و A-VOD ورود پیدا کنند یا خیر گفت: در حال حاضر یک هفته‌ای است که این کار را انجام داده‌ایم و قصد داریم که تعامل بیشتری با تولیدکنندگان محتوا و منتشرکنندگان داشته باشیم تا این بخش از مایکت نیز کاملا متمایز باشد.

رشد ترافیک در سال ۹۹

در ادامه این نشست مدیر فنی مایکت با اشاره به اینکه ترافیک مایکت از ابتدای سال تا پایان سال ۹۹، ۴۰ درصد رشد کرده است، گفت: «وقتی شیب رشد ترافیک ما افزایش پیدا کرد،رشدی ۲.۵ برابری هم در زیرساخت ابری تجربه کردیم. تمرکز اصلی ما در زیرساخت مایکت روی سه نکته است. اصلی‌ترین تمرکز ما روی سرعت دانلود کاربران است.»

کمیل کمال، به پیشنهادهای هوشمند مایکت اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد دانلودهای فعلی مایکت از پیشنهادهای هوشمند مایکت است. این نشان می‌دهد که این سیستم ما به خوبی کار می‌کند و جای پیشرفت دارد.

او در ادامه افزود: «حوزه بعدی ادز است که برای توسعه دهندگان جذاب است. با همکاری آژانس تبلیغاتی مگنت این کار را پیش می‌بریم. در قسمت سرچ تبلیغ نشان می‌دهیم یا در گشت و گذار در صفحات دیگر هم تبلیغ نمایش داده می‌شود.» به گفته کمال روزانه ۲/۳ میلیون جست‌وجو در مایکت صورت می‌گیرد که ۵۰ درصد دانلودهای روزانه از طریق جست‌وجو انجام می‌شود.

کمال همچنین بیان کرد: «ما در مایکت برای جلوگیری از تقلب فعالیت‌هایی انجام دادیم. یک بخشی از این فعالیت در سمت توسعه‌دهنده و بخشی هم به کاربر مربوط است. ما از دانلود تقلبی جلوگیری می‌کنیم. به اضافه اینکه از نمایش نظرات تقلبی جلوگیری می‌شود. سیستم جلوگیری از تقلب در خرید هم داریم که سبب می‌شود پرداخت امنی را برای کاربران داشته باشیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به حوزه بازی‌های دیتادار اشاره کرد و گفت: «این بازی‌ها بازی‌هایی هستند که حجم بسیاری بالایی دارند مانند آسفالت و پابجی و کال آف دیوتی. ما این بازی‌ها را پشتیبانی می‌کنیم. دانلود این بازی‌ها پرحجم هستند. براساس آمار ۲۵۰  هزار دانلود در ۲۴ ساعت اولیه، آپدیت پابجی رخ داد. البته متاسفانه این بازی به دستور کمیته فیلترینگ از مایکت حذف شد.» کمال در ادامه اضافه کرد که روزانه در مایکت آپدیت ۵۰ هزار اپلکیشن بررسی می‌شود و روزانه ۵۰۰ اپلکیشن در مایکت به روزرسانی می‌شود.

در ادامه این نشست  مدیر روابط عمومی مایکت به منابع انسانی مایکت اشاره کرد و گفت: تیم مایکت ۷۰ نفر است و در حال بزرگ شدن هستیم و در یکسال اخیر هم تعداد قابل توجهی به تیم اضافه شدند. در حال حاضر نیمی از تیم مایکت دورکار هستند و مطابق با شرایط کشور به صورت صد در صد و یک دوم و یک سوم در دفتر کار حاضر می‌شوند.

حدیث خسروی ادامه داد: برای سلامت حفظ کارکنان تست دوره‌ای کرونا داشتیم. تیم پشتیبانی توسعه دهنده بیش از ۲۰۰ اپلکیشن جدید یا نسخه ارسالی را در روز بررسی می‌کند. در ماه ده هزار درخواست را پاسخ می‌دهند. این تیم در دوران کرونا هیچ تغییر منفی در عملکردشان نبوده است.

وی در پایان به مسئولیت اجتماعی مایکت اشاره کرد و گفت: داده‌ها نشان می‌دهد که ۱۰ درصد کاربران براساس تعریف سازمان ملل سواد دیجیتال را دارند و می‌توانند از خدمات کامل پلتفرم‌های موجود استفاده کنند. برای اینکه بتوانیم طیف را گسترده‌تر کنیم و کاربران باکیفیت به این فضا اضافه کنیم، در حوزه مسئولیت اجتماعی در زمینه سواد دیجیتال فعالیت می‌کنیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید