راه اندازی مزرعه شترمرغ با کمترین هزینه

کدخبر: ۴۲۲۲۰۷
راه اندازی هر شغلی مسلما سختی هایی را به دنبال دارد.
راه اندازی مزرعه شترمرغ با کمترین هزینه

 به همین دلیل راه اندازی مزرعه پرورش شترمرغ مانند سایر شغل ها سختی هایی را به دنبال دارد. شترمرغ یک گونه از پرنده بزرگ بوده که قابلیت پرواز ندارد و همیشه دوست دارد به صورت گله ای نگهداری شود. شترمرغ دارای زندگی متفاوت تری با دیگر پرندگان دارد و به همین دلیل پرورش این نوع از پرنده سختی هایی را نیز به همراه دارد.

شترمرغ به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا و همچنین ارزشمند بودن چربی آن در بین مردم مسلما بازار خرید و فروش بهتری را به خود اختصاص میدهد. داشتن یک جفت شترمرغ میتواند بعد از چندین سال گله ی بسیار بزرگی را تشکیل دهد و به دلیل تجارت بیشتر این نوع پرنده میتوان درآمد زیادی از آن را به جیب زد.

یکی از اصلی ترین معیار هایی که برای پرورش شترمرغ باید مد نظر داشت تجهیز کردن یک مزرعه خوب و استاندارد میباشد. جثه شترمرغ باعث شده است تا مکان پرورش این نوع پرنده هم گسترده تر و حساس تر باشد به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم داریم تا به صورت کامل روش های راه اندازی مزرعه شترمرغ را برای شما معرفی نمائیم در نظر داشته باشید که این نوع از مقاله به عنوان متفاوت ترین و کامل ترین مقاله موجود در سطح اینترنت میباشد و از روش هایی استفاده میکنیم که باعث میشود تا هر شخصی با هر بودجه ای بتواند اقدام به راه اندازی مزرعه پرورش شترمرغ کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن به عنوان یک شغل از آن کسب درآمد نمایید.

شرایط راه اندازی مزرعه شترمرغ با هزینه کم

همانطور که گفتیم شروع هر کسب و کاری نیازمند بایدها و نبایدهایی بوده و همچنین نیازمند هزینه هایی میباشد که باید برای خرید برخی از تجهیزات و ... واگذار شود.

زمین و محل نگهداری

برای شروع پرورش شترمرغ ابتدا باید یک زمین نسبتا بزرگ مد نظر گرفته شود. در نظر داشته باشید که متراژ زمین به تعداد پرنده شما بستگی دارد زیرا شترمرغ به دلیل داشتن جثه بزرگ نیازمند محیطی میباشد که به راحتی بتواند پرنده در آن بدود. به همین دلیل امروزه تمامی محیط های پرورش شترمرغ به صورت مستطیل بوده تا پرنده با خیال راحت بتواند اقدام به حرکت و فعالیت داشته باشد. در نظر داشته باشید که جوجه شترمرغ در زمان جوجه بودن به محیط کمتری برای زندگی نیاز دارد اما به دلیل اینکه که جوجه شترمرغ رشد سریع تری دارد به همین دلیل این عامل باعث میشود تا به مرور زمان محیط شما با کمبود فضا مواجه شود.

تغذیه شترمرغ

تغذیه شترمرغ

شترمرغ بالغ و جوجه در طول شبانه روز به آب و غذا نیاز دارد. به دلیل جثه بزرگ شترمرغ میزان تغذیه این نوع پرنده هم بیشتر بوده و این مورد یکی از مشکلات پرورش دهنده ها میباشد.  هر شترمرغ به صورت استاندارد به 2 کیلو تا 3 کیلو تغذیه در طول روز نیاز دارد تامین کردن این حجم از غذا به تعداد زیادی از پرنده کار دشواری بوده ولی این پرنده به دلیل داشتن قیمت بالا میتواند سود بسیار زیادی را برای پرورش دهنده به ارمغان بیاورد. بهتر است به این نکته مهم توجه داشته باشید که 70% هزینه صرف شده در پرورش شترمرغ فقط صرف تغذیه پرنده شده و در این نوع پرنده مهم ترین آیتم تغذیه میباشد.

آب هم یکی از مهم ترین عامل در پرورش شترمرغ میباشد. تمامی محیط شما باید دارای حوض های آب سالم باشد زیرا به دلیل زیاد بودن خوراک این پرنده این عامل باعث میشود  تا مصرف آب نیز افزایش زیادی داشته باشد و بهتر است این مورد را هم به یاد داشته باشید که شترمرغ به کم بودن میزان  آب و غذا علاقه ای نداشته و این مورد میتواند باعث تلف شدن پرنده شود.

 یکی از تفاوت هایی که نوع آب مصرفی این پرنده با سایر پرنده ها دارد نوع آب مصرفی آن میباشد به عنوان مثال در فصل سرما آب مصرفی شترمرغ و جوجه شترمرغ باید حدود 20درجه باشد و برای این مورد نیازمند خرید آبگرمکن میباشد. زیرا به دلیل زیاد بودن خوراک این پرنده این عامل باعث میشود  تا مصرف آب نیز افزایش زیادی داشته باشد و بهتر است این مورد را هم به یاد داشته باشید که شترمرغ به کم بودن میزان  آب و غذا علاقه ای نداشته و این مورد میتواند باعث تلف شدن پرنده شود.

بهداشت و شرایط نگهداری

بزرگ بودن جثه باعث میشود تا مقاومت بدن نیز افزایش چشمگیری داشته باشد اما این مورد در شترمرغ ها کاملا برعکس میباشد. شترمرغ پرنده ای کاملا حساس بوده که اگر شرایط بهداشتی در نگهداری این نوع پرنده حفظ نشود این عامل باعث میشود تا پرنده دچار بیماری شده و برای درمان بیماری این نوع پرنده باید هزینه های بسیار زیادی را متقبل شوید.به عنوان مثال همیشه باید محیط شترمرغ عاری از هر گونه مواد اضافی بوده و ظرف غذا و آب این پرنده همواره تمیز شود تا هیچ خطری شترمرغ را تهدید نکند.

شرایط جوجه کشی از شترمرغ

همانطور که در بخش های قبلی گفتیم جوجه کشی از شترمرغ به روش طبیعی کاملا به ضرر پرورش دهنده بوده و تنها راهی که میتواند راندمان بهتری داشته باشد جوجه کشی به روش مصنوعی میباشد. یکی از اصلی ترین راه های جوجه کشی به روش مصنوعی خرید دستگاه جوجه کشی شترمرغی میباشد. برخی از افراد بر این باورند که استفاده از دستگاه جوجه کشی عادی هم این قابلیت را دارد که از تخم شترمرغ جوجه کشی نماید اما این مورد کاملا اشتباه بوده و دستگاه های جوجه کشی شترمرغی دارای سیستم متفاوت تری از سایر دستگاه ها میباشد.

در نظر داشته باشید که به دلیل زیاد بودن اندازه و حجم تخم شترمرغ به هیچ عنوان اقدام به خرید تخم به صورت اینترنتی نکرده و حتما تخم را به صورت حضوری و یا از گله خود جمع آوری نماید.

بعد از خریداری تخم و دستگاه بهتر است که دستگاه را به صورت خالی راه اندازی کرده و از کارکرد دستگاه اطمینان حاصل نمائید در نظر داشته باشید که بهترین گزینه خرید لوازم جوجه کشی به صورت اضافی میباشد زیرا اگر محصول شما کیفیت خوبی نداشته باشد و در طول دوران جوجه کشی دچار مشکلاتی بشود این مورد میتواند آسیب زیادی به تخم ها وارد نماید که در صورت خرابی میتواند اقدام به تعویض قطعات آن نمایید.

با توجه به حساس  بودن جوجه کشی از شترمرغ استاندارد بودن دستگاه و شرایط رطوبتی و دمایی  عامل اصلی در جوجه کشی از شترمرغ میباشد. به همین دلیل رعایت کردن چند فاکتور میتواند راندمان جوجه کشی را به صورت چشمگیری افزایش دهد.

پرورش شترمرغ

مشکلات پرورش و نگهداری از شترمرغ

باتوجه به جثه بزرگ این پرنده محیط و یا مزرعه را باید به صورت کاملا حصار کشی و یا دیوار کشی نمایید و انجام دادن این موارد کاملا هزینه بر بوده و این مورد یکی از مشکلات پرورش شترمرغ میباشد.

یکی دیگر از چالش هایی که تمامی افراد پرورش دهنده با آن روبرو هستند  تامین کردن غذای شترمرغ میباشد. در نظر داشته باشید که به دلیل مصرف بالای شترمرغ در امر تغذیه این مورد نیازمند هزینه های بالایی میباشد که باید به درستی رعایت شود.

با توجه به حساس بودن دوره جوجه کشی در روش مصنوعی باید ماشین جوجه کشی کیفیت استانداردی داشته باشد و این مورد میتواند در قیمت دستگاه جوجه کشی تاثیر زیادی داشته باشد زیرا یک این محصول به دلیل داشتن سیستم متفاوت تر و ابعاد بزرگ تر قیمت نسبتا بالایی با سایر دستگاه های جوجه کشی دارد.

تولید کننده دستگاه جوجه کشی شترمرغ در ایران

طراحی و تولید دستگاه جوجه کشی شترمرغ نیازمند رعایت موارد مهندسی شده بوده تا راندمان بهتری را از خود به ارمغان بیاورد. امروزه تولید کننده های بسیار زیادی در زمینه تولید دستگاه جوجه کشی شترمرغی فعالیت میکنند اما هر تولید کننده ای دارای محصولات متفاوت تری بوده و این عامل باعث میشود تا خریدار دقت بسیار زیادی در هنگام خرید ماشین جوجه کشی داشته باشد.

دستگاه جوجه کشی کاکس ماشین امروزه محصولات با کیفیت تری را تولید و روانه بازار میکند. و رضایت خریداران این برند باعث شده است تا محصولات این گروه تولیدی مزایای بیشتری نسبت به سایر محصولات داشته باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی