تست کرونای کودک خود را بدون نگرانی در منزل انجام دهید!

کدخبر: ۴۲۲۴۰۱
علائمی که در کودکان در اثر ابتلا به کرونا بروز پیدا می‌کند به شدت بزرگسالان نیست
تست کرونای کودک خود را بدون نگرانی در منزل انجام دهید!

همان‌طور که می‌دانید امروزه جهان درگیر پاندمی ویروس کرونا است و افراد به محض مشاهده تعدادی از علائم بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای مانند تب‌ولرز، سرفه، تنگی نفس، خستگی، دردهای عضلانی، سردرد، از دست دادن حس بویایی، گلودرد، آبریزش بینی، حالت تهوع و اسهال بهتر است برای گرفتن تست کرونا اقدام کنند.

انواع روش‌های تست کرونا

سه روش مولکولی، سرولوژی و سی‌تی اسکن سینه از روش‌های تشخیصی تست کرونا به حساب می‌آیند. آزمایش مولکولی یا همان PCR که بیشتر افراد با آن آشنایی دارند، دقیق‌ترین روش برای تشخیص ویروس کرونا است. از این رو جواب تست PCR قابل اعتمادترین جواب برای ابتلا به کرونا محسوب می‌شود که برای گروه‌های پر خطر بیشتر از این روش استفاده می‌شود.

روش بعدی آزمایش آنتی‌بادی کرونا است که در دسته تست‌های سرولوژیک قرار می‌گیرد، در واقع این تست نسبت به دیگر روش‌ها قیمت مناسب‌تری دارد و چون مدت زمان انجام آزمایش کوتاه و نمونه‌گیری راحت است نسبت به PCR رایج‌تر است. این روش بیشتر برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند بدانند سابقه آلودگی به این ویروس را دارند یا خیر. علاوه بر این، افرادی که می‌خواهند پلاسما اهدا کنند با این روش غربالگری می‌شوند.

همان‌طور که گفتیم تست PCR یک تست دقیق و اختصاصی برا کووید-۱۹ به حساب می‌آید، اما باید در نظر داشت که شاید این تست نتیجه منفی کاذب دهد و عواقب جبران‌ناپذیری قطعا برای فرد خواهد داشت. به همین دلیل تست سی‌تی اسکن سینه به عنوان یک روش تشخیص کمکی محسوب می‌شود که با عکس‌برداری از ریه می‌تواند مشخص کند آیا ریه‌ها درگیر شده‌اند یا خیر.

به همین دلیل وقتی افراد با علائم مشکوک به ویروس کرونا به پزشک مراجعه می‌کنند، اما از آن طرف جواب تست PCR در آن‌ها منفی می‌شود، علاوه بر انجام تست مجدد  PCR سی‌تی اسکن سینه نیز برای مراجعه‌کننده تجویز می‌شود. اما بد نیست بدانید که جواب تست سی‌تی اسکن سینه به تنهایی کافی نیست، چرا که این روش برای ویروس کرونا اختصاصی نیست و حتما باید جواب تست PCR و سی‌تی سینه با یکدیگر بررسی شود تا جواب نهایی از طرف پزشک اعلام شود.

تست کرونا برای کودکان چگونه است؟

علائمی که در کودکان در اثر ابتلا به کرونا بروز پیدا می‌کند به شدت بزرگسالان نیست، اما تست کرونا کودکان با بزرگسالان تفاوتی ندارد و باید حتما تست PCR گرفته شود. شاید بیشتر والدین تصور بدی از انجام این تست داشته باشند و نخواهند فرزندانشان این درد را تحمل کنند، اما اگر از جنبه‌های دیگر به این موضوع نگاه کنید حتما انجام این تست منطقی‌ترین کار ممکن خواهد بود.

در این تست که با بزرگسالان تفاوتی ندارد، نمونه از مخاط بینی به همراه گوش پاک‌کن‌های بلند برداشته باشد و برای آنالیزها مختلف به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

این تست باید با دقت زیادی انجام شود، چرا که نحوه گرفتن تست در نتیجه آزمایش تاثیرگذار است. لازم به ذکر است که امروزه با فراهم آمدن شرایط تست PCR در منزل کمی از دغدغه والدین برای رفتن به مراکز درمانی شلوغ و بیمارستان‌ها رفع شده است که در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.

کوید19

تغذیه کودکان مبتلا به کرونا

در دوران ابتلا به این مریضی افراد مدام می‌پرسند کرونا گرفتیم چی بخوریم، حال اگر بزرگسال باشید قطعا قوت بدنی بیشتری نسبت به بچه‌های کوچک دارید، اما کودکان شرایطشان فرق می‌کند و باید بیشتر تحت رسیدگی قرار بگیرند. از آن جایی که شاید بی‌اشتهایی در این دوران به سراغ کودک بیاید، تعداد وعده‌های غذایی را بالا ببرید و از آن طرف حجم هر وعده را کاهش دهید.

استفاده از منابع غذایی سرشار از آهن، پروتئین، روی و ویتامین‌های A و C باید افزایش پیدا کند. در برنامه غذایی کودک حتما از گوشت‌های مختلف، میوه‌ها و سبزیجات زردو سبز بهره گرفته شود.

برای جبران انرژی از دست رفته کودکان در طول این بیماری می‌توانید پودر جوانه غلات و حبوبات را نیز به غذای اصلی کودک اضافه کنید. استفاده از ترکیب آب، عسل و لیموترش نیز برای کودکان بالای یک سال توصیه می‌شود. استفاده از میوه‌ها و آبمیوه‌های طبیعی را نیز حتما در برنامه غذایی کودک خود بگنجانید. 

علاوه بر این، می‌توانید انواع پودر مغزهای مختلف مثل گردو، پسته و بادام را به فرنی، شیر برنج و حریره اضافه کنید تا غذای کودک کاملا غنی از مواد مفید باشد.

کووید 19

تست کرونا در منزل، بهترین روش تست کرونا برای کودکان!

انجام تست کرونا در منزل یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص ابتلا کودکان به ویروس کرونا محسوب می‌شود که از جنبه‌های زیادی به نفع افراد است. هوم‌کا با فراهم آوردن شرایط انجام تست کرونا کودکان در منزل کار را برای والدین آسان کرده است، چرا که دیگر لازم نیست کودک به مراکز درمان و بیمارستان‌ها برده شود و دچار استرس و اضطراب شود.

به‌طور کلی در کودکان به محض مشاده علائم باید تست کرونا گرفته شود به ویژه اگر کودک با افراد زیادی در ارتباط است و این احتمال وجود دارد که دیگر افراد را آلوده کند. برای ثبت درخواست در سایت هوم‌کا کافی است فرم موجود در سایت را پر کنید و با انتخاب خدمات مورد نظر و پر کردن سایر بخش‌ها منتظر تماس کارشناسان باشید تا ثبت درخواست شما نهایی شود.

بر حسب انتخاب برای محل نمونه‌گیری که می‌تواند منزل یا آزمایشگاه باشد نمونه‌گیری از کودک شما انجام می‌شود و برای گرفتن جواب لازم نیست دیگر به آزمایشگاه مراجعه کنید و تنها با رفتن به پروفایل خودتان در سایت جواب آزمایش را خواهید دید. لازم به ذکر است جواب آماده شدن تست بر حس خدمت مورد نظری است که در ابتدا انتخاب کرده‌اید و می‌تواند ۱۲، ۲۴ یا ۴۸ ساعته باشد و افراد برای گرفتن جواب فوری می‌توانند گزینه ۱۲ ساعته را انتخاب کنند.

اما اگر جواب تست PCR کودک مثبت شد، سعی کنید خودسرانه به کودک دارو ندهید و شرایط استراحت کردن کودک را فراهم کنید. نوشیدن مایعات زیاد را حتما جدی بگیرید. حتما وسیله‌ها و اتاق کودک را از افراد دیگر جدا کنید و نگذارید که روحیه کودک ضعیف شود. انجام تست کرونا در منزل برای کودکان در شهرهای مشهد، تهران و کرج فراهم است و هوم‌کا در نظر دارد مناطق تحت پوشش خود را افزایش دهد.

بد نیست بدانید که در ابتدا هیچ هزینه‌ای از شما تحت عنوان پیش پرداخت گرفته نمی‌شود و تنها پس از این که نمونه از مریض گرفته شد باید برای پرداخت هزینه طبق گزینه انتخابی خود اقدام کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید