هرآنچه که درباره جرثقیل کفی باید بدانید!!!

کدخبر: ۴۲۳۷۵۹
جرثقیل ها در واقع نوعی از ماشین آلات هستند که پس از ورود آن ها به صنایع مختلف، امر بار برداری و جا به جایی اجسام را برای ما آسان کرده است.
هرآنچه که درباره جرثقیل کفی باید بدانید!!!

ما در این مطلب قصد داریم شما را با انواع جرثقیل های کفی آشنا کنیم تا در صورت نیاز به کرایه جرثقیل بدانید کدام جرثقیل برای کار شما مناسب است. جرثقیل های کفی در تناژ های باری 3 تن، 5 تن، 7 تن، 10 تن و 15 تن موجود می باشد که در ادامه به توضیح و شرح هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

جرثقیل ها در واقع نوعی از ماشین آلات هستند که پس از ورود آن ها به صنایع مختلف، امر بار برداری و جا به جایی اجسام را برای ما آسان کرده است. این نوع از ماشین آلات سازه هایی به شمار می آیند که با داشتن طناب و قرقره و سایر بخش های دیگر، بالا کشیدن و یا پایین آوردن اجسام و اشیا را برای ما در زمان انجام پروژه و عملیات های سازه ای و ساختمانی و همین طور بار گیری در بنادر و یا حمل تجهیزات کارگاهی مانند کانکس و... را آسان نموده اند.

درباره جرثقیل تهران

شرکت جرثقیل تهران یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات اجاره جرثقیل در سطح شهر تهران می باشد. این شرکت با بهره مندی از کادر مجرب و حرفه ای در بخش های مختلف کار با جرثقیل، در انجام تمامی بخش های پروژه و عملیات در کنار شما خواهد بود.

از جمله خدمات قابل ارائه جرثقیل تهران، اجاره جرثقیل های کفی در تناژ های باری 3 تن، 5 تن، 7 تن، 10 تن و 15 تن می باشد.

آشنایی با جرثقیل کفی

جرثقیل ها انواع مختلفی دارند که از هر کدام در انجام پروژه و عملیاتی استفاده می شود. شما باید با در نظر گرفتن نیاز و همین طور نحوه انجام عملیات و پروژه ای که پیش رو دارید، جرثقیل مناسب را انتخاب کنید. جرثقیل های کفی یکی از پر استفاده ترین نوع جرثقیل ها می باشند.

چرا که معمولا با کرایه جرثقیل های کفی، در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد. بدین صورت که شما نیازی به ماشین آلات دیگر ندارید و می توانید تنها با اجاره جرثقیل کفی دار، هم بار را بالا ببرید و پایین بیاورید و هم آن را از محلی به محل دیگر جا به جا نمایید.

 جرثقیل کفی

ساختار جرثقیل کفی

همان طور که می دانید، جرثقیل های کفی از بخش ها و اجزای مختلفی تشکیل شده اند. همکاری هر یک از این بخش ها در کنار یکدیگر، منجر به عملکرد مطلوب جرثقیل در جهت بار برداری و جا به جایی اجسام می شود.

بوم جرثقیل

بوم به بخشی از جرثقیل گفته می شود که عملکرد اصلی آن در زمان بار برداری مشخص می شود. بوم جرثقیل عمدتا دارای طول های مختلفی می باشد. اما در جرثقیل های کفی دار، بوم به طور معمول دارای متراژ 7 متر، 10 متر و 13 متر است.

در نظر داشته باشید که زاویه بار برداری بوم جرثقیل های کفی، از 5 درجه تا 75 درجه است. همین طور باید پیش از کرایه جرثقیل کفی، به این نکته توجه کنید که به چه مقدار طول بوم نیاز دارید تا در انجام پروژه و عملیات، مشکلی پیش نیاید.

وینچ جرثقیل

وینچ در واقع دستگاهی تعبیه شده در ساختار جرثقیل است که وظیفه کشش را بر عهده دارد. لازم است بدانید که جرثقیل های کفی دار در دو مدل وینچ دار و بدون وینچ در دسترس می باشند که شما باید بسته به محیط انجام عملیات و پروژه، نوع مناسبی از آن را انتخاب نمایید.

جک جرثقیل

جک های استفاده شده در ساختار جرثقیل کفی دار، به طور معمول هیدرولیکی هستند. جک به طور کلی در جرثقیل وظیفه امنیت این سازه و ماشین را در زمان بار برداری بر عهده دارد.

سیم بکسل و قلاب در جرثقیل

سیم بکسل و قلاب جرثقیل، یکی از اصلی ترین بخش های ساختار جرثقیل های کفی می باشند. به همین خاطر باید به صورت ویژه ای به آن ها رسیدگی شود. لازم به ذکر است که عدم سلامت این دو بخش می تواند امنیت را در جرثقیل های کفی، به خطر بی اندازد.

انواع مختلف جرثقیل های کفی دار

جرثقیل های کفی، هر کدام یک تناژ باری تعریف شده دارند. شما باید در زمان کرایه جرثقیل کفی، به این نکته توجه داشته باشید که حجم و وزن باری که نیاز دارید جا به جا نمایید، چقدر است.

لازم است بدانید که تمامی جرثقیل های کفی دار، بر روی کامیون و یا سایر ماشین های سنگین مانند تریلی نصب شده اند. هر چه تناژ باری جرثقیل کم تر باشد، کفی یا همان ماشینی که جرثقیل بر روی آن نصب شده است کوچک تر است.

به طور مثال جرثقیل کفی 15 تن، بر روی تریلی نصب شده است در صورتی که جرثقیل کفی 3 تن امکان نصب بر روی کامیون را دارد.

جرثقیل کفی 3 تن

جرثقیل کفی 3 تن

جرثقیل کفی 3 تن، این قابلیت را دارد تا ظرفیت 3000 کیلو گرم بار برداری را انجام دهد. بار برداری و جا به جایی اجسام بیش از مقدار تعریف شده برای جرثقیل، امکان دارد که در زمان انجام عملیات و پروژه حادثه ساز شود.

جرثقیل کفی 5 تن

جرثقیل کفی 5 تن، یکی دیگر از مدل های جرثقیل های کفی دار می باشد. از این نوع جرثقیل ها برای بار زدن انواع اجسام تا سقف 5000 کیلو گرم استفاده میشود و به این صورت کار میکنند که وسیله موردنظر را بر روی کفی خود بار زده و به مقصد مورد نظر شما جا به جا می کند.

جرثقیل کفی 7 تن

جرثقیل کفی 7 تن، جزو ظرفیت ها و تناژ های باری مناسب در بین جرثقیل های کفی دار می باشد. این جرثقیل می تواند تا 7000 کیلو گرم بار برداری نموده و آن را به راحتی جا به جا نماید. توجه داشته باشید که باید در زمان کرایه جرثقیل، مقدار باری که تصمیم دارید جا به جا کنید را به صورت دقیق مورد محاسبه قرار دهید.

جرثقیل کفی 10 تن

یکی دیگر از ظرفیت های مناسب در جرثقیل های کفی دار، 10 تن می باشد. چرا که با ظرفیت مناسبی که دارد، سرعت بار برداری و جا به جایی بار را سرعت می بخشد. جرثقیل کفی 10 تن می تواند تا 10000 کیلو گرم بار را به راحتی جا به جا نماید.

جرثقیل کفی 15 تن

اگر پروژه و عملیات شما مقدار تناژ باری زیادی داشته و می خواهید به سرعت کار را پیش ببرید، بدون آن که در روند انجام پروژه خللی ایجاد شود، به شما جرثقیل کفی 15 تن را پیشنهاد می کنیم. این نوع از جرثقیل های کفی دار، به دلیل تناژ باری بالایی که دارند، می توانند سرعت چشم گیری به انجام عملیات و پروژه شما ببخشند.

جرثقیل های کفی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند :

  • مفصلی یا (چپق)
  • غیر مفصلی یا ( بوم مستقیم)

که در هر دو نوع ذکر شده ظرفیت بار برداری از 1 تا 15 تن متغیر است . تفاوت اساسی این نوع از جرثقیل ها در بوم آن ها می باشد . در جرثقیل مفصلی این قابلیت وجود دارد که بوم آن خم می شود و برای فضاهایی که در آن محدودیت ارتفاع وجود دارد کاربرد فراوانی دارد .

جرثقیل کفی و متحرک هر دو در دسته جرثقیل حرکتی می باشند و تفاوت شاخص این دو نوع از جرثقیل این است که جرثقیل متحرک قابلیت جابه جایی در مسافت های طولانی را ندارد و فقط این قابلیت را دارد که بار را در یک مسافت کوتاه و سرعت خیلی کم جا به جا کند .

اما جرثقیل کفی بار را روی کف خود قرار داده و به راحتی آن را با سرعت دلخواه با مسافت طولانی جا به جا می کند .

جرثقیل های کفی از نظر صرفه جویی در هزینه و زمان در نوع خود بی نظیر هستند .

کاربرد های جرثقیل کفی

  • انواع تخلیه و بارگیری و حمل آن به نقاط مختلف
  • حمل انواع کانکس در ابعاد گوناگون
  • نصب انواع سازه های روشنایی
  • نصب انواع تابلو های تبلیغاتی و بنر ها
  • حمل و نقل انواع یخچال های صنعتی و غیره....

اگر این مطلب برایتان جذاب بود پیشنهاد میکنیم مقالات دیگر سایت جرثقیل تهران را از دست ندهید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید