6 راه مختلف برای افزایش حافظه گوشی های هوشمند

کدخبر: ۴۲۷۰۷۴
حافظه مناسب گوشی نه تنها به شما اجازه ذخیره کردن انواع فایل‌ها را می‌دهد، بلکه از کند شدن عملکرد گوشی نیز تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.
6 راه مختلف برای افزایش حافظه گوشی های هوشمند

 اما به مرور زمان که از گوشی استفاده می‌کنید، به دلیل استفاده زیاد، فضای خالی حافظه گوشی کمتر شده و باید به فکر راه‌های دیگری برای ذخیره فایل‌های مورد نظر خود باشید. در این مقاله تلاش کرده‌ایم برخی از این راه‌ها را با هم بررسی کنیم.

یک رم خارجی یا microSD تهیه کنید

یکی از راه‌های مناسب برای افزایش فضای داخل گوشی، تهیه microSD است. این حافظه‌های جانبی، امکان دسترسی به فضای بیشتر را می‌دهد. البته برای خرید حافظه جانبی، باید نکات زیر را نیز مد نظر داشته باشید:

1. سعی کنید microSD خریداری کنید که کلاس آن بالاتر از 4 باشد. 

2. میزان حافظه آن را متناسب با گوشی تهیه کنید. به طور حتم هر گوشی موبایلی امکان پشتیبانی از هر حجم از حافظه جانبی را ندارد.

3. رم ریدر (RAM Reader) آن را تهیه کنید و آن را در جای مطمئنی قرار دهید.

4. microSDها باید قابلیت اتصال به ویندوز را داشته باشند. 

اگر حافظه جانبی که خریداری کرده‌اید، بیش از 4 GB فضا دارد، می‌توانید پس از تهیه، آن را با کمک رم ریدر به کامپیوتر خود نصب کرده و پارتیشن بندی کنید تا امکان استفاده بهتر از فضا برایتان فراهم شود. پس از قرار دادن microSD روی گوشی، از اپلیکیشن‌هایی مانند link 2sd plus استفاده کنید تا حافظه جانبی به گوشی متصل شده و امکان استفاده از آن فراهم شود. 

هاردهای اکسترنال را فراموش نکنید

increase-cellphone-memory-by-external-hard-drive

یکی دیگر از راه‌ها برای افزایش حافظه گوشی، ذخیره کردن اطلاعات داخل گوشی در هاردهای اکسترنال است. به طور معمول هاردهای اکسترنال حجم زیاد اطلاعات را ( 512 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت و بالاتر) در خود ذخیره می‌کنند و برای ذخیره و انتقال اطلاعات بسیار مناسب هستند. همچنین از این هاردها می‌توانید برای ذخیره اطلاعات کامپیوتر، بازی‌ها و فیلم‌ها نیز استفاده کنید. اما اگر تاکنون اقدام به خرید هارد اکسترنال نکرده‌اید، به موارد زیر در هنگام تهیه آنها توجه کنید:

1. حجم هارد اکسترنال را بسته به میزان اطلاعاتی که دارید انتخاب کنید، هرچه حجم این هاردها بیشتر می‌شود، تفاوت قیمتی کمتری خواهند داشت. 

2. هاردهای اکسترنال با USB.3 را خریداری کنید که امکان انتقال سریع داده‌ها در آن وجود داشته باشد. 

3. به کیفیت و ضمانت آنها توجه کنید. برای مثال هارد اکسترنال وسترن دیجیتال یکی از انواع باکیفیت این دسته از وسایل است که برای انواع حجم‌ها توصیه می‌شود و از طریق این صفحه در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا قابل مشاهده و خریداری است. 

4. سعی کنید از نمایندگی های معتبر اقدام به خرید هارد اکسترنال کنید تا از ضمانت آنها مطمئن شوید. 

از فضای ابری بهترین استفاده را داشته باشید

در گوشی‌های هوشمند امکان استفاده از فضای ابری که گوگل در اختیارتان قرار می‌دهد وجود دارد. بنابراین می‌توانید تصاویر و ویدئوهایی را که با کمک دوربین گوشی ضبط کرده‌اید، در این فضا (Google photos) ذخیره کنید و پس از آن تمامی این تصاویر را از روی حافظه گوشی خود پاک کنید. پس از آن هر زمان که دوباره به آن فایل‌ها نیاز داشتید، می‌توانید با اتصال به اینترنت و از طریق گوشی یا هر سیستم دیگر که قابلیت اتصال به اکانت شما را دارد، به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. 

همچنین می‌توانید سایر اطلاعات خود مانند word، اکسل، پی دی اف و مانند آن را در onedrive گوگل آپلود و ذخیره کنید. 

برای دسترسی به این امکانات فضای ابری فقط کافی است به اکانت گوگل (جی‌میل) خود وصل باشید تا به صورت خودکار این فایل‌ها در این فضاهای ابری ذخیره شود. البته در هنگام راه‌اندازی اولیه گوشی خود، باید اطلاعات حساب کاربری و تنظیمات اولیه را انجام داده باشید. 

به یاد داشته باشید استفاده رایگان از فضاهای ابری محدود و فقط به اندازه 15 گیگابایت است و اگر بخواهید به فضای بیشتری دست پیدا کنید، باید اقدام به خرید آن به صورت ماهیانه و یا سالانه کنید. 

گوشی جدید تهیه کنید

increase-cellphone-memory-by-microsd

اگر امکان یا حوصله پر و خالی کردن فضای گوشی در هاردهای اکسترنال و یا مانند آن را ندارید، سرعت گوشی شما تا حد زیادی کند شده و به دنبال تعویض گوشی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم در هنگام خرید گوشی‌های جدید، سعی کنید به حافظه آن توجه کرده و انواعی را تهیه کنید که حافظه آنها بالاتر از 128 گیگابایت است. البته هرچه حافظه گوشی بالاتر می‌رود، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

در این حالت می‌توانید به سراغ گوشی هایی با قیمت مناسب بروید که چنین امکاناتی را هم دارند، اما قیمت‌‎شان مناسب‌تر است. برای مثال گوشی های جدید شیائومی طی این چند سال اخیر ثابت کرده‌اند که کیفیت مناسبی دارند، امکانات و ویژگی‌های آنها به روز  بوده و قیمت آنها نیز به صرفه و مناسب است. بنابراین شاید خرید یک گوشی شیائومی بتواند مشکل حافظه گوشی شما را برای همیشه حل کند.

اپلیکیشن‌ها را حذف کنید

برای دسترسی به فضای بیشتر، می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که استفاده خاصی از آنها نمی‌کنید، پیدا کرده و آنها را به طور کامل حذف کنید. اگرچه این کار ممکن است فضای خالی زیادی ایجاد نکند، اما راه امنیتی خوبی برای تلفن است، چرا که اپلیکیشن‌ها می‌توانند راه ورود سارقان اطلاعاتی به گوشی شما باشند. 

همچنین برای اینکه متوجه شوید از هر اپلیکیشن تا چه حد استفاده می‌کنید، می‌توانید از گوگل پلی استور هم استفاده کنید و از بخش منو، اپلیکیشن‌های نصب شده را مشاهده کنید. در این بخش به راحتی می‌توانید اپلیکیشن‌ها را بر حسب زمان نصب، میزان استفاده و حجمی که اشغال کرده‌اند، مرتب کرده و پس از آن اقدام به حذف آنها کنید. 

فایل‌های ناخواسته و cache data را حذف کنید

یک راه دیگر برای افزایش حافظه گوشی، پاک کردن اطلاعات ناخواسته (junk file) و اطلاعات کش Cache  گوشی است. برای اینکار می‌توانید از settings گوشی، وارد بخش storage شده و فایل‌های دسته بندی و حجمی را که هر کدام اشغال کرده‌اند، مشاهده کنید. پس از آن هرکدام از فایل‌ها که مایل به حذف آن بودید، به راحتی و با یک کلیک قابل پاک شدن هستند. 

موارد اشاره شده، از اساسی‌ترین راه‌ها، مانند خرید گوشی و هارد اکسترنال تا راه‌های موقتی، مانند حذف فایل‌های ناخواسته را تحت پوشش قرار می‌دهد که هرکدام می‌توانند به نوعی کمک کننده بوده و تمام یا بخش بزرگی از مشکل حافظه گوشی هوشمند شما را برطرف کنند. برای مطالعه روش‌های بیشتر از این لینک کمک بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید