مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه سرمد برگزار شد؛

کارنامه درخشان سرمدی‌ها پیش‌روی سهامداران

کدخبر: ۴۳۰۰۲۱
با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بیمه سرمد، عملکرد موفق این شرکت پیش‌روی سهامداران قرار گرفت و صورت‌های مالی سرمد به تصویب رسید.
کارنامه درخشان سرمدی‌ها پیش‌روی سهامداران

به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام این شرکت در دو نوبت برگزار شد و پس از بحث و بررسی‌های فراوان، صورت‌های مالی برای سال منتهی به ۳۰/۱۲/۱۳۹۹ و گزارش فعالیت هیات مدیره مورد بررسی و با اکثریت آراء تصویب شد. 

اما در این مجمع که با حضور بیش از 83 درصد صاحبان سهام برگزار شد، موعد هم‌نشینی با سهامدران و پاسخگویی به آنها بود و فرصتی دست داد تا مدیران عالی سرمد کارنامه درخشان شرکت را پیش‌روی سهامداران ورق بزنند و از موفقیت‌های سرمد در سال 99 بگویند. 

جهش درآمد شرکت

بر اساس گزارش هیات مدیره بیمه سرمد به سهامداران، این شرکت در سال 1399 با اتخاذ تدابیر مناسب از جمله افزایش تعاملات بانک و بیمه‌ای، توسعه شبکه فروش و راه‌اندازی شعب در سراسر کشور و جذب نمایندگان فعال، با تاکید بر انعقاد قرادادهای جدید با سازمان‌های معتبر، درصدد افزایش گستره فعالیت‌های خود برآمد که نتیجه آن، صدور تعداد 397,359 فقره بیمه‌نامه (در مقایسه با صدور 314,814 فقره بیمه‌نامه در مدت مشابه سال 1398) و حق¬بیمه تولیدی شانزده هزار و دویست و نود و هفت  (16,297) میلیارد ریالی شد. حق بیمه‌ای که رشد 70 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرد و موجب تحقق 128 درصدی اهداف هیات مدیره با توجه به هدف 12.700 میلیارد ریالی تعیین شده شد. 

جهش بزرگ بیمه سرمد در حق بیمه تولیدی باعث کسب سهم 2 درصدی از بازار بیمه کشور در سال 99 شده است که این عدد در سال 98، 1.6 درصد بوده است  و در کنار آن، درآمدهای سرمایه‌گذاری‌های سرمد با رشد 120 درصدی از 841 میلیارد ریال در سال 98 به 1,850 میلیارد ریال در سال 1399 رسیده است. 

بهبود ترکیب پرتفوی

سرمد که افتخار ارائه خدمات بیمه‌ای به مجموعه بانک صادرات ایران به عنوان سهامدار عمده را دارد،  همواره در جهت بهبود خدمات بیمه‌ای موفق عمل کرده است تلاش کرده گستره خدمات خود را به طیف وسیع‌تری از مشتریان ارائه کند. 

بر اساس گزارش هیات مدیره بیمه سرمد، رشد قابل توجه در بیمه‌های عمر و زندگی (%452)، مهندسی و انرژی (120%) و مسئولیت (102%) از دیگر دستاوردهای سرمد در سال 99 بوده است. از طرف دیگر شرکت با حفظ ترکیب 10 درصدی بیمه شخص ثالث، مازاد و حوادث سرنشین از پرتفوی در مقابل ترکیب 39 درصدی صنعت، توانسته است به ترکیب پرتفوی مناسبی در مقایسه با صنعت بیمه کشور دست یابد.

 مدیریت ریسک صحیح

مدیریت ریسک صحیح از جمله شاخص‎های تعیین‎کننده صنعت بیمه است که موفقیت شرکت‌های بیمه را تضمین می‌کند. کنترل این شاخص در سال 99 از مهمترین برنامه‌های سرمد بوده است و ردپای آن را می‌توان در تمدید گواهی استانداردهای ایزو  31000 (ویژه مدیریت ریسک) 1400 دنبال کرد. از اینرو با انجام اصلاحات اساسی در بیمه‌نامه‌های مرهونات و عمر مانده بدهکار بانکی و همچنین بیمه‌نامه‌های مسئولیت، تغییرات چشمگیری را در نسبت خسارت شرکت شاهد هستیم.

از آنجایی که تا پایان اسفند سال 99 نسبت خسارت 43 درصد است، اختلاف 14 درصدی نسبت خسارت با میانگین 57 درصدی صنعت نشان از مدیریت صحیح این شاخص دارد. از طرفی کاهش نسبت خسارت به 47 درصد در بخش غیرسهامداری با وجود جذب پرتفوی بی‌سابقه 932,8 میلیارد ریالی در این بخش، نشان از مدیریت صحیح ریسک در پذیرش حق بیمه دارد. همچنین بیمه سرمد شاهد رشد 45 درصدی ظرفیت نگهداری و نیز رشد 90 درصدی در ذخایر فنی بوده است. 

اخذ مجوز اتکایی در کنار افزایش نسبت توانگری

بیمه سرمد ضمن تثبیت سطح یک توانگری مالی خود، این نسبت را در سال گذشته به 166 درصد رسانده با افزایش سرمایه شرکت به مبلغ 2500 میلیارد ریال، موفق گردید فعالیت خود را در بخش پذیرش بیمه‌های اتکایی آغاز کند. علاوه بر این، تمدید گواهی‌نامه ایزو 9001 و 31000 شرکت بیمه سرمد بدون هیچگونه عدم انطباقی انجام گردید.

افزایش سود عملیاتی و توزیع سود بیشتر

از دستاوردهای مهم بیمه سرمد می‌توان به رشد 262 درصدی سود عملیاتی از 500 میلیارد ریال در سال 1398 به 1,807 میلیارد ریال در سال 1399 و رشد 319 درصدی سود خالص از 461 میلیارد ریال در سال 1398 به 1,928 میلیارد ریال در سال 1399 اشاره کرد. سودی که 16 درصد از آن (معادل 300 میلیارد ریال) با تصمیم مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت توزیع شد و به هر سهم شرکت 120 ریال سود تعلق گرفت. 

بیمه سرمد در سال 99 در حوزه زیرساخت‌های برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات نیز موفق عمل کرده است. بومی‌سازی سایت بیمه سرمد، سامانه نرخ‌دهی بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری، سامانه پیگیری شکایات حقوقی، سامانه استعلام اطلاعات بانکی، سامانه باشگاه مشتریان ویژه، سامانه درخواست بیمه‌نامه عمر، سامانه صدور آنلاین بیمه‌نامه کرونا، سامانه درخواست نمایندگی و راه‌اندازی سامانه هوش تجاری از اقدامات این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات بوده است.

دستیابی به این موفقیت‌ها در حالی به نام بیمه سرمد به ثبت رسیده است که کشور با تحولات گسترده اقتصادی و سیاسی کشور از جمله شیوع ویروس کرونا، تحریم‌های فزاینده، نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، کاهش توان خرید مردم مواجه بوده و و رقابت نزدیک و بعضاً غیرمتعارف شرکت‌های بیمه نیز کار برای شرکت‌های جوان سخت‌تر کرده است، اما سرمدی با تکرار موفقیت‌های خود در سال 1398 در میان شرکت‌های صنعت بیمه سربلند بوده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید