علت گران شدن بلیط هواپیما در حال حاضر چیست؟

کدخبر: ۴۳۰۸۸۲
همه می دانیم که برای دریافت هر خدماتی، باید هزینه آن را پرداخت کنیم.
علت گران شدن بلیط هواپیما در حال حاضر چیست؟

 اما در مورد بلیط هواپیما همه مسافران می خواهند بدانند که چرا قیمت بلیط هواپیما گران شد و قیمت بلیط هواپیما بر چه اساسی تعیین می شود؟

در حال حاضر علت گران شدن بلیط هواپیما به دلیل وجود شرایط کرونایی است. صنعت هواپیمایی نیز دقیقا مانند صنعت گردشگری متاثر از شرایط کرونایی بوده و این شرایط باعث بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما شده است. در ادامه این موضوع را بررسی می کنیم.

دلیل دیگر برای گران شدن بلیط هواپیما این است که در زمان و روز اشتباه و یا در یک وبسایت اشتباه به دنبال بلیط هواپیما می گردید! در این مطلب به شما توضیح می دهیم که چه فاکتورهایی در قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار هستند و به شما آموزش می دهیم که چگونه ارزان ترین بلیط هواپیما را شکار کنید!

دلیل گران شدن بلیط هواپیما در پروازهای داخلی

به دلیل شیوع کرونا، ستاد ملی کرونا قانونی وضع کرد که هواپیماها صرفا به اندازه 60 درصد ظرفیت عادی خود می توانند مسافر بپذیرند. اما ایرلاین های مختلف دچار خسارت و ضرر شدند و به همین دلیل، در نزدیکی تیرماه 1400 قیمت بلیط های خود را افزایش دادند. البته این افزایش قیمت مورد تایید مسئولین نبوده است. زیرا ایرلاین ها از سوخت یارانه ای با قیمت ارزان استفاده می کنند. در همین خصوص قرار است در آینده جلسه ای با حضور مسئولان برای بررسی این افزایش قیمت و تغییر در آن برگزار شود.

تریپ

قیمت رزرو بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما به چه مواردی بستگی دارد؟

بسیار مهم است که بدانید هر ایرلاین یک سیستم پیچیده دارد و لیست قیمت بلیط هواپیما را بر مبنای الگوریتم های خاصی تعیین می کند. این الگوریتم ها به سرعت قیمت بلیط را تنظیم می کنند که به آن ها مدیریت عملکرد گفته می شود و مهم ترین هدف آن به حداکثر رساندن درآمد است.

این سیستم، فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد که از جمله آن ها می توان به زمان رزرو بلیط هواپیما و میزان تقاضای سفر اشاره کرد. در ادامه این دو عامل مهم را دقیق تر بررسی کنیم.

زمان رزرو بلیط هواپیما

زمان خرید بلیط هواپیما تاثیر بسیار زیادی در قیمت بلیط هواپیما دارد. این زمان به این که چقدر زودتر پرواز خود را رزرو می کنید و اینکه در چه روزی از هفته رزرو خود را انجام می دهید، بستگی دارد.

چند روز قبل از پرواز، بلیط خود را رزرو کنیم؟

اولین صندلی های هر پرواز معمولا با قیمت پایین و اغلب با ضرر به فروش می رسند. قیمت بلیط های سیستمی برای صندلی های بعدی کمی افزایش می یابد تا جایی که به حداکثر قیمت در آخرین صندلی های باقی مانده می رسد. این موضوع برای بلیط های سیستمی است. برای بلیط های چارتری ممکن است در لحظات آخر بلیط های ارزانی پیدا کنید. اما در فصولی که تعداد مسافر زیاد است نمی توان این انتظار را داشت.

مسافران کاری و تجاری معمولا کسانی هستند که برای رسیدن به موقع به مقصد، سفرهایی را با قیمت های بالاتر رزرو می کنند. آنها در پی بلیط هواپیما ارزان نیستند، چراکه قیمت بلیط هواپیما برای آن ها اغلب در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

خرید خیلی زود بلیط هواپیما نیز مناسب نیست. برای پروازهای داخلی، رزرو بلیط هواپیما از 44 تا 50 روز قبل، معمولا بهینه و مناسب است. در حالی که برای پروازهای بین المللی، به مقصد بستگی دارد. بهتر است پروازهای خود به مقصد کشورهای اروپایی و آسیایی را حدود 71 تا 80 روز قبل از پرواز رزرو کنید.

چه روزی از هفته برای رزرو بلیط هواپیما مناسب است؟

چرا بلیط هواپیما در روزهای عادی هفته بسیار گران می شود؟ زیرا این الگوریتم خاص، فرض می کند که میزان تقاضای سفر برای مسافران کاری و تجاری در این ایام بیشتر است. این مسافران معمولا بلیط خود را در لحظات آخر رزرو می کنند.

بهترین زمان برای رزرو ارزان بلیط هواپیما در آخر هفته و به خصوص عصرهای جمعه و برای کشورهای خارجی در عصرهای یکشنبه است. سیستم های ارائه بلیط ایرلاین ها فرض می کنند که اکثر مردم در روزهای پایان هفته، در تعطیلات آخر هفته و سفرهای خانوادگی به سر می برند و تعداد افراد کمتری به جستجو و رزرو بلیط هواپیما می پردازند. بنابراین قیمت بلیط هواپیما در پایین ترین حد خود نگه داشته می شود.

فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که منظور از بهترین روز برای رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری همان بهترین روز برای پرواز نیست. بنابراین مطمئن شوید که هنگام رزرو سفر خود می توانید بهترین روزهای پرواز را برای خود انتخاب کنید.

خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت با تریپ

خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی، رزرو اینترنتی و خرید بلیط ارزان هواپیما را با تریپ تجربه کنید. یکی از ویژگی های برتر سیستم رزرواسیون بلیط هواپیما تریپ نسبت به سایر سیستم های رزرواسیون، جستجوی بلیط هواپیما بهترین پروازها با ارزان ترین قیمت ها می باشد. ما در تریپ تلاش میکنیم تا ارزانترین قیمت بلیط هواپیما داخلی و خارجی را ارائه دهیم.

خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما ارزان با تریپ

میزان تقاضای سفر

ایرلاین ها قیمت بلیط خود را بر اساس تقاضای سفر نیز تعیین می کنند. مسیرهای پرتردد با بهترین زمان پرواز، بسیار پرطرفدار هستند. بنابراین پروازهای ساعات عادی گران تر از پروازهای ساعت 5 صبح هستند.

رویدادهای ویژه مانند نمایشگاه های تجاری، رویدادهای ورزشی یا تعطیلات رسمی مانند تعطیلات بهاری دانشگاه ها و مدارس در ایالات متحده نیز به عنوان پرتقاضاترین ایام برای سفر در نظر گرفته می شوند. تقاضای سفر برای چنین رویدادهایی افزایش می یابد. در نتیجه، شرکت های هواپیمایی معمولا می توانند پروازها و برنامه بلیط هواپیما خود را با قیمتی بالاتر برای مقصد مربوطه بفروشند.

چرا پروازها در رویدادهای خاص بسیار گران می شوند؟

یکی از مثال ها برای رویدادهای گران، اعلام 10 روز محدودیت قرنطینه در انگلیس است. در نتیجه قیمت بلیط از پرتغال به انگلیس سر به فلک کشید. زیرا شرکت های هواپیمایی، افزایش میزان تقاضای سفر را پیش بینی کرده بودند و می دانستند که بسیاری از افراد بدون توجه به قیمت، بلیط هواپیما را خریداری خواهند کرد.

این پیش بینی ها از افزایش تقاضای سفر مشخص می کند که چرا بلیط هواپیما برای پروازهای خاص بسیار گران می شود. در حقیقت، بیش از 100000 مسافر بریتانیا که به تفریح رفته بودند، در حال رزرو بلیط هواپیما برای خروج از کشور مقصد و رفتن به کشور خود برای مواجه نشدن با شرایط قرنطینه بودند.

مثال دیگر برای این مورد، قیمت بسیار بالای بلیط هواپیما شرکت اسپریت ایرلاینز در آمریکا برای پروازهای تابستانی در سال 2021 است که در مقایسه با پروازهای عادی آن ها بسیار گران تر است. این امر دلیلی ندارد جز افزایش میزان تقاضای سفر. این شرکت هواپیمایی هم اکنون که همه افراد واکسن را دریافت کرده اند انتظار دارد افراد بیشتری به سفر بروند. در حالی که وضعیت سفرها در اوایل سال جاری، چندان امیدوار کننده نبود.

چرا با اینکه بلیط هواپیما گران است اما هنوز هم بسیاری آن را رزرو می کنند؟

احتمالا توجه داشته اید که علی رغم گران بودن بلیط هواپیما در برخی از شرکت های هواپیمایی، این شرکت ها هنوز توسط مسافران نسبت به شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت، ترجیح داده می شوند. دلیل این امر موارد زیر است:

• کیفیت بالای خدمات ایرلاین

• برنامه هایی برای وفاداری مشتریان

• گزینه های جذاب برای کارت اعتباری

این موارد توسط شرکت های هواپیمایی بزرگ به مسافران ارائه می شود. بنابراین قیمت بلیط آن ها بسیار بالاتر است.

لوفت هانزا

هواپیما ایرلاین لوفت هانزا

برای مثال هواپیمایی لوفت هانزا را در نظر بگیرید. لوفت هانزا که یک شرکت اصلی حمل و نقل در اروپا است، کارت Miles & More را به مسافران ارائه می دهد. برای دارندگان اینگونه کارت ها، کارت اعتباری Diners Club و Mastercard نیز صادر می شود. شما قادر خواهید بود که نه تنها سفرهای هوایی را با آن طی کنید، بلکه از این کارت برای کرایه اتومبیل در مقصد نهایی نیز استفاده کنید. با این مزایایی که اشاره کردیم، هیچ مسافری از لوفت هانزا سوال نمی کند که چرا بلیط هواپیمای شرکت لوفت هانزا گران است.

چرا قیمت بلیط هواپیما در سال 1400 گران شده است؟

در دوران کرونا به دلیل تعلیق بسیاری از مسیرها و منصرف شدن مسافران از سفر، شرکت های هواپیمایی متحمل خسارت های بی سابقه ای شدند و فرودگاه ها آمار افت شدید برای پروازهای بین المللی و پروازهای داخلی را نشان می دهند. به عنوان مثال، در دوران کرونا تعداد مسافران فرودگاه هیترو لندن، 90٪ کمتر از تعداد مسافران در حالت عادی بوده است!

سیستم های رایانه ای شرکت های هواپیمایی که در بالا به توضیح آن پرداختیم، برای دهه ها مورد استفاده قرار می گرفتند. اما امروزه به اندازه قبل، قابل اعتماد نیستند. دلیل آن چیست؟ تاثیر منفی ویروس کرونا Covid-19 بر عادات مصرف کنندگان تاثیر گذاشته است و در نتیجه، داده های سال های گذشته (مانند فروش گذشته، تغییرات فصلی فروش و غیره) که در تنظیم قیمت بلیط ها استفاده می شود، امروزه بی فایده است.

در حقیقت، مدل های رزرو در بسیاری از شرکت های هواپیمایی دچار نقص شده است. تحلیلگران مجبورند تقریباً کورکورانه و بدون نقاط مرجع معمول و بدون کمک سیستم های IT قیمت ها را تعیین کنند. دلایلی که ذکر کردیم، احتمالا پاسخ این سوال مسافران خواهد بود که چرا قیمت بلیط هواپیما گران شد.

نکاتی برای پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان قیمت

حالا که عوامل موثر در قیمت بلیط هواپیما را می دانید، انتخاب زمان مناسب برای رزرو پرواز و بلیط هواپیما ارزان نیز برای شما آسان تر است. دانستن این موارد نیز برای شما ارزشمند خواهد بود:

• هرگز بلیط هواپیما سیستمی خود را در لحظات آخر رزرو نکنید. در بلیط هواپیما چارتر، این موضوع بستگی به زمان سفر دارد.

• پروازهای بین المللی خود را از 3 هفته تا 2.5 ماه قبل رزرو کنید.

• بلیط خود در روزهای آخر هفته رزرو کنید. (در ایران عصر جمعه و در خارج از کشور عصر یکشنبه)

• سفر خود را در فصل off-season انجام دهید. آف سیزن فصلی است که مردم کمتری به سفر می روند و قیمت بلیط هواپیما و هتل ها ارزان است.

• در مورد تاریخ سفر خود منعطف باشید تا بتوانید ارزان ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. (همچنین اتفاقات خاصی را که ممکن است به طور قابل توجهی قیمت بلیط را افزایش دهد، بررسی کنید.)

بلیط ارزان

جستجو بلیط هواپیما ارزان قیمت

حالا شما آماده هستید تا سفر بعدی خود با هواپیما را به بهترین قیمت رزرو کنید و هیچ وقت تعجب نخواهید کرد که چرا قیمت بلیط هواپیما گران شده است!

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین قیمت بلیط هواپیما مطلع شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو بلیط هواپیما و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|trip

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید