بررسی صنعتی گردشگری و افزایش سفر در دوران پساکرونا

کدخبر: ۴۳۱۳۰۹
گشت و گذار یکی از اصلی ترین تفریحات زندگی خانواده ها به شمار می رود و از گذشته تاکنون اغلب خانواده ها به صورت سالانه چندین سفر را در برنامه خود قرار می دهند.
بررسی صنعتی گردشگری و افزایش سفر در دوران پساکرونا

 پیدایش بیماری منحوص کرونا باعث خم شدن کمر صنعت گردشگری شد تا اینکه تعداد گردشگران حتی به عدد صفر نیز رسید. با وضع کنونی کرونا کمتر کسی جرات مسافرت را پیدا می کند چرا که هم خطرات بسیاری داشته و هم به دلیل بسته بودن اغلب جاذبه های مهم لذت چندانی نصیب وی نخواهد شد.

تمامی گردشگران به انتظار اتمام دوره بیماری کرونا نشسته اند و بی شک با خبر تمام شدن کرونا شاهد خیل عظیم گردشگران به نقاط مختلف جهان خواهیم بود. در دوره کرونا اغلب جاذبه های گردشگری که همیشه مملو از مسافر بودند وقت برای ترمیم پیدا کرده اند و بی شک مشاهده این آثار تاریخی و طبیعی پس از ترمیم و بازسازی، زیبایی های بیشتری را به تصویر خواهد کشید. در این مطلب می خواهیم با چگونگی گردشگری در پسا کرونا آشنا شویم. در ادامه با ما باشید:

گردشگری در پسا کرونا

کرونا باعث رکود بی سابقه در صنعت گردشگری شد و ضررهای هنگفتی را برای مراکز خدمات گردشگری به بار آورد. مراکز وابسته به صنعت گردشگری چشم انتظار اتمام دوره کرونا هستند تا فعالیت خود را از سرگرفته و بخشی از ضرر های خود را جبران کنند.

بهبود زیرساخت های گردشگری باید به کمک سازمان های بزرگتر انجام شود چرا که برخی از مراکز گردشگری به طور کل ورشکست شده و قدرت خود را از دست داده اند و برای سرپا شدن باید تحت حمایت قرار گیرند. برخی از مراکز گردشگری که نیاز به هزینه نگهداری ندارند پس از کرونا به راحتی درهای خود را به روی گردشگران باز خواهند کرد

اما سایر مراکز گردشگری که نیاز به هزینه های نگهداری دارند برای حفظ خود باید تحت حمایت قرار گیرند. برای بهبود وضعیت گردشگری در پسا کرونا باید فرصت های جدید برای گروه های آسیب پذیر ایجاد کرده و صندوق های امدادی و یارانه های مالی به هریک از مراکز گردشگری اعطا شود.

تاثیر کرونا بر رزرو هتل

هتل ها یکی از تاثیرپذیرترین ها در دوران کرونا بودند. شغل بسیاری از مردم شهرهای گردشگری جهان هتلداری است و هر کدام از هتل ها چندین نفر را به عنوان کارگر در بخش های مختلف به کار گرفته بودند اما پیدایش کرونا و بسته ماندن هتل ها باعث کاهش تعداد کارکنان و یا حتی تعطیلی کامل هتل ها شد.

بی شک در صورتی که شهر، گردشگری نداشته باشد هتلی برای اقامت مورد نیاز نخواهد بود و حتی اگر هتل های لوکس با کمترین قیمت ها ارائه شوند بازهم کسی خواهان آن نیست. اما در دوران پسا کرونا هتل ها و سایر مراکز گردشگری بی شک ضررهای وارده را جبران خواهند کرد چرا که سرازیر شدن گردشگران به شهرها و کشورهای گردشگری باعث افزایش مشتری هتل ها شده و در نتیجه بخشی از ضررهای وارده به مرور زمان جبران خواهند شد.

مدیران اغلب هتل ها به آینده گردشگری جهان امیدوار هستند و از این رو اقدامات لازم برای بهبود خدمات ارائه شده در هتل را به انجام می رسانند و چه بسا پس از کرونا ممکن است شاهد خدمات منحصر به فرد از برخی هتل ها باشیم.

گردشگران

ترس از گیر افتادن در گردشگران

یکی از مهمترین موارد شایعی که باید مورد بررسی قرار گیرد ترس گردشگران در دوران پس از کرونا است. بی شک افراد پس از طی یک دوره سخت از زندگی خود به ایمنی و بهداشت اهمیت بیشتری خواهند داد و چه بسا مناطق گردشگری که آسیب بیشتری از کرونا دیده اند ترس بیشتری را در وجود گردشگران ایجاد خواهند کرد و ممکن است تا گذشت مدتی پس از کرونا کمتر گردشگری این مناطق را برای گشت و گذار انتخاب کنند.

محدودیت های کرونایی نیز از دیگر نگرانی هایی هستند که در وجود اغلب گردشگران ایجاد شده است چرا که مناطق مختلف جهان محدودیت های متفاوتی را برای مراکز گردشگری خود تعیین کرده اند. کرونا باعث ایجاد وقفه و یا حتی لغو سفر شده است و این مورد به یکی از مهمترین دغدغه های مسافران تبدیل شده است. سفر به مناطق درگیر با کرونا که آمار مرگ و میر و ابتلا زیادی دارند مورد توجه قرار نگرفته و آژانس های گردشگری تنها مراکزی را به عنوان هدف گردشگری انتخاب می کنند که آمار کرونا پایینی داشته باشند.

اطمینان از بهداشت و ایمنی کارکنان در پسا کرونا

یکی از مهمترین مواردی که فکر مدیران آژانس های گردشگری را به خود مشغول کرده اطمینان از بهداشت در طول سفر است چرا که سلامت کارکنان و مسافران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و طبیعتا زمانی به آسودگی خاطر دست پیدا خواهد کرد که مسافران کاملا سالم و شاداب به مبدا خود بازگردند.

ارائه آموزش های لازم به کارکنان آژانس یکی از ضروریات است و باید حتما آموزش های لازم به این افراد ارائه شود تا در صورت بروز هرگونه مشکلی توانایی برطرف کردن آنها را داشته باشند. همچنین افرادی که در تماس مستقیم با مسافران هستند باید بهداشت کامل را رعایت کرده و برای اتفاقات غیرمنتظره آماده شوند.

آژانس های گردشگری باید نوعی اعتماد به نفس در وجود مسافران ایجاد کنند چرا که اغلب مسافران در طول سفر دچار اضطراب می شوند و مسئولین آژانس باید نوعی اطمینان در وجود این افراد ایجاد کنند که در صورت بروز هرگونه مشکلی امکان بازگشت به کشور وجود داشته و مسافران از بیمه مسافرتی برخوردار هستند.

رزرو هتل

سهولت بخشیدن به رزرو هتل

به دلیل شرایط کرونایی اغلب مسافران ترجیح می دهند که هتل های کمتر دیده شده و خلوت را برای اقامت خود انتخاب کنند و به همین دلیل آژانسی موفق تر خواهد بود که لیست بزرگ تری از هتل ها را در اختیار گردشگران قرار دهد. برای دستیابی به لیست بزرگی از هتل ها می توانید از وب سرویس چنلید استفاده کنید.

چنلید علاوه بر اینکه تعداد هتل های موجود در آژانس شما را افزایش می دهد باعث دقیق تر شدن کارها و سرعت بخشیدن به انجام امورات نیز خواهد شد. در صورت استفاده از پلتفرم دوسویه آنلاین چنلید هیچ گونه نگرانی از بابت رزرو هتل توسط دو نفر و یا تغییر اطلاعات هتل نخواهید داشت.

برگرفته از وب سایت: channelead

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید