چطور مناسب‌ترین و بهترین کاشی آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

کدخبر: ۴۳۱۶۷۹
همۀ ما دوست داریم دکوراسیون منزل‌مان بهترین و جدیدترین مدل روز دنیا باشد، برای همین در انتخاب متریال و چیدمان وسایل وسواس زیادی به خرج می‌دهیم.
چطور مناسب‌ترین و بهترین کاشی آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

حالا اگر از ما بپرسید، در بین قسمت‌های مختلف خانه، دکوراسیون کدام قسمت مهم‌تر است؟ می‌گوییم آشپزخانه! 

شاید به‌نظرتان عجیب به‌نظر برسد؛ اما اگر دقت کرده باشید در بیشتر خانه‌ها سالن پذیرایی به ‌آشپزخانه وصل است، پس علاوه‌بر چیدمان وسایل، باید حواستان به انتخاب کاشی آشپزخانه هم باشد، چراکه یک کاشی خوش آب‌ و رنگ می‌تواند زیبایی دکوراسیون داخلی خانه شما را صدچندان کند.

اما مشکل اینجاست که با وجود طرح‌ها و برندهای گوناگونی که در بازار وجود دارد، ممکن است در ابتدا برای خرید کاشی آشپزخانه کمی گیج شویم، ولی اصلاً نگران نباشید؛ چراکه ما می‌خواهیم در این مطلب به شما بگوییم که چطور می‌توانید بهترین کاشی آشپزخانه را انتخاب کنید.

راهنمای کاربردی خرید کاشی آشپزخانه

اولین قدم برای خرید کاشی آشپزخانه تهیۀ یک لیست است. شما باید فهرستی از نکات مهمی را که می‌تواند در انتخاب کاشی آشپزخانه موثر باشد، بنویسید. دوست دارید این لیست را باهم مرور کنیم؟

کاشی آشپزخانه

انتخاب رنگ مناسب

شاید بیشترین چیزی که الان ذهن‌تان را درگیر کرده است، انتخاب رنگ کاشی باشد. شما می‌توانید با در نظر داشتن تم کلی آشپزخانه، رنگ کاشی‌ را انتخاب کنید. مثلاً اگر آشپزخانه‌تان مدرن است، رنگ‌های خنثی بیشتر به‌کارتان می‌آید. اما اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که همیشه همه‌چیز را باهم سِت می‌کنند، بهتر است رنگ کاشی آشپزخانه با سرامیک‌های کف هماهنگ باشد. 

شاید رنگ کابینت‌ها و بیشتر وسایل آشپزخانه‌تان قهوه‌ای باشد، در این‌صورت انتخاب کاشی‌هایی با طرح گرانیت و سنگ می‌تواند گزینۀ خوبی برای شما محسوب شود. در آخر اگر تصمیم دارید از رنگ‌های متنوع و بیشتری استفاده کنید، حواس‌تان به ترکیب رنگ‌ها باشد! چراکه ممکن است انتخاب بعضی رنگ‌ها در کنار هم، چندان ایدۀ خوبی نباشد و باعث شود آشپزخانه‌تان آن‌طور که باید و شاید چشم‌نواز از آب درنیاید، پس با دقت انتخاب کنید.

محل نصب کاشی آشپزخانه

اهمیّت محل نصب کاشی آشپزخانه از انتخاب رنگ آن هم بیشتر است! حتماً می‌پرسید چرا؟ مثلاً کاشی‌های براق انتخاب خوبی برای کف آشپزخانه نیستند، چون باعث سُر خوردن افراد می‌شوند؛ یا اگر کاشی‌های مخصوص دیوار را برای کف آشپزخانه استفاده کنید، خیلی زود دچار خط‌خوردگی و شکستگی می‌شوند.

کیفیت حرف اول و آخر را می‌زند!

آشپزخانه محل پخت‌وپز غذاست و معمولاً ردیفی از کاشی‌ها پشت اجاق گاز نصب می‌شوند؛ پس حواس‌تان باشد که موقع خرید حتماً از کیفیت و جنس کاشی مطمئن شوید. البته توجه داشته باشید که این موضوع مستقیماً به خوشنامی برند کاشی برمی‌گردد. مثلاً گروه صنعتی کاشی تبریز علاوه‌بر زیبایی و جذابیت‌ کاشی‌هایش، به مشتری‌ها تضمین کیفیت هم می‌دهد تا با خیال راحت خرید کنند. در ادامه بیشتر دربارۀ این برند از کاشی صحبت می‌کنیم. 

تمیزکاری آسان

اگر دقت کرده باشید، بعضی از افراد مدام از لکه‌های چربی و آبی که روی کاشی‌ها باقی می‌ماند و تمیز نمی‌شود، شکایت دارند! لطفاً این مورد را حسابی جدی بگیرید و در انتخاب کاشی آشپزخانه کیفیت را فدای هیچ‎چیزی نکنید.

خرید کاشی

نکات دیگری که برای خرید کاشی آشپزخانه مهم هستند

علاوه‌بر نکاتی که باهم مرور کردیم، موارد دیگری هم وجود دارند که بد نیست هنگام خرید کاشی آشپزخانه به آن‌ها توجه کنید. قول می‌دهیم با دانستن این نکات و آن‌چه که در بالا گفته شد، بهترین کاشی را برای آشپزخانه خودتان انتخاب خواهید کرد.

  •  پیشنهاد می‌کنیم پیش از این‌که وارد بازار شوید، ابتدا بودجۀ موردنظرتان را برای خرید تعیین کنید، تا خدایی نکرده در بازار دچار سردرگمی نشوید. همچنین حواس‌تان باشد که بعضی کاشی‌ها با اینکه خیلی زیبا هستند، اما کیفیت خوبی ندارند. پس گول ظاهر آن‌ها را نخورید.

  • کاشی‌هایی که پشت گاز قرار دارند، معمولاً محل جمع شدن چربی غذاها هستند. بهتر است برای آن قسمت‌ها از کاشی‌های براق استفاده کنید که هنگام تمیزکاری با مشکلی مواجه نشوید.

  • برای محل‌هایی که بیشتر در معرض دید هستند، مثل کاشی‌های بین ‌کابینتی و پشت سینک ظرف‌شویی، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که موردعلاقه شما هستند تا با گذشت زمان باعث دل‌زدگی‌تان نشوند.

  • اگر آشپزخانه شما کوچک است سراغ رنگ‌های جیغ و طرح‌های شلوغ نروید و با انتخاب مدل‌های مدرن و رنگ‌های ملایم جلوۀ آشپزخانه خودتان را دوچندان کنید.

  •  اگر دوست دارید از کاشی‌های برجسته، رنگارنگ و طرح‌های گوناگون استفاده کنید؛ هیچ اشکالی ندارد! پیشنهاد می‌کنیم بخشی از آشپزخانه را با کاشی ساده تزیین کنید و قسمت‌های دیگر را با کاشی موردعلاقه‌تان بپوشانید.

 هنگام خرید حواس‌تان باشد که بعضی کاشی‌ ها به‌سرعت مُد می‌شوند و پس از مدت کوتاهی از دایرۀ توجه خارج می‌شوند. پس اگر فکر می‌کنید با انتخاب آن‌ها یک سال دیگر دچار مشکل می‌شوید، سراغ سبک‌های مدرن و ساده بروید.

  • در آخر بهتر است بدانید که بعضی رنگ‌ها مانند سفید، خاکستری، قهوه‌ای، کرم و سبک‎های مدرن، سنگ طبیعی و کلاسیک هیچ‌وقت تکراری و قدیمی نمی‌شوند. پس برای خرید کاشی آشپزخانه آن‌ها را در اولویت قرار دهید.

برند برتر کاشی

دربارۀ کاشی تبریز؛ برند برتر کاشی در ایران

در لابلای این مطلب یک‌بار اسم برند کاشی تبریز را آوردیم؛ در این‌جا می‌خواهیم اطلاعات بیشتری را در مورد این برند به شما بدهیم.

کاشی تبریز، به‌عنوان برند برتر کاشی در ایران شناخته می‌شود که فعالیت خودش را از سال 1374 در زمینۀ تولید انواع کاشی آغاز کرده است. در حال حاضر با داشتن ماشین‌آلات پیشرفته، پرسنل مجرب، استفاده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی‌های روز دنیا توانسته رضایت مشتری‌های زیادی را جلب کند.

ما در این مطلب به چند دلیل محکم و درست و حسابی این گروه صنعتی را برای خرید کاشی به‌ شما پیشنهاد کردیم:

  • اول اینکه کاشی تبریز در تنوع رنگ‌ و طرح‌ حرف اول را در بازار می‎زند

  • نوآوری و کیفیت محصولاتش با هیچ شرکت دیگری قابل مقایسه نیست

  • برای طراحی کاشی ‌ها هم از نظر طراحان ایرانی استفاده می‌کند و هم طراحان اسپانیایی 

  • در تولید محصولاتش تمام استانداردها و معیارهای لازم را رعایت می‌کند

  • و ...

اگر کنجکاو هستید چند نمونه از کاشی های گروه صنعتی تبریز را ببینید، می‌توانید سری به سایت‌شان به آدرس tabriztilegroup بزنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید