کتاب های کمک آموزشی درس شیمی تجربی پایه دهم

کدخبر: ۴۳۵۴۱۰
ما در این مقاله سعی داریم به معرفی و خرید چند نمونه از کتاب‌های کمک درسی شیمی دهم تجربی را برای شما عزیزان معرفی کنیم تا در خرید و تهیه کتاب بهتر تصمیم بگیرید.
کتاب های کمک آموزشی درس شیمی تجربی پایه دهم

می دانیم که دغدغه انتخاب و خرید کتاب کمک درسی و کنکور همیشه یکی از مهم ترین مسائلی است که بخشی از ذهن و فکر دانش آموزان و خانواده ها را درگیر کرده است. همچنین برای همه دانش آموزان نمی توان کتاب خاصی را توصیه کرد، چون دانش آموزان داری سطوح یادگیری متفاوتی هستند.

• کتاب کمک درسی شیمی دهم میکرو طبقه بندی گاج

این سری کتاب ها جهت آمادگی در آزمون های تشریحی و چهار گزینه ای نگارش شده است.که همراه با آخرین تغییرات کتاب درسی است. این کتاب کمک درسی دارای سه فصل است که در پایان هر فصل بخشی به عنوان تست های مربوط به آن فصل و پاسخ های تشریحی آن آورده شده است.

طبقه بندی نکات در جدول و ارائه تصاویر و بررسی بر روی آنها و پرداختن به ریزترین نکات از ویژگی های ممتاز کتاب کمک درسی شیمی دهم میکروطبقه بندی  گاج می باشد.

در خواندن این کتاب کمک درسی باید به چند نکته توجه شود.

در بخش درسنامه یک آیکون معروف به نام اجازه آقا،وجود دارد که شامل نمونه سوالاتی است که دانش آموزان پرسیده اند. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه فصول ارائه شده تفکیک شده است که این بخش در قالب تست های آموزشی نگارش شده است.

در ادامه نویسنده مفاهیم ریز شده را باز هم ریزتر کرده و آن را تحت عنوان بسته های آموزشی برای مطالعه و بررسی دانش آموزان در بخش درسنامه قرار داده است. برای حل سوالات کتاب شیمی دهم،در مرحله اول باید بسته های  آموزشی که در بالا اشاره شد را بخوبی مطالعه کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

در مرحله دوم حل تست های آبی رنگ را بعد از گذشت ۲۴ ساعت انجام دهید و سعی کنید در بازه زمانی ۶ دقیقه به جواب برسید.درمرحله سوم بعد از مطالعه بسته ها و حل تست های آبی رنگ،نوبت ب تست های مشکی می رسد که برای حل این تست ها یک وقفه،یک یا دو روزه در نظر بگیرید.در مرحله چهارم،مطالعه بر روی تست های پراکنده و بدون نظم برای دانش آموزانی که می خواهند در کنکور سراسری پاسخ سوالات را صحیح بدهند.

شیمی دهم مبتکران

• کتاب کمک درسی شیمی دهم مبتکران

مجموعه دو جلدی کتاب شیمی دهم مبتکران کلیه نکات کلیدی و تکنیک های لازم را برای مطالعه در این درس را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد. با خرید و تهیه این کتاب دانش آموزان می‌توانند با توجه به سطوح علمی خود از آن بهرمند شوند.

کتاب کمک درسی شیمی دهم مبتکران به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود.

• درسنامه

• پرسش های چهار گزینه ای

• پاسخنامه تشریحی

در بخش درسنامه که شامل نکات مهم و کلیدی در قالب ایستگاه‌های درس و نکته بیان شده اند که با مطالعه دقیق این بخش ها مفاهیم به خوبی به خواننده منتقل می شود تا بتواند به تست های پیچیده درس شیمی پاسخ مناسب دهد.یکی از ویژگی‌های تأثیر گذاراین مجموعه بیان برخی از مطالب و مفاهیم کلیدی به زبان کارتونی و استفاده از کاریکاتورهای جذاب به منظور یادگیری بهتر مفاهیم و نقش بستن در ذهن و حافظه دانش آموزان می باشد.

از نقاط قوت دیگرکتاب کمک درسی شیمی دهم مبتکران می توان به مناظره دانش آموزان و سوال های متداول‌ آنها اشاره کرد.از آنجایی که روش مباحثه و مناظره در یادگیری و آموزش تاثیر قوق العاده ای دارد، مطالب گاهی به صورت بحث و مناظره زنده ارائه می شود که بین یک معلم و سه دانش آموز با سطوح مختلف (مبتدی – متوسط – باهوش )صورت می‌گیرد، که به نمایندگی از دیگر دانش آموزان سوالاتی مطرح می شود و معلم به خوبی آنها را توجیه می‌کند.در واقع درسنامه این اجازه را به دانش آموزان با سطوح علمی مختلف می‌دهد که به هر اندازه که تمایل دارند از مفاهیم عمیق درس شیمی بهرمند شوند.

در بخش پرسش های چهار گزینه ای،هدف اصلی این کتاب آماده کردن دانش آموزان برای آزمونهای تستی و در نهایت موفقیت در آزمونهای آزمایشی و کنکور سراسری است.این پرسشنامه به سه دسته تقسیم می شود.

تست های بسیار مهم: که با نماد VIT مشخص شده اند،که با حل این تست ها تا حد زیادی به آمادگی لازم برای شرکت در آزمون ها می رسید.

تست های دسا: حل این تست ها نیز نکات جالب و کاربردی را به دانش آموزان منتقل می کند.

تست های بدون علامت: دارای پایین ترین سطح اهمیت است که ابتدا باید به تست های VIT و بعد تست های دسا و در نهایت به تست های بدون علامت بپردازیم.

در بخش پاسخ نامه تشریحی، پاسخنامه تشریحی این مجموعه (مبتکران) از اهمیت بالایی نسبت به بقیه کتاب های کمک درسی برخوردار است.زیرا به تحلیل تک تک گزینه ها می پردازد. همچنین با بیانی شیوا و رسا به دانش آموزان این امکان را می‌دهد که با هر سطح علمی از آن استفاده نمایند. 

همچنین در پاسخنامه تشریحی در کنار هر پاسخنامه علائم کاریکاتوری بکار برده شده است تا میزان سختی تست ها برای دانش آموزان مشخص شود.که این علائم تست ها را به چهار دسته (آسان- متوسط – سخت – خیلی سخت) تقسیم می کند،همچنین تعیین زمان پاسخگویی،دانش آموزان را با مسئله مدیریت زمان آشنا می کند.

شیمی دهم

• کتاب شیمی دهم تست خیلی سبز

کتاب شیمی دهم خیلی سبز یکی از بهترین کتاب های موجود برای دانش آموزان پایه دهم تجربی است که می توانند با خرید آن از درس خواندن لذت ببرند.این کتاب بین دانش آموزان محبوبیت خاصی دارد.

ساختار کتاب به گونه ای است که ابتدا درس به صورت لقمه و ریز شده و خلاصه و در خلال آن تست هایی با ذکر منبع کتاب،آورده شده است.بعد از تست ها درسنامه قرار گرفته شده که برای سهولت در تست زنی وبرای افرادی که وقت کافی برای تست زدن ندارند، کنار برخی از تست ها علامت + قرار دارد که نشان دهنده نمونه ای از بهترین تست هاست.

درسنامه سعی کرده مخاطبش را دانش آموز ضعیف و متوسط درنظر بگیرد نه قوی.در بخش تست ها و تمرین ها باید بگوییم تست ها نه خیلی آسان است نه سخت و آزاردهنده و از یک نظم و نظام خاصی برخوردارند.طبقه بندی تست ها بیشتر بر اساس صفحات کتاب درسی است که یکپارچه سازی شده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید