کاشت میلگرد

کدخبر: ۴۳۸۲۵۴
به دلایل متفاوت اعم از استحکام و مقاومت بالا در ساخت پل، ساخت ساختمان، ساخت تونل و به طور کلی در تمامی عملیات عمرانی، امروزه نقش بتن در زندگی ما انسان ها بسیار پر رنگ گردیده است.
کاشت میلگرد

گاهی ممکن است در طول دوره احداث یک سازه بتنی، به دلایل متفاوتی اعم از اصلاح یا تغییرات در نقشه اجرایی و یا نیاز به گسترش سازه بتنی در دوره بهره برداری لازم باشد در بتن موجود، میلگردی با سایز مشخص کاشته شود.  بنابراین کاشت میلگرد یا آرماتور از روش‌ های تقویت و مقاوم ‌سازی سازه ‌های بتنی است که این امکان را به ما می‌ دهد تا بتوانیم به ‌راحتی تغییرات صورت گرفته در نقشه ‌های اجرایی یا طرح‌ های مقاوم ‌سازی را اجرایی کنیم. با استفاده از روش کاشت میلگرد، این قابلیت فراهم می شود تا اتصال بتن جدید به قدیم و اتصال اجزا و سازه های فولادی به سازه های بتنی موجود صورت گیرد.

یکی از ارکان اصلی عملیات کاشت میلگرد، استفاده از چسب بتن می باشد.

در این میان انتخاب نوع چسب کاشت میلگرد نیز جهت ایجاد اتصال هر چه بهتر بین بتن و آرماتور از اهمیت بسزائی برخوردار است. این نکته از این بابت حائز اهمیت است که وظیفه ی اصلی تثبیت میلگرد و آرماتور در بتن اجرا شده، بر عهده ی چسب کاشت میلگرد می باشد، بنابراین با توجه به نوع کاربری و میزان بار وارده به سازه، نوع چسبی که انتخاب می شود متفاوت خواهد بود.

چسب کاشت میلگرد:

همانطور که گفته شد یکی از ارکان اصلی کاشت میلگرد در بتن استفاده از چسب می باشد که بتوان میلگرد را در بتن تثبیت نمود. چسب کاشت آرماتور و بولت یک چسب دو جزیی بر پایه رزین اپوکسی، پلی استر و یا وینیل استر می باشد که جزء دیگر آن به عنوان هاردنر بر پایه پلی آمین است. از این محصول به منظور کاشت آرماتور و بولت استفاده می گردد.

عوامل موثر بر انتخاب چسب کاشت میلگرد:

- نوع کاربری اعم از سازه ای و یا غیر سازه ای

- بتن موجود ترک دار است و یا بدون ترک

- فاصله کاشت از لبه ی آزاد بتن چه مقدار است

- آیا محل کاشت میلگرد دارای عوامل خورنده است؟ مانند سازه ی ساحلی

- نوع حفره از نظر مرطوب، خشک و یا حتی غرق در آب بودن

- مقاومت فشاری و برشی بتن موجود

- بررسی اتصال از لحاظ دینامیکی و لرزه ای

هر کدام از نکات فوق، بر انتخاب چسب کاشت میلگرد تاثیر می گذارد و می بایست چسبی انتخاب گردد که بتواند نیاز های موجود در عملیات کاشت را برآورده سازد.

چسب کاشت میلگرد

انواع چسب کاشت میلگرد:

چسب کاشت میلگرد در انواع مختلف با برندهای متفاوت تولید می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به خود را دارا هستند. بنابراین نیاز است پیش از انتخاب برند چسب کاشت میلگرد، تحقیقات کافی و لازم برای اطلاع از نوع کاربری عملیات کاشت میلگرد و شناخت مشخصات فنی هر کدام از چسب های کاشت میلگرد صورت گیرد. 

به طور معمول این چسب ها بصورت کارتریجی در بازار موجود می باشند که اگر جزء دوم داخل محفظه ی جزء اول باشد تک محوره و در صورت جدا بودن محفظه ی دو جزء از یکدیگر، دو محوره نامیده می شوند.

به مانند تمامی محصولات، در هنگام انتخاب چسب مناسب لازم است تا توجه کافی به آیین نامه ها و قوانین مربوطه داشته باشیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را انجام دهیم. چسب کاشت میلگرد از نظر ترکیبات شیمیایی، مشخصات مکانیکی و کاربرد، تفاوت هایی با هم دارند و از این نظر نیز به سه دسته‌ی کلی تقسیم می شوند:

- چسب کاشت میلگرد کپسولی

- چسب کاشت میلگرد کارتریجی

- چسب کاشت میلگرد حجمی

چسب کاشت میلگرد هیلتی:

یکی از بهترین برند های تولید کننده چسب کاشت میلگرد، برند هیلتی (HILTI) است. چسب کاشت میلگرد هیلتی غالباً از رزین های پایه اپوکسی دو جزیی با درصد اختلاط مشخصی تولید میگردند و توسط دستگاه تفنگی (گان) داخل سوراخ ایجاد شده در بتن تزریق می شوند. 

لازم به ذکر است جهت درگیری بیشتر چسب کاشت میلگرد هیلتی با دیواره سوراخ موجود باید داخل سوراخ توسط فشار باد و همچنین فرچه های دوار تمیز گردد به گونه ای که عاری از هر گونه گرد و غبار باشد.

چسب کاشت میلگرد هیلتی RE500

چسب کاشت میلگرد RE500 V3 هیلتی یک چسب اپوکسی با عملکرد بسیار بالا تأیید شده برای کاشت میلگرد و انکراژهایی با باربری سنگین است. چسب RE500 V3 هیلتی قابل استفاده در بتن های ترک دار و بدون ترک و همچنین مناسب سوراخ کاری در شرایط خشک، خیس و حفره های پر شده از آب می باشد.

چسب کاشت

ویژگی ها و مزایای چسب کاشت میلگرد RE500 V3 هیلتی:

- بهره برداری در طیف گسترده ای از دما: 

چسب RE500 V3 هیلتی تنها چسب اپوکسی کاشت میلگرد است که در محدوده ی دمایی 5- درجه ی سانتی گراد نیز قبلیت عمل آوری دارد.

- توازن میان زمان گیرایی (Curing) و زمان انجام عملیات:

هیلیتی RE500 V3 در دمای 22 درجه ی سلسیوس به شما اجازه 25 دقیقه کارکرد بروی آن را می دهد در کنار زمان گیرایی اولیه 4 ساعته و زمان گیرایی نهایی 6 ساعته.

- قابلیت استفاده در سوراخ های کُرگرفته شده:

چسب کاشت میلگرد HIT-RE500 V3 دارای تأییده ی ICC-ES برای سوراخ های کُرگرفته شده در بتن های ترک دار است.

- نگرانی کمتر در مورد شرایط کار: 

چسب کاشت میلگرد هیلتی HILTI RE 500 V3 برای استفاده در شرایط خشک، تر و بتن پر‌شده از آب مناسب می‌باشد، حتی اگر سوراخ‌های حفر شده توسط مته زیر آب باشند نیز می‌توان از این محصول استفاده کرد.

گروه ساختمانی وریاماتاک با بهره وری از متخصصان و مجریان زبده و مجرب آماده به انجام کلیه امور در ارتباط با عملیات کاشت میلگرد به شما هموطنان گرامی می باشد، همچنین این شرکت با در اختیار داشتن فروشگاه اینترنتی جامع در خصوص ارائه کلیه محصولات اتصال دهنده ساختمانی، با بهترین برند ها و مناسب ترین قیمت ها، در اختیار شما مهندسین و سازندگان محترم قرار دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید