چگونه در بازارهای صنعتی فروشمان را چندین برابر کنیم؟

کدخبر: ۴۳۸۵۱۲
بیش از 75 درصد مردم حداقل ماهی یکبار خرید اینترنتی انجام می‌دهند.
چگونه در بازارهای صنعتی فروشمان را چندین برابر کنیم؟

 خرید و فروش آنلاین، با توجه به مزایایی که برای خریداران و فروشندگان دارد، توجه طیف وسیعی از مردم را به خود جلب کرده است. البته این امر در خرید اقلامی مانند پوشاک بیشتر به چشم می‌خورد. در واقع خرید و فروش اینترنتی برخی کالاها مانند کالاهای صنعتی، طرفداران کمتری دارد.

چرا که بسیاری از تامین کنندگان ابزارآلات و محصولات صنعتی، به شیوه‌های سنتی محصولاتشان را به فروش می‌رسانند. به این ترتیب آن‌ها با دسترسی نداشتن به حجم زیادی از مخاطبان و محدودیت‌هایی که برای جذب مشتری در فروش حضوری وجود دارد، بسیاری از مشتریان را از دست می‌دهند.

مزایای فروش آنلاین کالاهای صنعتی

حذف هزینه‌های فروشگاه فیزیکی

چنانچه تولیدکنندگان، نمایندگان و به طور کلی تامین کنندگان کالاهای صنعتی، بخواهند از شیوه‌های سنتی، یعنی فروشگاه فیزیکی، برای فروش محصولاتشان استفاده کنند، هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند. فروش حضوری با هزینه تهیه و اجاره فروشگاه، نگهداری، تعمیرات، مالیات و ... همراه خواهد بود. همچنین هر چقدر فروشگاه بزرگ‌تر باشد، نیروی انسانی بیشتری برای اداره آن نیاز است. با فروش آنلاین، بخش زیادی از این هزینه‌‎ها حذف می‌شود. به این ترتیب می‌توان در هزینه‌های سازمان صرفه‌جویی کرد.

گسترش عرصه کاری و حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی

شاید بتوان این مورد را به عنوان مهم‌ترین مزیت برای فروش آنلاین در نظر گرفت. یکی از اصلی‌ترین محدودیت‌هایی که در فروش حضوری وجود دارد، محدودیت زمانی و مکانی است. شما به عنوان فروشنده کالاهای صنعتی، باید زمان خاصی را در طول روز برای فروش محصولاتتان در فروشگاه در نظر بگیرید.

ممکن است فروشگاه شما در مرکز خرید واقع شده باشد و شما مجبور باشید ساعت کاری فروشگاه را مطابق با مرکز خرید مشخص کنید. از طرف دیگر مکان فروشگاه، محدودیت‌های دیگری را برای مشتریان و فروشندگان به وجود می‌آورد. مسافت طولانی، طرح ترافیک، آلودگی هوا، شلوغی و ... دلایلی است که می‌تواند موجب از دست دادن مشتریان شود. 

با فروش آنلاین می‌توانید تمامی این محدودیت‌ها را دور بزنید و محصولاتتان را در هر ساعت از شبانه روز، به مشتریانی که در دورترین نقطه از شما قرار دارند، بفروشید.

مشتری

عرضه محصولات بر مبنای تقاضای مشتریان

فروشنده‌ها باید محصولات متنوعی را در فروشگاه‌های فیزیکی عرضه کنند تا مشتریان هنگام مراجعه به فروشگاه، به طیف وسیعی از محصولات دسترسی داشته باشند. چرا که اگر مشتری، محصول مورد نظرش را پیدا نکند، به سراغ فروشگاه‌های دیگر، یا بهتر است بگوییم به سراغ رقبای شما می‌رود. بنابراین ممکن است بدون برآورد تقاضای مشتری، نسبت به تامین محصولات اقدام کنید. در صورتی که عرضه و تقاضای محصول با هم همخوانی نداشته باشد، شما با ضرر و زیان مواجه خواهید شد.

در فروش آنلاین می‌توان این مشکل را تا حد زیادی کاهش داد. کافی است امکانات لازم را برای تامین کالای مشتری داشته باشید و پس از ثبت سفارش مشتری، نسبت به تهیه محصول اقدام کنید. به این ترتیب با توجه به تقاضایی که برای هر محصول وجود دارد، محصولات را عرضه می‌کنید. بنابراین ضرر و زیان‌های ناشی از ناهماهنگی بین عرضه و تقاضا به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت.

مزایای استفاده از بازار آنلاین کالاهای صنعتی برای تامین کنندگان

تا اینجا با مزایای فروش آنلاین کالاها و اقلام صنعتی آشنا شدیم. اما شاید با خودتان فکر کنید راه‌اندازی فروشگاه آنلاین به همین سادگی‌ها نیست. باید بگوییم درست فکر می‌کنید! فروش آنلاین هم مشکلات مخصوص به خودش را دارد. طراحی سایت، تبلیغات، بازاریابی، دسترسی به مخاطبان در فضای مجازی و هزاران چالش دیگری که در فروش آنلاین وجود دارد، فروشندگان را از ورود به این حوزه باز می‌دارد. هزینه‌های بالا از دیگر محدودیت‌هایی است که در سر راه تامین کنندگان وجود دارد.  

شما می‌توانید بدون آن که هیچ یک از این کارها را انجام دهید، محصولاتتان را آنلاین بفروشید. بازار آنلاین کالاهای صنعتی، بستری را برای تامین کنندگان فراهم کرده است تا بدون صرف هزینه، محصولاتشان را به فروش برسانند. این بازارها امکاناتی را در اختیارتان قرار می‌دهند که به شما فرصت دیده شدن در میان رقبایتان را می‌دهد. 

اصلی‌ترین مزیت استفاده از بازار آنلاین کالاهای صنعتی، دسترسی به بازاری به وسعت ایران است. در واقع تامین کنندگان می‌توانند محصولاتشان را به هزاران مخاطب در سراسر کشور عرضه کنند. بنابراین مشکلاتی که برای دسترسی به مخاطب و معرفی محصولات در بازار صنعتی وجود دارد، از سر راه فروشندگان برداشته می‌شود.

اتنا کالا

معرفی انتاکالا، بازار آنلاین کالاهای صنعتی

انتاکالا، بازار آنلاین کالاهای صنعتی، بستری را فراهم کرده است تا خریداران و فروشندگان، بتوانند محصولات صنعتی را در فضایی امن خرید و فروش کنند. در واقع تامین کنندگان کالاهای صنعتی، محصولات خود را در سایت انتاکالا عرضه می‌کنند و مشتریان می‌توانند با مراجعه به سایت، کالای مورد نظرشان را خریداری کنند. به این ترتیب، محصولات توسط هزاران نفر دیده می‌شود و شانس فروش آن‌ها به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. 

یکی از امکاناتی که انتاکالا در اختیار تامین کنندگان قرار می‌دهد، امکان ثبت قیمت ارزی محصولات است. دسترسی مشتریان به قیمت ارزی محصولات، مانع از ضرر و زیان در معاملات می‌شود.

از دیگر امکانات انتاکالا، خرید و فروش در بستری امن و مطمئن است. بسیاری از مشتریان کالاهای صنعتی، حاضر به خرید آنلاین نیستند. در واقع عدم اعتماد به فروشگاه‌های آنلاین، مانع از خرید آن‌ها می‌شود. بنابراین خرید برخی محصولات صنعتی گران قیمت، ریسک پذیری بیشتری می‌طلبد. اما انتاکالا با فراهم کردن شرایطی مانند پرداخت در محل، این مشکل را حل کرده است. به این ترتیب مشتریان برای خرید کالاهای صنعتی گران قیمت نیز مشکلی نخواهند داشت. 

در انتاکالا، خریداران به طیف وسیعی از محصولات برترین برندهای ایران و جهان دسترسی دارند. دسته‌بندی محصولات انتاکالا شامل ابزارآلات، لوله و اتصالات، تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک، مواد اولیه و معدنی، بیرینگ و ... می‌شود. تمامی این محصولات دارای ضمانت اصالت کالا و بازگشت کالا هستند.

اگر می‌خواهید به یکی از تامین کنندگان انتاکالا تبدیل شوید، کافی است در سایت ثبت‌نام کنید. پس از تایید هویت و ورود به حساب کاربری‌تان، می‌توانید محصولاتتان را در سایت ثبت و اقدامات لازم را برای فروش آن‌ها انجام دهید.

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید