قیمت بلیط کربلا در سال 1400 چقدر است؟

کدخبر: ۴۴۰۵۰۸
با نزدیک شدن به پایان کرونا، مقاصد مختلفی در جهان پذیرای مسافران هستند.
قیمت بلیط کربلا در سال 1400 چقدر است؟

 در این بین برخی مقاصد همچون کربلا یا نجف در بازه‌های زمانی مشخصی از سال، آمادگی پذیرش حجم بالای مسافر و زائر را دارند. ماه محرم و همچنین ایام اربعین یکی از این بازه‌های زمانی است. به همین خاطر همیشه انتظار می‌رود که در ایام اربعین تقاضا برای بلیط هواپیما عراق افزایش پیدا کند.

البته که ممکن است بسیاری بلیط کربلا هوایی را انتخاب نکنند و به صورت زمینی عازم این مقصد شوند، با این حال همچنان بلیط هواپیما برای اربعین ارائه خواهد شد. سفر به این شهر به دو صورت انفرادی و گروهی انجام می‌شود. درواقع بسیاری از مردم به‌خاطر راحتی بیشتر و خستگی کمتر، سفر هوایی کربلا را ترجیح می‌دهند. 

خرید بلیط هواپیما عراق اربعین 

یکی از راحت‌ترین و شاید پرطرفدارترین راهی که شما را به عراق می‌رساند پرواز‌‌های هوایی است. اگر تمایل داشته باشید پرواز شما یک‌طرفه باشد یک بلیت تهیه کنید ولی با توجه به شلوغی زمان‌های سفر به عراق اگر ترجیح می‌دهید قبل از سفر‌، استرس زمان برگشت را نداشته باشید، بلیط هواپیما عراق به تهران هم از فلایتیو تهیه کنید.

در صورت سفر انفرادی همه هزینه‌ها از جمله قیمت بلیط کربلا هوایی ۱۴۰۰، رزرو هتل و خورد و خوراک با خود فرد است..

که  در حال حاضر باید برای هزینه بلیط هواپیما نجف رفت و برگشت، حدود ۴ میلیون تومان کنار بگذارید. برای اقامت هم با توجه به شرایط بهداشتی بهتر است هتل‌های عراق را انتخاب کنید و از رفتن به هاستل‌ها و خوابگاه‌ها بپرهیزید. 

 در ادامه به معرفی ایرلاین‌ها و نوع پرواز و مدت پرواز هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت و با در نظر گرفتن شرایط خود و مقایسه قیمت‌ها، می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. از ایرلاین‌هایی که بلیط هواپیما نجف را ارائه می‌کنند می‌توان به ایران ایر، ماهان ایر، قشم ایر، ایر عربیا، ترکیش ایرلاینز و قطر ایرویز اشاره کرد. به یاد داشته باشید که هنگام تهیه بلیط هواپیما اربعین حتما پول خود را به دینار تبدیل کنید. هر دینار معادل ۲۰ تومان پول رایج در ایران است.

هزینه سفر به عراق

در عراق به کجاها سر بزنیم؟

عراق

به صورت حتمی یکی از اهداف شما هنگام تهیه بلیط هواپیما عراق اربعین زیارت از مهم‌ترین مکان‌های مذهبی این شهر است. حرم امیرالمونین علی (ع) در نجف، حرم کاظمین در بغداد وحرم امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) در کربلا از این مکان‌ها هستند. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی در این شهر قبرستان وادی‌السلام است که با بیش از ۵ میلیون قبر، بزرگترین گورستان دنیا محسوب می‌شود. برج نمرود نیز یکی از جاذبه‌های پر بازدید عراق است؛ در تاریخ آمده که حضرت ابراهیم علیه السلام را از این محل به آتش انداخته‌اند.

در شهر سلیمانیه عراق می‌توانید از گوردخمه قیز قاپان دیدن کنید. سطح بیرونی گوردخمه بر روی صخره‌ها تراشیده شده و ۷ متر طول، ۲ متر و ۹۸ سانتیمتر عرض و ۴ متر و ۱۱ سانتی‌متر ارتفاع دارد. در کنار ورودی دخمه شمایل دو فرد مادی را در حالی که با یک دست خود را جلوی دهان گرفته‌اند و با دست دیگر کمان خود را نگاه داشته‌اند، را مشاهده می‌کنید. همچنین در میان آن دو یک آتشدان قرار گرفته است. ساعت محلی عراق در نیمه اول سال ۱.۵ ساعت و در نیمه دوم ۳۰ دقیقه از ساعت ایران عقب‌تر است.

هتل در کربلا

تعداد هتل‌های معروف در کربلا محدود است. از بهترین هتل‌های کربلا می‌توان به هتل بارون، هتل کربلا و هتل ریمارک ابل اشاره کرد. هزینه‌های شما برای هتل بین ۲۵ دلار تا ۱۸۰ دلار هر شبی است. برای رفت‌وآمد در عراق می‌توانید از اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. 

حمل‌و‌نقل در کربلا

در حال حاضر این شهر مترو و قطار ندارد. برای تردد در شهر هم از تاکسی PNK استفاده کنید. هزینه اجاره ماشین 16 هزار دینار است. قیمت بلیط اتوبوس واحد در عراق نیم دینار است. قیمت تاکسی از  ۲.۵ لیر شروع و به ازای هر کیلومتر ۲ دینار اضافه می‌شود.

در عراق چه غذاهایی بخوریم؟ 

برای سرو غذا در عراق به‌دنبال رستوران‌های به نام و معروف باشید که از سطح بهداشت مناسبی برخوردارند. چه سیاحتی چه زیارتی اگر به این شهر سفر کردید، نگران طعم غذاهای این شهر نباشید. با اینکه قدمت غذاهای عراقی به چند هزار سال پیش یعنی دوران دوران سومریان، بابلیان و آشوریان برمی‌گردد اما بیشتر غذاهایی که امروزه در رستوران‌های این شهر طبخ می‌شود تلفیقی از فرهنگ آشپزی همسایگان این سرزمین همچون ایران، ترکیه و سوریه است.

در نهایت می‌توانید فهرست ۵تایی پیشنهادی فلایتیو را که با توجه به مذاق کاربران ایرانی بیشتر سازگار است را به خاطر بسپارید و در سفر به عراق از آن استفاده کنید. مسگوف، نوعی ماهی کپور است که آن را پیش از پخت به همراه روغن زیتون، نمک، تمبر هندی و زردچوبه طعم‌دار کرده و سپس به خوبی می‌پزند.

این غذا پس از پخت معمولا روی سینی بزرگی قرار داده می‌شود و با سماق، دانه‌های انار، آب لیمو، برش‌های پیاز و ترشی عراقی سرو می‌شود. اگر شما هم از طرفداران قیمه‌های نذری هستید، حتما قیمه نجفی که از معروف‌ترین غذاهای عراقی است، امتحان کنید. طعم بریانی عراقی را هیچوقت فراموش نخواهید کرد.

استفاده از ادویه‌جات معطر، همراه با برنج و گوشت مزه‌دار شده طعمی هیجان‌انگیز به این غذا می‌بخشد. کباب عراقی یکی از غذاهای پرطرفدار است که در پخت آن از گوشت تازه بره، مخلوط گوشت گاو و گوسفند یا هر گوشت قرمز دیگری استفاده می‌شود. این غذا از نظر ظاهری به کباب ایرانی شباهت دارد.

دلمه عراقی هم از نظر ظاهری بسیار شبیه به دلمه ایرانی است که در مدل‌های مختلف پخته می‌شود. این غذا به طور کلی دارای دستور پخت یکسانی با سایر کشورها است. به صورت میانگین برای هر وعده غذایی حدود ۱۰۰ هزار تومان باید هزینه کنید.

اینترنت در عراق

در عراق برای خرید سیم‌کارت به پاسپورت نیاز دارید. از اپراتورهای فعال در عراق آسیاسل، زرین و کورک تلکام هستند. قیمت اینترنت دیتا آسیاسل و کورک ۲۵ دلار است. همچنین پیامک درون شبکه‌ای این سیمکارت‌ها رایگان است. هزینه هر دقیقه تماس با ایران ۲۵۰ دینار و پیامک ۱۵۰ دینار است. هزینه رومینگ همراه اول در عراق دقیقه‌ای ۳هزار تومان است.

گرفتن ویزا

شما برای سفر به عراق باید قبل از عزیمت، ویزا تهیه کنید. اگر برای مدت کوتاهی قصد سفر دارید باید ویزای زیارتی و سیاحتی عراق تهیه کنید. این ویزا ۳ ماه اعتبار دارد و پروسه دریافت آن یک هفته تا ۱۵ روز طول می‌کشد. به‌صورت کلی هزینه ویزای زیارتی و سیاحتی عراق برای هر نفر ۱۳۹ دلار اعلام شده است اما در حال حاضر در دوران اربعین، هزینه ویزا به صورت رایگان داده می‌شود.

هزینه عوارض خروج از کشور

شما هنگام هر گونه مسافرت خارجی باید هزینه عوارض خروج از کشور بپردازید. مقدار این هزینه بر اساس تعداد دفعات خروج شما تعیین می شود. برای پرداخت عوارض، باید گذرنامه داشته باشید. این پروسه را هم می‌توانید به‌صورت آنلاین و یا در گیتهای هوایی و زمینی هنگام خروج پرداخت کنید. این هزینه برای مرز هوایی 45 هزار تومان است و مرز زمینی یا دریایی ۱۵ هزار تومان است. همچنین از زائران عتبات در ایام اربعین، هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

از کربلا سوغاتی چی بیاریم؟

بسیاری از فروشندگان دوره گرد نیز از شهرهای دیگری مانند نجف یا شهرهای دورتری مانند بابِل به کربلا می آیند تا کالاهای خود را بفروشند و پول دربیاورند. وقتی بلیط هواپیما کربلا را می‌خرید، حتما به خرید سوغاتی هم فکر می‌کنید. باید بدانید که برخی از فروشندگان به زاور چیزهایی که نیاز دارند مانند پرچم، روسری، کفش، جوراب یا دمپایی را می‌فروشند.

برخی دیگر نیز سوغات یا اسباب بازی می‌فروشند تا زوار دست خالی به خانه باز نگردند. بعضی از زوار بر این باورند با این که همان کالایی که از دست فروشان می‌خرند را هم می‌توانند از شهر یا کشور خودشان تهیه کنند اما چیزی که از کربلا می خرند به نوعی متبرک است و برایشان خوش یمن خواهد بود. پودر معطر بخور و دستگاه بخور عود که رایحه‌های متفاوت و خوبی دارد.

رومیزی، رو مبلی، رو تختی و قالیچه در طرح‌ها، رنگ‌ها و کیفیت‌های مختلف کیف دوشی و کیف دستی چرم دست ساز، اجناس آنتیک، صنایع دستی و عتیقه مثل گلدان، جاشمعی، ظروف باکیفیت از بازار شورجه می‌توانید بخرید.

چگونه در اربعین به کربلا سفر کنیم؟

برای تهیه بلیط هواپیما عراق اربعین راه ساده‌ای در پیش دارید. تنها کافی است که به سایت فلایتیو سر بزنید و بخش پروازهای خارجی را انتخاب کنید. در این بخش از سایت شما می‌توانید زمان سفر را مشخص کرده و بلیط مورد نظر خود را (برای رفت و برگشت) و با توجه به کلاس پرواز انتخاب کنید. بلیط سفر شما به سادگی آماده می‌شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید