چگونه با ریسک کم در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

کدخبر: ۴۴۰۷۰۳

باتوجه به شرایط فعلی این روزهای بازارهای مالی و سرمایه گذاری به خصوص بورس، وضعیت متعادل تر شده و سرمایه گذاری در این بازار برای عموم مردم جذاب تر به نظر می‌رسد؛ اما آیا برای سرمایه گذاری فقط باید به طور مستقیم در بورس خرید و فروش کرد؟ اگر کسی اطلاعات لازم درباره ی چگونگی معاملات سهام نداشته باشد باید چه کاری انجام دهد؟ 

برای  پاسخ به دو سوال بالا باید بدانید بطور کلی روش های سرمایه گذاری به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم است که در ادامه هریک را توضیح می دهیم. 

سرمایه گذاری مستقیم: در این روش شما مستقیما اقدام به خرید و فروش دارایی های مختلف مثل سهام، طلا یا ... می کنید. درنتیجه باید آموزش های لازم در این زمینه را دیده باشید تا با ضرر مواجه نشوید. 

سرمایه گذاری غیرمستقیم: این روش مناسب کسانی است که زمان یا دانش کافی در زمینه ی سرمایه گذاری را ندارند. درنتیجه این افراد سرمایه ی خود را دراختیار شرکت های معتبر قرار می دهند تا آن ها بوسیله ی افراد متخصصی که در این زمینه دارند، باتوجه به نیاز مشتری، اقدام به سرمایه گذاری در دارایی های مختف کنند. 

یکی از این شرکت ها که به شما کمک می کند تا به صورت غیر مستقیم و با ریسک کمتر وارد بورس شوید، شرکت آسان سرمایه گستر ایرانیان با برند iBshop است که به عنوان اولین و بزرگترین مرکز سرمایه گذاری آنلاین در کشور، فعالیت خود را از سال 1395 آغاز کرد.

این شرکت با مدیریت تامین سرمایه تمدن که بیشترین دارایی تحت مالکیت در بین شرکت های سرمایه گذاری را دارد، تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می کند. iBshop با داشتن صندوق های سرمایه گذاری خود سرمایه گذاری را برای افرادی که اطلاعات یا زمان کافی برای انجام این قبیل کارها را ندارند آسان تر کرده است. در ادامه انواع صندوق های موجود در iBshop معرفی شده اند.  

صندوق های با درآمدثابت

صندوق های با درآمدثابت مثل گنجینه زرین شهر و اندوخته توسعه صادرات آرمانی، صندوق هایی هستند که دارای سود روز شمار بالاتر از سپرده ی بانکی بوده و در یک تاریخ مشخص، هرماه مبلغ سود را به حساب مشتریان واریز می کنند. همچنین برای مشتریان صندوق اندوخته توسعه صادرات، امکان گرفتن اعتبار، بوسیله ی کارت اعتباری (iBcard) درنظر گرفته شده است که سرمایه گذاری در این صندوق را برای افراد جذاب تر کرده است. 

صندوق سهامی

صندوق ثروت آفرین تمدن صندوقی است که اکثر دارایی موجود در آن در سهام سرمایه گذاری می شود. درنتیجه سطح ریسک پذیری بالایی دارد؛ زیرا نوسانات بورس تعیین کننده ی میزان بازدهی این صندوق است؛ اما از آنجایی که همواره بورس در بلندمدت صعودی بوده، برای سرمایه گذاران این صندوق پیشنهاد می شود دیدگاه بلندمدت درنظر داشته باشند تا بازدهی مورد انتظار خود را کسب کنند. 

صندوق مختلط

صندوق گوهرنفیس تمدن صندوقی است که سطح ریسک پذیری آن نسبت به صندوق های سهامی کمتر و نسبت به درآمدثابت ها بیشتر است؛ زیرا نسبت به صندوق های سهامی درصد کمتری از دارایی را در سهام سرمایه گذاری کرده و باقی مانده ی مبلغ را در اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری می کند.

در نتیجه باعث می شود سطح ریسک این صندوق ها متوسط باشد. از آنجایی که تعیین کننده ی روند این صندوق، نوسانات بورس است، پیشنهاد می شود برای سرمایه گذاری در این صندوق نیز دیدگاه بلندمدت درنظر گرفت. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید