۱۲ جنگل بسیار زیبا در سراسر دنیا را بشناسید

کدخبر: ۴۴۱۴۴۹
یک پیاده‌روی کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای در فضای باز می‌تواند برای تقویت روحیه و ایجاد حس خوب در شما و سلامت روان‌‌تان بسیار عالی باشد.
۱۲ جنگل بسیار زیبا در سراسر دنیا را بشناسید

 حالا فرض کنید همین پیاده‌روی را قرار است در یکی از جنگل‌های حیرت‌انگیز دنیا انجام دهید. جنگل‌هایی زیبا و خاص که قدم زدن در آن‌ها بیشتر شبیه رؤیاست تا واقعیت. از جنگل‌‌های غول‌پیکر قرمز کالیفرنیا گرفته تا بیشه‌زارهای بلند بامبو ژاپن، مملو از زیبایی‌های طبیعی و چشم‌نوازی است که هر کس باید حتی یک‌بار هم که شده آن‌ها را ببیند.

اگر فکر تجربه‌کردن یک سفر و تعطیلات فراموش‌نشدنی هستید، این بار پیشنهاد می‌کنیم خود را برای رفتن به یکی از ۱۲ جنگل بسیار زیبا در سراسر دنیا که باید ببینید آماده کنید. در این مطلب از فلایتیو قرار است شما را با این جنگل‌ها آشنا کنیم. همراه ما تا پایان بمانید.

پارک‌های ملی و ایالتی ردوود، آمریکا

ده‌ها پارک ملی (و صدها سایت ملی) در سراسر ایالات متحده وجود دارد! همین موضوع باعث می‌شود تا انتخاب تنها یکی از آن‌ها برای بازدید و گشت‌وگذار کار سختی باشد. اما با‌این‌حال پارک‌های ملی و ایالتی ردوود (Redwood) یکی از خاص‌ترین آنهاست.

جنگلی که از پر‌طر‌ف‌دارترین فضاها برای ساخت فیلم‌های سینمایی و سریال‌های مختلف بوده است. صحنه‌های اندور برای قسمت جنگ ستارگان ۶، صحنه‌هایی از فیلم‌های پارک ژوراسیک و Outbraek هم از جمله آثاری بودند که در این جنگل و جنگل‌های مجاور آن ساخته شده‌اند. 

مسیرهای صحرایی جنگل مملو از درختان تنومند و بلند سرخ مایل به قرمز است، حیات‌وحش، آبشارها، خط ساحلی و دیدنی‌های نفس‌گیر اقیانوس و دریا، همه‌وهمه از زیبایی‌های بی‌نظیر و بی‌رقیب این منطقه است. 

جنگل بارانی آمازون،‌ آمریکای جنوبی 

جنگل بارانی آمازون (Amazon) در سراسر برزیل، کلمبیا و پرو امتداد دارد؛ بنابراین می‌توانیم با در نظر گرفتن مساحت این جنگل بگوییم آمازون متعلق به تقریباً نیمی از یک قاره است. آمازون به‌عنوان بزرگ‌ترین جنگل بارانی روی زمین، محل زندگی بیش از ۶۰ هزار گونه گیاهی و بیش از ۲۵۰۰ گونه جانوری از جمله ۱۳۰۰ گونه پرنده است. متأسفانه جنگل‌زدایی، صنعتی‌شدن و تغییرات آب‌وهوایی، آمازون و همه گیاهان و حیوانات موجود در آن را در معرض خطر انقراض قرار داده است.

البته این موضوعی نیست که فقط برای آمازون تهدیدکننده باشد بلکه می‌تواند برای کل کره زمین مخرب محسوب شود چه برسد به خود جنگل! آتش‌سوزی‌های اخیر در آمازون هشدارهای زیادی را درباره مسئله تغییرات آب‌وهوایی به صدا درآورده اما بااین‌وجود هنوز هم یکی از دیدنی‌ترین جنگل‌های جهان است. جایی که نمی‌توان چشم روی زیبایی‌ها و طبیعت حیرت‌انگیز زنده و پوشش جانوری و گیاهانش بست.

جنگل ابر مونتورده ، کاستاریکا

شاید از تصور کردن نام این جنگل، فکر کنید قرار است با ابرها هم‌نشین شوید اما نه، اینجا جنگلی از ابرها نیست. جنگل ابری مونتورده (Monteverde) نام خود را از مه کم‌ارتفاع که در بالای تاج جنگل قرار دارد گرفته است. تنوع زیستی این جنگل بسیار بالای است و دارای ۳۰۰۰ گونه گیاهی و بیش از ۱۰۰ گونه مختلف پستاندار، ۴۰۰ نوع پرنده و هزاران گونه حشره است. مونتورده یکی از چند زیستگاه دنیا است که هر ۶ نوع گونه وحشی گربه‌هایی که در جهان زندگی می‌کنند در آن پیدا می‌شود. این شش گونه شامل جگوار، پوما، مارگای، پلنگ راه‌راه امریکایی، اونکیلا و گربه وحشی آمریکایی است.

جنگل هالربوس، بلژیک 

گاهی اوقات شما فقط برای دیدن درختان راهی جنگل نمی‌شود! دنبال جایی می‌گردید که با پوشش گیاهی خاص خود شما را شگفت‌زده کند؛ هالربوس (Hallerbos) یکی از آن‌ها است. جنگل هالربوس به‌خاطر پوشش ضخیم از گل‌های رنگ آبی که در بهار شکوفا می‌شوند، مشهور است. گل‌هایی که کاملاً جنگل را افسون می‌کنند! اگر در بهار مسافر بروکسل شوید،‌ می‌توانید زیبایی‌های این جنگل را هم از نزدیک ببینید. همچنین این منطقه به‌ دلیل جاذبه‌های گردشگری دیگری که دارد یکی از مکان‌های پرطرف‌دار برای گردشگران و مسافران محسوب می‌شود.

جنگل سیاه، آلمان 

جنگل سیاه آلمان (Black Forest) برخلاف تصوری که از اسم آن می‌شود، اصلاً سیاه نیست! حتی برعکس، کاملاً سبز و با انبوه هزاران درخت کاج پوشیده شده است. اگرچه خود درختان سیاه نیستند اما جنگل نام خود را به این دلیل گرفته است که گیاهان همیشه سبز آن‌قدر متراکم در این جنگل روییده‌اند که نور به‌سختی می‌تواند از بین آن‌ها عبور کند. بنابراین حتی اگر یک روز آفتابی هم در این جنگل باشید، هرجایی از آن که قرار بگیرید بازهم زیر سایه‌اید. این جنگل همچنین تعدادی روستای عجیب‌وغریب و چشمه‌های طبیعی دارد.

ویستمن وود، انگلستان

اگر تابه‌حال رؤیای زندگی در جهان ارباب حلقه‌‌ها یا بازی تاج‌وتخت را داشته‌اید، این جنگل به‌خوبی می‌تواند شما را تا دل این رؤیا ببرد! جنگل ویستمن وود (Wistman's Wood) که در پارک ملی دارتمور واقع شده، میزبان تعداد زیادی درخت پوشیده شده از خزه است که به نظر می‌رسد متعلق به یک کتاب فانتزی است. درختان این جنگل ریشه در تاریخ دارند! قدمت برخی از درخت‌ها به ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. عمر بعضی از درخت‌های بزرگ‌تر بلوط هم تا حدود ۵۰۰ سال تخمین زده شده‌اند.

جنگل رقص، روسیه

جنگل رقص (Dancing)، واقع در کالینینگراد روسیه با نام جنگل مست هم شناخته می‌شود. دلیل اینکه مردم این نام را به آن داده‌اند پیچ‌وتاب تنه درختانی است که به نظر می‌رسد با حالتی خاص و عجیب ایستاده‌اند. گفته می‌شود پیچ‌وخم درختان خوش‌شانسی را به ارمغان می‌آورد. باتوجه‌به افسانه‌های محلی، بالارفتن از آن می‌تواند یک سال زندگی بیشتر یا یک آرزوی خاص به شما هدیه دهد.

پارک جنگلی ژانگ جیاچی، چین

این جنگل بسیار باشکوه است، در واقع یکی از مکان‌های شگفت‌انگیزی است که توانسته الهام برای یک فیلم هالیوودی شود. اگرچه برخی از جنگل‌های دیگر در سراسر جهان هم الهام‌بخش بوده‌اند؛ مثل جنگل داین‌تری (Daintree) در استرالیا اما پارک جنگلی ژانگ جیاچی (Zhangjiajie) به طور گسترده‌ای الهام‌بخش پاندورا در فیلم آواتار ۲۰۰۹ بود. به‌ویژه کوه‌‌های هالوجاه (Hallelujah) که چشم‌اندازی خیال‌انگیز و بی‌نظیر دارد. پارک جنگلی ملی ژانگ جیاچی محل صخره‌‌های بزرگ و ستون مانند است که این جنگل را به طرز باورنکردنی بی‌نظیر کرده است.

نخل بامبو آرشییاما، ژاپن

درست در خارج از کیوتو، نخلستان بامبو آرشییاما (Arashiyama Bamboo) مکانی بسیار شگفت‌انگیز برای قدم‌زدن است. می‌توانید حتی چاشنی بازدید از معابد، باغ‌ها، کاخ‌های امپراتوری و دیدنی‌های این اطراف را به جنگل‌نوردی خود اضافه کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. اگرچه این شهر مقصد گردشگری نسبتاً محبوبی است اما بسیار از مردم برای لذت بردن از آرامش و سکوت به آنجا می‌روند. دولت ژاپن تلاش بسیار زیادی برای تشویق بازدید‌کنندگان به حفظ سکوت و تولید سروصدای کم می‌کنند. هدف از چنین کاری هم این است که افراد بتوانند در این جنگل و محیط طبیعی، از گوش‌دادن به طبیعت و شنیدن صداهای لذت‌بخش این فضا محروم نشوند.

جنگل خون اژدها، یمن

این جنگل منحصربه‌فرد در ۲۰۰ مایلی سواحل سرزمین اصلی یمن واقع شده و به دلیل درختان باستانی و عجیب‌وغریبش بسیار مشهور است. درختان سوکوترا به‌عنوان درختان خون اژدها هم شناخته می‌شوند که به‌خاطر شیره چسبناک، قرمز‌رنگ و شبیه خون تولید‌شده درخت‌ها این نام را برای آن‌ها گذاشته‌اند. همچنین شایعه‌ای درباره این جنگل وجود دارد که می‌گوید این شیره دارای خواص درمانی مثل بهبود زخم‌ها، کاهش تب و درمان اسهال خونی است. درختان جنگل خون اژدها (dragon's blood) که دارای برگ‌ها و شاخه‌های متراکم شبیه چتر هستند، تا ۶۵۰ سال عمر دارد و برای برخی از آن‌ها ارتفاعی بین ۳۰ تا ۴۰ فوت هم اندازه‌گیری شده است. 

جنگل نفوذناپذیر بویندی، اوگاندا

این میراث جهانی یونسکو به‌خاطر نخلستان‌های ضخیم بامبو، درختان مختلف به‌خصوص درختان بزرگ و انبوه انگور به اسم نفوذ‌ناپذیر (Bwindi impenetrable) شناخته می‌شوند. پارک بویندی ۳۲۰۰۰ هکتار (بیش از ۷۹۰۰۰ هکتار) زمین را شامل می‌شود و محل زندگی بیش از ۱۶۰ گونه درخت و بیش از ۱۰۰ گونه درخت سرخس است. هزاران گونه پرنده و حشرات (به‌ویژه پروانه‌ها) در جنگل یافت می‌شوند اما بیشتر به‌خاطر گوریل‌هایی که در این منطقه زندگی می‌کنند شناخته شده است. تهدید‌های زیست‌محیطی زندگی این گوریل‌ها را در معرض خطر انقراض قرار داده است.

جنگل وایپوآ، نیوزلند

جنگل وایپوآ (Waipoua)‌ یکی از عجیب‌ترین، خاص‌ترین و حیرت‌آور‌ترین جنگل‌‌های است که به عمرتان دیده‌اید. جنگلی حیرت‌انگیز که در منطقه نیوزلند وجود دارد. درختی که در نزدیکی دارگاویل در جزیره شمالی نیوزلند قرار دارد و با نام مستعار تآنه ماهوتا (Tāne Mahuta) شناخته می‌شود، از نظر اندازه یکی از بزرگ‌ترین درختان روی کره زمین است. تآنه نام خدا جنگل‌های مائوری است و نام این درخت الهام گرفته از همین خدا است. درخت بزرگ این جنگل را همچنین به نام ارباب جنگل هم می‌شناسند. سخت است کنار درختی غول‌پیکر و بزرگ با ارتفاع ۵۱.۵ متر و قطر ۱۸.۸ متر بایستید و احساس کوچکی نکنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید