تاثیر هوش تجاری ویترای بر تصمیم گیری کلان مدیران

کدخبر: ۴۴۱۶۷۴
شرکت هوش تجاری ویترای نو با تمرکز بر شناخت دغدغه‌های واقعی مدیران کسب و کارها و ارائه راهکارهای مناسب با توجه به مطالعات موردی و تجربیات گذشته و همچنین شاخصه‌های مدیریتی به روز می‌باشد.
تاثیر هوش تجاری ویترای بر تصمیم گیری کلان مدیران

از این رو تیمی از مدیران مجرب در کسب و کار را همراه با متخصصین علم داده در کنار هم تشکیل دادیم تا هرچه سریع‌تر در راستای اهداف خود قدم برداریم و خدماتی استثنائی به مشتریان خود ارئه دهیم. تخصص و علاقه تیم ما کمک به مدیران برای تصمیم‎گیری از طریق سیستم‎‎های پشتیبان تصمیم‎گیری (DDS) و مشاوره برای چابک سازمانی سازمان‎ها از طریق راهکارهای هوش تجاری (business intelligence)  می‌باشد.

بسیاری از سازمان‎ها هزینه‌های زیادی جهت جمع‎آوری داده ها می‌کنند، اما از این منابع باارزش به نحو شایسته استفاده نمی‎کنند. تخصص ما کشف و نمایش معنا در داده‎های سازمان‎ها است.

تمایز ما در ویترای

تیم درست:

مهمرین چالش در علم داده، بین رشته‎ای بودن این علم است. افرادی که در حوزه داده تخصص دارند از چالش‎ها و نیازهای مدیران اطلاعی ندارند و مدیران نیز معمولا از مزایای ابزارهای هوش تجاری اطلاعی ندارند. تفاوت ما در نحوه برقراری ارتباط بین این دو حوزه است. تیم ما برگرفته از متخصصین کسب و کار با سابقه اجرایی و مشاوره‎ای به همراه متخصصین علم داده است که بهترین راهکارهای عملیاتی مورد نیاز سازمان‎ها در در اختیار آن‌ها قرار می‎دهند.

راهکار درست:

راهکارهای ما صرفا یک گزارش ساده نیست. ما همراه شما در کلیه مراحل از شناسایی عارضه‎ ها، ارائه راهکار، اجرا و بازخورد گیری هستیم…

علاقه ما ترویج فرهنگ مدیریت داده محور (Data Driven Management) می‌باشد و در همین راستا در اصول کاری خود علاوه بر راهکار، مشاوره در طول مسیر بهبود سازمان را هم ارائه می‌دهیم.

ابزار درست:

طبق مطالعات موسسه گارتنر، Microsoft از سال 2017 تا کنون به عنوان بهترین نرم افزار هوشمند سازی کسب کار شناخته شده است. با استفاده از این نرم افزار اطلاعات درست را، در زمان درست، در اختیار افراد درست قرار خواهد داد.

بزرگترین شرکت های دنیا مانند CocaCola, Rolls Royce, Aston Martin, Pepsi, Honeywell, Adobe, HP  از ابزار Power BI برای بعد بصری سازی هوشمندی کسب و کار خود استفاده کرده اند. شما نیز می‌توانید از همین ابزار استفاده کنید!

ما نیز در ویترای در تمامی مراحل تشکیل Data-warehouse, OLAP و Visualization از ابزارهای مایکروسافت استفاده می‌کنیم.

ویترای

ما در ویترای چه امکاناتی ارائه می‌کنیم؟

هوش تجاری ویترای جهت ارائه راهکارهای هوش تجاری Business Intelligence به سازمان ها از تیم پشتیبانی فنی بسیار کارآمد و ماهری بهره می برد. طراحی، استقرار و پیاده سازی سیستم های هوش تجاری در سازمان های مختلف نیازمند نیرویی با تجربه و آشنا به علم روز و مهارت های خوش تجاری است که ما در ویترای افتخار همکاری با بهترین های این علم را داریم.

کسب و کارهای مختلف شرایط کاری متفاوتی را در صنعت خود تجربه می کنند و ممکن است از هوش تجاری و گزارش های حاصل از آن، انتظارات منحصر به فرد خودشان را داشته باشند. در ویترای برای شناسایی فضای کسب و کار شما زمان زیادی را صرف می کنیم تا بهترین نتایجی که مناسب زمینه کاری شماست در اختیارتان قرار گیرد. به علاوه شاخص های کلیدی عملکرد این سیستم در هر سازمان متناسب با صنعت فعالیت سازمان مانند شاخص عملکرد کلیدی واحد مالی ارائه خواهد شد تا به راحتی پروژه ارائه راهکارهای هوش برای سازمان و صنعت شما کارآمد باشند.

به علاوه در سازمان های مختلف ارزش پیاده سازی راهکارهای هوش تجاری زمانی افزایش می یابد که امکان استقرار سریع این روش های کارآمد وجود داشته باشد. تلاش ما در ویترای همواره بر آن بوده است که ماموریت های محول شده با سرعت و دقت بالا انجام شوند و نتیجه ای برای مشتریان خود رقم بزنیم که رضایت حداکثری ایشان را در پی داشته باشد.

برای ارائه راهکار های هوش تجاری در سازمان های مختلف ممکن است نیازمند دیتابیس های متفاوتی باشیم و لازم است متخصصان تسلط کافی به دیتابیس های مختلف و مناسب زمینه های کاری گسترده داشته باشند. خوشبختانه در ویترای زمان زیادی برای شناسایی و تسلط بر دیتابیس های مختلف گذاشته شده است و متخصصان تیم فنی ویترای از مناسب ترین دیتابیس ها برای ارائه راهکارها استفاده می کنند. در کنار تسلط گسترده به دیتابیس های مختلف، امکان تجمیع داده پروژه ها از منابع مختلف نیز وجود دارد تا از همه اطلاعات دریافت شده از سازمان شما برای ارائه بهترین نتایج استفاده شود.

لازم به ذکر است که با در نظر داشتن میزان اهمیت داده ها و اطلاعات سازمان ها، ویترای در کنار قرارداد خدمات هوش تجاری، قراردادی جهت صیانت از اطلاعات با سازمان ها تنظیم و لزوم حفاظت از اطلاعات با ارزش سازمان ها تضمین می¬شود.

  آمار

چرا هوش تجاری تا این حد مهم است؟

علم هوش تجاری (business intelligence) تجزیه و تحلیل کسب و کار، داده کاوی (data mining)، تجسم داده، ابزارها و زیرساخت های داده و بهترین روش ها را برای کمک به سازمان ها در فرایند تصمیم گیری مبتنی بر داده ها ترکیب می کند. عملا زمانی که اطمینان کاملی از داده های داخلی سازمان خود دارید و از این داده ها برای ایجاد تغییرات، حذف ناکارآمدی ها و سازگاری سریع با تغییرات بازار استفاده می¬کنید، در حال بهره¬گیری از هوش تجاری مدرن هستید.

مهم است که بدانید هوش تجاری فراتر از یک راهکار خاص است. عملا هوش تجاری چتری است که فرایندها و روش¬های جمع آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده ها از عملیات یا فعالیت های تجاری را برای بهینه سازی عملکردی پوشش می دهد. همه موارد به وسیله هوش تجاری گرد هم می آیند تا یک دید جامع از کسب و کار شما ایجاد شود و افراد بتوانند در تصمیم-گیری بهتر عمل کنند. 

در سال های اخیر هوش تجاری تکامل یافته و شامل فرایندها و فعالیت های بیشتری شده که نهایتا منجر به بهبود عملکرد سازمان شود. فرایندهای تکمیل شده هوش تجاری به شرح زیر هستند:

داده کاوی: استفاده از پایگاه های داده، علم آمار و ماشین لرنینگ برای کشف روندها در مجموعه داده¬های بزرگ.

گزارش دهی: به اشتراک گذاری تجزیه و تحلیل داده ها با ذی نفعان برای نتیجه گیری و تصمیم گیری بهتر.

معیارهای عملکرد: مقایسه داده های عملکرد فعلی با داده های گذشته برای ردیابی عملکرد سازمان جهت برآوردن اهداف، که معمولا با استفاده از داشبوردهای سفارشی انجام می شود.

تجزیه و تحلیل توصیفی: استفاده از تجزیه و تحلیل داده های اولیه برای پیدا کردن مسائلی که اتفاق افتاده است.

پرس و جو: با پرسیدن سوالات خاص در مورد داده ها، هوش تجاری پاسخ ها را از مجموعه داده ها بیرون می کشد.

• تجزیه و تحلیل آماری: به دست آوردن نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل توصیفی و کاوش بیشتر در داده ها با استفاده از علم آمار، مانند نحوه وقوع روندها و دلایل آن.

تجسم داده: تبدیل تجزیه و تحلیل داده ها به نمایش های بصری مانند نمودارها و هیستوگرام ها برای سهولت در به-کارگیری داده ها.

تجزیه و تحلیل بصری: داده کاوی از طریق بصری سازی برای برقراری ارتباط با افراد مختلف با این هدف که در جریان فرایند تجزیه و تحلیل بمانند.

آماده سازی داده ها: گردآوری چندین منبع داده، شناسایی ابعاد و اندازه گیری ها و آماده سازی آنها برای فرایند تجزیه و تحلیل داده ها.

چرا هوش تجاری تا این حد تاثیرگذار است؟

 هوش تجاری قادر است در هنگام تصمیم گیری برای کسب نتایج بهتر به سازمان ها کمک کند و از داده های فعلی و گذشته سازمان در این جهت کمک بگیرد. تحلیلگران می توانند از هوش تجاری برای ارائه عملکرد و معیارهای رقبا استفاده کنند تا در سازمان به صورت هموارتر و کارآمدتر اجرا شوند. به علاوه تحلیلگران می¬توانند با کمک هوش تجاری به راحتی روندهای بازار را برای افزایش فروش یا درآمد تشخیص دهند.

چند گلوگاهی که سازمان ها با استفاده از هوش تجاری می توانند تصمیم گیری های هوشمندی داشته باشند به شرح زیر است:

• مشخص کردن راهکارهای افزایش سود

• تجزیه و تحلیل رفتار مشتری

• مقایسه روندهای سازمان با رقبا

• پیگیری عملکرد

• بهینه سازی عملیات

• روندهای نقطه ای بازار 

• کشف مسائل و مشکلات

برای مشاوره در زمینه به کارگیری راهکارهای BI در سازمان شما، کارشناسان ما در هوش تجاری ویترای در خدمتتان هستند. می‌توانید با ما تماس بگیرید(۲۲۸۶۵۶۱۹) و یا اطلاعات تماس خود را برای ما ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید