۱۰ شگفتی طبیعی که باید حتماً در طول عمر خود ببینید

کدخبر: ۴۴۱۶۹۷
طبیعت شگفت‌انگیزترین هدیه‌ای است که در طول زندگی خود از جهان گرفته‌ایم.
۱۰ شگفتی طبیعی که باید حتماً در طول عمر خود ببینید

 اگر فقط چند روز تجربه بودن در یک طبیعت واقعی، عاری از آلودگی، خلوت و آرامش‌بخش را داشته باشید، حتماً این حرف را تأیید می‌کنید که هیچ سفری به‌اندازه سفر به دل طبیعت روح آدمیزاد را زنده نمی‌کند! فرقی نمی‌کند این طبیعت در روستایی نزدیک به محل زندگی شما باشد یا جایی در خارج از کشور با کیلومترها فاصله. هیچ‌کس نمی‌تواند معجزه زندگی در طبیعت را انکار کند. 

از حق هم نگذریم؛ این روزها آن‌قدر سرعت زندگی‌‌های ماشینی و روزمره سرسام‌آور و غیرقابل‌کنترل شده است که برای ادامه دادن، هرچند وقت یک‌بار نیاز به گشت‌وگذار در دل طبیعت داریم. گردشی که ما را از خستگی‌ها و روزمرگی‌ها جدا کند، با خیالی راحت نفسی بکشیم و قدرت و انرژی برای دست در پنجه زندگی انداختن را پیدا کنیم. حالا که از فواید و خوبی‌های سفر به طبیعت گفتیم، اجازه دهید از ۱۰ شگفتی طبیعی که باید حتماً در طول عمر خود ببینید هم حرف بزنیم. در این مطلب از فلایتیو قرار است جذاب‌ترین سفر مجازی به دل این زیبایی‌ها را تجربه کنیم. هم‌سفر ما بمانید

بیابان‌ها و سواحل نامیبیا‌، طبیعت‌گردی با طعم وحشت و جذابیت

اگر طبیعت خاص نامیبیا (Namibia) را ببینید، اقرار می‌کنید که نامیبیا یک جهان دیگر است! منطقه کوننه (Kunene) شمالی یکی از دورترین مناطق روی کره زمین است، جایی که تا چشم کار می‌کند طبیعتی شگفت‌انگیز و متفاوت خواهید دید. ساحل اسکلت خام، جای متروکی است که به طرز وحشتناکی زیبا است.

دریای خروشان، خط ساحلی و به‌علاوه تعداد بی‌شماری از گونه‌های حیات‌وحش که در کویر این بیابان زندگی می‌کنند. صحرای نامیب را می‌توانیم به‌عنوان قدیمی‌ترین منطقه در جهان معرفی کنیم، جایی که مرتفع‌ترین و بیشترین تپه‌های شنی را دارد. اگر شما عکاس طبیعت باشید یا به کشف طبیعتی شگفت‌انگیز و ثبت تصاویر خاص آن علاقه‌مند هستید، بدون شک نامیبیا یکی از جاهایی است که حسابی شما را سر ذوق و کیف می‌آورد. جایی که خاص‌ترین و بی‌نظیرترین تصاویر خود را در آن ثبت خواهید کرد.

کوه‌های هوانگشان چین، از کوه تا بامبو

بیشترین تصویری که از چین برای مردم وجود دارد یک محیط شهری پیشرفته و مدرن است و به‌ندرت تصوری درباره طبیعت بکر این منطقه دارند. اما چین، چهارمین کشور بزرگ جهان با شگفتی‌های فراوان طبیعی می‌تواند حتی در این مورد هم شما را غافلگیر کند.

از جنگل‌های جنوب غربی چین گرفته تا بیابان‌های گوبی در شمال غربی؛ از جمله خاص‌ترین طبیعتی است که برای یک‌بار هم که شده باید ببینید. افرادی که مسافر طبیعت بکر چین می‌شوند اغلب به دیدن همین مناطق می‌روند اما سفر به منطقه هوانگشان (Huangshan) شما را به ماجرا‌جویی دیگری می‌برد!

در منطقه هوانگشان می‌توانید یک روز در امتداد خط‌الرأس کوه‌های زرد خیره‌کننده قدم بزنید و روز بعد با دوچرخه، درست از وسط جنگل‌های بامبو عبور کنید و از طریق دره‌های سرسبز برنج به مجموعه‌ای زیبا از روستاهای این منطقه برسید. به همین راحتی هوانگشان شما را از خشکی و سرزمین‌های کوهستانی به دل طبیعتی سرسبز و تکرارنشدنی می‌برد. جایی که می‌تواند شبیه‌ترین تصویر به رؤیاها باشد!  

دریاچه‌ها و جزایر کرواسی، از خواب تا واقعیت 

دنبال آرامش می‌گردید؟ چه جایی آرام‌تر و بهتر از دریاچه‌ها و جزایر! اگر تجربه سفر به شهرهای شمالی ایران را دارید و شیفته دریا هستید، بیایید تجربه‌هایی هم به دریاچه‌های کرواسی (Croatia's Lakes and Islands) داشته باشیم! جایی در نزدیکی دریاچه‌های پلیتویک که تجربه زندگی در خانه‌های درختی و مجلل نزدیک پارک ملی این منطقه، ضیافت طبیعت‌گردی ما را تکمیل می‌کند.

همچنین یک سفر دریایی پنج تا هفت‌روزه در اطراف جزیره کورناتی یا بازدید از پارک طبیعی Telašćica چطور است؟ اگر در کنار همه این زیبایی‌های حیرت‌انگیز کرواسی دنبال یک جای بکر و متفاوت می‌گردید، باید جزیره ملژت (Mljet) را به شما معرفی کنیم. جایی که اغلب نادیده گرفته می‌شود اما یکی از بکرترین مکان‌های دریایی مدیترانه است.

ملژت جزیره اسطوره‌های اوگیگیا محسوب می‌شود و طبق گفته‌های هومر، کالیوپه در آنجا زندانی اودیسوس بوده است. در یک‌کلام؛ جزایر کرواسی جایی است که واقعیت را به افسانه گره می‌زنید و عجیب‌ترین تصاویر واقعی را می‌بینید. جایی که بعد از پایان سفر چیزی شبیه بیدارشدن از یک خواب خوش و فراموش‌نشدنی است! 

گرند کنیون، عمیق‌ترین دره در دل آمریکا

طبیعت مناطق مختلف جهان را گفتیم اما مگر می‌شود از طبیعت آمریکا غافل شد؟ برای کمپ زدن در دل دره‌‌های ژرف و عمیق منطقه آریزونا آمریکا آماده‌اید؟ دره گرند کنیون (The Grand Canyon) مقصد بعدی ماست. درازای گرند کنیون ۴۴۶ کیلومتر، پهنای آن ۲۹ کیلومتر و عمق آن ۱۸۰۰ متر است! تصورش را می‌توانید بکنید؟!

چنین دره عمیق و حیرت‌انگیزی منتظر شماست. اما همه ماجرا این نیست. این دره احتمالاً دو میلیارد سال پیش و توسط رود کلرادو به وجود آمده است. محل زندگی بومیان آمریکا بوده و بسیاری از مردم این منطقه آن را یک ناحیه مقدس می‌دانند. هم اکنون هم می‌توان ردپای زندگی حدود ۵۰۰ سرخ‌پوست را در منطقه گرند کنیون پیدا کرد. بلیط هواپیما آمریکا را می‌توانید از فلایتیو تهیه کنید.

دهانه نگورونگورو تانزانیا، آتشفشانی از میلیون‌ها سال پیش

دهانه نگورونگورو تانزانیا (Tanzania's Ngorongoro Crater) در آفریقای شرقی بزرگ‌ترین دهانه آتشفشانی غیرفعال جهان است که تقریباً سه میلیون سال پیش، هنگام فوران آتشفشان شکل گرفت و سپس به داخل فروریخت. در حال حاضر این منطقه یک حفره به عرض ۱۲ مایل در پوسته زمین با دیواره‌های عمودی ۲۰۰۰ فوتی است که عظمت و بزرگی آن می‌تواند شما را مسحور کند!

این دهانه یکی از مناسب‌ترین مناطق برای دیدن زندگی حیات‌وحش منطقه آفریقا است. پوشش حیوانی آن شامل گله‌های عظیم گورخر وحشی، پلنگ، زرافه، شترمرغ‌، شغال، دریاچه‌های پر از فلامینگو‌های صورتی، کرگدن سیاه و ... است. دهانه نگورونگورو تانزانیا شاید خیره‌کننده‌ترین چشم‌اندازی است که در تمام آفریقا خواهید دید.

سرزمین عجایب منجمد قطب جنوب، ماجراجویی در دل یخ

چه مکانی بهتر از یک ماجراجویی قطبی برای دور شدن از جمعیت و زندگی شهری وجود دارد؟ قطب جنوب (Antarctica's Frozen Wonderland) یکی از مناطقی است که با چشم‌اندازهای خیره‌کننده، پنگوئن‌‌‌های فراوان، نهنگ‌های بازیگوش و انواع تفریحات دریایی مثل زودیاک، کایاک‌سواری، کمپینگ و حتی قایق‌سواری می‌تواند حسابی شما را از دل یک زندگی شهری و ماشینی بیرون بکشد و درست وسط یک زندگی قطبی بگذارد! از شناور شدن کایاک در میان کوه‌های یخی گرفته تا تماشای عظمت قاره قطب، همه‌وهمه جذاب‌ترین چیزهایی است که در این سفر میزبان شما هستند. 

ساحل آدریاتیک ایتالیا، جواهرات کمیاب طبیعت

مناطق ایتالیایی مارکه (Marche) و ابروتزو (Abruzzo) در ساحل شرقی ایتالیا و یوگسلاوی سابق جواهرات کم شناخته‌شده‌ای هستند که مناظر شگفت‌انگیزی دارند. بزرگ‌ترین غارهای زیرزمینی در جهان، غارهای فراسسی (Grotte Di Frasassi) و کوه‌های پارک ملی ابروتزو یکی از جذاب‌ترین طبیعت این منطقه است. جایی که می‌توانید در آن خرس‌ها و گرگ‌ها را ببینید و در کلبه‌‌های ماهیگیری سنتی که بر فراز دریای آدریاتیک است، طعم یک غذای دریایی متفاوت را بچشید. 

تپه‌های شنی مراکش، شبی رؤیایی به میزبانی ستاره‌ها

یکی از خاص‌ترین توصیه‌ها و پیشنهادهای طبیعت‌گردی، سفر به تپه‌های شنی صحرای مراکش (Morocco's Sand Dunes) است. گذراندن یک شب در تپه‌های شنی در اردوگاه‌های چادر دار، راهی به‌یادماندنی برای لذت بردن از طبیعت در مراکش محسوب می‌شود. شب‌های این منطقه چنان با درخشش ستارگان روشن شده‌اند که تا مدت‌ها می‌توانند شما را غرق خود کنند! هیچ‌چیز بهتر از نشستن دور آتش در غروب این گوشه و دور از جنوب مراکش نیست. به شما قول می‌دهیم در سفر به این مناطق تصاویر و طبیعتی ببینید که پیش‌از‌این در خواب هم ندیده‌اید.

زیستگاه گرگ‌های نروژی، همنشینی با گرگ‌ها

شگفتی‌های طبیعی را با شانس دیدن زیستگاه گرگ‌های نروژی (Norway's Wolves) ترکیب کنید. یک کلبه مجلل احاطه شده توسط گرگ‌ها در یکی از پارک‌های قطبی بزرگ نروژ تجربه اقامتی است که در این منطقه خواهید داشت! قطعاً یکی از عجیب‌ترین تجربه‌‌ها است اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. در این منطقه هم‌نشین شما گرگ‌ها هستند گرگ‌هایی که تا نزدیک شما می‌آیند، حتی می‌آیند تا شما را بو کنند. در چنین شرایطی که توأمان با ترس، نادرترین رخداد و یک هم‌نشینی عجیب است هیچ‌چیزی به‌اندازه حفظ آرامش و سکوت به کمک شما نمی‌آید!

پارک‌‌های ملی مونته‌نگرو، میراث جهانی

دریاچه‌ها و پارک‌های کرواسی بیشتر شناخته شده‌اند اما در همسایگی همین مناطق، پارک‌های ملی مونته‌نگرو (Montenegro's National Parks) یکی دیگر از جذاب‌ترین دیدنی‌های طبیعی است که باید آن را در لیست این ۱۰ شگفتی بیاوریم. پارک ملی دورمیتور (ثبت شده در میراث جهانی یونسکو) یخچال طبیعی و تنگه رودخانه تارا که عمیق‌ترین رودخانه این مناطق از جزء زیبایی‌های مونته‌نگرو محسوب می‌شود. 

سفری دیگر از فلایتیو را به گشت‌وگذار در شگفت‌انگیز‌ترین مناطق طبیعی جهان پیوند دادیم! شما دوست دارید تجربه سفر به کدام یک از این مناطق را داشته باشید؟ اگر قرار باشید همین فردا راهی سفر به یکی از دیدنی‌های خارق‌العاده باشید، اولین ترجیح شما کدام است؟

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید