فریت بار چیست؟ | مراحل فریت بار به خارج از کشور

کدخبر: ۴۴۱۷۹۴
انتخاب بهترین شرکت فریت بار کار چندان سختی نیست. شما میتوانید از تجربه‌ی افرادی که از خدمات فریت بار استفاده کرده‌اند بهره‌مند شوید.
فریت بار چیست؟ | مراحل فریت بار به خارج از کشور

فریت بار یکی از خدمات مورد نیاز برای تمام کسانی است که در هنگام مهاجرت به یک کشور دیگر قصد دارند برخی از لوازم و وسایل خود را نیز منتقل کنند. در برخی مواقع این وسایل شامل لوازم منزل یا بخشی از لوازم مورد نیاز شماست که بسیار بیشتر از حداکثر بار قابل حمل در هنگام مسافرت است.

بهترین راه برای فریت بار کالا به خارج از کشور مراجعه به شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات است. جهان کالا کارگو یکی از این شرکت‌هاست که با خیال راحت میتوانید صفر تا صد ارسال و حمل کار را به آن بسپارید. دقت کنید که فریت بار تنها شامل کالاهایی است که غیرتجاری باشند.

مراحل فریت بار با جهان کالا

اولین قدم تماس با مشاوران جهان کالا کارگو است . اطلاعات لازم درباره وزن، حجم و نوع کالا را در اختیارشان بگذارید. البته مشاوران میتوانند در محل نیز حضور پیدا کنند. پس از بررسی کالاها و در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم در این رابطه همکاران ما برای بسته بندی کالاها مراجعه خواهند کرد. این بسته بندی بر اساس ضوابط ایرلاین‌ها انجام میگیرد. 

پس از بسته بندی، محموله به پایانه فریت بار ارسال میشود تا امور گمرکی و تشریفات فرودگاهی انجام شود.

سمپاشی برای برخی از کالاهای چوبی ضروری است.

در اخر بارنامه صادر میشود و هزینه فریت بار مشخص میشود.

در ادامه با استفاده از کد رهگیری میتوانید مسیر بار را پیگیری کنید.

نکته: در زمان انجام امور گمرکی صاحب بار بایستی حضور داشته باشد و مدارک لازم از جمله پاسپورت، کارت ملی، ادرس کامل فرستنده و گیرنده و لیست کالاها را ارائه دهد

انواع روش فریت بار؟

زمینی: فریت بار زمینی برای کشورهای همسایه مناسب است. مانند ترکیه، ارمنستان و ... .

هوایی: فریت بار هوایی بیش از همه مورد توجه است. برای فریت بار به کانادا  و اروپا  معمولا از این روش استفاده میشود.

دریایی: این روش برای کشورهایی است که دارای بندرگاه هستند. اگر کالاهای شما بیش از 200 کیلوگرم وزن دارند و عجله ای برای رسیدن بار به مقصد ندارید، از این روش استفاده کنید. این روش نسبت به روش هوایی ارزانتر است.

حمل و نقل

فریت بار از طریق چه ایرلاین هایی انجام میشود؟

در حال حاضر در ایران فریت بار از طریق ایرلاین های ایران ایر، ماهان، امارات، قطر ایرویز و ترکیش ایر صورت میگیرد. فریت بار از طریق ایرلاین های ایران هزینه کمتری در بر دارد و اگر قصد صرفه جویی در هزینه ها دارید ایرلاین های ایرانی انتخاب های مناسب تری هستند. فریت بار ایران ایر نسبت به دیگر ایرلاین‌ها محبوب تر است.

هزینه فریت بار چگونه مشخص میشود؟

همانطور که میدانید یک هزینه کلی برای فریت بار نمیتوان در نظر گرفت. هزینه فریت بار نه تنها به وزن و مقصد مورد نظر شما ارتباط دارد بلکه وزن حجمی بار نیز اهمیت دارد. پس برای تخمین هزینه بار لازم است که تمام موارد را در نظر داشته باشید.

برای محاسبه وزن حجمی بار میتوانید از این فرمول استفاده کنید :

وزن

اگر میخواهید اطلاعات دقیق در رابطه با هزینه فریت بار به کشوری معین اطلاع کسب کنید میتوانید با مشاوران جهان کالا تماس بگیرید.

هزینه های فریت بار شامل این موارد است:

  • هزینه بسته بندی

  • هزینه حمل تا فرودگاه

  • هزینه توزین و تخلیه و بارگیری

  • هزینه تشریفات گمرکی و مجوزهای مربوطه 

  • هزینه بارنامه

امکان ارسال چه کالاهایی وجود ندارد؟

پیش از ارسال بار قوانین مربوط به هر کشور را بررسی کنید. در سایت جهان کالا کارگو میتوانید مقالات مربوط به فریت بار همه کشورها را بیابید و با توجه به آنها اقدام به ارسال کالا کنید.

 ارسال مواد اشتعال زا، اسلحه سرد و گرم، اشیا برنده، اشیای عتیقه و ... به همه کشورها ممنوع است.

آیا محموله فریت بار بیمه است؟

یکی از مسائلی که آنچنان مورد توجه قرار نمیگیرد، بیمه محموله فریت بار است. ممکن است بار شما در حین جابجایی دچار آسیب شود. به همین دلیل تمامی هواپیمایی های عضو یاتا موظف به پرداخت 25 دلار بابت هر کیلو بار هستند. البته این در صورتی است که تمام ضوابط بسته بندی رعایت شده باشد.

اگر کالاهایی که دارید بسیار با ارزش هستند بهتر است بیمه جداگانه تهیه کنید.

نکته: حتما 10 تا 15 روز پیش از ارسال کالا با شرکت مورد نظر هماهنگی های لازم را به عمل آورید تا کالاهای شما در زمان مناسب ارسال شوند و دچار مشکل نشوید.

حمل و نقل هوایی

چطور یک شرکت خوب برای  فریت بار پیدا کنیم؟

انتخاب بهترین شرکت فریت بار کار چندان سختی نیست. شما میتوانید از تجربه‌ی افرادی که از خدمات فریت بار استفاده کرده‌اند بهره‌مند شوید.

اگر همچین فردی را نمیشناسید، میتوانید با یک جستجوی ساده لیست این شرکت‌ها را به دست آورید. با آنها تماس بگیرید. نحوه مشاوره دادن این شرکت‌ها نشان دهنده تجربه و تخصص آنهاست. شرکت های معتبر مشتریان خود را در جریان جزئیات فریت بار، هزینه‌ها و مراحل انجام آن میگذارند.

شرکت جهان کالا کارگو نیز به عنوان یکی از شرکت‌های فریت بار تلاش کرده است تا خدمات فریت بار و کارگو را با مناسب‌ترین هزینه و با بهترین کیفیت ارائه دهد. جهان کالا کارگو با پذیرفتن مسئولیت ارسال فریت بار به شما در رابطه با ارسال به موقع کالا اطمینان خاطر میدهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید