خدمات حسابداری که آینده کسب و کارتان را تغییر میدهد!

کدخبر: ۴۴۴۵۷۷
تخصص، تجربه و مسئولیت‌پذیری سه فاکتور جدانشدنی از عملکرد مجموعه تدبیرحساب است
خدمات حسابداری که آینده کسب و کارتان را تغییر میدهد!

فرقی نمیکند کسب‌وکاری بزرگ یا نوپا را مدیریت میکنیم، آگاهی از وضعیت مالی کسب‌و‌کارمان به برنامه‌ریزی برای آینده، تصمیم‌گیری و کنترل فرایندهای سازمانی کمک میکند. درست به همین خاطر است که به خدمات حسابداری نیاز داریم. 

مسائل مالی بخشی جدایی‌ناپذیر از هر کسب‌و‌کاری هستند و همه ما به خوبی میدانیم که عدم توجه به آن‌ها عواقب جبران‌نشدنی به دنبال خواهد داشت. اما خدمات ویژه حسابداری شامل چه اقداماتی میشود و ضرورت استفاده از آنها در کسب‌و‌کارمان چیست؟

کمی بیشتر با خدمات حسابداری آشنا شویم

ثبت، طبقه‌بندی و تهیه گزارش مالی از کلیه معاملاتی که در شرکتها صورت میگیرد، اولین گام برای برآورد وضعیت مالی شرکت است. تهیه صورت‌حسابهای سود و زیان، صورت‌حساب جریان وجوه نقد، ترازنامه و اظهارات مالیات فصلی سایر اقداماتی است که باید توسط تیم حسابداری انجام شود.

ارائه‌دهندگان خدمات حسابداری، طیف وسیعی از وظایف را بر عهده دارند، با این حال ما سعی کردهایم برخی از مهم‌ترین آنها را در ادامه بررسی کنیم. 

طراحی و اجرای نقشه راه مالیاتی

مالیات مسئله ای است که از روز نخست فعالیت یک شرکت باید بدان توجه شود. اگرچه این موضوع برای شرکتهای نوپا بهاندازه کسب‌و‌کارها بزرگ مهم نیست، اما به هیچ عنوان نباید از آن غافل شد. 

هر کسب‌و‌کاری برای پرداخت مالیات باید نقشه راه مشخصی را در نظر بگیرد؛ مسیری ایمن که کمترین دردسر مالیاتی آن را تهدید نکند. به این منظور به مدیریت جریانهای نقدی، دادرسی مالیاتی و مشاوره حسابداری نیاز خواهید داشت. استراتژی پرداخت مالیات و نقشه راه مالیاتی شرکتها باید با توجه به قوانین روز مالیات صورت بگیرد. 

از طرفی ارائه گزارش های مالیاتی دورهای و سالانه به صاحبان مشاغل کمک میکند که مناسبترین تصمیمات را برای ادامه مسیر کسب‌و‌کار خود بگیرند. ارائه‌دهندگان خدمات حسابداری در موارد زیر به کسب‌و‌کارتان کمک میکنند.

دادرسی ویژه پرونده های مالیاتی

مواجه شدن با پروندههای مالیاتی بزرگترین کابوس صاحبان کسبوکارهاست. پیگیری دادرسیهای مالیاتی نه تنها به زمان زیادی نیاز دارد، بلکه باید از قوانین روز کشور نیز آگاهی داشت. از این رو اغلب صاحبان مشاغل ترجیح میدهند که این کار را برون سپاری کنند. 

هر ارائه دهنده خدمات حسابداری برای حل و دادرسی پروندههای مالیاتی باید اقدامات زیر را در نظر بگیرد:

• شناسایی منابع جدید مالیاتی

• شناسایی افزایش سطح عمومی قیمتها در بخشهای مختلف

• آگاهی بخشی به بخش حسابداری شرکتها در رابطه با دستورالعملهای جدید

• برقراری تعاملی سازنده با گروه رسیدگی کننده مالیاتی

برون سپاری کامل حسابداری مالیاتی

همانطور که پیداست، مالیات و قوانین مربوط به بیمه پیچیدگیهای خاص خود را دارد. بنابراین سادهترین راه رسیدگی به آن‌ها برون سپاری حسابداری مالیاتی است. با برون سپاری این خدمات، پروندههای مالیاتی مورد ارزیابی قرار میگیرند، نقاط ضعف آنها شناخته میشود و راهکارهای عملیاتی ارائه خواهد شد. 

برون سپاری

طراحی و اجرای مدل مدیریت وجوه و نگهداشت سرمایه

مدیریت جریانهای نقدی چالش مهمی است که بسیاری از کسب‌و‌کارها با آن دست و پنجه نرم میکنند. به همین خاطر خدمات حسابداری باید بهگونهای باشد که مدیریت وجوه به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. 

برای این کار نیاز به 3 اقدام مهم احساس میشود:

ایجاد تعادل

تعادل بین جریانهای ورودی و جریان خروجی یک شرکت نشان از عملکرد ایده‌آل آن شرکت دارد. به این منظور پرداختهای بانکی، چکهای دریافت شده بهعنوان جریان خروجی و در مقابل واریزهای نقدی و چک و اسناد بانکی صادر شده بهعنوان جریان ورودی باید به دقت ارزیابی شوند. 

ارائه راهکارهای عملیاتی

پس از بررسی ورودی و خروجی حسابها در گام بعدی باید مدیریت جریان وجوه نقدی با هدف کاهش مالیات صورت بگیرد. این اقدام توسط ارائه‌دهندگان خدمات حسابداری صورت خواهد گرفت. 

نگهداشت سرمایه

شاید چالش برانگیزترین فعالیت کسب‌و‌کارها نگهداشت سرمایه با وجود تغییرات لحظهای ارز و کاهش ارزش پول ملی است. اینجاست که نقش تیم حسابداری بیش از پیش اهمیت مییابد. برنامه‌ریزی برای حفظ سرمایه و مشاوره به صاحبان کسب‌و‌کار بر عهده حسابدار است؛ وظیفهای که گاهی آینده یک شرکت را زیر و رو میکند.

مشاوره تخصصی حسابداری

هنگامی که برای اولین بار پا در مسیری پرفراز و نشیب میگذاریم، بهره‌مندی از مشاوره تیمی متخصص و حرفهای که بارها این مسیر را پیمودهاند، قطعاً به ما کمک خواهد کرد. 

تهیه گزارشهای به موقع و قابل اتکا در کنار اصلاح ساختار سیستم اطلاعات حسابداری و طراحی گزارشهایی متناسب با اهداف سازمان، همچون چراغهای روشنی هستند که ما را در مسیر سخت و دشوار پیش رو کمک میکنند. مشاوره حسابداری، کسب و کارها را از منحرف شدن از مسیر اصلی دور میکند و با ارزیابی شرایط بازار بهترین گزینهها برای کسب سود بیشتر را پیش روی صاحبان مشاغل قرار میدهد. 

خدمات مالی 

جدا از حساب و کتابهای مربوط به بیمه و مالیات، همه کسب‌و‌کارها نیاز به درک روند داخل شرکت نیز دارند. در واقع با آگاهی از روند امور مالی داخلی شرکت، امکان کشف نقاط قوت و نقاط ضعف وجود دارد. 

به این ترتیب اقدامات لازم برای رفع نقاط ضعف و تأکید بیشتر بر نقاط قوت صورت میگیرد. به دنبال آن برنامه‌ریزی و ترسیم آینده کسب و کارها به بهترین شیوه امکان‌پذیر میشود؛ تصمیمات بلند مدت و کوتاه مدت با آگاهی بیشتری و در راستای اهداف مشاغل اخد خواهد شد. 

خدمات مالی و حسابرسی به صاحبان مشاغل کمک میکند که جلوی هر گونه سوء استفادههای مالی را بگیرند و نظارت لازم بر عملکرد هر یک از کارکنان داشته باشند. صورتهای سود و زبان و نمودارهای مربوط به آن‌ها نیز ارزیابی دقیقی از وضعیت فعلی شرکتها ارائه میدهد. به این ترتیب با شناخت بازار، دستیابی به اهداف سازمانی و برنامه‌ریزی برای آن دور از انتظار نیست. 

تدبیر حساب

تدبیرحساب، نامی آشنا و حرفه ای

مجموعه تدبیرحساب (tadbirhesab.com) فعالیت رسمی خود را از سال 1391 آغاز کرد. هدف این تیم ارائه خدمات باکیفیت و خلاقانه بوده که تا کنون بخش زیادی از آن محقق شده است.

تخصص، تجربه و مسئولیت‌پذیری سه فاکتور جدانشدنی از عملکرد مجموعه تدبیرحساب است که همواره راه‌گشای مشکلات و معضلات کسب‌و‌کارها بوده است. هر آنچه در رابطه با خدمات حسابداری بیان شد، توسط این تیم متخصص و حرفهای ارائه میشود. با این حال بار دیگر مروری بر خدمات حسابداری این گروه میکنیم:

• طراحی و اجرای نقشه راه مالیاتی 

• طراحی و اجرای مدلهای مدیریت وجوه و نگهداشت سرمایه 

• دادرسی پروندههای مالیاتی 

• امکان برون سپاری کامل حسابداری مالیاتی 

• ارائه مشاوره تخصصی حسابداری 

• اعزام سفیران حسابداری 

تدبیرحساب باور دارد که رشد و پیشرفت هر کسب‌و‌کاری در گرو آگاهی از شرایط و مشکلات مالی و آسودگی از انجام درست آنها است. از این رو به کمک یک تیم حرفهای قدم قدم شما را در مسیر پیشرفت همراهی خواهد کرد و دیگر دغدغهای بابت مدیریت امور مالی خود نخواهید داشت. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید