بهبود عملکرد سازمان ها با سامانه مدیریت ناوگان رادار

کدخبر: ۴۴۷۵۷۶
سامانه مدیریت ناوگان روشی برای کنترل و نظارت بر خودروهای سازمانی است که به کمک آن هزینه های سربار شرکت به شدت کاهش می‌یابد. جهت آشنایی با مدیریت ناوگان رادار این مقاله را بخوانید.
بهبود عملکرد سازمان ها با سامانه مدیریت ناوگان رادار

سیستم مدیریت ناوگان راهکاری هوشمندانه جهت کنترل و هدایت سازمان ها در مسیر اهدافشان است. این سیستم طوری طرح‌ریزی شده که گزارش‌هایی دقیق و جامع در رابطه با پرسنل و خودروهای سازمان در اختیار مدیران می‌گذارد. این گزارش‌ها در اتخاذ تصمیمات مهم و تعیین استراتژی رسیدن به اهداف سازمان تاثیر مفیدی خواهند داشت. در نتیجه به کمک آن می‌توان کنترل بیشتری بر ناوگان خود داشته و عملکرد و راندمان آن را بهبود داد. 

منظور از سیستم مدیریت ناوگان چیست؟

امروزه یکی از مهم‌ترین چالش‌های سازمان‌های بزرگ و کوچک، افزایش راندمان و کاهش هزینه‌های سربار است. در این میان حمل و نقل یکی از پرهزینه‌ترین بخش‌های یک کسب و کار به شمار می‌آید. قطعا با نظارت دقیق‌تر بر رفتار پرسنل و رانندگان می‌توان علاوه بر افزایش بهره‌وری تا حد زیادی هزینه‌های حمل و نقل را در سازمان کاهش داد.

سیستم مدیریت ناوگان (Fleet management) یکی از ترندهای لجستیکی در جهان است که در خدمت کسب و کارها قرار دارد. زیرا به کمک سامانه مدیریت ناوگان قادر به کنترل و نظارت لحظه‌ای بر ناوگان حمل و نقل شرکت خواهید بود. در نتیجه عملکرد این بخش به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد. 

سامانه مدیریت ناوگان چطور منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود؟ 

کار سامانه مدیریت ناوگان از لحظه شروع سفارش مشتری آغاز شده و تا زمان ارسال سفارش و تحویل آن ادامه خواهد یافت. به این ترتیب در هر زمان می‌توان از محل سفارش مشتری اطلاع یافته و تمام اتفاقات پیرامون آن را در کنترل خود داشت. ارائه گزارش مستمر در رابطه با روش و نحوه ارسال سفارش تا زمان رسیدن آن به مقصد، موجب افزایش رضایت مشتریان خواهد شد. در نتیجه در کنار کاهش هزینه‌های سربار و نظارت بر رانندگان سامانه حمل و نقل، می‌توان بر افزایش حس رضایت مشتریان و بهبود احتمال مراجعه مجدد آن‌ها به سازمان اعتماد نمود. 

سیستم مدیریت ناوگان رادار یکی از بهترین‌های این حوزه است. جهت آشنایی با این سیستم، برخی از ویژگی‌ها و مزیت‌های آن را در ادامه بیان می‌کنیم.

رادار

امکانات مدیریت ناوگان حمل و نقل رادار 

مدیریت ناوگان حمل و نقل رادار با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا کوشیده تا تمام نیازهای مدیران سازمان‌ها را به بهترین نحو پاسخ دهد. برخی از مهم‌ترین امکانات و ویژگی‌های این سامانه را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم. تا به این ترتیب بیش از گذشته نسبت به این سیستم کارآمد شناخت به دست آورید. 

1- امکان نظارت و ردیابی خودروهای سازمان

یکی از جذاب‌ترین امکانات سامانه مدیریت ناوگان رادار، قابلیت رهگیری و ردیابی خودروهای سازمان در هر لحظه و هر مکانی است. با این کار نظارتی دقیق بر شیوه عملکرد رانندگان خود داشته و در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را راهنمایی کنید. 

2- گزارش‌گیری هوشمند

در نرم افزار مدیریت ناوگان می‌توانید گزارش‌هایی مبنی بر زمان شروع و پایان سفر، نحوه رانندگی پرسنل، میزان راندمان و عملکرد مناسب آن‌ها، تشخیص توقفات راننده، مدت زمان توقف، مسیرهای حرکتی، رانندگی با سرعت غیر مجاز و ... را دریافت کنید. 

3- مدیریت ارسال سفارشات

در یک سازمان حمل و نقل، مدیریت ارسال سفارشات مهم‌ترین بخشی است که باید به بهترین نحو اجرا شود. زیرا کوچکترین سهل‌انگاری در این کار منجر به نارضایتی مشتریان و در پی آن کاهش درآمد شرکت می‌شود. بدیهی است ارائه گزارشات از سوی سامانه مدیریت ناوگان امکان نظارت بهتر بر نحوه ارسال سفارشات و تحویل آن به مشتری را فراهم می‌آورد. 

ردیابی ناوگان

سامانه مدیریت و ردیابی ناوگان در چه صنایعی کاربرد دارد؟

تا اینجا با برخی از مهم‌ترین امکانات و ویژگی‌های سامانه مدیریت و ردیابی ناوگان آشنا شدید. حال بهتر است به سراغ بررسی تاثیر استفاده از این سامانه در بهبود عملکرد سازمان‌ها و صنایع مختلف برویم. 

1- کاربرد مدیریت ناوگان در فروشگاه اینترنتی

در طول یک سال اخیر شاهد گسترش روزافزون کسب و کارهای آنلاین و به خصوص فروشگاه های اینترنتی بودیم. چنین کسب و کارهایی برای ارسال محصولات و سفارشات خود معمولا از شرکت‌های جانبی کمک می‌گیرند. اما در این میان بارها با مشکلات ناشی از عدم رسیدن به موقع بسته به مقصد و یا حتی آسیب دیدن بسته‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

در چنین شرایطی بهره‌مندی از یک سامانه جامع و کامل برای ارسال محصولات و داشتن نظارت دقیق بر نحوه ارسال می‌تواند تمام مشکلات گذشته را از میان بردارد. مدیریت ناوگان دقیقا چنین کاری را برای یک فروشگاه اینترنتی انجام خواهد داد. 

2- کاربرد مدیریت ناوگان در شرکت‌های پخش و توزیع

شرکت‌های پخش و توزیع از دیگر گروه‌هایی هستند که با کمک سیستم مدیریت ناوگان، راندمان کاریشان بهبود خواهد یافت. این شرکت‌ها دارای مجموعه‌ای عظیم از ماشین‌های سنگین هستند که کنترل و نظارت بر آن‌ها کاری سخت و دشوار است. در این شرایط پیشنهاد ما بهره گرفتن از امکانات ردیابی خودرو و دریافت گزارش عملکرد رانندگان از طریق سامانه مدیریت ناوگان‌ها می‌باشد. شاید از خود بپرسید که قیمت جی پی اس خودرو چقدر است؟ و آیا هزینه کردن برای آن مقرون به صرفه خواهد بود؟ 

قطعا با نظارت بر عملکرد رانندگان به کمک GPS می‌توانید هزینه‌های اضافی و سربار شرکت را به طور چشم‌گیری کاهش دهید. تا حدی که دیگر هزینه اولیه که صرف خرید ردیاب خودرو کردید، کاملا ناچیز باشد. 

3- کاربرد مدیریت ناوگان در گل فروشی

دیگر کسب و کاری که با استفاده از سامانه مدیریت ناوگان می‌تواند راندمان کاری خود را بهبود دهد، گل فروشی ها هستند. گل و گیاه معمولا طی حرکت در مسیر دچار مشکلاتی خواهند شد. بنابراین سرعت عمل در رسیدن آن‌ها به مقصد امری مهم و حیاتی است. علاوه بر این بسیاری مشتریان تقاضای دریافت گل مورد نظرشان را در زمان تعیین شده دارند. به همین منظور گل فروشی ها نیازمند بهره‌گیری از سیستمی جامع و دقیق برای پیگیری ارسال سفارشاتشان خواهند بود. 

4- کاربرد مدیریت ناوگان در رستوران

بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از دلیوری غذا توسط رستوران ها، مربوط به دیر رسیدن سفارشات می‌باشد. به کمک سامانه مدیریت ناوگان می‌توان بهترین مسیر را برای رسیدن غذا به مقصد شناسایی نموده و از تمام دلایل تاخیر پیک‌ها اطلاع یافت. این کار منجر به بهبود دلیوری سفارشات و افزایش سطح رضایت مشتریان خواهد شد. 

5- کاربرد مدیریت ناوگان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

در صنایعی از قبیل شرکت های نفتی، گاز و پتروشیمی همواره نیازمند نظارت بر حمل و نقل سوخت و محموله‌های ارزشمند نفتی هستیم. محصولات این شرکت‌ها معمولا از ارزش مادی و معنوی بالایی برخوردار بوده و باید تحت حفاظت کامل به مقصد منتقل شوند. بنابراین توصیه می‌شود در چنین سازمان‌هایی از سامانه مدیریت ناوگان به همراه بهترین ردیاب خودرو استفاده شود. تا در هر زمان و مکانی بتوان به محل دقیق خودروها دسترسی داشته و در صورت نیاز اقدامات امنیتی لازم را انجام داد. 

ردیاب خودرو

6- کاربرد مدیریت ناوگان در سازمان های دولتی

مدیریت حمل و نقل در سازمان های دولتی یکی از چالش برانگیزترین مسائل در کنترل هزینه‌هاست. قطعا داشتن نظارت بر نحوه حمل و نقل در سازمان‌ها و مسیرهای رفت و آمد کارمندان با خودروهای دولتی تا حد زیادی بر کنترل هزینه‌های ناشی از تعمیر و نگهداری خودروها و مصرف سوخت آن‌ها تاثیر مثبت خواهد گذاشت. سامانه مدیریت ناوگان شرایطی فراهم آورده که بر تمام موارد یاد شده به خوبی نظارت کرده و بتوان هزینه‌ها را کاهش داد. 

7- کاربرد مدیریت ناوگان در امداد و اتفاقات

بروز حوادث و اتفاقات ناگهانی مشکلی است که این روزها جوامع را به چالش کشیده است. در چنین حوادثی سرعت عمل در امدادرسانی مهم‌ترین عامل نجات جان و مال انسان‌هاست. به طوری که کوچکترین کم توجهی به این مسئله می‌تواند به از دست رفتن جان یک انسان منجر شود. سامانه های مدیریت ناوگان شرایطی فراهم می‌آورند که پرسنل خاطی و کم توجه شناسایی شده و از ادامه روند آسیب رسان آن‌ها جلوگیری به عمل آید. 

8- کاربرد مدیریت ناوگان در تاکسی اینترنتی

پیگیری تاکسی های اینترنتی و حتی حمل و نقل در سازمان ها، موسسات و شرکت‌ها دغدغه‌ای است که این روزها ذهن مدیران را درگیر نموده است. به کمک سامانه مدیریت ناوگان به راحتی می‌توان بر مسیرهای حرکتی خودروهای سازمانی و تاکسی های اینترنتی نظارت داشت. به این ترتیب در کنار بهبود عملکرد رانندگان، امنیت و راحتی برای مسافران نیز فراهم می‌آید. 

9- کاربرد مدیریت ناوگان در صنایع راه سازی و معادن

مواردی از قبیل ردیابی و نظارت بر محل دقیق استقرار ماشین آلات راه سازی و معادن، زمان‌های آغاز و پایان فعالیت، نحوه عملکرد آن‌ها در طول پروژه، شرایط سلامت فیزیکی ماشین‌ها و زمان مناسب تعمیرات و بازبینی و حتی محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل کار با ماشین آلات به کمک سامانه مدیریت ناوگان امری ساده و راحت خواهد بود. 

چرا از مدیریت ناوگان رادار استفاده کنیم؟

شرکت رادار یکی از طراحان برجسته محصولات ردیابی خودرو در کشورمان ایران است. این مجموعه تاکنون ردیاب هایی کارآمد جهت موقعیت یابی و محافظت از خودروها و سامانه ای قدرتمند برای مدیریت ناوگان طراحی و تولید نموده است. ردیاب و سامانه تهیه شده توسط رادار به شما در حفظ وسیله نقلیه کمک خواهد کرد.

این GPS با استفاده از یک سیم کارت می‌تواند ارتباط خود را اپلیکیشن نصب شده به روی گوشی تلفن همراه شما برقرار نموده و تمام هشدارهای لازم را بر روی نرم افزار مخصوص در تلفن همراهتان ارسال می‌کند. به این ترتیب حتی با فاصله گرفتن از ماشین، باز هم نظارت کاملی بر اتفاقات پیرامون آن خواهید داشت. 

برای خرید سامانه مدیریت ناوگان رادار و یا ارتباط با مشاوران می‌توانید از طریق وب سایت و یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت : radargps

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱-۳۷۱۷۷

تلفن تماس دفتر تهران: 91012727-021

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید