امکانی جدید برای حفظ حریم خصوصی کاربران ایرانی

تراکنش‌های بیت‌کوین را با مرورگر اختصاصی نوبیتکس پیگیری کنید

کدخبر: ۴۴۷۹۴۶
از این مرورگرها می‌توان برای استخراج اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها، کیف پو‌ل‌ها و بلاکچین‌ها استفاده کرد

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس از راه‌اندازی مرورگر اختصاصی بلاکچین بیت‌کوین خبر داده است؛ امکانی که به واسطه آن می‌توان انواع داده‌های مربوط به شبکه بلاکچین را جستجو کرد. بلاکچین اکسپلورر یا مرورگر بلاکچین در واقع نقش موتور جستجو گوگل را در دنیای رمزارزها برعهده دارد.

به کمک این مرورگرها، کاربران می‌توانند به جزئیات مختلفی از جمله تراکنش‌های مربوط به آدرس کیف پول‌ها و همینطور داده‌های بلاکچین بیت‌کوین مثل میزان تراکنش‌ها، منبع و مقصد دارایی‌ها، وضعیت تایید تراکنش‌ها و همچنین کارمزدها دسترسی پیدا کنند. مرورگر اختصاصی نوبیتکس برای بلاکچین بیت‌کوین هر داده‌ای را که نیاز داشته باشید در اختیار شما می‌گذارند.

از این مرورگرها می‌توان برای استخراج اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها، کیف پو‌ل‌ها و بلاکچین‌ها استفاده کرد و با بررسی انها به جزئیاتی مثل شلوغی شبکه، وضعیت تراکنش‌ها و تاریخ واریز و دریافت هر کیف پول دسترسی داشت.

مرورگر بلاکچین بیت‌کوین چه کاربردی دارد؟

امکاناتی که یک مرورگر بلاکچین بیت‌‌کوین ارائه می‌کند به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود. اگر اهل خرید و فروش بیت‌کوین هستید، احتمالا این امکانات تا حد زیادی برایتان کاربردی خواهد بود. یکی از اصلی‌ترین آنها رهگیری تراکنش‌ها با استفاده از شناسه تراکنش است. به عنوان مثال، وقتی شخصی ادعا می‌کند برای شما رمزارز ارسال کرده اما چیزی به کیف‌پول شما نیامده می‌تواند چند دلیل داشته باشد.

ممکن است که تراکنش هنوز در انتظار تأیید باشد یا تراکنش به طور کلی رد شده باشد. همچنین شاید فرد مورد نظر به شما دروغ گفته و رمزارز را برایتان ارسال نکرده است. از طریق مرورگر بلاکچین بیت‌کوین می‌توان متوجه شد که آیا تراکنش مورد نظر ثبت شده یا نه و همچنین علت تایید نشدن آن چه بوده است. 

کاربرد دوم جستجوی تاریخچه تراکنش‌ها است. این ویژگی امکان بررسی هر آدرس کیف پولی را فراهم کرده و شفافیت در بلاکچین را افزایش می‌دهد. با استفاده از این امکان می‌توانید تاریخچه تراکنش‌های کیف‌پول مورد نظر را مشاهده کنید.

کاربرد سوم بررسی وضعیت شلوغی شبکه است. مرورگر بلاکچین بیت‌کوین اطلاعاتی مثل کارمزد تراکنش‌ها، سختی شبکه بلاکچین، میزان نرخ هش و سایر داده‌ها را به کاربران نشان می‌دهد تا بر اساس آن ببینیم شبکه در لحظه مورد بررسی تا چه حد شلوغ است و تراکنش‌ها با چه هزینه و در چه مدت زمانی انجام می‌شوند. این اطلاعات شامل نرخ لحظه‌ای کارمزد تراکنش‌ها هم می‌شود.

کاربرد دیگر مرورگر بلاکچین بیت‌کوین مشاهده وضعیت استخراج بیت‌کوین و بلوک‌ها است که به صورت زنده و لحظه‌ای به‌روزرسانی می‌شود. پیچیدگی خاص و قالب‌بندی منحصربه‌فرد بلاکچین به گونه‌ای است که یک کاربر ساده نمی‌تواند از ساختار و پیکربندی اطلاعات آن سر در بیاورد. مرورگر اختصاصی بلاکچین بیت‌کوین کار را ساده کرده تا همه بتوانند بر چنین چالش‌هایی پیروز شوند.

خطر استفاده از مرورگرهای خارجی

مرورگر بلاکچین بیت‌کوین با تمام مزایا و کاربردهایی که دارد در برخی موارد می‌تواند خطرساز باشد. چراکه شرکت‌هایی مثل سایفرتریس که کارش شناسایی آی‌پی کاربران کشورهای تحریمی مثل ایران است، از هر روشی برای شناسایی کردن حساب کاربران ایرانی استفاده می‌کند. یکی از این روش‌ها بررسی ترافیک جستجوی کاربران در مرورگر بلاکچین است.

طوری که اگر شما آدرس‌های مربوط به ایران را در مرورگر بلاکچین بیت‌کوین جستجو کنید، ممکن است در فهرست سیاه سایفرتریس قرار بگیرید و احتمال مسدود شدن دارایی‌ها در صرافی‌های خارجی را افزایش می‌دهد.

چرا بهتر است از مرورگر اختصاصی نوبیتکس استفاده کنیم؟

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس برای پوشش دادن خطرهای احتمالی، مرورگر اختصاصی بلاکچین بیت‌کوین راه‌اندازی کرده که سرورهای آن داخل کشور قرار دارند. در چنین حالتی ترافیک جستجوی کاربران در اختیار شرکت‌هایی مثل سایفرتریس قرار نمی‌گیرد و با خیال راحت می‌توانید انواع داده‌های مورد نیاز را از مرورگر اختصاصی بلاکچین نوبیتکس استخراج کنید.

اگر اهل خرید و فروش بیت‌کوین و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال هستید، بهتر است تا حد ممکن نکات امنیتی را رعایت کنید و حواستان به حفظ حریم خصوصی باشد. شرکت‌هایی مثل سایفرتریس که پیش از این اسمش را در خبرهای مربوط به مسدود شدن حساب کاربران ایرانی در بایننس زیاد شنیده بودیم، در کمین سرمایه‌گذاران ایرانی بازار ارزهای دیجیتال هستند.

مرورگر اختصاصی بلاکچین بیت‌کوین نوبیتکس با نشانی mempool.nobitex.ir راه‌اندازی شده و جلوی سواستفاده شرکت‌های خارجی از داده‌های مربوط به کاربران ایرانی بازار ارزهای دیجیتال را می‌گیرد. برای استفاده از مرورگر اختصاصی بلاکچین بیت‌کوین نیازی به ثبت‌نام و احراز هویت در نوبیتکس نیست و حتی کسانی که در این صرافی ارز دیجیتال حساب کاربری ندارند هم می‌توانند از مرورگر اختصاصی نوبیتکس استفاده کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید