با یکدیگر همنفس شدیم

کدخبر: ۴۴۸۳۸۷
روزهای دشوار مبارزه با بیماری مهلک کرونا، بانک مهر ایران دست افراد رنجور از این بیماری را به مهربانی فشرد و با درد آن‌ها همنفس شد.
با یکدیگر همنفس شدیم

درگیر شدن با هر نوع بیماری سختی‌هایی جز تحمل درد و رنج بیمار را به همراه دارد. این رنج زمانی بیشتر می‌شود که در سکوت و خاموشی بیمار را مبتلا کرده و گاهی موجب درماندگی خانواده در تامین هزینه‌ها و نگهداری فرد بیمار می‌شود. در همه‌گیری ویروس کرونا و در روزهایی که بیماری از کنترل خارج شد، کادر درمان خسته و به شمار مبتلایان این بیماری روزبه‌روز افزوده می‌شد، تنها کمک‌ برخی سازمان‌ها می‌توانست از بار سهمگین این بحران بکاهد.

دست به دست با مهر

در این شرایط و برای آسان‌تر شدن گذر از این وضعیت، تهیه تجهیزات پزشکی مرتبط و قرار دادن آن‌ها در اختیار پایگاه‌های بهداشتی و درمانی سراسر کشور، بهترین راهکار بود. با این کار نه تنها بخشی از مسئله و دغدغه گروه درمان حل می‌شد، بلکه فرهنگ‌سازی و ترویج این عمل شایسته به گوش دیگران نیز می‌رسید.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که همواره برای انجام امور خیرخواهانه پیش‌قدم بوده و این مهم را از اهداف اولیه مجموعه خود قرار داده است، در زمینه تأمین ملزومات پزشکی و کمک‌های مادی و معنوی به بیماران و نیز کادر درمان از هیچ کوششی دریغ نکرد.

از همین رو این بانک در یک اقدام خداپسندانه و در راستای انجام وظیفه و مسئولیت اجتماعی خود، تعداد 25هزار قلم تجهیزات پزشکی به ارزش 300 میلیارد ریال شامل دستگاه اکسیژن‌ساز، کپسول اکسیژن، پالس اکسی‌متر، ضدعفونی‌کننده UV و... را خریداری کرد و در قالب طرح شهید سلیمانی در اختیار دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی سراسر کشور قرار داد تا در مراکز بهداشتی و درمانی توزیع شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، رویکرد بانک مهر را قابل ستایش خواند

در نشست خبری برگزار شده در اردیبهشت 1400 با دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وقت وزارت بهداشت و درمان، وی ضمن تأیید این اقدام منحصر به ‌فرد، بهترین راه‌حل برای مبارزه با بیماری کرونا را داشتن مسئولیت‌های فردی و اجتماعی دانست و از بانک مهر ایران به دلیل این نیت خیر تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت پیشگیری از کرونا نسبت به درمان آن، تهیه تجهیزات پزشکی را یکی از موارد اصلی طرح شهید سلیمانی تلقی کرد.

مهر ایران

یک مهر همگانی

توسط بانک مهر ایران با در نظر داشتن نیاز جامعه و توجه به حوزه مسئولیت اجتماعی و امور عام‌المنفعه که همواره از اولویت‌های این بانک مردمی است، از جریمه‌های ناشی از دیرکرد بازپرداخت اقساط (وجه التزام) استفاده بهینه کرده تا علاوه‌ بر حل یک مشکل همگانی و کمک به بیماران نیازمند، مشتریان خود را نیز در این کار خیر به‌طور غیرمستقیم شریک کند.

این مهر ادامه دارد...

تأمین تجهیزات پزشکی یاد شده، نخستین اقدام خداپسندانه بانک مهر ایران نبوده و با یاری خداوند متعال، آخرین آن نیز نخواهد بود. بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی، علاوه‌بر اهدای 25هزار قلم تجهیزات پزشکی برای مقابله با کووید19، کارهای دیگری را هم برای نخستین بار در کشور انجام داده است.

کارهایی همچون تحت پوشش بیمه قرار دادن 500هزار خانه روستایی در مقابل حوادث و بلایای طبیعی، احداث 100 واحد مسکونی برای آسیب‌دیدگان از سیل در استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان، ساخت و بازسازی 3 خانه بهداشت روستایی در مناطق آسیب‌دیده در زلزله استان کرمانشاه، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با اعطای بیش از 50هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه،  ساخت مدرسه و آزادسازی زندانیان و مواردی دیگر.

حرکت در مسیر نیکوکاری کماکان و با مشارکت مشتریان وفادار بانک مهر ایران، همواره ادامه خواهد داشت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید