مالیات ؛ شتری که این روزا در هر خونه ای میخوابه!

کدخبر: ۴۵۰۲۹۶
این شروع عجیبی برای هر مطلبی میتواند باشد اما وقتی برایتان بگوییم این شتر چیست و خانه ای که داریم درباره آن حرف میزنیم چیست، احتمالا همدردی خواهید کرد و کاملا می پذیرید که این موضوع حقیقت دارد! نسبت شما با مالیات چیست؟
مالیات ؛ شتری که این روزا در هر خونه ای میخوابه!

 احتمالا کمتر کسی پیدا میشود که از سر و کله زدن با قوانین مالیاتی خوشحال باشد. حالا این قوانین مالیاتی در ارتباط با کسب و کارها روز به روز دارد پیچیده تر میشود. هرچه آگاهی شما نسبت به آن کمتر باشد و ندانید چطور باید مالیات خود را محاسبه کنید، احتمال این که کسب و کارتان به خطر بیفتد، وجود دارد. چالش های کسب و کارها در ارتباط با قوانین مالیاتی یکی یا دوتا نیست و مدام بیشتر میشود. در چنین شرایطی چه باید کرد؟

چالش هایی که پیش روی شماست!

در شرایطی زیست می کنیم که اوضاع خیلی بر وفق مراد کسب و کارها نیست. چه بسا این شرایط برای کسب و کارهای کوچک به مراتب سخت تر است. این پیچیدگی تا حدی زیاد است که گاهی آشنا نبودن شما با جنبه های مختلف مربوط به راه اندازی یک کسب و کار میتواند آسیب هایی به شرکت تازه واردتان بزند که هرگز نمیتوانید آن را جبران کنید.

در چنین شرایطی افزایش آگاهی میتواند به شما کمک کند تا از پس مشکلات بربیایید. دانستن مسائل مالیاتی در کنار کار سخت خودتان که مدیریت کسب و کار است، تقریبا نشدنی است و اینجا میتواند از کمک مشاوران مالیاتی برای گذراندن چالش ها استفاده کنید. شاید مسائل مالیاتی در ابتدا ساده بنظر برسند به طوری که حتی نادیده شان بگیرید اما میتوانند در آینده ای نه چندان دور، شما را گرفتار کنند. 

پیچیدگی امور مالیاتی در سال های اخیر!

تغییرات بسیار زیادی در سال های اخیر در ارتباط با قوانین مالیات ایجاد شده است. این موضوع باعث شده بیشتر اشخاص حقیقی و حقوقی مجبور به ارائه گزارش در طول سال به اداره مالیات شوند. از جمله مثال های این تغییرات میتوان به ارسال اظهارنامه ارزش افزوده، دسترسی به حساب بانکی و اجبار در ارسال گزارش خرید و فروش فصلی اشاره کرد. میبینید چقدر تخصصی است؟

گاهی امکان استخدام حسابدار برای کسب و کارهای کوچک وجود ندارد!

اگر کسب و کارتان کوچک است، قطعا محدودیت هایی دارید. محدودیت بودجه از مهمترین مسائل و مشکلات شما خواهد بود. خب، در چنین شرایطی که نمیشود سراغ استخدام حسابدار رفت و بعد از آن انتظار داشت تا او به امور مالیاتی کسب و کارتان رسیدگی کند. همین موضوع باعث میشود تا بیشتر صاحبان کسب و کار، امور مالیاتی را نادیده بگیرند و بعدها تاوان این سهل انگاری را با هزینه های هنگفت بپردازند. در چنین شرایطی بهره بردن از نظرات مشاوران مالیاتی میتواند به شما در رسیدگی به امور مالیاتی کمک کند. همچنین جلوی خطرات احتمالی برای آینده کسب و کارتان را بگیرد. 

نبود شفافیت در وضعیت مالیاتی کسب و کار آنلاین! 

خودمانیم! آن ابتدا که کسب و کارهای آنلاین داشتند ظهور میکردند، وضعیت مالیاتی آنها خیلی مشخص نبود. اما هرچه گذشت شرایط مالیاتی این مدل کسب و کارها نیز مشخص تر شد و سازمان امور مالیاتی کشور، قوانین خاصی را برای آنها در نظر گرفت. خیلی ها معتقد بودند این مدل کسب و کارهای آنلاین به دلیل جلوگیری از بیکاری نباید ملزم به پرداخت مالیات باشند.

اما خیلی ها از همین موضوع سواستفاده کردند و با ثبت شرکت های مجازی سودهای کلانی به دست آوردند. همین باعث شد که پای قوانین مالیاتی پیچیده به این کسب و کارها نیز باز شود. همانطور که گفتیم کسب و کارهای آنلاین شکل و شمایل مختلفی دارند. درنتیجه قوانین مالیاتی مرتبط با آنها نیز متفاوت است. خیلی از صاحبان کسب و کار از این موضوع کاملا بی خبر هستند! همین هم باعث میشود تا مشکلات زیادی در آینده برایشان پیش بیاید. 

مشاوران مالیاتی؛ فرشتگان نجات شما هستند!

اینها را نگفتیم که دست از کسب و کارتان در هر اندازه ای که هست، بکشید و بروید دنبال کار دیگری! برای این مسئله راه حل ساده ای وجود دارد. نیازی به استخدام فردی ثابت نیست. تنها کافی است در شرایطی که نیاز به پرداختن به امور مالیاتی خود دارید، از یک مشاوره مالیاتی خوب بهره ببرید. دکتر تکس، از بهترین شرکت هایی است که در حوزه امور مالیاتی کسب و کارها خدمات رسانی میکند و به شما در عبور از این چالش ها، کمک شایانی خواهد کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید