راهنمای انتخاب وسایل برقی بزرگ برای آشپزخانه

کدخبر: ۴۵۰۴۰۸
بسیاری از ما ممکن است برای انتخاب لوازم آشپزخانه گیج و سردرگم شویم و البته این مسئله عجیبی نیست زیرا این روزها گزینه‌های زیادی برای وسایل برقی آشپزخانه وجود دارد.
راهنمای انتخاب وسایل برقی بزرگ برای آشپزخانه

 بااین‌حال، این امر خوبی است. با پیشرفت فناوری، لوازم خانگی امروزی بسیار کارآمد و مدرن هستند و نه‌تنها خدمات بلندمدتی را ارائه می‌دهند بلکه کارکرد آن‌ها نیز ارزان‌تر خواهد بود. با وجود گزینه‌های متعدد، مهم است که نیازها و بودجه خود را بررسی کنید تا بتوانید بهترین وسایل برقی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. در ادامه با نکاتی در این مورد آشنا می‌شوید.

عوامل مهم در انتخاب وسایل آشپزخانه

امروزه هیچ آشپزخانه‌ای بدون وسایل برقی پیشرفته کامل نمی‌شود. این وسایل، نیروی محرکه آشپزخانه هستند و بزرگترین حامی ما در فعالیت‌های مرتبط با پخت‌وپز هستند. بنابراین، مهم است که در هنگام انتخاب وسایل برقی بزرگ برای آشپزخانه عوامل زیر را در نظر بگیرید.

• عملکرد

قبل از انتخاب بهترین مدل وسیله برقی، لازم است در ابتدا بدانید که دستگاه باید برای شما چه کاری انجام دهد و چقدر خوب می‌خواهد آن را انجام دهد. درواقع، عملکرد دستگاه برای شما چقدر مهم است؟ اگر می‌خواهید تنها کاری را انجام دهد که برای آن ساخته شده است به قیمت بیشتر از کیفیت آن اهمیت دهید. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید عملکرد طولانی‌تری داشته باشد، عملکردهای متعددی را انجام دهد یا به‌راحتی تمیز شود مطمئنا لازم است پول بیشتری برای آن خرج کنید.

وقتی به عملکرد دستگاه فکر می‌کنید فراموش نکنید که اندازه و تناسب آن را برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید. این امر ممکن است باعث شود که مجبور شوید سایر گزینه‌هایی که مناسب‌تر هستند را در نظر بگیرید. برای مثال اگر می‌خواهید برای خرید هود آشپزخانه تصمیم بگیرید، می‌توانید متناسب با آشپزخانه‌های مختلف، از بین انواع هود شومینه ای، زیرکابینتی و مخفی برند بیمکث بهترین مدل را در یکی از رنگ های سفید یا مشکی از نمایندگی با قیمت مناسب انتخاب کنید.

• بهره‌وری

همه ما به دنبال صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کمک به حفاظت از محیط زیست هستیم. بنابراین، انتخاب وسایل برقی کم‌مصرف، همیشه انتخاب خوبی است. یخچال و فریزر همیشه متهم اصلی در افزایش مصرف انرژی بوده‌اند اما خوشبختانه اکثریت وسایل برقی مدرن در مصرف انرژی صرفه‌جویی زیادی دارند. همیشه سعی کنید وسیله برقی‌ای بخرید که با توجه به برچسب مصرف انرژی، کم‌مصرف محسوب می‌شود. در این صورت، در هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی می‌شود.

• زیبایی‌شناسی

how-to-design-kitchen

البته این مورد سلیقه‌ای است و بستگی به ترجیحات شما دارد اما طراحان دکوراسیون می‌توانند به شما کمک کنند که بدانید چه وسایلی آشپزخانه شما را بهتر تکمیل می‌کند. هیچکس دوست ندارد وسایلی را برای آشپزخانه‌اش خریداری کند که با یکدیگر هماهنگی ندارند. بنابراین، مهم است قبل از انتخاب لوازم برقی آشپزخانه، علاوه بر عملکرد و بهره‌وری به طراحی آن نیز توجه کنید. به غیر از ظاهر و طراحی خود لوازم آشپزخانه، یکی از مهم ترین نکته های زیباشناسی نحوه قرارگیری آنها در آشپزخانه است. در این مقاله می توانید رموز چینش و قرارگیری لوازم بزرگ آشپزخانه را بخوانید.

نکات مهم در خرید هر وسیله برقی آشپزخانه

اکنون‌که می‌دانید برای خرید وسایل برقی بزرگ آشپزخانه لازم است به چه عواملی توجه کنید، می‌خواهیم در ادامه شما را با چند نکته برای خرید هر یک از این وسایل آشنا کنیم.

• یخچال‌فریزر

هنگام انتخاب بهترین یخچال برای آشپزخانه خود، ابتدا باید به اندازه خانواده و تعداد غذا درست کردن توجه کنید. اگر به‌طور منظم غذاهای تازه آماده می‌کنید یا خانواده پرجمعیتی دارید پس به غذاهای بیشتری نیاز خواهید داشت. در این شرایط، یخچال شما باید ظرفیت بیشتری داشته باشد و همچنین، از قابلیت بیشتری برای حفظ تازگی غذا برای مدتی طولانی برخوردار باشد. به یاد داشته باشید که یخچال بزرگتر نیاز به فضای بیشتری دارد و انرژی بیشتری نیز مصرف می‌کند. بنابراین، به همه این نکات در خرید یخچال‌فریزر توجه کنید.

این نکته نیز حائز اهمیت است که اگر می‌خواهید بهره‌وری انرژی دستگاه بالاتر باشد، یخچالی را انتخاب کنید که فریزر آن در قسمت بالا قرار گرفته باشد. یخچال اسنوا / یخچال فریزر اسنوا در حال حاضر، یکی از گزینه‌هایی است که از نظر کیفیت و قیمت از بهترین یخچال‌ها محسوب می‌شود و از دو مدل ساید بای ساید یا دوقلو یخچال فریزر اسنوا تهیه کرد.

• اجاق‌گاز

how-to-choose-kitchen-stove-for-best-design

وقتی صحبت از اجاق‌گاز می‌شود معمولا ظاهر دستگاه تاثیر زیادی در خرید دارد. اگرچه این موضوع مهم است اما لازم است به ویژگی‌های دیگری نیز توجه کنید. برای مثال، سبک آشپزی شما چیست؟ و میزان تخصص شما در این زمینه چقدر است؟ اجاق‌برقی را ترجیح می‌دهید یا گازی؟ آیا می‌خواهید دستگاه از امکان خودتمیزکنندگی برخوردار باشد؟ قبل از انتخاب وسایل آشپزخانه مهم است همه این عوامل را در کنار بودجه خود در نظر بگیرید.

• ماشین ظرفشویی

تصمیم‌گیری در مورد انتخاب ماشین ظرفشویی نیز به ظرفیت آن بستگی دارد. به این موضوع فکر کنید که به ماشین ظرفشویی با چقدر ظرفیت نیاز دارید و هر چند وقت یک‌بار از آن استفاده می‌کنید؟ هنگامی‌که پاسخ این سوال را بدانید می‌توانید ظرفیت‌های مختلف را بررسی کنید و با توجه به ویژگی‌های دیگری مثل قابلیت گرمایش آب، میزان مصرف انرژی و غیره بهترین انتخاب را داشته باشید. اکثر ماشین‌های ظرفشویی امروزی کم‌مصرف هستند، از آب کمتری استفاده می‌کنند و حتی می‌توانند بدون نیاز به حرارت، ظرف‌ها را خشک کنند. برخی از این دستگاه‌ها حتی از قابلیت کاهش سروصدا برخوردار هستند.

• ماشین لباسشویی

احتمالا یکی از وسایل برقی‌ای که هیجان کمتری برای خرید دارد ماشین لباسشویی است. بااین‌حال، این بدین معنی نیست که خرید این دستگاه نیاز به فکر ندارد. مهم است که در هنگام خرید ماشین لباسشویی نیز به تعداد اعضای خانواده فکر کنید و با توجه به پرجمعیت یا کم‌جمعیت بودن خانواده، ظرفیت مناسب را برای دستگاه انتخاب کنید. سپس می‌توانید سایر ویژگی‌ها مثل صفحه‌نمایش دیجیتالی، قفل کودک، برنامه‌های شستشو و میزان مصرف انرژی را در نظر بگیرید.

همچنین، لازم است بدانید ماشین لباسشویی‌هایی که در جلوی آن‌ها در قرار گرفته است یک‌سوم کم‌مصرف‌تر از ماشین لباسشویی‌هایی هستند که در آن‌ها در بالا قرار گرفته است. از سوی دیگر، دستگاه‌هایی که ظرفیت بیشتری دارند، از کنترل سطح آب برخوردارند و چرخش قابل تنظیم دارند از آب کمتری استفاده می‌کنند.

درنهایت، شما می‌توانید با استفاده از وسایل برقی مناسب نه‌تنها فضایی خیره‌کننده برای آشپزخانه خود ایجاد کنید، بلکه می‌توانید نیازهای خود را به‌راحتی برآورده کنید و در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کنید. بنابراین، اگر قصد خرید وسایل برقی بزرگ برای آشپزخانه خود دارید نکاتی که در این مقاله مطرح شد را به یاد داشته باشید و سعی کنید در هنگام انتخاب وسیله برقی از آن‌ها استفاده کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید