آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌های ورق آلومینیوم

کدخبر: ۴۵۰۹۷۲
یکی از مهم ترین محصولاتی که در زمینه های مختلف مانند بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد، ورق آلومینیوم می باشد.
آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌های ورق آلومینیوم

 ورق آلومینیوم به گونه ای طراحی و تولید می شود که یک طرف آن براق و طرف دیگر آن به صورت مات می باشد. یکی از بهترین رساناهای حرارتی و هم چنین الکتریسیته، ورق آلومینیوم می باشد. لازم به ذکر است که از آلومینیوم برای عایق کاری نیز استفاده می شود. 

این محصول در دسته ورق های فلزی سبک قرار گرفته است که تولید آن از طریق ذوب نمودن شمش آلومینیوم می باشد. به دلیل کیفیت و دوامی که روق های آلومینیوم از خود نشان می دهند، بیش تر در محیط های بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند. هم چنین به دلیل شکل پذیری مناسبی که از خود نشان می دهند، می توان از آن ها در صنعت های مختلف مانند دارو سازی، بسته بندی، نفت و گاز و... استفاده نمود. 

آلومینیوم

ورق آلومینیوم چه ویژگی هایی دارد؟

• وزن سبک

• قیمت مناسب و مقرون به صرفه

• ورق آلومینیوم ضخیم از درجه شکل پذیری بالایی برخوردار می باشد. 

• ظاهر تمیز و زیبای این ورق ها باعث شده است تا بتوان از آن ها در زمینه های مختلفی استفاده نمود. 

• مقاومت فیزیکی بالا در مقابل آسیب های خارجی مانند زنگ زدگی

• امکان تولید ورق آلومینیوم به دو صورت رنگی و بدون رنگ

• ورق آلومینیوم چه کاربردی دارد؟

• قابلیت استفاده از زمینه بسته بندی صنایع مختلف مانند مواد آرایشی و شیمیایی 

• امکان استفاده در مصارف صنعتی مانند عایق کاری حرارتی و...

• ریخته گری و ماشین کاری فلز آلومینیوم به راحتی انجام می شود. 

• در هنر و صنایع نظامی از آلومینیوم با ضخامت های نازک و ضخیم استفاده می گردد. 

• در صنعت حمل و نقل و ساخت و ساز از ورق آلومینیوم استفاده می شود. 

• آلومینیوم دچار زنگ زدگی نمی شود و قابل برش دادن می باشد. 

• از ورق آلومینیوم نازک به عنوان روکش استفاده می شود و در صنایع پلاک سازی و لوازم خانگی کاربرد فراوانی دارد. 

ورق آلومینیوم رنگی چیست؟

ورق آلومینیوم رنگی نوع دیگری از محصولات فلز آلومینیوم می باشد که در مدل ها و طرح های مختلف به بازار عرضه شده اند. از ورق های آلومینیوم رنگی در صنعت ساختمان سازی استفاده می گردد. از این نوع ورق ها در جهت تزیینات و دکوراسیون استفاده می شود. در واقع از ورق های رنگی آلومینیوم، برای معماری دکوراسیون استفاده می گردد. 

آلومنیوم رنگی

یکی دیگر از مصارف و کاربرد های ورق های آلومینیوم رنگی، صنعت کابینت سازی و کانکس می باشد. لازم به ذکر است که ورق آلومینیوم رنگی به صورت موج دار و یا شیت طراحی و تولید می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر با شرکت آلومینیوم آگرین در تماس باشید. 

قیمت روز ورق آلومینیوم

قیمت ورق آلومینیوم به دلیل نوسانات متاثر از قیمت LME و نرخ دلار، در سال 1400 دستخوش تغییرات بسیاری شده است. در واقع افزایش قیمت دلار در طی چند روز در حدود 2 تا 3 هزار تومان بود و این به معنای متضرر شدن فرد فروشنده می باشد. 

به طور کلی در حدود 90 درصد از تولید ورق آلومینیوم در داخل کشور انجام می پذیرد. اما در جهت استفاده در صنایع دفاعی، ورق آلومینیوم به صورت اختصاصی وارد می شود. 

مواد اولیه مورد استفاده در تولید ورق آلومینیوم مانند شمش آلومینیوم بیش تر در ایران تولید می شوند. صرفا بخش کمی از آن مانند سیلیسیوم به صورت وارداتی مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر ورق آلومینیوم قیمتی در حدود 90 تا 95 هزار تومان دارد. به طور معمول واحد شمارش ورق آلومینیوم کیلو گرم می باشد. هم چنین بازه قیمتی گفته شده بر اساس آلیاز های استفاده شده در ورق آلومینیوم متغیر می باشد. 

خرید ورق آلومینیوم

همان طور که پیش تر گفته شد، ورق آلومینیوم یکی از فلزات پر استفاده و پر کاربرد در صنایع مختلف می باشد. از این رو خرید ورق آلومینیوم، از جمله کار هایی است که باید در زمان نیاز به استفاده از آلومینیوم انجام پذیرد. 

آلیاژ

برای خرید ورق آلومینیوم در ابتدا باید مقدار نیاز خود را مشخص نمایید. هم چنین باید مشخصات و ویژگی های ورق های آلومینیوم که با عناصر مختلفی آلیاژ آلومینیوم را تشکیل داده اند، مورد بررسی قرار دهید تا مناسب ترین آن ها را برای کسب و کار خود شناسایی کنید. 

شما می توانید در این زمینه از مشاوران شرکت آلومینیوم آگرین نیز کمک بگیرید. پس از مشخص نمودن مقدار مورد نیاز و هم چنین نوع ورق آلومینیوم، می توانید با کارشناسان شرکت آلومینیوم آپرین تماس گرفته و سفارش خود را به ثبت برسانید. 

درباره شرکت آلومینیوم آگرین

شرکت آلومینیوم صنعت نوین آگرین، با در نظر گرفتن نیاز کشور به ورق آلومینیوم پلی کرافت در جهت ایجاد و نگهداری تاسیسات نفت، گاز و پتروشیمی، یکی از مدرن ترین کارخانجات تولید ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت را تاسیس و راه اندازی نموده است. 

شرکت آلومینیوم آگرین، با در اختیار داشتن اولین و تنها ترین خط رول فرم کرکره گام 32، به عنوان تنها تولید کننده ورق آلومینیوم کرافت گام 32 به شمار می آید که می تواند این محصول را با طول دلخواه مشتری تامین نماید. 

محصولات شرکت آلومینیوم آگرین شامل چه مواردی می باشد؟

شرکت آلومینیوم آگرین یکی از به نام ترین شرکت ها در زمینه تولید انواع ورق آلومینیوم می باشد. از مهم ترین و پر استفاده ترین محصولات این شرکت می توانید به ورق آلومینیوم رنگی، ساده و آجدار، ورق آلومینیوم با پوشش پلی سرلین، ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت و ملزومات عایق کاری اشاره کنیم. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید