نکات کاربردی برای گرفتن عکس های فوق العاده با موبایل

کدخبر: ۴۵۱۲۱۲
این روزها بسیاری از افراد از اینستاگرام درآمد‌زایی می کنند و شاید این افراد در میان دوستان و آشنایان شما هم باشند.
نکات کاربردی برای گرفتن عکس های فوق العاده با موبایل

 برای مثال، تنها عکس هایی درون پیج شخصی خود پست می کنند که باعث جذب مخاطب می شود. اگر چنین هدفی را دنبال می‌کنید و یا به دنبال بهترکردن عکاسی خود با تجهیزات دیجیتالی مانند موبایل و تبلت هستید، پیشنهاد می‌کنیم به نکاتی که در این نوشته اشاره شده است، توجه کنید. 

اصول اولیه عکاسی

1- قاب بندی تصویر

عکاسی اصولی دارد که در ابتدا برای آن که یک عکاس خوب شوید باید آن ها را به درستی رعایت کنید. اصول عکاسی با موبایل هم همین اصول اولیه هستند و گوشی و دوربین چندان تفاوتی باهم ندارند. ابتدا باید بدانید یکی از مهمترین مسائلی که در عکاسی با آن روبرو هستید قاب بندی تصویر است. عکسی که می گیرید باید مفهومی که می خواهید را به بیننده انتقال دهد، بنابراین ابتدا باید تعیین کنید که عکس را برای چه مخاطبی و برای چه کاری می گیرید. به عنوان مثال اگر عکاسی استایل انجام می دهید نشان دادن تمام اندام و لباس نکته مهمی است و این که دوربین را کج بگیرید و قسمتی از بدن نشان داده نشود اشتباه است. 

باید به گونه ای عکس بگیرید که کادر مستطیلی شما بسته شود و بینند هیچ کدام از قسمت های بدن فرد را کوتاه یا بلند نبیند. چون تمرکز روی عکاسی استایل است، دوربین را کاملا صاف در مقابل بدنتان بگیرید و سعی کنید گوشی را مقداری پایین بیاورید یا نشسته عکس بگیرید که دقیقا از روبروی مدل عکس بگیرید. اگر شما ایستاده عکس بگیرید اینگونه به نظر می رسد که انگار مدل بالاتنه بزرگتری نسبت به پایین تنه دارد. قاب بندی کردن به صورت مستطیلی به طوری که عکس از بالا و پایین کاملا صاف باشد نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید.

2-نور 

use-ringlight-to-take-better-photos-by-camera-mobile

نور یکی از مهمترین بخش‌های عکاسی است. گفته می شود که آسمان ابری بهترین نور را برای عکاسی ایجاد می‌کند و زمانی که آفتاب به طور مستقیم به چهره شما نمی تابد نور های تیزی که روی صورتتان می افتد وجود ندارد و در واقع چهره درخشان تر نشان داده خواهد شد. وجود نور مستقیم خورشید روی صورتتان باعث می شود اخم کنید و نتوانید به راحتی چشمانتان را بازکنید. 

با این حال، نورپردازی در عکاسی و فیلمبرداری از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین مواردی است که باید یاد بگیرید (البته نگران نباشید، بخشی از آن را با تکرار و تجربه، خواهید آموخت). برای نورپردازی بهتر می‌توانید از بهترین رینگ لایت های گوشی موجود در بازار استفاده کنید که در انواع کوچک (قابل حمل) و پایه‌دار ساخته می‌شوند و بسته به کارتان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. برندهایی مانند شیائومی و سامسونگ نیز، دو رقیب چشم بادامی هستند که نمونه‌های بسیار خوبی از آنها را تولید می‌کنند. 

3- داشتن یک گوشی هوشمند با دوربین خوب

حقیقتا یکی از مواردی که نمی شود از آن چشم پوشی کرد، دوربین خوب گوشی است. بسیار از گوشی‌ها امروزه دوربین‌های با کیفیتی برای مدل های مختلف خود ساخته‌اند، اما هنوز هم پرچمدار این گوشی‌ها آیفون هستند. شاید بتوان بهترین دوربین‌های گوشی را متعلق به کمپانی اپل دانست که البته قیمت بالاتری هم دارند. اما اگر اهل خرید و استفاده از انواع محصولات اپل هستید، آنقدر طرفدار پروپا قرصی هستید که کمتر می‌توانید با این جمله مخالفت کنید.

اما به جز گوشی‌ها، ما به شما پیشنهاد تبلت می‌دهیم؛ قیمت تبلت اپل و انواع مدل های آن، نیز نسبت به سایر رقبا بالاتر است، اما ظاهر زیباتری دارد، حتی مدل دخترانه آن در بازار موجود است، سیمکارت خور است و جدیدترین آنها، با حافظه قوی، فرصت خوبی را برای عکاسی و فیلمبرداری در اختیارتان قرار می‌دهد. 

تکنیک ها در عکاسی

use-correct-frame-to-take-better-phots-by-mobile

نکات دیگری هم هستند که می توانند در داشتن یک عکس خوب به شما کمک کنند و در دسته تکنیک‌های عکاسی قرار می‌گیرند و با آموزش و تمرین و تکرار، آنها را یاد خواهید گرفت. 

• یکی از این فنون،  تکنیک یک سوم است. تمام عکس‌های خوبی که دیده اید از این اصل پیروی می کنند. اگر تصویر روبروی خودتان را به سه بخش تقسیم کنید، یعنی به صورت عمودی دو خط روی تصویر از چپ به راست بکشید بهترین کار این است که روی یکی از خط های کناری بایستید و عکس بگیرید و در میان کار قرار نگیرید. برای یادگیری بهتر این اصول، پیشنهاد می‌کنیم مقاله اصول مهم عکاسان در ثبت تصاویر با دوربین موبایل را بخوانید. 

• نکته دیگری که باید بدانید این است که بهترین زاویه یک لوکیشن را پیدا کنید. شاید شما به یک جنگل زیبا رفته باشید که کلبه ای در میان آن باشد. باید از چند طرف از آن عکس بگیرید تا بهترین زاویه را برای عکاسی از آن پیدا کنید. شاید اگر به جای ایستادن مستقیم در مقابل یکی از دیوارها،  بهتر باشد کنج خانه را پیدا کنید.

• در نهایت تکنیک خلاقانه‌ای که می توانید استفاده کنید، استفاده از اکسسوری‌ها و سوژه‌های خاص و متفاوت است. عکس‌های تکراری این روزها بازدید ندارد و بسیاری از افراد به دنبال سوژه‌های جدید و خاص هستند. برای مثال در عکاسی از جواهرات استفاده از گیاهانی مانند برگ انجیری می تواند یک عکس بی‌نهایت جذاب باشد. استفاده از یک شاخه از برگ انجیری یا سیکاس و قرار دادن جواهرات روی این گیاهان در حالی که پس زمینه سفید یا خاکی رنگ است یک تکنیک خلاقانه است. شما می توانید از چیزهای مختلفی مانند دوربین عکاسی، عینک، فنجان، کتاب، نقاشی یا هر چیز دیگری به عنوان اکسسوری استفاده کنید و عکس های زیبا و خلاقانه ای بگیرید.

فراموش نکنید لنز دوربینتان را تمیز کنید و از وارد شدن خط و خش به لنز دوربین جلوگیری کنید تا بعدها در گرفتن عکس دچار مشکل نشوید و کیفیت عکس‌هایی که ثبت می‌کنید به دلیل وجود خط و خش افت نکند.

نویسنده: سارااقبالی

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید