کلیدی ترین شاخص در تعیین قیمت بشکه پلاستیکی(پلی اتیلنی) چیست؟

کدخبر: ۴۵۳۵۸۷
بشکه های پلاستیکی به نحوی تولید می شوند که انواع محصولات را ایمن و محکم در خود نگهدارند.
کلیدی ترین شاخص در تعیین قیمت بشکه پلاستیکی(پلی اتیلنی) چیست؟

قیمت بشکه پلاستیکی به چه عوامل اصلی وابسته است؟

بشکه های پلاستیکی وسیله ای جهت نگهداری انواع محصولات می باشند که با استفاده از آن می توانید هزینه ذخیره سازی را کاهش دهید. در این بشکه ها می توانید از مواد غذایی گرفته تا روغن های صنعتی، از جمله محصولات خشک و مایع را نگهداری کنید. در  این مقاله قصد داریم نکاتی را در مورد کاربرد ها و قیمت بشکه پلاستیکی ارائه دهیم.

کاربرد بشکه پلاستیکی و محصولاتی که می توان در آن نگهداری کرد

در اینجا قبل از اینکه به کلیدیترین عامل در تعیین قیمت بشکه پلاستیکی بپردازیم به محصولاتی که می توان در بشکه پلاستیکی نگهداری کرد خواهیم پرداخت که اصلی ترین آنها شامل موارد ذیل است:

1. اسیدها و خورنده ها

هیدروکسید سدیم و همچنین اسید نیتریک به علت خورندگی ظرف های فلزی و یا انواع ظروف دیگر نگهدارنده را از بین خواهند برد. به همین علت می توان آن ها را در بشکه های پلاستیکی نگهداری نمود زیرا اسیدها پلاستیک را از بین نخواهند برد.

به این صورت مطمئن خواهید بود که ظرف و مایعات داخل آن در زمان حمل و نقل سالم باقی می مانند.

2. مواد شوینده و مواد اولیه شوینده ها

اگر در زمینه حمل و نقل محصولات مستعد اکسیداسیون و همچنین کاهش مصرف می باشید  به یک نگهدارنده غیر فعال همانند بشکه پلاستیکی 220 لیتری نیاز خواهید داشت. این نوع بشکه موجب اکسیده شدن مواد نخواهند شد.

اگر از انواع دیگر نگهدارنده ها استفاده می نمایید احتمال دارد که در طول مسیر مقداری از محصول خود را در معرض اکسیداسیون شدن از دست بدهید.

3. مواد غذایی و نوشیدنی ها

از بشکه پلاستیکی جهت نگهداری مواد غذایی و همچنین نوشیدنی ها می توان استفاده نمود. قبل از این که محصولات غذایی را در در آن نگهداری نمایید اطمینان داشته باشید که دارای نماد درجه مواد غذایی یا گواهی بهداشت باشد. این نماد معمولا در انتهای ظروف قرار دارد.

FDA از استفاده دوباره ظروف پلاستیکی در زمان نگهداری و همچنین حمل مواد غذایی خود داری می نماید ولی در بعضی از موارد استثنا وجود خواهد داشت. محصولات غذایی مناسب برای نگهداری در بشکه های پلاستیکی شامل روغن های خوراکی، لستین، فروکتوز،کنستانتره ی انواع میوه ها، گیاهان، غلات و همچنین کالاهای خشک همانند آرد و شکر می باشد.

4. موارد قابل اشتعال

جهت نگهداری از مایعات قابل اشتعال همانند زیرگروه های هیدروکربنی، الکل هاو..  فقط می توان از بشکه های پلاستیکی پلی اتیلنی (به دلیل جلوگیری از تولید الکتریسیته ساکن) استفاده نمود.

5. داروها و مواد بهداشتی

این بشکه هابه دلیل خاصیت عایق گرمایی بودن نسبت به فلز باعث می شود تا از پخته شدن و یا خرابی محصولات دارویی شما جلوگیری نماید. همچنین بشکه های پلاستیکی ضد نشت(آببندی) می باشند که بنابراین آب و مایعات دیگر وارد آن نمی شود تا مواد دارویی و بهداشتی تبدیل به قارچ نشوند.

بشکه پلاستیکی

اصلی ترین مزیت بشکه های پلاستیکی و تاثیر گذار در تعیین قیمت بشکه پلاستیکی

معمولا بشکه پلاستیکی جز مقرون به صرفه ترین ظروف جهت حمل و نقل و همچنین نگهداری به حساب می آیند و کارایی و بهره وری آن با توجه به قابلیت هایی که دارد به همه ثابت شده است در ادامه به برخی از مزایای بشکه های پلاستیکی که در تعیین قیمت بشکه پلاستیکی هم موثرند خواهیم پرداخت.

دوام بالا

با خرید و استفاده از بشکه های پلاستیکی دیگر نگران آسیب دیدن محموله خود نمی باشید. خیلی از این بشکه ها برای فروش به نحوی تولید می شوند که محصولات را تحت فشار نیز نگه دارند. پس هر چقدر کیفیت و. دوام بشکه بالاتر باشد احتمال اینکه در قیمت بشکه پلاستیکی تاثیر بگذارد بیشتر خواهد بود چون بدون شک مواد اولیه مرغوب تری در تولید آن استفاده شده است.

استفاده مجدد از بشکه های پلاستیکی

از بشکه های پلاستیکی می توانید مجدد استفاده کنید. که این مورد به شما در صرفه جویی هزینه ها و همچنین کاهش تاثیرات مضر در محیط زیست کمک فراوانی نمایید.

جهت جلوگیری از آلودگی متقابل می بایست بشکه های پلاستیکی را پس از هر مرتبه استفاده کاملا تمیز کنید که به دلیل نداشتن درز به دلیل نحوه ی تولید بر خلاف بشکه ی فلزی در شستشو به مشکل نخواهید خورد. اگر در این بشکه ها ، مواد غذایی را نگهداری می کنید امکان دارد که بوی آن حتی پس از تمیز نمودن کامل باقی بماند. پس این مورد را قبل از استفاده مجدد در نظر بگیرید.

مقاومت بالا در مقابل اشعه ماورا بنفش

بشکه های پلاستیکی در مقابل اشعه ماورا بنفش مقاوم می باشد. پس دیگر نیازی نخواهد بود که نگران خراب شدن محصولات خود در مقابل نور آفتاب باشید. اگر بشکه های پلاستیکی را در تمام روز در برابر نور آفتاب قرار دهید پلاستیک UV را جذب خواهد کرد.

عدم بیرون ریختن محصولات از بشکه

در بشکه های پلاستیکی محصولات شما به بیرون درز نخواهد کرد بیشتر این بشکه ها دارای کمربند فلزی می باشند. بنابراین خواهید توانست محصولات خود را بدون ایجاد خراب کاری در طول مسیر جابجا نمایید. حتی اگر نیاز به طی مسیر طولانی باشد.

هزینه کمتر

همانطور که اشاره کردیم این بشکه ها مقرون به صرفه خواهند بود. تولید پلاستیک نسبت به شیشه، فلز و یا انواع دیگر ظروف انبار راحت تر و همچنین مقرون به صرفه تر می باشد.

کلیدی ترین عامل در تعیین قیمت بشکه پلاستیکی

فاکتور های متعددی بر قیمت بشکه پلاستیکی اثرگذارند و از مهم ترین این فاکتور ها مرغوبیت و کیفیت مواد اولیه سازنده بشکه های پلاستیکی است. هر چند، در هر صورت قیمت بشکه پلاستیکی نسبت به دیگر مخازن و بشکه ها بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

انواع بشکه ها

انواع بشکه ها 

به طور کلی بشکه های پلاستیکی در انواع اندازه، مدل و نوع کاربرد تولید و در بازار ارائه می شود اما در یکی از مهمترین دسته بندی ها بشکه ها را بر حسب کارکرد آنها به دو مدل زیر تقسیم می کنند.

● بشکه دهانه باز (open head)

● بشکه دهانه بسته (tight head)

ما در اینجا دو مدل از پر کاربردترین بشکه پلاستیکی را برحسب اندازه و کارکرد به اختصار معرفی می کنیم

بشکه پلاستیکی ۲۲۰ لیتری دهانه باز

بشکه پلاستیکی ۲۲۰ لیتری دهانه باز برای نگهداری و همچنین بسته بندی انواع مایعات با دسترسی ساده جهت خالی نمودن سریع، انتخاب مناسبی برای مایعات بهداشتی، مواد غذایی و خشک بار خواهد بود. این نوع از بشکه پلاستیکی دارای رینگ فلزی فیت شونده می باشد که کاربری را آسان و همچنین ایمنی را بالاتر می برد. 

بشکه پلاستیکی ۲۲۰ لیتری دهانه بسته

بشکه های مذکور به دلیل وجود یک لبه در بالای هر بشکه و نداشتن دستگیره جهت جابجای (Handle less) نسبت به سایر مدلها از مقاومت بالاتری در برابر تنش و ضربه های وارده برخوردار می باشند. 

این بشکه ها از نوع دهانه بسته بوده و دارای دو درب با قطر ۲ و ۲.۵ اینچ می باشند. که به منظور افزایش ایمنی بشکه‌ها، یکی از درب ها به صورت سوپاپ دار طراحی شده تا در موقع تغییرات فشار داخل بشکه نسبت به بیرون آن بر اثر اختلاف ارتفاع و دمای هوا بشکه دچار تغییر حالت  نشود. همچنین هر دو درب با پلمپ های محافظ بسته شده اند تا از درب محافظت نمایند. 

این بشکه ها در صنایع روغن و گریس و انواع روغن های سنتتیک و روغنهای دنده و روغن های صنعتی به دلیل ویژگی های خاص از جمله نگه داشتن تمیزی روغن در بالاترین سطح ممکن (ناس) قابل استفاده می باشد. همچنین این بشکه ها در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع نظامی، صنایع شیمیایی، صنایع غذائی، آرایشی، بهداشتی و شرکت های داروسازی قابل استفاده می باشند.

نتیجه گیری

بشکه های پلاستیکی به نحوی تولید می شوند که انواع محصولات را ایمن و محکم در خود نگهدارند. بعد از پایان کار با یک بشکه پلاستیکی، می توانید از آن جهت ذخیره آب در مواقع اضطراری و یا همچنین برای نگه داشتن تجهیزات و وسایل مورد نیاز سازمان یافته از آن بهره ببرید.

برای کسب اطلاع دقیق از قیمت بشکه پلاستیکی و انواع درب و پلمپ آن برروی خرید بشکه پلاستیکی کلیک کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید