آینده‌ ای هوشمند در انتظار خانه‌ های ایرانی

کدخبر: ۴۵۳۶۳۴
همواره همه‌گیر شدن یک تکنولوژی نو، نیازمند زمان بوده و این امر در کشور ما نیز مستثنا نمی‌ باشد.
آینده‌ ای هوشمند در انتظار خانه‌ های ایرانی

 امروزه در کشور ما، بسیاری از هتل ها، کارخانجات و یا خانه های لوکس به سمت هوشمندسازی پیش رفته‌ اند اما به‌زودی و در آینده‌ ای نه‌چندان دور، تجهیزات هوشمند را در عموم خانه های کشور می توان پیدا کرد.

هرچند که بر اساس تعاریف عمومی و تخصصی تجهیزات هوشمند، هم اکنون نیز ما در فضایی هوشمند زندگی می کنیم اما منظور ما از خانه هوشمند، خانه ای با قابلیت های فراتر از رفتارهای معمول و روتین است؛ خانه هایی که شرایط زندگی را راحت‌ تر کرده و به ما کمک می کنند تا بیشتر از اینکه نگران تجهیزات خانه باشیم، به آسایش خودمان توجه کنیم.

این برآورد وجود دارد که در کمتر از بیست سال آینده، تکنولوژی های لوکس امروزی، یک امر ضروری و پذیرفته در صنعت ساختمانی خواهد شد و چه بسا که برای اخذ پروانه ی ساخت، بهره گیری از این تکنولوژی ها به یک الزام تبدیل شود.

به همین دلیل ما قصد داریم بیشتر درباره چرایی اهمیت وجود خانه های هوشمند و اتوماسیون خانگی بپردازیم و در کنار آن، برخی از مزایای این صنعت را برای شما بازگو کنیم.

اتوماسیون خانگی، دستیار خانواده

یکی از مهم‌ترین دلایلی که خانه های هوشمند را متمایز می کند، بحث کلی اتوماسیون خانگی است. اعضای خانواده، در طول روز فعالیت‌ های زیادی را در ارتباط با تجهیزات موجود در خانه انجام می دهند؛ از باز و بست کردن پرده ها گرفته تا روشنایی خانه و همین‌طور سیستم سرمایش و گرمایش و ده ها فعالیت دیگر که خیلی از آن‌ ها تبدیل به عادت شده اند.

یک خانه‌ ی هوشمند باهدف کمتر کردن این فعالیت های خرد و یکپارچگی بیشتر، تمامی این امور را به دست تکنولوژی می سپارد.

تکنولوژی با کمک سنسورها و هوش مصنوعی، اقدام به پایش و کنترل پارامترهای مختلف خانه می کند و حتی در صورت نیاز به تغییر در عملکرد این سامانه ها، شما به‌راحتی می‌ توانید از اپلیکیشن موبایل خود کمک بگیرید یا حتی با فرامین صوتی، این کار را انجام دهید.

اینکه شما چه چیزی را در خانه به دست تکنولوژی هوشمند بسپارید به انتخاب شماست، اما دامنه وسیع تجهیزات هوشمند، تقریباً تمامی نیازهای موجود و محتمل یک خانه را برطرف می کند.

امنیت بیشتر

یکی از اصول ابتدایی امنیت، اشراف اطلاعاتی است! این مقوله بیشتر در سطح کلان بررسی شده است اما شما می توانید آن را به خانه هم تعمیم دهید. اینکه شما از گوشه و کنار خانه ی خود مطلع باشید، گزارش لحظه ای باز و بسته شدن درها را داشته باشید و بتوانید روشنایی، تأسیسات و موارد دیگری از این دست را در هر زمان و مکانی کنترل کنید، یک مزیت انکار ناپذیر است. اما این ویژگی‌ ها در چه مواردی به کمک می‌ آیند؟

امنیت، ابعاد مختلفی دارد؛ حفاظت از حریم شخصی و جلوگیری از سرقت یکی از این ابعاد است. با این حال ابعاد دیگری نیز وجود دارند که به شما در حفظ جانتان کمک می کنند. اینکه بتوانید با وجود سنسورهای تشخیص گاز و یا رله‌ های هوشمند جهت جلوگیری از حوادث برقی، پیش از وقوع حادثه از عیب تأسیسات خانه مطلع شوید، یک جنبه ی مهم ولی ناپیدا از امنیت است.

به طور خلاصه با وجود تکنولوژی و توانایی پایش لحظه‌ ای خانه و تجهیزات آن، این حس بوجود می آید که خانه‌ ی شما با شما حرف می زند و می دانید که اوضاع از چه قرار است و این یعنی اشراف اطلاعاتی!

مدیریت زمان و هزینه

در نگاه اول، هزینه بالای انجام یک پروژه ی هوشمندسازی در یک خانه ممکن است گمراه کننده باشد. اما اگر فکر کنیم که این خانه قرار است عمری حداقل پنجاه ساله داشته باشد، آن‌وقت این هزینه ها معقول به نظر می رسد. چرا که شما خانه ای در شأن آینده می سازید.

این تجهیزات باهدف مدیریت زمان و هزینه خلق شده‌ اند. با پایش دقیق داده‌ های مشخص، در استفاده از انرژی صرفه جویی می‌ شود. بدون نیاز به انسان می توانند پارامترهای مختلفی را کنترل کند و خیلی از کارهایی که ما در حالت عادی خودمان باید انجام دهیم را برایمان انجام می دهند و جالب‌تر اینکه دقیقاً مطابق میل شخصی‌مان انجام می دهند؛ چون ما برایشان تعریف می کنیم که چگونه کار کنند.

تعاملی بودن خانه

این مورد بیشتر از اینکه جنبه ی فنّی داشته باشد، جنبه انسانی دارد؛ چراکه شما در یک خانه ای زندگی می‌ کنید که می‌ توانید با آن ارتباط بگیرید، به آن فرمان دهید و پاسخ های معین دریافت کنید. این نکته به‌عنوان یک امتیاز کلیدی در سبک زندگی لحاظ می‌ شود.

شما برای شنیدن آهنگ موردعلاقه‌ تان، کافیست که آن را از دستیار خانگی خود بخواهید و دستیار هم برای شما پخش می کند. با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، این آهنگ در طول مسیر رفت و آمد شما در اسپیکرهای تعبیه شده در جای جای خانه با شما قدم می زند و دیگر نیازی نیست برای درک تک تک ثانیه های آن آهنگ، در جایتان میخکوب شوید (البته هنوز هم می-‌توانید آن را در یک محیط ثابت پخش کنید!).

در کل خانه‌ های هوشمند مثل یک ربات باهوش مصنوعی بالا، با شما زندگی می کنند و شما هرگز از بودن در آن مکان احساس تنهایی و خستگی نمی کنید چون در صورت قرار دادن ساختار هوشمند در خانه، در آینده نیز می توانید آن را ارتقا دهید و یا موارد جدید به آن اضافه کنید!

سبک زندگی آینده

شهر هوشمند؛ سبک زندگی آینده

دنیای امروز ما بیشتر از آنچه که نمایان است، با دنیای رایانه و هوش مصنوعی گره خورده است. هوش مصنوعی، یک فرآیند همواره در حال توسعه است و به‌زودی، تأثیر بسیار بسیار بیشتر از آنچه که امروزه ما از آن آگاهیم، در زندگی ما خواهد داشت.

یکی از جنبه های استفاده از این تکنولوژی منحصربه‌فرد، مدیریت شهری است و به‌زودی شهرداری‌ ها و نهادهای عمرانی کشور به سراغ این تکنولوژی خواهند رفت (کما اینکه در برخی مناطق دنیا این رویه انجام می شود).

برای مدیریت انرژی، منابع و کنترل شهری، یکی از اصول اساسی و حیاتی داشتن شهر هوشمند، یکپارچگی سلول های شهری یا به عبارتی خانه های موجود در شهر است.

اگر هوشمندسازی و اتوماسیون خانگی به یک الزام تبدیل شود، آنگاه مدیران شهری این امکان را خواهند داشت که به‌صورت برخط و لحظه ای بر روی منابع انرژی، هزینه‌ ها و راهکارهای عمرانی خود مدیریت بهتری داشته باشند و شهر را در جهت رفاه بیشتر شهروندان اداره نمایند.

با فریتز، به دنیای اتوماسیون خانگی وارد شوید

خانه هوشمند

ما خوشحالیم که در شرکت فریتز، می‌ توانیم سهمی بسزا در شکل گیری چنین آینده‌ ای در کشور خود داشته باشیم. آینده‌ ای که در آن بتوان مدیریت زمان و هزینه را به بهترین شکل و با کمک تکنولوژی‌ های روز دنیا، انجام داد و رفاه و آسایش شهروندان را در آن تضمین کرد.

شرکت فریتز، با دارا بودن نمایندگی برترین برندهای اروپایی نظیر Schneider، Interra، ABB و... می‌ تواند تمامی تجهیزات و نیازهای یک خانه ی هوشمند را برای شما هموطنان گرامی فراهم نماید.

اگر قصد دارید تا پیشگام این عرصه باشید و خانه ی خود را به یک عنصر هوشمند تبدیل نمایید، با کارشناسان ما در تماس باشید تا بهترین راهکارهای اتوماسیون خانگی را برای شما شرح دهیم.

شرکت فریتز، نماینده انحصاری محصولات لوکسون (Loxone) در ایران

دفتر تهران: نیاوران، مجتمع اطلس مال، واحد A3-05

دفتر اصفهان: خیابان سهروردی، ساختمان کاژه، طبقه سوم

02191001516

09134060584

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید