استاد زبان انگلیسی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

کدخبر: ۴۵۵۷۱۸
آیا تا به حال با اساتید زبان انگلیسی مواجه شده اید که کار با آنها فوق العاده راحت باشد و باعث شود زبان انگلیسی را با شوق و اشتیاق فراوان دنبال کنید؟
استاد زبان انگلیسی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

 آیا اساتیدی را دیده اید که کیفیت کار زبان آموزان را به حدی بالا می برند که حتی خود زبان آموزان نیز از آن متحیر می شوند؟ دلیل این امر چیست؟ آیا تنها داشتن دانش بالای زبان انگلیسی یک فرد را مدرس خوبی می کند؟ در پاسخ به پرسش آخر باید بگوییم خیر نکته ای که یک فرد را به استادی خبره تبدیل می کند تنها دانش او نیست عوامل متعددی در این مسئله دخیل هستند که در این مقاله نگاهی به 5 عامل اصلی می اندازیم. 

1- مهارت صحبت و مکالمه ی عالی با زبان آموزان 

یکی از هنرهای اساتید زبان انگلیسی باید به وجد آوردن زبان آموزان باشد، اساتیدی که نمی توانند در کلاس درس جوی مثبت ایجاد کنند معمولا در ارائه ی مطالب نیز با مشکل مواجه می شوند. بسیاری از زبان آموزان بر این باور هستند که پیش از مهارت های دانشی همانند دامنه لغات وسیع، لهجه ی عالی این مهارت های برقراری ارتباط و در اصل انرژی که از اساتید دریافت می کنند است که سبب می شود آن ها به سمت حضور در کلاس ها بروند. 

بحث ایجاد فضای مناسب تنها به کلاس های حضوری ختم نمی شود اساتیدی که در کلاس های آنلاین مشغول به تدریس هستند وظیفه ای دشوارتر نسبت به اساتید حضوری دارند. آن ها باید در طراحی کلاس ها و موارد آموزشی به نحوی عمل کنند که پیش از این به آن ها دقت نشده است. 

2- رفتار انعطاف پذیر

یکی از مواردی که اساتید زبان انگلیسی آن را خیلی جدی نمی گیرند انعطاف پذیری اساتید است. یک استاد باید خود را برای شرایط مختلف آماده کند، اگر در حین تدریس مشکلی پیش بیاید و بر اساس برنامه ی قبلی کلاس پیش نرود استاد باید آماده ی عکس العمل به موقع باشد و بر اساس جو حاکم بر کلاس درس شرایط خود را وفق دهد.

این مسئله در کلاس های آموزش آنلاین به شدت مهم تر از کلاس ها درس حضوری است. شما باید به حدی انعطاف پذیر باشید که بر اساس نیاز زبان آموزان قادر باشید محتوای تدریس خود را تغییر داده و آن ها را به روز کنید. 

3- مدیریت فوق العاده موضوعات درسی 

کلاس های مدرسه و دبیرستان را به یاد دارید؟ در دروسی که اساتید توانایی کنترل کلاس را نداشتند مفاهیم درسی فارغ از تسلط استاد به درستی به ما منتقل نمی شد و همیشه با آن اساتید و دروس مشکل داشتیم. این مسئله در کلاس های زبان انگلیسی امری متداول تر است. در کلاس های حضوری زبان انگلیسی از آن جایی که زبان آموزان از سنین مختلف هستند معمولا کنترل کلاس امری بسیار دشوار است. از این رو مهارت استاد در کنترل کلاس اهمیت دو چندان دارد. 

4- برگزاری کلاس های معنادار 

یکی از دلایلی که یک استاد زبان انگلیسی را نسبت به دیگر اساتید متمایز می کند توانایی او در تدوین مطالب درسی مدون و بر اساس نیاز زبان آموز است. بسیاری از اساتید تنها یک کتاب را انتخاب کرده و با همان کتاب قصد دارند در تدریس زبان انگلیسی معجزه آفرینی کنند ولی زبان انگلیسی تنها تدریس از یک کتاب نیست. آن ها باید از ابزار کمک آموزشی همچون فیلم ، سریال ، پادکست و مهم تر از آنها تمرین های هدفمند استفاده کنند تا زبان آموز را به سطح مورد نظر خود برسانند. 

نکته ای که در برگزاری کلاس های زبان انگلیسی وجود دارد، تمرکز بیش از حد اساتید بر روی نکات گرامری است. این نکات با وجود اینکه بر یادگیری زبان انگلیسی ضروری هستند ولی نباید تنها به صورت یک ساختار خشک تدریس شوند. اساتید باید برای آموزش آن ها از خود نوآوری نشان داده و با بهره گیری از روش های جدید آموزشی آن ها را به زبان آموزان آموزش دهند. 

5- درک بالا از فرهنگ هر دو کشور 

یکی از مواردی که موفقیت اساتید زبان انگلیسی را تضمین می کند درک بالای اساتید از تفاوت های فرهنگی و سنتی بین کشورها است. اساتید زبان انگلیسی مخصوصا در داخل کشور باید بدانند کدام عوامل فرهنگی و سنت ها در شهری که تدریس می کنند تعیین کننده است و براساس آن بتوانند بین مفاهیم تدریس شده و زبان آموز ارتباط برقرار کنند.

علاوه بر این مسائلی در زبان انگلیسی وجود دارند که دانستن آن برای بسیاری از زبان آموزان دشوار است به همین دلیل این وظیفه ی استاد است که با برقراری یک ارتباط معنادار بین فرهنگ مبدا و مقصد بتواند مفاهیم دشوار را به زبان آموز آموزش دهد. 

معرفی دوره ای با ویژگی های منحصر به فرد 

حالا که شما را با ویژگی های اصلی یک استاد زبان انگلیسی آشنا کردیم زمان آن رسیده است که فرد قابل اعتماد در این زمینه را به شما معرفی کنیم. دکتر حامد رفیعی که نزدیک به 15 سال تجربه ی آموزش زبان انگلیسی به صورت حضوری و آنلاین را در کارنامه ی خود دارد در سال‌های اخیر با اتکا به دانش بالای خود و بهره گیری از روش های به روز توانسته نزدیک به 33 هزار زبان آموز را در یادگیری زبان انگلیسی یاری کند.

موسسه ی آنلاین انگلیش کلینیک که با مدیریت و تدریس این استاد برجسته کار خود را آغاز کرده  توانسته است رضایت بسیاری از زبان آموزان فارسی زبان را در سرتاسر دنیا کسب کند. به کار بردن روش های نوین آموزشی ، استفاده از ابزار کمک آموزشی و از همه مهمتر تسلط مثال زدنی این استاد از عوامل موفقیت این موسسه محسوب می شود.  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید