استفاده از آینه کاری در طراحی داخلی

کدخبر: ۴۵۶۵۳۹
آینه کاری یکی از مدرن‌ترین سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی است که برای زیبا سازی فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین نکته در طراحی داخلی، ایجاد فضایی آرام و زیبا و دلنشین است. با رعایت نکات آینه کاری، در قبل اجرای آن و در زمان اجرا، می‌‌توان به طراحی مورد نظر که باعث برقراری انرژی مثبت در فضا می‌شود دست یافت.
استفاده از آینه کاری در طراحی داخلی

استفاده از آینه کاری در طراحی داخلی

یکی از مدرن‌ترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی، آینه کاری است. با استفاده از این هنر خاص، می‌توانید طرحی منحصر به فرد و خاص برای هر قسمت از خانه در نظر بگیرید. در واقع با استفاده از آینه در دکوراسیون، ویژگی ظرافت آینه را به مکان مورد نظر می‌بخشید و فضایی زیبا با ظرافت‌های خاص ایجاد خواهید کرد.

استفاده از آینه کاری در دکوراسیون، به دلایل زیادی می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد. آینه ها به دلیل انعکاس نور و تصویر از روی خود، فضا را بهتر و بزرگ‌تر جلوه می‌دهند، به طور کلی با استفاده از آینه کاری، جلوه مکان مورد نظر بیشتر خواهد شد. اما قبل از اینکه بخواهید اقدام به این کار کنید بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید و با کارشناسان و مشاوران در این زمینه مشورت کنید.

آینه کاری

آینه کاری قسمتی از دیوار 

 زیبایی و طراحی فضای یک محیط به عوامل متعددی از جمله نور، وسعت فضا، المان‌ها و عناصر مورد استفاده، ترکیب رنگ استفاده شده و هماهنگی عناصر با یکدیگر، بستگی دارد. در استفاده از آینه کاری نیز باید قبل از اجرا نکاتی در نظر گرفته شود، چون  در غیر این صورت حتی اگر هزینه زیادی جهت اجرای آینه کاری پرداخت کنید و از بهترین و باکیفیت‌ترین نوع آینه هم استفاده کنید بدون در نظر گرفتن این نکات، نه تنها فضای طراحی شده، مناسب و زیبا نخواهد بود بلکه با تأثیر منفی که بر روی محیط خواهد داشت،  باعث آشفتگی محیط هم خواهد شد. همچنین در اثر استفاده بیش از اندازه از آینه، و یا تعداد و وسعت زیاد آینه، انعکاس بیش از حد نور هم باعث دلزدگی خواهد شد. و پس از مدتی به دلیل عدم برقراری و تعادل انرژی مثبت، به زودی قصد تغییر آن را خواهید داشت.

نکات مهم در آینه کاری

یکی از نکات مهمی که باید  در زمان آینه کاری در نظر گرفت، بازتابش آینه است. معمولاً در آینه کاری، از آینه برای انعکاس نور و تصویر استفاده می‌شود. قبل از اینکه آینه کاری اجرا شود، آنچه که در مقابل آینه قرار دارد و قرار است بازتاب شود را در نظر بگیرید.

این مسئله بسیار مهم است که به آنچه که در آینه قرار است منعکس ‌شود فکر کنیم. اگر یک آیتم زیبا، مانند یک تابلو، در مقابل آینه قرار گرفته باشد، و یا تصویر، لوستری که از سقف آویزان است در آینه منعکس شود، در واقع به آن آیتم اهمیت ویژه‌ای بخشیده شده است. همچنین در صورتی که در مقابل دیوار آینه کاری شده یک پنجره وجود داشته باشد، به میزان قابل توجهی، نور فضا افزایش پیدا می‌کند.

آینه کاری دیوار

آینه کاری کامل دیوار

آینه‌ها توهم عمق و فضا ایجاد می‌کنند؛ بنابراین از اجرای آینه کاری در یک فضای کوچک هراس نداشته باشید. استفاده از آینه کاری در اتاق‌های کوچک، اتاق خواب، و برای راهروها و قسمت‌های باریک، می‌تواند به بزرگ‌تر جلوه دادن آن کمک کند.

با استفاده از آینه کاری می‌توانید یک نقطه کانونی عالی با ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای در خانه خود ایجاد کنید.

نکته مهم دیگری که باید در طراحی با آینه در نظر بگیرید این است که سبک و رنگ عناصر و اثاثیه اطراف آینه کاری را در نظر بگیرید. آینه‌های مدرن رنگ‌های مختلفی دارند و با انعکاس نور با رنگ مطابق با فضا، به زیبایی محیط کمک زیادی می‌کنند. به کمک وسایلی از جنس صنایع دستی و آینه کاری کلاسیک می‌توانید فضایی سنتی را ایجاد کنید. و یا با استفاده از آینه کاری مدرن و اسباب و اثاث جدید و مطابق با تکنولوژی مدرن، محیطی مدرن و جدید خواهید داشت.

استفاده از آینه برنز در آینه کاری

در میان انواع رنگ آینه، آینه برنز و آینه مسی نیز طرفداران خود را دارند. استفاده صحیح از رنگ قهوه‌ای در ترکیب عناصر، تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. رنگ قهوه‌ای یکی از انواع رنگ‌های گرم  است که در صورت استفاده در طراحی داخلی احساس  امنیت و آرامش را به همراه خواهد داشت. همچنین به دلیل وجود رنگ قهوه‌ای در طبیعت مانند خاک، تنه درختان، سنگ و غیره، با استفاده از رنگ قهوه‌ای در طراحی دکور، احساسی که در طبیعت دارید را در فضای خانه القا خواهید کرد.  استفاده از آینه برنز در آینه کاری، می‌تواند این رنگ را در فضا منعکس کند و در ایجاد فضایی طبیعی موثر باشد.

انواع آینه کاری

آینه یکی از پرکاربردترین ابزارهایی است که معماران و طراحان داخلی در اجرای دکور مورد نظر، آن را به کار می‌گیرند و از ویژگی‌های آن در ایجاد فضایی آرامش بخش و زیبا استفاه می‌کنند. تنوع سبک و شکل و اندازه‌ی آینه‌های موجود، در ایجاد فضایی زیبا و خلاق بسیار موثر است. این تنوع به حدی است که با به کار بردن کمی خلاقیت، و انتخاب سبک متفاوت، می‌توان برای هر قسمت از منزل از قسمت پذیرایی، نشیمن، غذاخوری، و حتی  سرویس بهداشتی، به گونه‌ای متفاوت آینه‌کاری را اجرا کرد.

انواع آینه کاری

انواع طرح‌های آینه کاری

 آینه‌های دکوراتیو، آینه‌های تکه‌ای هستند که به شکل گرد، پروانه، پرنده و غیره هستند و به شکل پازل، با کنار هم قرار گرفتن چندین تکه در کنار یکدیگر، فضا را زیباتر می‌کنند. این نوع آینه، بر روی قسمتی از دیوار موردنظر قرار می‌گیرند و استفاده بیش از حد از آن، به گونه‌ای که تمام دیوار را پوشش دهد، طرح جالبی به نظر نمی‌رسد.

آینه‌های قدی و بلند، معمولاً در ورودی منازل، بر روی کمدهای دیواری اتاق خواب، در راهروها و ورودی راه‌پله‌ها استفاده می‌شوند و به طور کامل و یا بخشی از دیوار را می‌توانند پوشش دهند.

قیمت آینه کاری

عوامل مختلفی در قیمت تمام شده‌ی اجرا و طراحی دکوراسیون با آینه کاری، تاثیر گذار است. کیفیت و رنگ آینه انتخاب شده، قیمت متراژ آینه، تعداد تکه‌های آینه‌ی مصرف شده، سبک اجرا، مدت زمان اجرای طرح، قیمت مصالح، دستمزد نصاب، و میزان سود شرکت مجری، از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت است.

در صورتی که قصد دارید بخشی از دکوراسیون خانه را با آینه کاری طراحی کنید برای اطلاع از قیمت آینه و ابزار مورد استفاده در آینه کاری، می‌توانید به سایت  www.agahiglass.com  مراجعه کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید اجرای کامل آینه کاری محل خود را به کارشناسان و نیروی جوان و فعال ما واگذارید کنید تا با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت، طرح مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن، اجرا و پیاده سازی کنند. 

استعلام قیمت آینه کاری

استعلام قیمت آینه کاری

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید