"بیمه زندگی کاریزما" در یک قدمی پذیره‌نویسی

کدخبر: ۴۵۷۴۷۸
هلدینگ مالی کاریزما در راستای توسعه خدمات خود و نیازسنجی مشتریان اقدام به تاسیس شرکت بیمه کاریزما کرده است
"بیمه زندگی کاریزما" در یک قدمی پذیره‌نویسی

همزمان با روز بیمه، پذیره‌نویسی سهام شرکت "بیمه زندگی کاریزما" به روش قیمت ثابت در نماد "کاریز" از روز شنبه مورخ 13/09/1400 انجام خواهد شد. 

 هلدینگ مالی کاریزما در راستای توسعه خدمات خود و نیازسنجی مشتریان اقدام به تاسیس شرکت بیمه کاریزما کرده است تا از طریق انجام عملیات بیمه‌ای نوین و نوآورانه و همچنین سرمایه‌گذاری از محل سرمایه، ذخایر و اندوخته‌های فنی و قانونی که در چارچوب ضوابط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است در جهت تکمیل و بهبود هر چه بیشتر خدمات‌دهی خود در بازار سرمایه گام جدیدی را بردارد.

شرکت "بیمه زندگی کاریزما" در نظر دارد سهام در دست انتشار خود را از طریق شبکه کارگزاران عضو فرابورس ایران در روش قیمت ثابت وارد پذیره‌نویسی عمومی کند. "کاریز" با هر سهم به ارزش اسمی هزار ریال و سرمایه اولیه شرکت به میزان ۲۴۰۰ میلیارد ریال ‌که معادل ۲۴۰۰ میلیون سهم عادی یک هزار ریالی است، روز شنبه مورخ 13/09/1400 پذیره‌نویسی خواهد شد. 

میزان سرمایه اولیه شرکت بیمه زندگی کاریزما، 168 میلیارد تومان است که موسسان متعهد به پرداخت آن هستند از این میزان 84میلیارد تومان که معادل 50درصد کل سرمایه شرکت است توسط موسسان شرکت پرداخت شده است.

شرکت متعهد به پذیره‌نویسی 72 میلیارد تومان بوده که  معادل ۳۰ درصد کل سرمایه آن است. میزان تادیه در این پذیره‌نویسی50 درصد است. تعداد سهام قابل پذیره‌نویسی نیز۷۲۰ میلیون سهم بوده که پذیره نویسی آن از روز شنبه 13آذر ماه به مدت ۱۵ روز انجام خواهد شد. 

پذیره‌نویسان می‌توانند مبلغ ۵۰۰ ریال که معادل ۵۰ درصد ارزش اسمی سهم است را پرداخت کرده و در پذیره‌نویسی بیمه زندگی کاریزما شرکت کنند. با توجه به تادیه 50درصدی، پذیره‌نویسان متعهد خواهند شد که مابقی ارزش اسمی هر سهم که مبلغ 500ریال به ازای هر سهم است را حداکثر ظرف مدت 2 سال پرداخت کنند.

کارمزدها و هزینه پذیره‌نویسی سهام توسط ناشر و بر اساس ضوابط سازمان بورس اوراق بهادار پرداخت خواهد شد با این حساب شرکت‌کنندگان در پذیره‌نویسی بیمه زندگی کاریزما تنها مبلغ ۵۰۰ ریال معادل ۵۰ درصد قیمت اسمی هر سهم را پرداخت و در واقع معاف از پرداخت کارمزد خواهند بود.

حداقل و حداکثر تعداد سهام مورد پذیره‌نویسی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در مدت پذیره‌نویسی از حداقل یک سهم تا حداکثر 50 هزار سهم بوده که در بازار سوم فرابورس پذیره‌نویسی‌خواهد شد. متعهدان پذیره‌نویسی "کاریز" نیز شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه و تجارت، گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا، شرکت تامین سرمایه بانک ملت و  شرکت تامین سرمایه کاردان هستند. 

عباس اسلامی نماینده هیئت موسس و مدیرعامل انتخابی شرکت بیمه زندگی کاریزما در خصوص پذیره‌نویسی  "کاریز" توضیح داد:

«شرکت بیمه زندگی کاریزما همزمان با روز صنعت بیمه پذیره‌نویسی خواهد رسید. بیمه کاریزما در خصوص بیمه‌های زندگی فعالیت خواهد کرد.

این نوع بیمه از محصولات و خدمات نوآورانه‌ای برخوردار خواهد بود. بیمه زندگی کاریزما در نظر دارد برای توسعه خدمات به بیمه‌گذار از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کرده و بیمه زندگی کاریزما را به زودی به خانواده صنعت بیمه وارد کند. امیدواریم بیمه زندگی کاریزما در جهت توسعه بیمه‌های زندگی در کنار سایر شرکت های صنعت گام های بلندی بردارد و به افزایش سهم بیمه‌های زندگی در بازار سرمایه کمک کند.»

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی کاریزما در خصوص پیش‌بینی شروع به کار شرکت بیمه زندگی کاریزما اعلام کرد:

«با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود تشریفات معرفی اعضای هیات مدیره و اخذ تاییدیه تا اسفند ماه امسال انجام شود، امیدواریم از اوایل سال1401 فعالیت عملیات بیمه‌ای شرکت بیمه کاریزما  آغاز و هلدینگ کاریزما بتواند در این زمینه خدمات مورد نظر خود را به بازار ارائه دهد.»

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید