رضا دولت آبادی، مدیرعامل:

بانک ملت ابزارهای مختلفی را برای تامین مالی صنعت پتروشیمی کشور طراحی کرده است

کدخبر: ۴۵۹۷۳۶
مدیرعامل بانک ملت در همایش الگوی مطلوب حکمرانی، موازنه سیاست، اقتصاد و سرمایه گذاری اظهار داشت: بانک ملت ابزارهای مختلفی را برای تامین مالی صنعت پتروشیمی کشور طراحی کرده است.
بانک ملت ابزارهای مختلفی را برای تامین مالی صنعت پتروشیمی کشور طراحی کرده است

مدیرعامل بانک ملت در همایش الگوی مطلوب حکمرانی، موازنه سیاست، اقتصاد و سرمایه گذاری اظهار داشت: بانک ملت ابزارهای مختلفی را برای تامین مالی صنعت پتروشیمی کشور طراحی کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، رضا دولت آبادی در این همایش که دکتر ربیعی مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، محبی فرد معاون مالی و سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس، دکتر اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت، دکتر صیدی مدیرعامل بانک صادرات، دکتر بلگوری مدیرعامل بانک اقتصاد نوین و جمعی از مدیران، کارشناسان و فعالان پتروشیمی ها و صنایع بزرگ کشور حضور داشتند، گفت:

با توجه به 80 پروژه در حال اجرای صنعت پتروشیمی به ارزش 55 میلیارد دلار که ده میلیارد دلار آن هزینه شده است و بالغ بر 45 میلیارد دلار دیگر نیاز به سرمایه گذاری وجود دارد باید تاکید کنم که این صنعت آنقدر بزرگ است که اگر تمام  بانک های کشور ظرفیتهای سرمایه گذاری خود را به کار گیرند باز هم جای کار بیشتر باقی می ماند و بنابراین ما باید هر روز بتوانیم با طرحهای جدیدی به این صنعت ورود کنیم.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به این نکته که صنعت پتروشیمی نیاز به سرمایه گذاری های عظیمی دارد و امکان دسترسی به فاینانس، ریفاینانس و صندوق توسعه ملی نیز وجود ندارد، گفت: به همین دلایل نیاز به ابزارهای نوین تامین مالی در این صنعت کاملا به چشم می خورد و بانک ملت نیز با رویکرد جدیدی که دارد در صدد است تا مدلهای مختلف ترکیبی و تلفیقی سرمایه گذاری را برای تامین نیازهای صنعت پتروشیمی ارائه دهد.
 
دولت آبادی در این همایش  با اشاره به نقدینگی عظیمی که در دست مردم سرگردان است، گفت: یکی از راه ها برای مولد کردن این نقدینگی جلب اعتماد مردم برای سرمایه گذاری بیشتر در صنایع است و این با ورود حاکمیت امکان پذیر شده است و هر درصدی که از این نقدینگی به چرخه تولید برگردد می تواند کمک بسیار بزرگی باشد.
 
وی با بیان این نکته که در بانک ملت منابع ارزی بسیار بزرگی به میزان تقریبا ۱۸ میلیارد یورو به صورت مطالبات از وزارت نفت وجود دارد، افزود: ما می توانیم ده یا بیست درصد خریدهایی که صنعت پتروشیمی از وزارت نفت دارد را بابت تسویه بدهی بانک به عنوان فاینانس در اختیار صنعت پتروشیمی قرار دهیم.
 
مدیر عامل بانک ملت به ارائه توضیحاتی درباره اوراق وکالت پرداخت و گفت: یک قرارداد ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی با هلدینگ خلیج فارس در خصوص انتشار اوراق وکالت در حال بررسی و اجرای نهایی است که در آن بانک ملت با استناد بر عقد وکالت این اوراق را به نام هلدینگ منتشر می کند و شرکتهای مختلف زیر مجموعه هلدینگ می توانند برای سرمایه گذاری در پروژه های مختلف از این اوراق استفاده کنند. 
 
دولت آبادی با اشاره به مدلهای سرمایه گذاری دیگر از جمله شرکت پروژه های سهامی عام، گواهی سپرده گذاری خاص، اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام، خاطر نشان کرد: اینها همه ابزارهای جدیدی است که بانک ملت برای برآورده کردن نیازهای صنعت پتروشیمی کشور در نظر دارد.
بر اساس این گزارش در این همایش، کلیپی در خصوص رویکرد و سیاست های جدید بانک ملت در صنعت پتروشیمی پخش شد. پس از پایان همایش نیز مدیران حاضر در این گردهمایی در ضیافت نهار به میزبانی بانک ملت شرکت کردند.
 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید