سیم بکسل فولادی ساختار 6X36

کدخبر: ۴۶۱۴۵۹
سیم بکسل ها هم در متریال های فولادی و هم در متریال استنلس استیل تولید و مورد استفاده قرار می گیرند.
سیم بکسل فولادی ساختار 6X36

 سیم بکسل هایی که با هدف لیفتینگ بار و یا تحت تنش های کششی بسیار بالایی قرار دارند اغلب از گرید های فولادی تولید می شوند. بر خلاف زنجیر های صنعتی که اغلب در انواع محدودی به روش فورج گرم تولید می شوند تنوع سیم بکسل ها بسیار گسترده می باشد که با تعداد رشته یا استرند های مختلف، تعداد مختلف مفتول در هر رشته و با قطر های مختلفی تولید می شوند. البته تنوع سیم بکسل ها محدود به این چند مورد نبوده و نوع خواب، جهت پیچش و مشخصات فنی متعدد دیگری در تحلیل این قطعه صنعتی بکار می رود که اغلب این مشخصات در یک ساختار مشخص می شود.

ساختار سیم بکسل فولادی 6X36 متکشل از 6 رشته بافته شده که در هر رشته از 36 مفتول فولادی استفاده شده است می باشد. این ساختار از سیم بکسل که دارای قابلیت های کششی بسیار بالایی است در دستگاه های صنعتی برای کشش استفاده بسیار زیادی داشته وزن واحد طول بالایی داشته و اغلب در سایز های بالاتر از 8 میلیمتر بکار گرفته می شود.

نوع بافت مفتول ها در هر رشته از این سیم بکسل اغلب وارینگتون - سیل WS می باشد بدین معنا که قطر مفتول ها در هر ردیف از هر لایه از سیم بکسل بصورت یک در میان تغییر کرده و برای پر کردن فاصله و حفره های کوچک میانی نیز از یک مفتول با سایز بسیار پایین استفاده شده است.

سیم بکسل فولادی با ساختار 6X36 که بر روی قرقره های 1000 متری عرضه می شود اغلب بصورت آبکاری شده گالوانیزه با فلز روی برای داشتن حداکثر مقاومت در برابر خورنده های محیطی عرضه می شود.

مشخصات مکانیکی سیم بکسل 6X36

زمانیکه صحبت از مشخصات مکانیکی سیم بکسل ها می شود اغلب فاکتور هایی مانند مقاومت کششی، مقاومت سایشی، انعطاف و مقاومت محیطی بیش از دیگر فاکتور ها در اولویت قرار می گیرند. مقاومت کششی سیم بکسل ها تحت تاثیر کمیت تنسایل می باشد که در نمودار تنش و کرنش مفهوم اصلی خود را پیدا می کند.

برای سیم بکسل های فولادی تنسایل در محدوده 1560 الی 2160 نیوتن بر میلیمتر مربع متغیر می باشد که با توجه به کاربری سیم بکسل ساختار 6X36 برای کشش و تحت تنش های کششی اغلب دارای حداقل تنسایل 1770 و در شرایط ایده آل حتی به 1960 نیوتن بر میلیمتر مربع نیز می رسد. 

با توجه به ضعف عمومی آلیاژ های فولادی در برابر زنگ زدگی تحت تاثیر اکسیداسیون سطحی که نه تنها در مورد سیم بکسل فولادی بلکه در مورد زنجیر فولادی و دیگر ادوات لیفتینگ بار نیز وجود دارد آبکاری سطحی یکی از روش های ایده آل در راستای پوشش سطح مفتول های سیم بکسل فولادی که مانع از تماس مستقیم آب و رطوبت با سطح فولاد شده و در این تماس این روی یا زینک است که با قابلیت بالا در از دست دادن الکترون سبب حفظ لایه های فولادی زیرین در برابر زنگ زدگی می شود. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید