تور کیش و مشهد به صرفه تر است یا استانبول؟

کدخبر: ۴۶۲۷۹۸
کیش و مشهد در میان تورهای داخلی و استانبول در میان تورهای خارجی از پرطرفدارترین تورها هستند و بسیاری از گردشگران با مقایسه قیمت ‌آن‌ها همیشه به‌دنبال به‌صرفه‌ترین تور می‌گردند.
تور کیش و مشهد به صرفه تر است یا استانبول؟

کیش و مشهد هر دو از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری داخلی و استانبول از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانی‌ها هستند و سالانه گردشگران زیادی برای سفر به آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.

تور کیش و استانبول انتخابی عالی برای فراغت از زندگی روزمره و استشمام هوای تازه به حساب می‌آیند. تور مشهد نیز گزینه‌ای فوق‌العاده برای آرامش معنوی و زیارت امام رضا (ع) است که در کنار آن می‌توان از جاذبه‌ها و تفریحات متعدد شهر نیز بهره برد. در این میان، کدام‌یک از تورها به‌صرفه هستند و با هزینه مناسب می‌توان سفری لذت‌بخش را تجربه کرد؟ با ادامه مقاله همراه باشید تا پاسخ این پرسش را دریابیم.

تور کیش

جزیره کیش به‌لطف داشتن تفریحات آبی، سواحل دیدنی، جاذبه‌های مختلف و... نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل، تور کیش در صدر محبوب‌ترین تورهای داخلی قرار گرفته است و در تمامی ایام سال، به‌ویژه فصل زمستان و تعطیلات نوروز، طرفداران زیادی دارد.

تورهای کیش تنوع بالایی دارند و در فصول مختلف سال با قیمت‌های متنوعی ارائه می‌شوند. از ارزان‌ترین این تورها می‌توان به تورهای لحظه آخری کیش اشاره کرد که برای استفاده از آن نمی‌توانید از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید و باید در مدت‌زمان یک تا دو روز عازم سفر شوید. برای خرید تور لحظه آخری، حتما به ویژگی‌های تور دقت کنید؛ زیرا افراد سودجویی هستند که تور ارزان بی‌کیفیت با هتل ضعیف دو ستاره را در قالب تور لحظه آخری باکیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌کنند.

تور مشهد

مشهد

مشهد یکی از شهرهای مذهبی ایران با میلیون‌ها گردشگر و مسافر در طول سال است و بی‌دلیل نیست که تور مشهد در میان پرفروش‌ترین تورهای گردشگری قرار دارد.

در اینجا نیز عوامل متعددی مانند شرکت هواپیمایی ارائه‌دهنده پرواز، نوع هتل و مدت زمان سفر بر قیمت تور تاثیر می‌گذارند. این تورهای گردشگری به‌صورت زمینی و هوایی ارائه می‌شوند تا هر گردشگری با هر میزان بودجه‌ای بتواند این سفر جذاب را تجربه کند. برخی آژانس‌های مسافرتی برای کاهش هزینه‌ها، تورهای ترکیبی ارائه می‌کنند؛ به‌عنوان مثال، مسیر رفت با هواپیما و مسیر برگشت با قطار انجام می‌شود.

در تور مشهد هتل‌های مختلفی از هتل‌های پنج ستاره تا هتل‌آپارتمان و سوئیت در نظر گرفته شده است که هنگام خرید باید این موضوع را مدنظر قرار دهید؛ زیرا در قیمت نهایی تور اثر دارد. به‌طور کلی، هزینه‌ اقامت در هتل‌های اطراف حرم بیشتر از سایر اقامتگاه‌های مشهد است؛ پس برای سفر ارزان‌تر به‌سراغ هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌هایی بروید که با حرم فاصله دارند.

تور استانبول

در میان محبوب‌ترین تورهای خارجی، بی‌شک نام تور استانبول قرار دارد. این شهر دیدنی که نیمی از آن در قاره اروپا و نیمی دیگر در قاره آسیا است، با بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متعددی از جمله کاخ‌ها و مساجد زیبا، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

تورهای ترکیه بسته به شهر مورد نظر و نوع هتل دارای قیمت‌های مختلفی هستند. تورهای استانبول اگر با هتل‌های پنج ستاره و نزدیک به میدان تکسیم ارائه شوند، بی‌شک قیمت نسبتا بالایی دارند. با این حال، با انتخاب هتل‌هایی با ستاره کمتر یا هاستل‌ها می‌توان هزینه سفر را به میزان قابل‌توجهی کاهش داد.

مقایسه تور کیش و مشهد با تور استانبول

استانبول

کیش و استانبول از نظر موقعیت جغرافیایی شباهت‌هایی با یکدیگر دارند؛ چراکه هر دو با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متنوع، امکانات تفریحی، مراکز خرید، آب‌وهوای مطلوب و پاک و… جذابیت‌های زیادی برای گردشگران ایجاد کرده‌اند. مشهد نیز که در گذشته صرفا مقصدی زیارتی محسوب می‌شد، امروزه با مراکز خرید متعدد، پارک‌های آبی و جاذبه‌های دیدنی، دست گردشگران را برای تفریح و سرگرمی باز گذاشته است.

با مقایسه تور کیش و مشهد با تور استانبول به‌وضوح می‌توان دید که آن‌ها ارزان‌تر از این سفر خارجی هستند. گرچه به‌طور کلی تورهای استانبول جزو تورهای خارجی مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند که با هزینه مناسبی می‌توان به این شهر سفر کرد.

جالب اینکه گاهی اوقات قیمت تورهای استانبول تاحدی پایین می‌آید که قابل‌رقابت با تورهای ارزان کیش می‌شود. ازاین‌رو، گردشگران زیادی برای سفر به این شهر خارجی لحظه‌شماری می‌کنند؛ ضمن اینکه نمی‌توانند به‌راحتی قید سفر ارزان به کیش را بزنند.

این تردید در انتخاب تور گردشگران را دچار سردرگمی می‌کند؛ زیرا علت ارزانی تورها را نمی‌دانند و در عین حال به‌دنبال سفری خاطره‌انگیز هستند. در تورهای ارزان استانبول، معمولا خبری از هتل‌های لوکس و باکیفیت نیست و دسترسی آسانی به مراکز خرید و جاهای دیدنی شهر وجود ندارد. بنابراین باید این موضوع را به‌دقت بررسی کنید تا به‌خاطر سفر ارزان، سرتان کلاه نرود.

علاوه بر این، باید هزینه‌هایی همچون حمل و نقل درون شهری، غذا، خرید ارز، عوارض خروج از کشور و غیره را نیز در نظر بگیرید که طبیعتا باعث افزایش هزینه‌های سفر به استانبول می‌شوند.

قیمت تور

تورهای متعددی به مقصد کیش، مشهد و ترکیه برگزار می‌شوند که قیمت‌های متنوعی دارند. این امر به عوامل مختلفی وابسته است که از آن جمله می‌توان به فصل سفر، مدت‌زمان سفر، نوع هتل، خدمات تور و... اشاره کرد. تورهای هر سه مقصد ذکرشده در ایام اوج گردشگری، گران می‌شوند و برای اینکه سفر ارزانی به آن‌ها داشته باشید، می‌توانید برای سایر ماه‌های سال برنامه‌ریزی کنید که تعداد گردشگران کمتر است. مضاف بر اینکه با کاهش تعداد روزهای سفر و انتخاب هتل ارزان‌تر، صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های سفر خواهید کرد.

قیمت بلیط هواپیما: قیمت بلیط هواپیما یکی از عوامل موثر در قیمت تور است که با استعلام قیمت بلیط در سایت‌های معتبر گردشگری متوجه می‌شوید که هزینه خرید بلیط استانبول بسیار بالاتر از قیمت بلیط کیش و مشهد است! با این اوصاف، می‌توان فهمید که سفر به استانبول به‌اندازه سفر به کیش و مشهد مقرون‌به‌صرفه نیست.

قیمت هتل: برای اقامت در هتل‌های استانبول ناچار به پرداخت هزینه زیادی هستید که به‌هیچ عنوان قابل مقایسه با هزینه اقامت در هتل‌های کیش و مشهد نیست و چندین برابر آن قیمت دارد.

با مقایسه هزینه‌های سفر به کیش و مشهد با استانبول، به‌خوبی مشخص است که می‌توانید با هزینه‌ای مناسب سفری داخلی انجام دهید یا با افزایش بودجه سفرتان به چندین برابر، تجربه‌ای متفاوت و بی‌نظیر را برای خود و خانواده‌تان در استانبول رقم بزنید.

قطعا انتخاب آژانس مسافرتی معتبر تاثیر بسزایی در کیفیت کلی تورها، قیمت و میزان رضایت‌مندی شما دارد. آژانس‌هایی که سابقه طولانی و درخشانی دارند، تمامی خدمات ذکرشده در پکیج تور را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌کنند و در نتیجه بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید اقدام به خرید آن‌ها کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید