۵ رمان عاشقانه ایرانی که حتما باید خواند

کدخبر: ۴۶۷۵۳۸
کتاب جلای روح است. با کتاب خواندن شما برای مدتی از دنیای واقعی خودتان راهی دنیایی می‌شوید که نویسنده آن را برایتان به تصویر می‌کشد
۵ رمان عاشقانه ایرانی که حتما باید خواند

کتاب جلای روح است. با کتاب خواندن شما برای مدتی از دنیای واقعی خودتان راهی دنیایی می‌شوید که نویسنده آن را برایتان به تصویر می‌کشد. رمان یکی از محبوب‌ترین ژانرهای کتاب است.

رمان عاشقانه هم مانند هر رمان دیگری شما را به دنیای دیگری می‌برد و با مطالعه داستان رمان‌های عاشقانه و جذاب، شما در جریان روایت زندگی دیگران هم قرار می‌گیرید. حتی اگر داستان کتاب واقعی نباشد هم نویسنده شما را با هنر نویسندگی‌اش مجذوب می‌کند. نویسنده با تصویر سازی درست به شما می‌گوید که هرکدام از شخصیت‌های کتابش چگونه زندگی می‌کنند و چه چیز‌هایی را تجربه می‌کنند.

ادبیات داستانی ایرانی یکی از باسابقه‌ترین ژانرهای ادبیات ایران و جهان است. از داستان‌های شاهنامه گرفته تا عاشقانه‌های شیرین و فرهاد و خسرو و شیرین و حتی داستان شهرزاد قصه‌گو هم به عشق ختم می‌شود، به نوعی می‌توان گفت همدردی و هم درمان.

به قول سعدی بزرگ:

مجنون عشق را دگر امروز حالت است

  کاسلام دین لیلی و دیگر ضلالت است

فرهاد را از آن چه که شیرین ترش کند

این را شکیب نیست گر آن را ملالت است

عذرا که نانوشته بخواند حدیث عشق

داند که آب دیده وامق رسالت است

رمان‌های عاشقانه‌ی ایرانی

در ادبیات ایران رمان عاشقانه کم نداریم. رمان‌هایی که خیلی از ماها با آن گریه کرده‌ایم و خندیده‌ایم. عاشق شدیم و حتی در خلال داستان دچار درد و غم فراق شده‌ایم. رمان‌های معروفی که قصد داریم در ادامه به معرفی آن‌ها بپردازیم، از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های عاشقانه ایرانی هستند که بسیاری از آن‌ها بارها و بارها تجدید چاپ شده‌اند؛

معروف‌ترین کتاب عاشقانه‌ی ایرانی را می‌توان چشم‌هایش اثر نویسنده‌ی نامی، بزرگ علوی دانست. کتابی که با انتشارش نام نویسنده‌ی خود را برای همیشه در بین نویسندگان مهم و بزرگ ایران جاودانه کرد. یک عاشقانه‌ی عجیب و متفاوت که داستان را از زبان یک زن روایت می‌کند که نشان دهنده‌ی اشراف عمیق وی به شخصیت زنان، حالات روحی و خلق و خوی آن‌هاست . شما می توانید کتاب چشم‌هایش در فیدیبو  را دانلود کنید و همیشه در دسترس داشته باشید.

کتاب یک عاشقانه‌ی آرام را کمتر کسی هست که نامش را نشنیده باشد. کتابی به قلم جادویی نادر ابراهیمی. داستان یک گیله‌مرد معلم که به فعالیت سیاسی مشغول است. داستان برای سال‌های قبل از انقلاب ۵۷ است و عاشقانه‌ی آرام او زمانی شروع می‌شود که با عسل، دختری زیبارو ازدواج می‌کند. از دیگر کتاب‌های عاشقانه‌ی این نویسنده می‌توان به کتاب بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم اشاره کرد. کتابی که از ترک شهر و دیار برای عشق می‌گوید.

شوهر آهو خانم کتابی است که داستانش باظرافتی مثال زدنی به قلم علی محمد افغانی و با هزینه‌ی شخصی وی نوشته و منتشر شده است. داستان در سال ۱۳۱۳ در کرمانشاه روایت می‌شود. روایت زندگی سخت زنان در آن سال‌ها و در آن جغرافیا.

کتاب عشق سال بلوا اثر عباس معروفی. این کتاب که مانند روایت خاطرات دختری است به نام نوشا، داستان زندگی او را به تصویر می‌کشد. دختری از خانواده‌ای خوب و سطح بالا که باید بین عشق و شهرت یکی را انتخاب کند، غافل از اینکه سرنوشت مسیری دیگر برای او در نظر دارد.

از دیگر رمان‌های عاشقانه‌ی ایرانی می‌توان به آذرخش نوشته‌ی لیلا رعیت، قهوه‌ی سرد آقای نویسنده به قلم زیبای روزبه معین، سمت آبی آتش از امیرحسین کامیار، بامداد خمار از فتانه حاج سید جوادی، دوگانه‌ی من او و قیدار از رضا امیرخانی و در آخر کتاب بی‌نظیر سلوک از محمود دولت آبادی اشاره کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید