مقایسه آیفون تصویری تابا و الکتروپیک ! کدام آیفون تصویری بهتر است؟

کدخبر: ۴۶۷۷۹۵
مقایسه دو برند بزرگ تولید کننده آیفون تصویری تابا و الکتروپیک و بررسی اینکه کدام بهتر است
مقایسه آیفون تصویری تابا و الکتروپیک ! کدام آیفون تصویری بهتر است؟

آیفون تصویری چه مارکی خوبه ؟ مقایسه بین دو برند مطرح تولید کننده آیفون تصویری تابا و الکتروپیک از نظر معیارهایی که برای خرید یک آیفون تصویری اهمیت دارد مورد بررسی قرار میدهیم.

ما در این مطلب قصد داریم تا با نگاهی منصفانه و بدور از تعصب و یا جهت گیری نسبت به شرکتی خاص مقایسه ای را بین دو تولید کننده بزرگ آیفون تصویری داشته باشد. همه هدف ما از بررسی و مقایسه دربازکن تصویری شرکت الکتروپیک و تابا چیزی جز صداقت با مشتریان و کمک به انتخاب بهترین گزینه با توجه به  معیار ها و نیاز هایی که از از یک آیفون تصویری دارند نیست.

با ما همراه باشید تا شاهد رویارویی و رقابتی نفس گیر بین این دو برند تولید آیفون تصویری باشیم.

قوانین مسابقه

آیفون تصویری الکتروپیک و تابا در 6 راند با هم به رقابت می پردازند که طبیعتا کسی که در انتها بیشترین راند را برده باشد برنده میدان می شود. ما در هر راند به یکی از نکاتی که همواره باید در خرید یک دربازکن تصویری به آن توجه نمود می پردازیم و شما می توانید بوسیله ی آن، معیار های خود را با برنده راند مطابقت بدهید. راند های بازی به شرح زیر می باشد:

  1. قیمت

  2. کیفیت ساخت

  3. طراحی

  4. امکانات

  5. گارانتی و خدمات پس از فروش

مقایسه آیفون الکتروپیک و تابا

با سوت داور رقابت شروع میشه!

راند اول : قیمت آیفون تصویری

قیمت شاید مهمترین و اساسی ترین بخش در خرید یک کالا باشد، قیمت محصولات دربازکن تصویری در سه رده اقتصادی ، میان رده و لوکس باید دسته بندی نمود.

رده اقتصادی

شرکت تابا مانیتورTVD-5.43  رو دارد که سال 99 تولید و روانه بازار شده و با صفحه نمایش 4.3 اینچ و طراحی بروز و زیبا برخوردار است در مقابل الکتروپیک مانیتور 1286 رو دارد که بیش از ده سال از طراحی آن میگذره و با صفحه نمایش 3.5 اینچ عرضه و قیمتی 150 هزار تومان بیشتر از مانیتور تابا دارد. همچنین تابا دربازکن TVD-5.70 رو دارد که مدل 7 اینچ اقتصادی است. در نتیجه باید گفت که در رده اقتصادی، آیفون تصویری تابا گزینه بهتری برای خرید و انتخاب یک دربازکن تصویری می باشد.

میان رده

در میان رده ها الکتروپیک دارای مدل های متنوع تری است ، گوشی 592 ، 797 ، 1096 همگی حافظه دار بوده و در دو رنگ سفید و مشکی عرضه میگردند. از آن طرف تابا مدل های 1035 ، 1090 ، 1043 رو دارد که حافظه دارند و تنها مدل 1043 از اینترکام هم پشتیبانی میکند. در میان رده ها محصولات آیفون تصویری الکتروپیک از تنوع و زیبایی بالاتری برخودار هستند و با قیمت بالاتری عرضه می شوند ولی قیمت تابا به مراتب پایین تر است.

آیفون تصویر تابا

لوکس

شرکت تابا سه مدل آیفون 7 اینچ در مدل های 1070، 2070، 3070 و الکتروپیک مدل های 1294، 1090 ، 996 و مانیتور 10 اینچ پیک را در مقابل دارد. در مدل های لوکس می توان الکتروپیک را به سبب امکانات و زیبایی ظاهری برتر دانست. البته مدل ده اینچی الکتروپیک بدلیل اینکه تابا هم رده ای برای آن ندارد در جدول زیر نیامده است.

این مدل 10 اینچ مدل 1198 برترین مدل لوکس بین هر دو برند می باشد که از قابلیت هایی چون قابلیت اتصال به 6 دوربین مداربسته از نوع AHD و دو پنل تصویری و نمایش 8 تصویر همزمان، اینترکام، قابلیت بازکردن جک پارکینگ و فراخوان آسانسور و بسیاری قابلیت های دیگر اگر به دنبال مدلی همه چیز تمام هستید 1198 پیک گذینه بسیار مناسبی می باشد.

برنده این راند: آیفون تصویری تابا

راند دوم: کیفیت ساخت

کیفیت ساخت یک معیار و ملاک مهم برای طول عمر دستگاه می باشد چرا که اگر درب بازکن تصویری از کیفیت ساخت بدنه و قطعات مصرفی برخوردار نباشد از دید مشتریان یک محصول بی ارزش و به اصطلاح پول دور ریختنی است. با این حال می توان به جرات گفت که دو شرکت الکترو پیک و تابا چیزی از کیفیت قطعات کم نذاشته اند و هر دو سعی دارند با بالا بردن کیفیت محصولات خود مشتریان زیادی جذب نمایند.

این دو شرکت از سابقه 40 ساله بهره مند اند و آنقدر با تجربه هستند که بدانند یکی از مهمترین ملاک های خرید افراد کیفیت محصول است. با این حال نمی توان گفت که کدام برتری ویژه ای در ضمینه ی کیفیت محصول دارند و ما ناچاریم این راند را بدون برنده به پایان برسانیم.

راند دوم :مساوی

راند سوم: طراحی

در این راند به بررسی طراحی محصولات دو شرکت می پردازیم. می توان گفت که در این راند الکتروپیک تابا را ناک اوت می کند. چرا که الکتروپیک علاوه بر تنوع بیشتر محصولات دارای طرح های زیباتری نسبت به تابا می باشد. همچنین از دیگر عواملی که الکتروپیک را به عنوان برنده این راند انتخاب کردیم رنگ بندی های به مراتب بیشتر نسبت به تاباست.

هرچند که عموما مانیتور الکتروپیک از یک فرم و شکل ساخته شده اند و تفاوت ظاهری زیادی ندارند و در مقابل تابا در این زمینه شهامت بیشتری به خرج داده و محصولاتی با ظاهری متفاوت تر تولید می کند ولی با این حال الکترو پیک بیشتر باب میل کسانی است که ظاهر آیفون تصویری برایشان اولویت دارد.

برنده راند سوم: آیفون تصویری الکتروپیک

آیفون تصویری الکتروپیک

راند چهارم: امکانات

شاید اگر بخواهیم بطور کلی امکانات محصولات این دو برند را مورد بررسی قرار دهیم نتوانیم بگوییم که کدام یک برنده این راند هستند چرا که الکتروپیک امکانات ویژه ای مانند فراخوان آسانسور به  وسیله آیفون تصویری و بازکردن درب پارکینگ را دارد و تابا از آن سو محصولی عرضه کرده که با اتصال به آیفون تصویری به اینترنت متصل میشود و از راه دور میتوان با فرد پشت درب تماس تصویری داشت و حتی درب را باز نمود.

ولی می توان گفت که الکتروپیک تمامی امکانات را در دل پرچم دار خود قرار داده و برای سری های میان رده و اقتصادی ویژگی بارزی در نظر نگرفته است. ولی در طرف مقابل اگر میان رده های تابا را بررسی کنیم می بینیم که امکاناتی در مدل های بالا رده و پرچم دار دیده می شود دست و پا شکسته در مدل های میان رده نیز  دیده می شود.

برای مثال در مدل 1070 شرکت تابا الکترونیک از ویژگی ارتباط داخلی یا اینترکام استفاده شده است که می توانید به وسیله ی آن با همسایگان خود ارتباط برقرار نمایید ولی در الکتروپیک فقط پرچم دار آن یعنی مدل 996 الکتروپیک دارای ارتباط داخلی است که این یک ضعف برای الکتروپیک به شمار می رود.

برنده راند چهارم: دربازکن تصویری الکترروپیک

راند پنجم: گارانتی و خدمات پس از فروش

هم الکتروپیک هم تابا محصولات دربازکن تصویری خود را با 36 ماه گارانتی در محل توسط تکنسین خدمات پس از فروش شرکت و ده عرضه می نمایند. ولی نکته ای که برتری به الکتروپیک میدهد ممکن است زمان نصب آیفون شما دچار عیب باشد شرکت الکتروپیک محصولاتی که در زمان نصب دچار ایراد هستند را مرجوع کرده و جابجا میکند اما تابا حتی اگر محصول در زمان نصب کالا ایرادی داشته باشد کالا تعویض نمیشود و واحد خدمات پس از فروش محصول را تعمیر مینماید.

برنده راند پنجم: دربازکن تصویری الکتروپیک

نتیجه مسابقه

نتیجه ایم رقابت نفس گیر برنده ای نداشت و هر کدام در معیار هایی جداگانه برنده مسابقه بودند و در برخی هم زورشان به هم نمی رسید. شاید پیش خود فکر کنید که ما عمدا این مسابقه را مساوی اعلام کردیم تا کسی از ما دلخور نشود ولی با خواندن این مقاله متوجه می شوید که ما چقدر با شما صادق بوده ایم و سعی نکرده ایم نظرمان را به شما تحمیل کنیم. ما هیچ وابستگی به هیچ شرکتی نداریم و آنچه برایمان مهم است ،کمک به خریداران برای انتخاب بهترین گزینه مطابق سلیقه و نیازشان از یک آیفون تصویری است.

منبع : www.2bk.ir

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید