انواع روش‌های بازاریابی پزشکی و جذب بیمار برای مطب

کدخبر: ۴۶۹۱۸۴
بدون شک حوزه پزشکی، یکی از پردرآمدترین زمینه‌های فعالیت در کشور است.
انواع روش‌های بازاریابی پزشکی و جذب بیمار برای مطب

 کسب درآمد در حوزه پزشکی و جذب بیمار برای مطب بسیار حائز اهمیت بوده و نیازمند بازاریابی پزشکی است. امروزه تعداد متخصصان و پزشکان در سرتاسر کشور به قدری افزایش یافته که بیماران در انتخاب مطب و دکتر مناسب تردید دارند. با این تفاسیر، چه شیوه‌ای باعث ترغیب بیماران برای مراجعه به مطب شما می‌شود؟

در این بازار پرهیاهو و رقابتی، پزشکی موفق است که بازاریابی را به نحو احسن انجام دهد؛ به طوری که بیماران در صورت بروز هرگونه مشکلی، مراجعه به مطب او را در اولویت خود قرار دهند.  از طرفی، تنوع روش‌های بازاریابی پزشکی به قدری زیاد است که پزشکان در انتخاب قاطعانه یک شیوه کاربردی و موثر دچار سردرگمی می‌شوند. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا اطلاعاتی جامع از انواع روش‌های جذب بیمار برای مطب پزشکی را در اختیارتان قرار دهیم.

انواع روش‌های بازاریابی پزشکی و جذب بیمار برای مطب

همان طور که می‌دانید، شیوه‌های فراوانی برای بازاریابی در حوزه پزشکی وجود دارد. برخلاف تصورات، هیچ‌کدام از این شیوه‌ها برتر از دیگری نیست و در این میان، پزشکی موفق خواهد بود که از تلفیق همه این شیوه‌ها برای جذب بیمار استفاده کند. در حال حاضر، بازاریابی و تبلیغات سنتی اولویت اول تمامی پزشکان در این حوزه است؛ در حالی که می‌توان برخی شیوه‌های امروزی و پیشرفته‌تر را برای جذب مخاطبان و بیماران به کار برد. روش‌های بازاریابی عموما به دو شیوه بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن در حوزه پزشکی انجام می‌شود.

تبلیغات در حوزه پزشکی

همه پزشکان متخصص در طول فعالیت خود، نیاز به تبلیغات دارند تا نام خود را به گوش همگان برسانند. از آنجایی که تبلیغات سنتی و مدرن در حال حاضر هزینه بسیار زیادی به همراه دارد، عمدتا پزشکان تصوری اشتباه از تبلیغات پزشکی دارند. برای مثال اگر بخواهیم نام و خدمات یک پزشک متخصص و آدرس مطب آن را در بیلبوردهای سطح شهر نصب کنیم، میلیاردها تومان هزینه به همراه خواهد داشت.

در هر صورت، تبلیغات یک جزء جدانشدنی از بازاریابی پزشکی است و نمی‌توان از آن صرف‌نظر کرد؛ اما اگر یک پزشک در اوایل دوران فعالیت خود باشد، توصیه ما استفاده از روش‌های بازاریابی ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. امروزه می‌توان با صرف بودجه بسیار پایین‌تر، نتایج بهتر و مثمر ثمرتری را به دست آورد.

استفاده از دیجیتال مارکتینگ در بازاریابی پزشکی

نیاز به دیجیتال مارکتینگ در تمامی کسب‌وکارها وجود دارد و این نیاز بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. این روش بازاریابی امروزه در زمینه پزشکی شدیدا رایج است و تمامی متخصصان و پزشکان مطرح سعی در تقویت بخش دیجیتال مارکتینگ حوزه کاری خود دارند. با رویت نتایج موثر و کارگشا در تبلیغ فعالیت پزشکان، دیجیتال مارکتینگ را می‌توان بخشی جدانشدنی و پراهمیت در بازاریابی پزشکی نامید.

میزان سرچ و جستجو روزانه افراد در گوگل برای یافتن بهترین پزشکان، به‌قدری زیاد است که اکثر افراد فعال در این حوزه تمایل به تاسیس یک وب‌سایت قدرتمند دارند؛ زیرا با بهینه‌سازی وب‌سایت، نقطه عطفی در مسیر کسب درآمد میلیاردی برای پزشکان رقم خواهد خورد. البته این آمار برای اینستاگرام نیز صدق می‌کند و می‌توان وب‌سایت و پیج اینستاگرام را دو قطعه پازل برای موفقیت کسب‌وکار پزشکی به شمار آورد.

اهمیت استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات

هزینه بسیار بالای دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات باعث شده تا افراد ترس شدیدی از انجام این کار داشته باشند؛ زیرا یک اشتباه جزئی می‌تواند تمامی بودجه اختصاص یافته به تبلیغات و دیجیتال مارکینگ را نابود کند. در چنین مواقعی، می‌توان استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات را یک بخش حائز اهمیت دانست.

فعالیت در حوزه پزشکی نیازمند تسلط به برخی مهارت‌ها و ترفندهای خاص است. به همین دلیل توصیه می‌شود همواره از مشاوره متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات استفاده کنید. البته مهارت و تجربه مشاور، مهم‌ترین نکته و معیار برای انتخاب مشاور مناسب و معتمد است. شما برای بهره‌مندی از مشاوره‌های بازاریابی حوزه پزشکی، می‌توانید از خدمات مشاوران کارمنتو استفاده کنید.

حساسیت حوزه پزشکی در بازاریابی

از آنجایی که حوزه پزشکی به صورت مستقیم با سلامت و جان انسان‌ها در ارتباط است، نمی‌توان از اطلاعات و اخبار زرد در این حوزه استفاده کرد؛ زیرا این کار موجب نارضایتی مشتریان از نتیجه نهایی می‌شود. همچنین اگر هرگونه اطلاعات غلط و غیرقابل استناد توسط یک پزشک در دنیای دیجیتال منتشر شود، ضربه بزرگی به خوش‌نامی و وجهه کاری وی وارد می‌کند.

بنابراین توصیه می‌کنیم حساسیت حوزه پزشکی را در حین تبلیغات و بازاریابی دیجیتال جدی بگیرید و تا حد امکان از انتشار مطالب کذب و زرد خودداری کنید.

نکات مهم در بازاریابی و جذب بیمار برای مطب

بازاریابی و جذب بیمار برای پزشکان در مطب، باید با توجه به برخی نکات مهم انجام گیرد؛ در غیر این صورت، هیچ تضمینی برای موفقیت وجود نخواهد داشت. بنابراین، شماری از نکات مهم در بازاریابی پزشکی را برایتان شرح می‌دهیم.

باید همواره توجه داشته باشید که جذب بیماران جدید، تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که بیماران فعلی و سابق پزشک از خدمات او رضایت کامل داشته باشند. اگر سیستم بازاریابی خود را بر اساس مشتری مداری تنظیم نکنید، مطمئنا به مشکلات بسیار زیادی در این راه برخورد خواهید کرد؛ بنابراین ابتدا بودجه و نیروی خود را بر جلب رضایت کامل مشتریان فعلی متمرکز کنید و سپس به دنبال جذب مشتریان و بیماران جدید باشید.

مشاوره بازاریابی سنتی و مدرن؛ راهی برای موفقیت!

در این مطلب، اطلاعاتی کامل از بازاریابی حوزه پزشکی را در اختیارتان قرار دادیم. همان طور که متوجه شدید، استفاده از مشاوره بازاریابی پزشکی بهترین راه برای بهره‌مندی از اطلاعاتی به‌روز و قابل استناد از وضعیت بازاریابی در حوزه پزشکی است. چنانچه به برگزاری یک جلسه مشاوره با متخصصان این حوزه تمایل دارید و می‌خواهید اقداماتی موثر برای موفقیت و شکوفایی کسب‌وکارتان انجام دهید، مشاوران کارمنتو در خدمت شما هستند. در اپلیکیشن و وب‌سایت کارمنتو می‌توانید ده‌ها مشاور معتمد را در حوزه کاری موردنظر پیدا کنید تا راهکارهای مفیدی به شما ارائه دهند.  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید