8 عامل مهم در خرید دیزل ژنراتور + قیمت دیزل ژنراتور

کدخبر: ۴۶۹۷۷۵
تابلو کنترل و قطعات جانبی بازه قیمتی بین 10-15% قیمت دیزل ژنراتور را به خود اختصاص می دهند.
8 عامل مهم در خرید دیزل ژنراتور + قیمت دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور از سه بخش اصلی موتور دیزل، آلترناتور و تابلو کنترل به همراه متلقات تشکیل شده است.

بیشترین قیمت هر قسمت دیزل ژنراتور کدام بخش است؟

موتور دیزل به عنوان مولد پیشران و حرکتی هر دیزل ژنراتور، اصلی ترین و گران قیمت ترین بخش هر دستگاه دیزل ژنراتور است تقریباً حدود 65% قیمت دستگاه

1- البته این قیمت بنا به برند و تیپ موتور دیزل می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال در توان 500KVA به ترتیب 2 موتوردیزل TAD1640GE و TAD1345GE در برند ولوو وجود دارند. مدل TAD1345GE از سری خانواده 13 لیتری موتور دیزل ولوو می باشد. در حالی که موتور TAD1640GE از خانواده 16 لیتری موتور های دیزلی ولوو است.

بدیهی است که از نظر توان پاسخگویی به بار (Load Acceptance) موتوری با حجم 16 لیتر بسیار راحت تر و توانمندتر در مقایسه با موتور 13 لیتری عمل می نماید. همچنین ابعاد تیپ موتور دیزل 16 لیتری از موتور 13 لیتری بزرگ تر بوده و طبیعتاً از نظر قیمتی با سری 13 لیتری ولوو بسیار متفاوت خواهد بود.

2- همچنین در جایگاه برندی می توان در توان 700KVA به مقایسه 2 برند Cummins  و Volvo پرداخت.

موتور ولوو در این توان مدل TWD1643GE و موتور دیزل کامینز مدل VTA28-G5 می باشد. همانطور که مشخص است موتور دیزل ولوو در این توان یک موتور Water to Air interCooler (W) و 16 لیتری بوده در حالی که موتور کامینز مشابه، یک موتور 28 لیتری است.

باید دانست که موتور ولوو در این خانواده یک موتور بیشتر الکتریکی و مجهز به (Electronic Control Unit) ECU می باشد. در حالی که موتور VTA28 کامینز یک موتور دیزل بدون ECU و دارای گاورنر الکترونیکی می باشد.

3- همچنین در توان 550KVA دو عدد دیزل ژنراتور با موتور های متفاوت (در برند ولوو) موتور دیزل TAD1641GE با حجم 16 لیتر و ECU دار- موتور دیزل برند کامینز QSX15G8 با حجم موتور 15 لیتر و مجهز به GCS و برند موتور دیزل پرکینز با مدل 3506-E15TAG2 با حجم موتور 15 لیتر و مجهز به ECM وجود دارند. ECU  و GCS  و ECM صرفا نام گذاری کارخانجات سازنده دستگاه بوده و هر سه تقریبا یک کار مشابه برای دیزل خود انجام می دهند. 

واقعا انتخاب موتور دیزل به پارامتر های مد نظر شما بستگی دارد. پارامترهایی مانند توان کل مصرفی، نوع مصرف کننده ها، شرایط آب و هوایی منطقه ای که دیزل ژنراتور قرار است در آن استفاده شود، مشخصات فیزیکی محل نصب و ... 

از نظر دوام معمولا در بازار دو برند دیزل Cummins و Perkins در جایگاه بهتری نسبت به برند Volvo قرار دارند. (بدیهی است که دید فوق نگاه غیر کارشناسی به این دو برند می باشد)  اما قیاس بین دو برند Cummins و Perkins در خصوص دیزل ژنراتور، برند Perkins از سال 1985 که توسط کمپانی کاترپیلار خریداری شده است

اکنون بخش اصلی تامین کننده موتور های دیزل ماشین آلات سنگین کاترپیلار می باشد و پکیج های دیزل ژنراتور Olympian  و Catepillar هر دو از موتور دیزل پرکینز جهت برخی از توانهای دیزل ژنراتور خود استفاده می نمایند و این خود گویای قدرت و توان برند Perkins می باشد.

4- فاکتور دیگر قیمت آلترناتور (ژنراتور) در پکیج دیزل ژنراتور می باشد. آلترناتور حدود 20-25% قیمت دیزل ژنراتور را شامل می شود. برند های اروپایی آلترناتور استمفورد (Stamford) انگلستان و مکالته ایتالیا (Meccalte) لوری سومر (Leory Somer) فرانسه می باشند. که تقریباً از نظر کیفی نزدیک به هم می باشند.

5- تابلو کنترل و قطعات جانبی بازه قیمتی بین 10-15% قیمت دیزل ژنراتور را به خود اختصاص می دهند. اگرچه شاید از نظر قیمتی بخش کوچکی از قیمت دیزل ژنراتور باشد، اما از نظر ماهیت به عنوان مغز و مرکز ارتباط کاربر با مجموعه دیزل ژنراتور می باشد. مثلا کل عملکرد دیزل ژنراتور شما صرفاً به دلیل عمل نکردن یک رله در تابلوی کنترل شما مختل می گردد و کل هزینه بعضاً میلیاردی شما در زمان قطعی برق متاسفانه مورد استفاده قرار نمی گیرد.

6- پیشنهاد می گردد در انتخاب قطعات تابلو کنترل دیزل ژنراتور از برند های اروپایی و دارای اصالت استفاده شود. جهت مشاوره رایگان در مورد خرید دیزل ژنراتور می توانید با کارشناسان مجرب واحد فروش شرکت پایور دیزل آسیا یکی از معتبرترین تولید کنندگان دیزل ژنراتور در ایران ارتباط حاصل فرمایید.

7- از نظر فراوانی و حضور در بازار ایران استمفورد در جایگاه اول- مکالته در جایگاه دوم است. از سوی دیگر ژنراتور لوری سور در بازار ایران حضور کمرنگی داشته است. اما از نظر کیفیت شاید بتوان گفت استمفورد و لوری سومر جایگاه بالاتری در قیاس با برند ایتالیایی مکالته قرار دارند.

8- یکی دیگر از پارامتر های مهم در انتخاب دیزل ژنراتور موضوع تأمین قطعات و خدمات پس از فروش دیزل ژنراتور می باشد. با توجه به شرایط تحریم در کشور ایران این موضوع از اهمیت دو چندان برخوردار است.

عموماً شرکت های بازرگانی در صنعت دیزل ژنراتور بدلیل نداشتن زیرساخت ها و ابزار مخصوص در این مورد عملکرد ضعیفی دارند. شرکت های پکیجر دیزل ژنراتور با توجه به توان تخصصی و داشتن تعمیرگاه مجهز، امکان ارائه خدمات با کیفیت بالاتر را دارند.

شرکت پایور دیزل آسیا با 40 سال سابقه در صنعت دیزل ژنراتور می تواند مشتریان را در این مهم یاری نماید. برای سهولت در تهیه قطعات اصلی نیز سایت پاور یار طراحی گردیده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید