آماری از فروشگاه های اینترنتی موفق در ایران از سال 1399

کدخبر: ۴۶۹۹۸۰
ساخت فروشگاه اینترنتی در سال 2021 باعث افزایش فروش شده است و در ایران، تنها کسب و کارهای اینترنتی مجوزدار از حدود 28000 در سال 99 به 89000 در 6 ماهه اول سال 1400 رسیده است.
آماری از فروشگاه های اینترنتی موفق در ایران از سال 1399

امروزه یکی از مزایای پیشرفت تکنولوژی این است که به راحتی می‌توانید اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی نموده و از این طریق با صرف هزینه نسبتا اندک برای خود کسب درآمد کنید؛ هرچند در این مسیر رقبای زیادی خواهید داشت، ولی با این حال می‌توانید با کسب اطلاعات دقیق برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی با رقبای خود به مقابله پرداخته و نهایتاً با افزایش میزان فروش خود برنده میدان شوید.

آماری از فروشگاههای اینترنتی موفق در ایران

یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی که در ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است فروشگاه اینترنتی دیجی کالاست که با بیش از یک دهه فعالیت امروزه به یکی از محبوبترین و پربازدیدترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران و منطقه تبدیل شده است. از جمله دلایل موفقیت این فروشگاه اینترنتی می‌توان به در اختیار داشتن مراکز پردازشی ویژه کالاهای سوپرمارکتی و کالاهای بزرگ مقیاس، دارا بودن خدمات پس از فروش، تحویل سریع کالا و دریافت کالا از فروشندگان حاضر در دورترین نقاط کشور اشاره کرد.

شرکت‌های زیر مجموعه دیجی کالا نیز با گسترش ساخت فروشگاه اینترنتی، خرید و فروش اینترنتی بسیاری از کالاها و اقلام را برای مشتریان فراهم آورده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به Fidibo که فروشگاه اینترنتی کتاب الکترونیکی و صوتی است، Digisytle فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک، Fresh سوپرمارکت آنلاین و.... اشاره کرد.

فروشگاه اینترنتی تیپاکس نیز از دیگر مجموعه‌های اینترنتی موفقی است که در بستر ایجاد وب سایت و یا با استفاده از تلفن همراه به صورت غیر حضوری و مجازی تمامی خدمات مربوط به ثبت سفارش، پیگیری و انجام عملیات ارسال تا دریافت از سوی مشتری را به طور دقیق انجام می دهد. در سامانه تیپاکس، پس از ثبت وزن، آدرس و نام گیرنده و فرستنده می‌توان مبلغ کرایه را به صورت آنلاین پرداخت و سپس بقیه مراحل را به شرکت تیپاکس واگذار کرد.

علاوه بر فروشگاه‌های اینترنتی ذکر شده، قطعا ساخت فروشگاه اینترنتی با توجه به سبک زندگی امروز و نیز پیشرفت علم و تکنولوژی روز به روز افزایش خواهد یافت و یا فروشگاه‌های اینترنتی سابق اقدام به ارائه محصولات جدید و گسترش حیطه فعالیتی خود خواهند نمود. به عنوان مثال مرکز پخش باتری سیاره با ارائه محصولات به روز خود سعی در معرفی راهکارهای محافظت از باتری موبایل و خرید باتری دارد که به تازگی وارد بازار شده و یا در آینده‌ای نزدیک وارد بازار خواهند شد.

اهمیت و تاثیر اینترنت در میزان فروش از طریق ساخت فروشگاه اینترنتی

برای پی بردن به میزان نفوذ اینترنت در زندگی افراد و تاثیر آن‌ها در میزان فروش، تنها توجه به دو آمار خرید از سایت دیجی کالا کافیست تا بدانید ساخت سایت فروشگاهی و تلاش برای گسترش آن‌ها چقدر حائز اهمیت است. خرید 5744 کالا به ارزش 18/6 میلیارد تومان توسط یکی از کاربران این سایت در طول یک سال و نیز خرید 2586 قلم کالا صرفا در یک خرید تنها دو مورد از آمار شگفت‌انگیز فروش این سایت در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

با یک نگاه کلی و دقیق به آمار کاربران اینترنت متوجه رشد 7 برابری کاربران اینترنت نسبت به رشد جمعیت می شوید؛ یعنی به ازای هر 1 فرد متولد شده در جامعه، 7 کاربر جدید به مجموعه کاربران اینترنت افزوده می‌شوند. همچنین میزان استفاده این کاربران از اینترنت با استفاده از موبایل یا سایر وسایل الکترونیکی نسبت به سال‌های گذشته افزایش چندین درصدی داشته است. با توجه به این آمار می‌توان چنین برداشت کرد که طراحی سایت فروشگاهی با توجه به این میزان کاربر که چندین ساعت از روز خود را در اینترنت سپری می‌کنند، یک گزینه ایده آل برای کسب درآمد است.

از طرفی شیوع ویروس کرونا نیز در سال‌های اخیر باعث افزایش بیش از پیش فروشگاه‌های اینترنتی در سال 2021 شده است؛ به طوریکه در کشور خودمان، ایران، تنها کسب و کارهای اینترنتی مجوزدار از حدود 28000 در سال 99 به 89000 در 6 ماهه اول سال 1400 رسیده است. قطعاً مشخص است که بسیاری از کسب‌ و کارهای اینترنتی در همین سال بدون نیاز به دریافت اینماد راه‌اندازی شده‌اند و طبق آمار این کسب‌ و‌ کارها چیزی حدود 350 هزار عدد هستند.

حال که با آمار فروشگاه‌های اینترنتی در سال 2021 و میزان خرید اینترنتی مردم در سال های اخیر آشنا شدید، چنانچه به فکر استفاده از روش های نوین به منظور کسب درآمد هستید می‌توانید اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی نمایید. برای این منظور نیاز دارید تا با مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی آگاهی کامل داشته باشید؛ ولی اگر اطلاعات کافی و یا مهارت بالایی در این زمینه ندارید، می‌توانید کار طراحی سایت فروشگاهی خود را به یک مجموعه معتبر در این زمینه بسپارید.

برای این منظور میتوانید کار طراحی سایت فروشگاهی خود را به مجموعه آکادمی شادمان که در حوزه راه اندازی کسب و کار اینترنتی میباشد بسپارید و تمامی نیروهای آکادمی شادمان آماده خدمت‌رسانی به شما متقاضیان محترم میباشد.

منظور از فروشگاه اینترنتی چیست؟

در واقع منظور از ساخت فروشگاه اینترنتی، طراحی وب‌سایتی است که شما از طریق آن می‌توانید محصولات مورد نظر خود را در معرض نمایش و دید مشتریان بگذارید تا کاربر با مقایسه و انتخاب محصول مورد نظر خود با پرداخت هزینه آن به صورت آنلاین یا در محل اقدام به خرید کند.

مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی برای صاحبان کسب و کار و مشتریان

ازجمله مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فروشگاه‌های آنلاین در هر مکان و زمانی در دسترس هستند.

  • با ساخت فروشگاه اینترنتی می‌توان به صورت تمام وقت در آن فعالیت کرد.

  • به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌توان اشتغال‌زایی کرد.

  • هزینه طراحی سایت فروشگاهی به نسبت راه اندازی کسب و کار در دنیای واقعی بسیار ارزان‌تر است.

  • با این روش خرید وقت و انرژی مشتریان در پی یافتن محصول مورد نظر خود تلف نمی‌شود.

  • امکان خرید راحت برای مشتریان در فروشگاه اینترنتی فراهم است.

  • خریداران در معرض خطرات احتمالی و بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا، بیماری‌های ویروسی و ... قرار نمی‌گیرند.

  • با ساخت سایت فروشگاهی هزینه‌های بازاریابی نیز به میزان زیادی کاهش می‌یابد.

ساخت و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی نیازمند رعایت یکسری اصول و قوانین مهم است که رعایت این قوانین علاوه بر اینکه در جلب اعتماد و اطمینان کاربر موثر است، موجب به نمایش درآمدن فروشگاه شما در صفحات  اول گوگل می‌شود. آکادمی شادمان از جمله مراجع معتبری است که در حوزه ساخت فروشگاه اینترنتی فعالیت می‌کند. این شرکت با استفاده از به روزترین متدها اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی جذاب و کاربرپسند می‌نماید تا بدین طریق شما با پیشی گرفتن از رقبای خود در این مسیر پیشرفت کرده و از طرفی به رشد اقتصادی کشور نیز کمک کنید.

منبع: آکادمی شادمان

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید