تجربیات مهم و حیاتی برای دواطلبان کنکور

کدخبر: ۴۷۲۴۰۲
نظام آموزشی ایران همواره قرین امتحانات متنوعی بوده که شاید به نوع خود و برمبنای نظر سنجی‌ها از جمله دشوارترین ارزیابی‌های موجود در دنیاست.
تجربیات مهم و حیاتی برای دواطلبان کنکور

در واقع در سیستم آموزشی کشور ما آموزش با هدف امتحان گرفتن پیش می‌رود و معمولاً هم دانش آموزان از این وضعیت گله‌های بسیاری دارند. خوشبختانه این شرایط در مقطع ابتدایی کمی بهتر شده اما در مقاطع بالاتر همچنان وضعیت سابق و یا حتی بدتر از آن برقرار است. در چنین شرایطی استفاده از آموزش‌های خاص نظیر تدریس خصوصی ریاضی آن هم زیر نظیر اساتید مجرب می‌تواند تا حد خوبی خلأ یادگیری مفهومی را پر کند تا دانش آموز هم از یادگیری لذت ببرد و هم در امتحانات نمرات بالایی کسب کند.

در این مقاله که چکیده گفتگوی ما با حسین بهمن آبادی از فعالان آموزشی و دانشجویان المپیادی صنعتی شریف است، در مورد وضعیت آموزشی در هم تنیده شده با انواع امتحانات و همچنین اهمیت تدریس خصوصی ریاضی تبادل اطلاعات خوبی و اثربخشی داشته‌ایم. ایشان از زمره مدال آوران المپیاد فیزیک بوده و تحصیلات خود را در مقاطع کارشناسی مهندسی مکانیک و کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا در دانشگاه صنعتی شریف به اتمام رسانده و هم اکنون نیز دانشجوی دکتری مهندسی کنترل در همین دانشگاه هستند.

مدرسه یا معلم خصوصی کدام یک موثرتر است؟

اولین محور صحبت ما در مورد این بود که نقش مدرسه در یادگیری بیشتر است یا تدریس خصوصی. واضح است که اگر دانش آموز پایه خوبی داشته باشد و بتواند با معلم مدرسه و خواندن کتاب‌ها پیش برود قاعدتاً نتایج بهتری خواهد گرفت اما در اکثر موارد این موضوع به چند دلیل ممکن نیست.

اول اینکه معمولاً مدارس ساعات مشخصی را برای تدریس عمومی و به همه دانش آموزان اختصاص می‌دهند. یعنی در چنین شرایطی کسی که یک مطلب را کامل متوجه نشده و پایه ضعیف دارد با فرد دیگری که پایه قوی دارد یکسان آموش می‌بینند که مشخصاً چیز خوبی نیست!

دومین دلیل این است که مدارس به دلیل کمبود نیرو اقدام به جذب حداکثری و انبوه معلم دارند و همین موضوع باعث افت کیفیت تدریس خواهد شد. از طرفی معلمان رسمی نیز به دلیل حقوق پایین و مشغله‌های زیاد ممکن است تمرکز زیادی روی تدریس و مواردی از این دست نداشته باشند.

دلیل سوم این است که برای یک دواطلب کنکور گاهی لازم است مطلب سال‌های قبلی کاملاً توضیح داده شود و بعد به سراغ مطالب سال دوازدهم برویم اما در کلاس مدرسه معمولاً چنین فرصتی وجود ندارد. یعنی مثلاً برای فهم عمیق مبحث مشتق لازم است ابتدا حد و پیوستگی سال یازدهم به خوبی آموزش داده شود و بعد به سراغ مشتق برویم.

دلیل چهارم سطح آموزشی مدارس است. متاسفانه باید بپذیریم که سطح آموزشی مدارس و کتب درسی با آنچه در کنکور سراسری مطرح می‌شود تفاوت دارد. هر چند آموزش و پرورش و سازمان سنجش شاید بتوانند ثابت کنند که می‌توان با معلومات کتب درسی به تمامی سوالات پاسخ داد اما باید دقت کنید که موضوع محدودیت زمانی کنکور و سطح تسلط نیز مطرح است. یعنی در کنکور سراسری زمان محدودتری نسبت به کلاس داریم و ایده‌های متنوعی لازم است که تنها با کتاب درسی و حتی حل کامل تمرین‌های آن تقریباً نمی‌شود به آن سطح تسلط لازم رسید.

در کنار دلایل ذکر شده فوق موارد زیاد دیگری هم هستند که در این مقاله شاید نتوان به تمامی آنها اشاره کرد. اما در برابر هر نقص گفته شده برای مدارس جهت شرکت در چنین رقابت‌هایی می‌توان یک مزیت برای کلاس خصوصی و تدریس خصوصی نام برد.

مثلاً در کلاس خصوصی شما می‌توانید برنامه کلاس را مبتنی بر ضعف و قوت خود تنظیم کنید که چقدر روی هر مبحث وقت گذاشته شود. یا بجای این که ابتدا در سطح کتاب درسی یک مطلب را یاد بگیرید و بعد به سطوح تست بروید، بسته به تجربه خودتان و معلم خصوصی شما می‌توانید این دو سطح را ترکیب کنید و سریعتر وارد فضای ایده‌های تستی شوید.

از طرفی معمولاً معلم خصوصی ریاضی یا معلم خصوصی فیزیک بدلیل درآمد مناسب‌تری که دارند قاعدتاً دغدغه‌های مالی معلمان رسمی را نداشته و در یک فضای فکری آزادتر می‌توانند به تدریس و یا دیگر امور بپردزاند. مثلاً بخش خوبی از دانشجویان دانشگاه‌های معتبر مانند شریف و امیرکبیر در کنار شرکت در پروژه‌های مهندسی و اجرایی به تدریس پاره وقت خصوصی نیز می‌پردازند.

همه مطالب گفته شده نشان می‌دهد که انتخاب یک معلم خصوصی ریاضی یا هر درس دیگری می‌تواند بسیار به شما در امر آموزش کمک کند و سرعت شما را افزایش دهد. این افزایش سرعت و بهینه شدن فرآیند یادگیری در رقابت سنگینی مانند گروه تجربی شانس قبولی شما را در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی افزایش می‌دهد.

معلم خصوصی خوب کیست؟

موارد و مزیت‌های ذکر شده برای تدریس خصوصی تنها در مواردی صحیح است که شما با یک فرد توانمند و قوی در زمینه آموزشی کلاس بگیرید. برای شناخت یک معلم خصوصی خوب مواردی نظیر دانشگاه محل تحصیل، دبیرستان محل تحصیل، سوابق و افتخارات آموزشی نظیر رتبه کنکور و مدال المپیاد، سابقه و محل تدریس و مباحث تدریس شده بسیار مهم هستند.

برای انتخاب معلم خصوصی ریاضی یا معلم خصوصی فیزیک می‌توانید به وبسایت ایران مدرس، استاد بانک، استاد سلام و یا وبسایت کوشیار مراجعه کنید. دقت کنید که وبسایت کوشیار توسط آقای بهمن آبادی راه اندازی شده که مطالب آموزشی رایگان دارد و در واقع یک وبسایت تخصصی در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک به شمار می‌رود. بخشی از سوابق ایشان که صرفاً مرتبط با امور آموزشی (بجز موارد صنعتی) در ادامه است.

  • تدریس مباحث المپیاد فیزیک و کنکور از سال 1393 در مرکز استعدادهای درخشان کرج
  • مشاور تحصیلی از سال 1393
  • کسب مدال برنز المپیاد فیزیک کشوری 1392
  • رتبه یک آزمون دکتری 1399
  • دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک صنعتی شریف

بدیهی است که بالاترین سطح تدریس (المپیاد) در کنار تجربه زیاد و آموزش در مراکز خاص در عمل برند خاص تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک را برای مجموعه کوشیار به ارمغان آورده است. به طوری که به سختی می‌توان در بین سایت‌های مرجع تدریس خصوصی معلمی هم تراز پیدا کرد.

در کنار موارد فوق این نکته نیز حائز اهمیت است که تعداد خوبی از قبولی‌های المپیاد و کنکور دبیرستان استعدادهای درخشان شهید سلطانی یک کرج به از جمله شاگردان جناب بهمن آبادی هستند که در نهایت موفق به کسب مدال المپیاد یا رتبه برتر کنکور شده‌اند و در نهایت در دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران مشغول به تحصیل هستند.

سبک تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک در کوشیار

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم در نظام آموزشی ایران تمام عملکرد متمرکز بر امتحان بوده و این موضوع بسیار آسیب زننده است. یعنی مواردی نظیر خلاقیت و نوآوری که باید نیروی محرکه اصلی مدارس باشند جای خود را به حفظ کردن فرمول‌ها و روابط داده‌اند. در نهایت نیز متاسفانه کسی برنده مسابقه کنکور است که بتواند سریعتر تست بزند و معمولاً هم خبری از درک عمیق و چیزهایی از این دست نیست. البته در سالیان اخیر کنکور به سمت مفهومی شدن کمی حرکت کرده اما با وضعیت مطلوب خود فاصله نجومی دارد.

خدمات تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کوشیار کاملاً مبتنی بر فهم و یادگیری عمیق و در عین حال مناسب برای یک داوطلب کنکوری می‌باشد. به همین دلیل شعار مجموعه " کوشیار؛ جایی برای یادگیری " انتخاب شده است. از طرفی معمولاً همه اعتراض و انتقاد دانش آموزان به دروسی مانند ریاضی و فیزیک این بوده که این دروس در مراکز آموزشی به صورت دریایی از فرمول ارائه می‌شود که بدون درک صحیح انصافاً گیج کننده به نظر می‌رسد!

هنر ما در مجموعه کوشیار این است که بجای ارائه فرمول و حفظ کردن با آموزش صحیح و اصولی از عمیق‌ترین پایه‌های ممکن دانش ریاضی و فیزیک آموزش را شروع کرده و پله پله بالا می‌آییم. در واقع بجای حفظ کردن‌های که منجر به فراموشی ، آموزش‌های منجر به یادگیری را داریم.

تدریس خصوصی ریاضی برای کنکور سراسری

داوطلبان کنکور سراسری خصوصاً آنهایی که در پایه ریاضی خود ضعف دارند می‌توانند با درخواست خدمات تدریس خصوصی ریاضی به سرعت این درس را از حالت ضعف به قوت تبدیل کنند. اگر بخواهیم بهتر به ماجرا نگاه کنیم باید بدانیم که در کنکور سراسری اگر درسی خیلی پایین‌تر یا خیلی بالاتر از میانگین پاسخ داده شود منجر به این می‌شود که تراز شما خیلی کم یا زیاد شود.

در چنین شرایطی صفر زدن یک درس یعنی خط بطلانی بر رسیدن به رشته و دانشگاه پرطرفدار!  بنابراین در گام اول یک معلم خصوصی خوب درصد شما را از کف جدا کرده و به سمت میانگین می‌برد. سپس بعد از آن میانگین را هم رد کرده و وارد فاز سبقت گرفتن از رقبای اصلی خواهید شد.

هنر یک معلم مجرب و توانا این است که با مباحث ساده شروع کند و ضمن تقویت روحیه شما را به میانگین برساند و بعد از آن با ارائه مباحث تخصصی‌تر به پیش افتادن شما از سایر رقبا کمک کند.

تدریس خصوصی ریاضی تیزهوشان، هوش و استعداد تحصیلی

از جمله مواردی که در آزمون ورودی مداس تیزهوشان سنجیده میشود هوش و ریاضیات است. البته ما معتقدیم که همین موارد نیز به صورت غیر استاندارد سنجیده می‌شوند و روش ارزیابی آزمون‌های ورودی چندان صحیح نیست اما با این حال تجربه ما نشان داده است که با تمرکز تلاش و برنامه خوب و هدفمندی که دانش آموزان اجرا می‌کنند، دسترسی به چنین اهدافی به هیچ وجه دور از دسترس نیست و می‌توانید به راحتی و با خدمات تدریس خصوصی ریاضی کوشیار به هدف خود برسید.

تدریس خصوصی1

تدریس خصوصی ریاضی برای آزمون یوس

آزمون یوس به نوعی آزمون ورود به دانشگاه‌های ترکیه برای خارجی‌ها از جمله ایرانیان است. با توجه به رقابت شدید و فشرده در کنکور تجربی ایران بسیاری از دانش آموزان ایرانی در سالیان اخیر ترجیح می‌دهند که صرفاً در آزمون یوس شرکت کنند، چرا که صرفاً دو درس ریاضی و هوش مانند آزمون ریاضی تیزهوشان را باید مطالعه کنند و همین تمرکز در کنار رقابت کمتر می‌تواند منجر به افزایش شانس قبولی آنان شود. از طرفی ترکیه به عنوان همسایه ایران گزینه بسیار ارزانتری نسبت به کانادا و آمریکا به حساب می‌آید و رفت و آمد به آن نیز راحت‌تر است.

تدریس خصوصی2

تدریس خصوصی آنلاین

با توجه به این که بسیاری از دانش آموزان مستعد ایرانی در نقاط مختلف کشور پراکنده هستند و امکان شرکت در کلاس حضوری را ندارند خدمات تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کوشیار به صورت آنلاین ارائه می‌شود.  کلاس‌ها در بستر اسکای روم برگزار شده و شما برای شرکت در آن صرفاً به اینترنت نیاز دارید.

تدریس خصوصی3

مشاوره تحصیلی ؛ برگ برنده!

مشاوره تحصیلی می‌تواند بسیار مهم و حیاتی باشد. بر خلاف افرادی که این موضوع را منحصر به نحوه مطالعه دروس کنکور می‌دانند، اتفاقاً مهم‌ترین وجه این ماجرا به انتخاب رشته و گام برداری در جهت علایق بستگی دارد. در واقع ما امروز تعداد زیادی از دانشجویان مهندسی یا پزشکی را در بهترین دانشگاه‌ها داریم که اگر دید مناسب از رشته‌های تحصیلی و آینده داشتند شاید امروز در رشته دیگری تحصیل می‌کردند و هزینه و وقت آنها به هدر نمی‌رفت.

در کنار این موضوع و در مرتبه بعدی اهمیت می‌توان به موضوع مشاوره کنکور و شرکت در آزمون‌ها می‌توان اشاره کرد. در این حوزه هم بر خلاف تصور موجود که مشاور کنکور را صرفاً یک فرد با پیگیری زیاد تصور می‌کنند، ما معتقدیم مهم‌ترین بحث تعیین استراتژی‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت مطالعاتی است که با توجه به هدف هر فرد، توانایی‌ها و قوت پایه تحصیلی وی انجام می‌شود.

نکته مهمی که در این باره باید اضافه کنیم این است که برای کسب رتبه خوب در کنکور رشته ریاضی بهتر است با کمک یک معلمی که تجربه خوبی در این زمینه دارد و تدریس خصوصی ریاضی کنکور دارد همراه شوید بجای اینکه در کلاس های متنوع کنکور ریاضی حضور یابید

رزرو کلاس خصوصی و مشاوره تحصیلی

مجموعه کوشیار در تلاش است که به عنوان اولین برند شخصی حوزه تدریس خصوصی و مشاوره تحصیلی بهترین خدمات ممکن را به شما ارائه کند. اعتبار این مجموعه تماماً بر مبنای سابقه تحصیلی و تدریس جناب آقای بهمن آبادی بوده که در ابتدای مقاله بدان اشاره شد. جهت رزرو خدمات تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک و یا مشاوره تحصیلی لطفاً به وبسایت ما به نشانی کوشیارلرن.آی آر سر بزنید و یا با شماره تلفن 09364166626  از طریق پیامک یا واتس اپ در تماس باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید