چرا بیت کوین در سرازیری است؟ ۴ علت اصلی ریزش بیت کوین

کدخبر: ۴۷۲۷۶۶
چه بخواهیم چه نخواهیم بیت کوین (Bitcoin) به یک مسئله جهانی تبدیل شده است.
چرا بیت کوین در سرازیری است؟ ۴ علت اصلی ریزش بیت کوین

 مسئله‌ای که پایش به مهمانی‌ها نیز باز شده و همه افراد درباره این مسئله صحبت می‌کنند. بیت کوین در چند سال اخیر روند رو به رشدی را تجربه کرده است. اما بعضا اتفاقات باعث می‌شود قیمت بیت کوین در سرازیری سقوط قرار بگیرد.

چند وقت اخیر سقوط قیمت BTC موجب لیکویید شدن میلیون‌ها دلار دارایی مردم در سرتاسر جهان شد. درست در موقعی که همه فکر می‌کردند بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری در انتظارشان است، تمام پیش بینی‌ها به هم خورد. بازار خرسی شد و نمودارها به رنگ قرمز در آمد. 

اگر بدانیم که چه دست اتفاقاتی باعث افت قیمت بیت کوین می‌شود، مسلما می‌توانیم عملکرد خوبی را در زمینه خرید و فروش این ارز دیجیتال داشته باشیم. این مقاله را بخوانید تا با اتفاقات چند وقت اخیر که باعث افت قیمت بیت کوین شد، آشنا شوید.

1.افت قیمت بیت کوین به خاطر اعتراض در قزاقستان

چند وقت پیش بود که شنیدیم که بعضی از نیروهای مردمی و جدایی طلب شورش کرده‌اند و قصد براندازی حکومت قزاقستان را دارند. قضیه آنقدر جدی شد که رئیس جمهور قزاقستان از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور وقت روسیه کمک خواست تا بتواند شورشی‌ها را کنترل کند. طبق آخرین اخبار، ۱۳ پلیس قزاقستان و بیش از ده‌ها معترض در شهر آلماتی قزاقستان کشته شدند.

شاید با خود بگویید که خب این چه ربطی به بیت کوین دارد؟ ربط این دو این است که قزاقستان بعد از اینکه ماینینگ ارزهای دیجیتال در کشور چین ممنوع شد به یکی از قطب‌های ماینینگ ارزهای دیجیتال و در صدر آنها بیت کوین تبدیل شد. حالا با شورش‌های چند وقت اخیر دسترسی مردم قزاقستان به اینترنت از بین رفته و به همین دلیل دستگاه‌های ماینر توانایی استخراج بیت کوین را ندارند.  

قزاقستان

شاید برایتان جالب باشد بدانید قبل از اینکه چین ماینینگ را ممنوع کند سهم قزاقستان از این بازار فقط ۸ درصد بود. اما بعد از اینکه چین ماینینگ ارز دیجیتال را ممنوع کرد این مقدار به ۱۸ درصد افزایش یافت و بیشتر از دو برابر شد.

ماینرها در کل انرژی زیادی مصرف می‌کنند و به همین دلیل دولت قزاقستان هم تصمیم گرفته بود که ماینرهایی را که مصرف زیادی دارند توقیف کند اما هنوز این کار را انجام نداده است. این مسئله باعث شده تا قیمت سوخت‌های فسیلی مانند بنزین افزایش پیدا کند که دلیل اصلی شورش مردم این کشور است.

در چند وقت اخیر بیت کوین رکوردی کم سابقه را در رابطه با افت قیمت ثبت کرد و به کانال ۳۰ هزار دلار رسید که خیلی از سرمایه گذاران را نسبت به این رمز ارز نا امید کرد.

2 -افت قیمت بیت کوین به دلیل تاثیر شبکه‌های اجتماعی

همانطور که می‌دانید شبکه‎‌های اجتماعی تاثیر زیادی در زندگی ما دارند. از پوشش گرفته تا چیزی که می‌خوریم تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی هستند. یکی از این شبکه‌های اجتماعی توییتر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید فعالان حوزه کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال علاقه خاصی به این شبکه اجتماعی دارند. حتی افراد تازه کار هم فعالیت زیادی در twitter دارند.

فضا و جو این شبکه اجتماعی درباره بیت کوین یکی از عوامل تاثیر گذار در افت قیمت بیت کوین است. چون اگر جو خوبی درباره بیت کوین در توییتر وجود داشته باشد تقاضا برای خرید بیت کوین بیشتر می‌شود. با افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین قیمت بیت کوین نیز افزایش می‌یابد. 

برعکس این موضوع نیز صادق است. یعنی ممکن است فردی که در توییتر فالوور زیادی دارد و اینفلوئنسر حوزه خود محسوب می‌شود، توییتی ضد بیت کوین بنویسد و باعث افت تقاضا برای خرید بیت کوین شود. در این صورت قیمت بیت کوین تحت تاثیر قرار می‌گیرد. حتما ماجرای توییت‌های جنجالی ایلان ماسک را شنیده‌اید! اگر نشنیده‌اید ادامه مطلب را بخوانید.

جالب است بدانید که خود توییتر هم احتمالا در بیت کوین سرمایه گذاری خواهد کرد. حتی توییتر قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک حقوق کارمندان خود را با بیت کوین پرداخت کند. موضوع آنقدر جدیست که جک دورسی مدیر عامل توییتر از این سمت کناره گیری کرده تا بتواند وارد بازار کریپتوکارنسی شود.

ماجرای بیت کوین و ایلان ماسک

یکی از افراد مشهوری که در این فضا فعال است و تاثیر بسیار زیادی در بالا و پایین شدن قیمت بیت کوین دارد، ایلان ماسک است. او امسال به عنوان ثروتمندترین فرد جهان انتخاب شد. مجله TIME نیز او را تاثیر گذارترین فرد سال نامید.

او در توییتر فعالیت بسیار تاثیرگذار ظاهر شده و حدودا ۴۷ میلیون فالوئر دارد (بیشتر از نصف جمعیت ایران!). کارهای ایلان ماسک به عقیده عده‌ای فقط و فقط برای کسب سود بیشتر خودش است. این افراد اعتقاد دارند که ایلان ماسک با سواستفاده از اکانت توییتر خود قیمت بیت کوین را بالا و پایین می‌کند تا تعداد بیت کوین‌های خود را بیشتر کند.

به عنوان مثال او در توییتی که سال قبل منتشر کرده بود توانست تا قیمت بیت کوین را ۱۰۰۰ دلار کاهش دهد. در این توییت او اشاره کرده بود که مردم نمی‌توانند برای خرید تسلا از بیت کوین استفاده کنند.

3 - افت قیمت بیت کوین به دلیل سویه جدید کرونا: اومیکرون 

کرونا تقریبا دو سال است ما را خانه نشین کرده و تغییرات زیادی در زندگی بشر ایجاد کرده است. از اثرات مخربی مانند از دست دادن عزیزان تا اثرات مثبتی مانند افزایش بهداشت در دنیا که به نوع خود کم نظیر بوده است.

شاید اینکه سویه جدید کووید ،این بیماری مرگبار، بر قیمت بیت کوین تاثیر دارد برای شما بسیار عجیب باشد. اما با ثبت اولین گزارش ابتلا به اومیکرون در آمریکا بازار رفته رفته منفی شد. این اتفاق باعث شد تا قیمت بیت کوین بیشتر از یک درصد کاهش داشته باشد.

تا لحظه نگارش این مقاله ۲۵ کشور با سویه جدید کرونا در حال مبارزه هستند که این مقدار مسلما بیشتر خواهد شد. پس افت قیمت دوباره بیت کوین خیلی دور از انتظار نخواهد بود.

بیت-کوین

4 - افت قیمت بیت کوین به دلیل تصمیم فدرال رزرو

سازمان‌ها اصولا با بیت کوین از اول مشکل داشتند چون بیت کوین سیاستی غیر متمرکز را برای خود انتخاب کرده بود. این موضوع باعث شد تا افراد قدرتمند دولت‌ها نتوانند به دنیای ارزهای دیجیتال مسلط باشند. 

برای دلیل همین رسالت کلی دولت‌ها درباره ارز دیجیتال، سازمان فدرال رزرو تصمیم گرفت تا سخت گیری‌های بیشتری را برای دنیای ارزهای دیجیتال وضع کند. این طرح که qt نام دارد برای دریافت سود بیشتر برای خزانه دولت طراحی شده است.

خیلی از تحلیلگران این اتفاق را بسیار ناگوار می‌دانند و اعتقاد دارند که این موضوع باعث می‌شود تا روند نزولی بیت کوین ادامه داشته باشد. اما یکی از معروف‌ترین تحلیلگران رمز ارزها در توییتی به فالوئرهای خود خود گفت:

این روند نزولی بسیار غیر منطقی است و به خاطر هیجانات بازار به وجود آمده است. اما همینطور که بیت کوین قبلا هم ثابت کرده در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کند و انعطاف زیادی را نشان داده است.

چه کار کنیم تا در این بازار ریزشی کمتر ضرر کنیم؟

• برای خرید و فروش عجله نکنید و تصمیمات عجولانه و احساسی نگیرید.

• حواستان به حد ضرر باشد و امکان لیکویید شدن را در این بازار از نظر دور نگه ندارید.

• اخبار موثق را دنبال کنید.

• شاخص ترس و طمع را زیر نظر داشته باشید.

• دامیننس بیت کوین را چک کنید.

• از صرافی معتبر ارز دیجیتال بخرید.

صرافی ارز دیجیتال پول نو به آدرس https://pooleno.ir/ یک صرافی معتبر است. صرافی پول نو این امکان را برای شما فراهم کرده تا هم به صورت رایگان در وبلاگ و پیج اینستاگرام این سایت آموزش ببینید و همینطور قیمت لحظه‌ای ارزی مانند بیت کوین را مشاهده کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید