خرید و قیمت انواع ورق

کدخبر: ۴۷۵۹۰۵
تولید ورق در ایران تبدیل به صنعتی بسیار مهم و کاربردی شده است که شاخه‌های گوناگونی را هم شامل می‌شود.
خرید و قیمت انواع ورق

عمده ورق‌های تولید شده در کارخانه‌های ایران به روش نورد تولید می‌شوند و هر یک کاربردی خاص دارند. برای خرید ورق، شناخت ویژگی‌های آن و البته تطابق آن با شرایط کاری مدنظر بسیار اهمیت دارد. قیمت ورق نیز بسته به نوع آن و همچنین ضخامت آن متغیر خواهد بود. در ادامه بررسی بیشتری را روی این مسئله انجام خواهیم داد.

آشنایی با انواع ورق برای خرید

ورق‌ها در کل سطح صاف و همواری دارند که بیشتر از جنس آهن، فولاد و آلومینیوم هستند و برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شوند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین انواع ورق برای خرید می‌پردازیم.

ورق سیاه

یکی از پرکاربردترین انواع ورق، همین ورق سیاه است. این ورق که به روش نورد گرم تولید می‌شود، کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارد. از جمله کاربردهای آن می‌توان به صنعت خودروسازی برای ساخت بدنه و کف خودرو، لوله‌های درزدار، تانکرسازی، کشتی سازی و... اشاره کرد.

ورق‌های سیاه از ضخامت 1.5 میلی‌متر تا 300 میلی‌متر قابل تهیه هستند که با توجه به ضخامت، وزن و کیفیت ساخت آن قیمت متفاوتی دارد. این ورق در کل در محدوده هر کیلو 20 الی 30 هزار تومان در بازار موجود است.

ورق روغنی

به دلیل سطح بسیار صاف و صیقلی این نوع ورق، به آن ورق روغنی گفته شده و در بازار به این اسم شناخته می‌شود. روش تولید این نوع ورق نورد سرد است که ظاهر آن هم دقیقا به همین دلیل روش ساخت آن است. ورق روغنی دارای کاربردهای زیادی است که از جمله آن‌ها می‌توان به تولید لوازم خانگی، روکش انواع محصولات، تولید لوله و ورق پایه برای تولید کردن ورق گالوانیزه اشاره کرد. این ورق به دلیل کربن کمتری که نسبت به ورق سیاه دارد، برای خم کاری و کشش کاری گزینه ایده‌آلی است.

قیمت این نوع ورق نیز به عوامل متعددی بستگی دارد. ورق روغنی از 0.4 تا 3 میلی‌متر قابل تهیه است. بسته به کیفیت ورق، ضخامت و عرض آن قیمت این ورق در محدوده 27 الی 30 هزار تومان برای هر کیلو قرار دارد.

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه جهت مصارفی که درگیر بحث خوردگی و پوسیدگی هستند، تولید شده و با روی و قلع سطح آن روکش می‌شود.

این ورق برای مصارفی مثل لوله‌های آب، ساختن کابینت، مخزن آب و... کاربرد دارد. این ورق‌ها از ضخامت 0.2 تا 6 میلی‌متر در بازار قابل تهیه هستند. قیمت آن هم برای هر کیلو ورق بر حسب ضخامت و کیفیت تولید، از 27 تا 31 هزار تومان متغیر است.

ورق رنگی

این ورق که همان ورق گالوانیزه است، در کارخانه‌های تولید ورق به صورت کاملا خودکار و اتوماتیک رنگ زده می‌شود. رنگ‌های مختلفی بر حسب شرایط و کاربرد آن در بازار وجود دارد که برای مصارفی مثل شیروانی‌های ساختمان و پوشش لوله‌های مختلف کاربرد دارد.

قیمت این ورق نیز به عوامل مختلفی مثل ضخامت، پهنا و تولید‌کننده آن بستگی دارد که تقریبا در محدوده هر کیلو 30 هزار است.

ورق آجدار

ورق‌های آجدار انواعی از ورق‌ها هستند که روی آنها به صورت منظم و با ترتیب معینی برجستگی‌هایی به شکل‌های مختلف قرار دارد. سایر انواع ورق‌های فولادی به دلیل سطح صافی که دارند، امکان حرکت دادن اجسام روی آن‌ها وجود ندارد و به این منظور این ورق‌های آجدار تولید می‌شوند.

این ورق‌ها را می‌توان از ورق‌های سیاه و روغنی هم تهیه کرد. از کاربردهای این نوع ورق می‌توان به استفاده در کفه عرشه کشتی، پله‌های اضطراری، پل‌های عابر پیاده، سطح دستگاه‌های صنعتی و ... اشاره کرد.

این ورق از 2 تا 12 میلی‌متر در بازار موجود است و قیمت آن بسته به ضخامت و عرض، از 28 تا 38 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است.

ورق استنلس استیل

از دیگر انواع ورق‌ها‌، استنلس استیل است که پایه آن آهن است و کمتر از 2 درصد کربن دارد. آلیاژ‌های متفاوتی در این نوع ورق‌ها وجود دارد و هرچه میزان کربن درون آن بالاتر رود، مقاومت و سختی هم بالاتر خواهد رفت. خود این نوع ورق نیز انواع متفاوتی دارد و از بین آن‌ها می‌توان به نوع 300 و 400 اشاره کرد.

قیمت این نوع ورق هم به نوع، ضخامت و برند تولیدکننده آن وابسته است.

نکات مهم هنگام خرید

- مشخصات و ویژگی‌های هر محصول، اعم از نوع، سایز، حالت، استاندارد، محل بارگیری و تحویل (کارخانه یا بنگاه)، واحد، قیمت هر واحد و هم‌چنین تاریخ و ساعت آخرین به‌روزسانی در لیست قیمت‌ها آورده شده است.

- برای مشاهده نوسانات و«نمودار قیمت محصول»، روی آیکون نمودار مرتبط با هر محصول کلیک کنید.

- با توجه به نوسانات بازار، برای اطمینان از قیمت نهایی محصول، با کارشناسان کاوه استیل در تماس باشید:  02188880361

- در صورت عدم مشاهده محصول مورد نظر و مشاوره در زمینه خرید و فروش، با کارشناسان کاوه استیل در تماس باشید: 02188880361

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید