چرا استخدام وکیل تهران برای هر کسب و کاری نیاز است؟

کدخبر: ۴۷۸۹۷۹
هر کسب و کاری که بخواهد در حوزه کاری خود موفق شود نیازمند این است که پارامترها و فاکتورهای مختلفی را رعایت کند.
چرا استخدام وکیل تهران برای هر کسب و کاری نیاز است؟

برخی از این فاکتورها می‌توانند، طرح و الگوی دقیق، مدیریت مناسب، جذب نیروی انسانی ماهر برای بخش‌های مختلف کار، فراهم کردن امکانات فنی مناسب و ... از مهم‌ترین مسائلی است که فعالیت بیزینس‌ها را می‌تواند رونق ببخشد.

شاید باورش سخت باشد، اما استخدام وکیل تهران، مشهد، شیراز و ... می‌تواند یک فاکتور مهم در موفقیت یک کسب و کار یا بیزینس باشد، اما بسیاری از سازمان‌ها به این موضوع متأسفانه هیچ توجهی نمی‌کنند و با مشکلات بسیاری زیادی روبرو می‌شوند.

در این مطلب سعی می‌کنیم با ارائه دلایلی این مسئله را توضیح دهیم که چرا باید در کسب وکارتان، حتماً یک همکار وکیل داشته باشید!

آغاز کسب و کار برابر است با مشکلات و دردسرهای زیاد!

بعضی از افراد فکر می‌کنند که اگر یک کسب و کاری را راه‌اندازی کردند و مثلاً 6 ماه از آن گذشت، تازه با مشکلات و دردسرهای مختلف روبرو می‌شوند، در حالی که اصلاً درست نیست! تأسیس و ثبت شرکت یکی از مراحل اولیه‌ای است که سرشار از نکات حقوقی و اداری است که باید به آن توجه گردد.

اگر شما به عنوان مدیر یا بنیان‌گذار یک شرکت، فکری به حال این موضوع نکنید که چطور برای مشکلات و معاملات مختلف باید راه‌های قانونی پیدا کنید، احتمالاً دیر یا زود با مشکلات بزرگی روبرو خواهید شد. کمک گرفتن از یک موسسه حقوقی یا وکیل حرفه‌ای از ابتدای کار نیازی است که احتمالاً به اندازه کافی به آن توجه نشود، اما به شدت مهم است.

برای این که بهتر متوجه اهمیت حضور یک وکیل از ابتدای کار شوید، بگذارید یک مثال برای شما بزنیم. هر شرکتی که تازه افتتاح شده و کار خود را شروع کرده است، می‌تواند برای فرایند ثبت شرکت، نوشتن اساسنامه، شرکت نامه، فراهم کردن مدارک، انتخاب نام شرکت، انتخاب نوع و قالب شرکت تجاری و ... به کمک یک وکیل و کسی که با مسائل حقوقی آشناست، دارید.

شما در تمامی پرونده‌های حقوقی خود، شکست خواهید خورد!

پرونده‌های حقوقی تنها برای کسب وکارهایی که چندین شعبه یا نمایندگی ندارند، نیست بلکه حتی یک کسب وکار کوچک ممکن است به خاطر نوع ارائه خدمات، نوع محصول یا حتی توقعات خاص یک مشتری دچار پرونده‌ها و مشکلات حقوقی شود.

پرونده حقوقی و مالی هیچ گاه از هیچ کسب وکاری جدا نشده است! در واقع نمی‌توان کسب‌وکار راه انداخت، فعالیت کرد و سعی در پیشرفت داشت، اما مشکلات حقوقی و مسائل دارایی و مالی وجود نداشته باشد!

بگذارید برای این مشکل که برای مجموعه‌های بدون وکیل اتفاق می‌افتد، یک مثال بزنیم:

فرض کنید که شما صاحب یک تولیدی اسباب بازی برای نوزادان هستید. چند ماهی از شروع کارتان می‌گذرد و شما تمامی محصولاتتان را به خوبی می‌فروشید. نمایندگی‌های خود را افزایش می‌دهید و حتی رشد شما به قدری سریع بوده که به فکر صادرات هم هستید! ناگهان چند شکایت ساده در مورد مسموم شدن چند نوزاد که از اسباب بازی‌های شما استفاده می‌کردند، ایجاد می‌شود.

اگر مطلع نباشید و نتوانید این مسئله را در آغاز حل کنید، احتمالاً چندی بعد پرونده‌های بسیار زیادی سمت شرکت شما سرازیر می‌شود. معمولاً مؤسساتی که وکیل پایه یک ندارند در اکثر این پرونده‌ها شکست می‌خورند و هزینه زیادی از بابت خسارت پرداخت می‌کنند.

هزینه‌های زیاد و گران برای عدم آگاهی در رابطه با مسائل حقوقی

مشکل دیگری که می‌تواند گریبان گیر کسب و کارهای بدون وکیل شود، عدم آگاهی مجموعه‌ها در رابطه با مسائل حقوقی و ظرافت‌های این حوزه است. کسب و کارهای بی شماری هستند که اگر تنها یک هزینه ساده برای مشاوره حقوقی پرداخت می‌کردند، می‌توانستند از پرداخت بسیاری از هزینه‌های گزاف و اضافه جلوگیری کنند.

یکی از مسائلی که در این حوزه زیاد مطرح می‌گردد، مسئله منابع انسانی و اختلافاتی است که با کارمندان صورت می‌گیرد. بسیاری از کسب و کارها اولین گزینه‌ای که به آن فکر می‌کنند، رجوع به دادگاه و تنظیم دادخواست و شکایت است، اما اگر یک وکیل دادگستری خبره در این نوع مسائل حضور داشت به احتمال بسیار زیاد کار به اینجا نمی‌رسید!

قراردادهای شما مملو از مشکلات و ایرادات حقوقی خواهد بود

مشاوره حقوقی

اگر کسب و کار شما یک وکیل یا مشاور حقوقی حرفه‌ای نداشته باشد، ممکن است که در زمینه تنظیم قراردادهای کسب و کار فاجعه به بار بیاید. استخدام نیروی انسانی، جذب سرمایه، خرید و فروش کالا، ارائه خدمات و ... هر کدام دارای شرایطی در قانون هستند که احتمالاً از آن‌ها بی‌خبرید و با عدم ذکر آن‌ها در قرارداد دچار ضرر و زیان می‌شوید.

لازم به تاکید به این موضوع نیست که هر شرکتی که بدون آگاهی از این مسائل و دانش حقوقی قصد داشته باشد به تنظیم قرارداد دست بزند، حتماً به سقوط و شکست نزدیک خواهد شد.

فشارها و استرس‌های کاری می‌تواند امان شما را ببرد!

مدیریت هر نوع کسب و کاری چه کوچک و چه گسترده و بزرگ، همواره پر استرس و پر فشار است. به همین خاطر است که راجع به این موضوع توضیح داده می‌شود که اگر استفاده از وکیل را جدی نگیرید، احتمالاً با مشکل مواجه خواهید شد. اگر کسب و کار شما از یک وکیل دادگستری یا یک وکیل پایه یک کمک نگیرد، احتمالاً این موضوع بسیار زیاد وجود دارد که تیم مدیریت مجموعه با چالش‌ها و مشکلات همواره در ارتباط باشند.

دریافت خدمات حقوقی از یک مؤسسه معتبر

با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات زیادی که در حوزه کسب و کارها وجود دارد، حضور یک وکیل حرفه‌ای و کاربلد برای یک کسب و کار الزامی است در حدی که می‌تواند موفقیت یا عدم موفقیت یک بیزینس را مشخص کند. هرچقدر که وکیل انتخابی شما در مسائل و چالش‌های مختلف با تجربه‌تر باشد، احتمال کاهش چالش‌ها وجود خواهد داشت.

گروه و مؤسسه حقوقی آساک که توسط جمعی از اساتید دانشگاه و وکلای پایه یک دادگستری در سال 1387 تشکیل شده است، یکی از بهترین مؤسسات حقوقی برای تمام کسانی است که خدماتی در این حوزه نیاز دارند. این مجموعه در طول سال‌های فعالیت خود، همواره به عنوان یک مؤسسه پیشگام و پیشرو در این حوزه شناخته می‌شده است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه و بررسی آن، اقدام به ثبت درخواست برای گرفتن خدمات حقوقی کنید. نظر شما در مورد حضور یک وکیل یا مؤسسه حقوقی در کنار یک کسب و کار چیست؟ آیا شما فکر می‌کنید که نیاز به یک وکیل در کسب و کار ضروری است؟ نظرات و تجربیات خود را در این حوزه با ما به اشتراک بگذارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید