5 راهکار اثربخش برای افزایش فروش فروشگاه خرده‌فروشی

کدخبر: ۴۷۹۳۲۱
شیوع ویروس کرونا چشم‌انداز خرده‌فروشی و فروشگاه‌های مختلف را به گونه‌ چشم‌گیری تغییر داده است
5 راهکار اثربخش برای افزایش فروش فروشگاه خرده‌فروشی

در دو سال گذشته و بعد از پاندمی کرونا استقبال خریداران از خرید اینترنتی باعث افزایش چشم‌گیر فروشگاه‌های آنلاین و بلااستفاده شدن بسیاری از تاکتیک‌های سنتی افزایش فروش خرده‌فروشی‌ها شده است. بنابراین، فروشندگان به دنبال توصیه‌ها و ایده‌های نو برای زدن رکورد فروش خود در شرایط جدید هستند.

خرده‌فروشی چیست و چگونه درآمد خرده‌فروشی را افزایش دهیم؟

اینکه مفهوم خرده فروشی چیست و دقیقا چکار می‌کند، شاید تعاریف زیادی وجود داشته باشد. اما در یک تعریف ساده خرده‌فروشی را کسب‌وکاری می‌نامند که به عنوان یک واسطه بین مشتری نهایی و تولیدکننده قرار دارد.

خرده‌فروش نقش اساسی را در کانال توزیع بر عهده دارد و بیشترین ارتباط را با مصرف‌کننده نهایی دارد. امروزه انواع مختلفی از خرده‌فروشی وجود دارد که هایپرمارکت‌ها، سوپرمارکت‌ها، خواروبارفروشی‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی از جمله آنها هستند.

در واقع با وقوع پاندمی کرونا و همچنین گسترش و نفوذ ضریب اینترنت، شکل جدید خرده‌فروشی بیشتر مورد توجه قرار گرفته که اصطلاحا آن را خرده‌فروشی آنلاین یا الکترونیکی نیز می‌گویند. استفاده از بستر دیجیتال و ظرفیت‌های فناورانه برای فروش، اصلی‌ترین تفاوت این نوع خرده‌فروشی با روش‌ سنتی است.

بسیاری افراد با خود فکر می‌کنند که یک فروشگاه آنلاین به ‌تنهایی نمی‌تواند رشد چندانی داشته باشد یا یک فروشگاه واقع در یک محله کوچک با محدودیت‌های متعددی روبه‌رو است. فکر می‌کنم دیگر زمان آن رسیده که این تفکر را کنار بگذارید و با دید وسیع‌تری به فضای مجازی و قابلیت‌های شگفت‌انگیز آن نگاه کنید. این می‌تواند قدم اول برای موفقیت شما باشد.

 به ‌این ‌ترتیب، قدم دوم شما مطالعه ادامه مطلب برای کشف بهترین فنون افزایش فروش فروشگاه خواهد بود. آیا کسب‌وکار کوچک شما نمی‌تواند با آنلاین شاپ‌های بزرگ رقابت کند؟ چطور می‌توان مخاطبان جدید را جذب کرد؟

به مشتریان خود حس اعتماد بدهید

مهم نیست که یک خرده‌فروشی آنلاین را اداره می‌کنید یا صاحب یک فروشگاه بزرگ هستید؛ بهترین کاری که می‌توانید برای افزایش ترافیک و فروش انجام دهید، القای اعتماد به مشتریان است. یکی از مهم‌ترین مسائل روز دنیا، ویروس کرونا است و به همین دلیل، بسیاری از مشتریان شما نگران سلامت و ایمنی خود هستند.

برای جلب نظر آن‌ها، اقدامات بهداشتی که برای ایمن نگه‌ داشتن افراد در موقعیت مکانی خود انجام می‌دهید را توضیح داده و از طریق کانال‌های متعدد مانند اکانت اینستاگرام یا تلگرام اطلاع‌رسانی کنید.

اجازه دهید مشتریان قبل از خرید، امتحان کنند

تصور کنید برای خرید بستنی وارد یک مغازه بستنی‌فروشی شده‌اید. در این میان، فروشنده یک قاشق از طعم نسخه محدود و جدید را برای امتحان کردن به شما می‌دهد. در ادامه ممکن است علاوه بر اینکه آن طعم جدید را سفارش می‌دهید، برای مراجعه مجدد به آن مغازه به همراه دوستان خود نیز برنامه‌ریزی کنید.

 در واقع تفاوتی ندارد که بستنی فروشی، آب‌میوه ‌فروشی، شیرینی فروشی یا فروشگاه تخصصی سس تند داشته باشید؛ در هر حالت تست کردن قبل از خرید، نوعی تضمین قدرتمند در ذهن مشتری ایجاد می‌کند و به راهی بسیار عالی برای فروش و دریافت بازخورد در مورد یک محصول جدید تبدیل می‌شود.

مطمئن شوید که فروشگاه شما در نتایج جستجوی آنلاین نمایش داده می‌شود

اکنون بیشتر از هر زمان دیگری، مصرف‌کنندگان برای یافتن فروشگاه‌ها و محصولات به پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و گوگل روی می‌آورند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که هر زمان آن‌ها جستجوی مرتبط با کسب‌وکار شما را انجام می‌دهند، در دیدشان ظاهر شوید.

برای این کار، بهتر است سئو سایت خود را تقویت کرده و در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید. همچنین تا حد امکان در پروفایل خود جزئیاتی مانند ساعت کاری دقیق، آدرس، شماره تماس و سایر موارد را ارائه دهید.

فروشگاه انلاین 1

با یک داستان به برند خود اعتبار ببخشید

به‌ عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک، داستان برند شما دقیقا همان چیزی است که موجب تمایز شما با سایر برندها و فروشگاه‌ها می‌شود و به مشتریان بینش بیشتری نسبت به کسب‌وکارتان می‌دهد.

هنگامی‌که مشتریان بیشتری درباره شما و داستانتان بدانند، ارتباط عاطفی با کسب‌وکار شما احساس می‌کنند و تمایل بیشتری به خرید خواهند داشت. داستان خود را در صفحه «درباره ما» وب‌سایت فروشگاه قرار دهید یا به جزئی از بازاریابی خود تبدیل کنید.

یک رویداد را میزبانی کنید

بهترین راه برای جذب مشتریان جدید به یک خرده‌فروشی چیست؟ شاید یک رویداد یا یک فروش ویژه. تفاوتی ندارد که محصول شما یک کالا است یا نوعی خدمات؛ به‌ هر حال یک رویداد جذاب با برنامه‌های هیجان‌انگیز مانند قرعه‌کشی، هدایا یا سایر موارد رایگان می‌تواند مقاومت مشتریان برای خرید را سست کند یا حتی از بین ببرد.

یک خرده‌فروشی آنلاین با مخاطبان بین‌المللی

پش‌تر به مفهوم و تعریف خرده فروشی آنلاین یا الکترونیکی اشاره کردیم. تا چند سال اخیر بازار آنلاین شاپ‌ها رونق چندانی نداشت. البته هنوز هم اعتماد به فروشگاهی که هیچ موقعیت مکانی مشخصی ندارد برای بسیاری افراد دشوار است؛ اما می‌توان گفت که این مقاومت در بسیاری افراد شکسته شده است.

خرده فروشی آنلاین به سرمایه اولیه کمتری نیاز دارد و توانسته بازار را برای بسیاری از کسب‌وکارها به ‌شدت رقابتی کند. البته بهره‌گیری از برخی راه‌های افزایش فروش فروشگاه‌های آنلاین می‌تواند شما را برنده این رقابت کند.

- با طراحی وب‌سایت با ساختار مناسب، روی تجربه کاربری (UX) وب‌سایت خود تمرکز کنید.

- تبلیغات پولی را برای افزایش ترافیک وب‌سایت و فروش آنلاین خود در گوگل به کار ببرید.

- با استفاده از تبلیغات در پلتفرم‌های اجتماعی، ترافیک مرتبط را به‌سوی صفحه یا وب‌سایت کسب‌وکار خود هدایت کنید.

- ارائه یک دوره آموزشی رایگان برای خدمات آموزشی (یک دوره 10-15 روزه)، یک نسخه آزمایشی (برای اپلیکیشن‌ها و سایر موارد) یا یک محصول رایگان نوعی استراتژی عالی برای بهبود فروش آنلاین است و می‌تواند میزان فروش را 10 درصد یا بیشتر افزایش دهد.

- تجربه خرید آنلاین را با کاهش تعداد کلیک‌ها برای رسیدن به صفحه خرید و تبلیغات مزاحم، ساده‌تر کنید.

- مشتریان برای خدمات عالی ارزش قائل هستند. بنابراین، بهتر است روی خدمات مشتری مانند پاسخگویی سریع و ارائه پشتیبانی قوی تمرکز کنید.

- یک فرایند پرداخت ساده ایجاد کنید و مشتری را با فیلدهای اطلاعات خریدار تحت‌ فشار نگذارید. یک متن کوتاه و مختصر با  دکمه‌ها و کلمات استاندارد مانند دکمه «خرید» و نماد سبد خرید می‌تواند به اندازه کافی گویا باشد.

- محصولات خود را با عکس‌های باکیفیت به نمایش بگذارید تا ویژگی‌های محصولات شما را نشان دهند.

در این نوشتار به تکنیک ها و  راه ‌های افزایش فروش فروشگاه‌ خرده فروشی در شرایط امروز اشاره کردیم. مطالعات مختلف نشان داده‌اند که 9 نفر از هر 10 مشتری قبل از تصمیم به خرید، نظرات را مطالعه می‌کنند.

بنابراین، یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش فروش فروشگاه و خرده‌فروشی آنلاین، پیگیری نظرات و سوق دادن آن‌ها در جهت مثبت است. در خاطر داشته باشید که نظر مشتریانی که تجربه خرید از شما را دارند، از تبلیغات متعدد شما مؤثرتر است.

در نهایت باید گفت که مدیریت مناسب یک خرده‌فروشی سنتی یا آنلاین بدون استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و نرم‌افزاری امکان‌پذیر نیست. مشتریان جدید و اطلاعات مربوط به آنها، گزارش‌‌گیری‌های متنوع از فروش محصولات و مدیریت تخفیفات، کنترل موجودی فروشگاه‌ها از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی هستند.

راهکار خرده‌فروشی همکاران سیستم با چند زیرسیستم زیر به مدیران فروشگاه‌ها کمک می‌کند تا بهتر بتوانند این چالش‌ها را مدیریت کنند:

دفتر مرکزی خرده‌فروشی

مدیریت فروشگاه خرده‌فروشی

وفادارسازی مشتریان

وب سرویس‌های فروش اینترنتی

صندوق خرده‌فروشی

برای دریافت مشاوره رایگان و انتخاب بهترین  نرم‌افزار متناسب با کسب‌وکار خود با کارشناسان همکاران سیستم در ارتباط باشید : 0218520

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید