مدیر عامل هلدینگ «جهان صادرات»

مصرف کننده داخلی لایق بهترین کیفیت است

کدخبر: ۴۸۰۹۳۷

هلدینگ «جهان صادرات» که در سال ۱۳۶۵ توسط مهندس اصغر فولادی تاسیس شده و با ارائه محصولات با کیفیتی به عنوان برندهای آشنایی مانند راپیدو،‌ لیدی کر، اُبیبی و چندین محصول آشنای دیگر به تامین نیاز مصرف کننده داخلی در حوزه محصولات بهداشتی،‌ شوینده و سلولزی می‌پردازد. برای آشنایی با این هلدینگ و نحوه فعالیت آن با وی گفت و کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

*لطفا هلدینگ «جهان صادرات» را معرفی کنید؟

هلدینگ «جهان صادرات» در سال ۱۳۶۵ توسط مهندس اصغر فولادی تاسیس شد. این شرکت طی سالها تلاش بی وقفه مدیران، مهندسان و کلیه پرسنل زحمت کش خود توانست مسیر رشد و توسعه را بسیار سریع طی کند و در سال ۱۳۸۳ به گروه صنعتی جهان صادرات تبدیل شد.

این هلدینگ با تکیه بر مدیران و پرسنل توانمند خود، ده ها شرکت تحت مدیریت خود را در زمینه های تولیدمحصولات سلولزی ،‌شوینده،‌غذایی،‌پلیمری،‌صنعتی و غیره تاسیس و به بهره برداری رسانده که هر کدام از این شرکت ها با یک نام تجاری آشنا در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

* هلدینگ «جهان صادرات» با چه هدفی مبادرت به تولید محصولات شوینده، بهداشتی و سلولزی کرده است؟

گروه صنعتی«جهان صادرات» به عنوان یک شرکت مادر، فعالیت را در تولید محصولات  تند مصرف در راستای ایجاد بنگاه های تولیدی و خدماتی و با هدف افزایش کیفیت  زندگی،‌ خلق ارزش های متعالی و بهبود محیط زیست آغاز کرده است. اولین محصول این گروه صنعتی در زمینه پدهای بهداشتی بانوان با برند «لیدی کر» بوده و همزمان با معرفی برند «ماما» در حوزه تولید پوشاک بچه هم وارد شده است.

در دهه هشتاد،‌ با توجه به اینکه بخش عمده ای از نیاز داخلی در حوزه محصولات شوینده توسط شرکتهای خارجی تامین میشد، برای ارتقای کیفیت و پیدا کردن سهم بازار مناسب در حوزه محصولات بهداشتی به سمت تولید محصولات شوینده رفت و با معرفی برند «راپیدو» فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرد. این برند در ابتدای دهه ۹۰ با ارائه محصول مایع دستشویی لوکس راپیدو که با استفاده از رایحه‌های موجود در عطرهای معتبر دنیا تونست سهم خوبی در سبد مصرفی هموطنان داشته باشد.

آغاز کار برند راپیدو با تولید این محصول بود و به مرور زمان هلدینگ جهان صادرات با افزودن گروه های محصول جدید به تکمیل و توسعه برند راپیدو پرداخت.

دومین گروه محصول برند راپیدو که در راستای توسعه این برند معرفی شد، مایع ظرفشویی ذغالی بود. این محصول هم با استفاده از اعتبار و ذهنیت مثبت مصرف کننده ایرانی نسبت به محصول تولید شده با ساختار موجود در ذغال که خاصیت پاک کنندگی و ضد باکتری فوق العاده دارد، ‌توانست سهم خوبی در بازار محصولات شوینده کسب کند.

در ادامه دهه نود با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و هزینه‌های بالای کالاهای مصرفی شوینده در سبد خانواده ایرانی،‌ هلدینگ چهان صادرات تصمیم به ارائه محصولات شوینده راپیدو در دو گروه اقتصادی و لوکس گرفت تا تمامی هموطنان با هر میزان درآمد بتواند محصولات با کیفیت مصرف کند.

*این شرکت بیشتر در صدد تامین نیاز داخل است یا گرایش به صادرات دارد؟

هدف اولیه جهان صادرات،‌تامین نیازهای بازار داخل بوده اما خود را به این موضوع محدود نمی‌کنیم و سعی داریم با صادرات محصولات خود سهمی در تامین نیاز ارزی برای کشور داشته باشیم. هم اکنون با صادرات به کشورهای همسایه مانند عراق، ‌افغانستان، ‌ارمنستان و کشور روسیه بخشی از این هدف خود را تحقق بخشیده‌ایم.

هلدینگ جهان صادرات در نظر دارد با کسب بالاترین سهم بازار محصولات مصرفی شوینده و سلولزی در مقایسه با رقبای داخلی و خارجی در سطح ملی و منطقه‌ای به سمت بازارهای جهانی پیش برود.

*این شرکت چگونه به سمت ساخت ماشین آلات پیش رفته است؟

هلدینگ جهان صادرات با تاسیس شرکت ماشین سازی جهان صادرات اقدام به راه اندازی و تجهیز خط تولیدخود با ماشین آلات ساخت داخل کرده است. برای مثال تمامی دستگاه‌های بسته بندی و خطوط تولید به صورت تخصصی توسط شرکت ماشین سازی جهان صادرات تولید و راه اندازی شده است. از این جهت نیازی به خارج نداریم. همچنین ماشین سازی جهان صادرات سعی دارد که فناوری‌های خود را همواره بهبود بخشیده و به فناوری روز دنیا نزدیک تر کند.

*تا چه اندازه شرکت از فناوری های روز استفاده کرده است؟

هلدینگ جهان صادرات با در اختیار داشتن تیم تحقیق و توسعه مجرب سعی بر بهبود دائمی کیفیت محصولات خود دارد. ما با زیر نظر گرفتن رقبای داخلی و خارجی خود تمامی نوآوری این صنعت در سطح بین المللی را بررسی کرده و در نهایت سعی می‌کنیم تا محصولات مان از استاندارد روز دنیا عقب نماند. زیرا معتقدیم مصرف کننده داخلی لایق بهترین کیفیت است.

*عملکرد ۹ ماهه شرکت در سال جاری چگونه بوده است؟

جهان صادرات نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری را تجریه کرده است. برای مثال در گروه محصولات شوینده برند راپیدو به طور میانگین هر سه ماه یک محصول نوآورانه به بازار معرفی کرده است.

همچنین بازار محصولات تند مصرف در صنعت شوینده به قدری جذاب و پر کشش بوده که همین حالا هم شرکت‌های جدیدی در آن وارد می‌شوند. عملکرد ما از جهت به روز بودن فناوری های تولید در سطح بالایی قرار دارد و از جهت انطباق محصولات با تنازهای مصرف کننده ایرانی علمکرد مناسبی داشته است.

*میزان اشتغال زایی شرکت چگونه است؟

کارخانجات تولیدی گروه صنعتی جهان صادرات واقع در استان اصفهان و شهرستان نطنز بوده و ما با همراهی بیش از ۱۰۰۰ همکار خود در مجموعه کارخانجات هلدینگ جهان صادرات به دنبال ارائه بهترین محصولات به مصرف کنندگان هستیم.

*مهمترین مشکلات شما چیست؟

عدم ثبات اقتصادی کشور در سالهای اخیر،‌ تامین مواد اولیه را دشوار کرده،‌ همچنین مشکلات اقتصادی قدرت خرید مردم را کاهش داده است. جهان صادرات با توجه به وضع موجود سال‌های اخیر سعی کرده کمترین میزان افزایش را بر محصولات خود اعمال کند.

اما در میان همه این مشکلات موضوعاتی مانند قیمت گذاری دستوری و مالیات‌های سنگین هم ادامه کار را برای ما دشوار تر کرده است. اما به فضل خد امیداوریم این مشکلات روز به روز مرتفع شده و کشور به سمت رشد و توسعه گام بردارد.

سخن پایانی

ماموریت ما در گروه صنعتی جهان صادرات به عنوان یک الگوی بومی شرکت مادر با بهره گیری از تمام ظرفیت های تخصصی و مدیریت منابع انسانی داخلی و سرمایه های داخلی و خارجی، ‌اقدام به ایجاد ده‌ها شرکت با محصولات و خدمات متنوع، نوآور و خلاق در حوزه محصولات مصرفی با نگاه بهبود محیط زیست و کشف پنهان و کسب ضایت مصرف کننده است.

هلدینگ جهان صادرات خود را در قبال کارکنان،‌ مصرف کنندگان،‌ شهروندان، سهامداران و نیز در برابر همه سازمان‌های همکار اعم از تامین کنندگان و رقبا، ‌مسئول و متعهد می‌داند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید