آموزش تشخیص فرق ایرپاد اصل با فیک

کدخبر: ۴۸۱۱۱۸
این روزها به علت تعداد بسیار بالای مدل‌های فیک هندزفری ایرپاد، یافتن هدفون اورجینال اپل به دغدغه بسیاری از کاربران تبدیل شده است و در این مطلب به‌طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.
آموزش تشخیص فرق ایرپاد اصل با فیک

ایرپاد را می‌توان پرفروش‌ترین هدفون بی‌سیم در سراسر دنیا دانست که یکی از دلایل اصلی، طراحی جذاب و هماهنگی بی‌نظیر آن با محصولات اپل است و همین محبوبیت بالا سبب شده که بسیاری از شرکت‌ها شروع به تولید نسخه تقلبی این هندزفری کنند و متأسفانه مشکل به این موضوع محدود نمی‌شود و برخی از فروشگاه‌های بزرگ اقدام به فروش نسخه تقلبی ایرپاد می‌کنند. ما قصد داریم که به راه‌ های تشخیص ایرپاد اصل از فیک بپردازیم تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید.

مهم ترین راه تشخیص ایرپاد اورجینال از فیک

یکی از آسان‌ترین راه‌هایی که به کمک آن می‌توان نسخه اورجینال را از فیک تشخیص داد قیمت ایرپاد است به همین دلیل اگر مشاهده کردید که فروشگاهی، ایرپاد را با قیمتی بسیار پایین‌تر از فروشگاه‌های دیگر به فروش می‌رساند؛ حتماً در خرید دقت بیشتری به خرج دهید.

موضوع دیگری که حتماً باید در خرید اینترنتی یا حضوری ایرپاد به آن دقت داشته باشید، نوع فروشگاه است. به طور کلی فروشگاه‌هایی که به صورت تخصصی درزمینهٔ فروش محصولات اپل کار می‌کنند در این زمینه بهتر عمل می‌کنند. این سبک فروشگاه‌های تخصصی اغلب محصولات خود را از تأمین‌کننده قابل اعتمادتری خریداری می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود کمتر شاهد فروش محصولات فیک یا کارکرده در آن‌ها باشیم.

 این موضوع در حالی است که فروشگاه‌هایی با حالت Market Place و اجناس مختلف از برندهای متعددی را به فروش می‌رسانند و اغلب بر تأمین‌کنندگان خود تسلط چندانی ندارند که این موضوع باعث می‌شود در برخی موارد محصول فیک یا استوک برای کاربر ارسال شود و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود؛ قبل از خرید حتماً به دو فاکتور قیمت و تخصصی بودن فروشگاه برای عرضه محصولات برند اپل حتماً توجه ویژه‌ای داشته باشید.

چک کردن شماره سریال ایرپاد

یکی از بهترین‌ و مطمئن‌ترین راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید متوجه فیک یا اصل بودن ایرپاد بشوید، کد داخل کیس شارژر دستگاه است، این سریال در بالای بخش فوقانی کیس هدفون قرار دارد و برای اینکه متوجه صحت این کد شوید کافی است به آدرس checkcoverage سایت رسمی اپل مراجعه کنید و در فیلد شماره سریال را وارد کنید تا اطلاعات مختلف ایرپاد برای شما به نمایش در‌آید و با این روش به احتمال 99 درصد می‌توانید ایرپاد اورجینال را از فیک تشخیص دهید. با این شرایط هم این روش کاملاً قطعی نیست و در مواردی پیش می‌آید که شماره سریال روی کیس توسط سازنده چاپ شده باشد، هرچند که احتمال این اتفاق بسیار کم است.

ایرپاد 1

تفاوت امکانات نرم افزاری ایرپاد اصل و فیک

به طور کلی بخش نرم‌افزاری سرنخ خاصی در مورد تقلبی بودن ایرپاد به شما نمی‌دهد و برخی از مدل‌های، های‌کپی به خوبی می‌توانند اکثر ویژگی‌های هدفون‌های اصلی اپل را تقلید کنند. وقتی قاب ایرپاد جعلی را باز می‌کنید، یک صفحه پاپ‌آپ مشابه مدل واقعی بر روی آیفون ظاهر می‌شود که این ویژگی در گذشته تنها مختص ایرپاد‌های اورجینال بود.

پس از جفت شدن ایرپاد در کنترل سنتر آیفون تنظیماتی مشاهده می‌شود که مشابه ایرپاد اصلی به نظر می‌رسد. در اکثر ایرپاد پروهای فیک، ویژگی قابلیت حذف نویز فعال (ANC) و حالت شفاف (Transparency) وجود ندارد و این امکانات یک روش است که تقریباً می‌توانید به‌وسیله آن ایرپاد اصل را تشخیص دهید.

البته این موضوع همانند روش قبل کاملاً قطعی نیست و در برخی از موارد دیده شده است که ایرپادهای فیک و سایر هدفون‌های ارزان‌قیمت دارای قابلیت حذف نویز هستند؛ البته به هیچ وجه عملکرد این قابلیت در این هدفون‌ها در حد ایرپاد اصل نیست و در اکثر موارد جا‌به‌جایی میان این دو حالت تفاوت خاصی در صدای تولید شده ایجاد نمی‌کند.

آیا ایرپاد فیک ارزش خرید دارد؟

جواب این سؤال که ایرپاد فیک خوب است؟ به نیاز شما از هدفون بستگی دارد، اما به طور کلی ایرپادهای فیک طول عمر بسیار پایینی دارند و برای تولیدها آن‌ها از قطعات بی‌کیفیت استفاده می‌شود و این موضوع سبب شده که برخی از آن‌ها حتی کمتر از یک ماه دوام بیاورند و هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید از هدفون خود به مدت طولانی استفاده کنید. این در حالی است که ایرپادهای اصل اپل تا سال‌ها بدون مشکل قابل استفاده هستند.

از طرفی دیگر کیفیت صدا و سرعت اتصال هدفون ایرپاد اصل اپل با فیک قابل مقایسه نیست و کافی است که تنها یک‌بار با هدفون اورجینال اپل به موسیقی گوش فرا دهید از آن پس هیچ گزینه‌ای نمی‌تواند جای ایرپاد را برای شما بگیرد. تمامی این برتری‌ها در مورد کیفیت صدا در هنگام مکالمه و طول عمر باتری صدق می‌کند.

اکثر افراد با هدف مکالمه به دنبال خرید ایرپاد هستند و این موضوع برای این دسته اهمیت بسیاری دارد. به طور کلی در این زمینه این محصول بسیار موفق ظاهر می‌شود و به لطف هوش مصنوعی و استفاده از چیپ‌های بهینه سازی صدای اپل سروصداهای  اطراف همچون صدای باد و خودروها به خوبی حذف می‌شوند و دیگر این موضوع مزاحم رسیدن صدای شما به آن سوی خط نخواهد شد. این موضوع بخشی است که ایرپاد فیک از آن بی‌بهره مانده است.

تفاوت ظاهری ایرپاد فیک و اصل

تشخیص ایرپاد فیک از اصل به وسیله ظاهر فیزیکی بسیار دشوار است و در اکثر موارد باید دو محصول را در کنار هم بگذارید تا متوجه تفاوت‌ آن‌ها شوید و برای شناسایی مدل تقلبی کوچک‌ترین جزئیات را بررسی کنید که برخی از این موارد را برای شما مثال خواهیم زد.

ایرپاد 2

وقتی که نسخه فیک را در کنار اصل بگذارید متوجه خواهید شد که موقعیت دکمه در حد ایرپاد اصلی هم سطح بدنه نیست. از طرفی دیگر نوشته‌های کیس و بدنه هدفون نیز رنگ تیره‌تری نسبت به ایرپاد اورجینال دارند. پوشش اطراف بخش درگاه شارژ ایرپاد نیز در مدل غیر اصل همسان نیست و شما می‌توانید شکاف بیشتری را در لبه‌های آن مشاهده کنید.

در بخش انتهای ساقه ایرپاد پرو اصل حروف L و R برای قرارگیری صحیح هدفون درون گوش هک شده است که گاهی تولیدکنندگان ایرپادهای فیک به این موضوع توجه نمی‌کنند و یا نوشته آن‌ها به آسانی پاک می‌شود که به علت کیفیت ساخت بالا این موضوع به هیچ وجه در هدفون اصل اپل اتفاق نمی‌افتد.

از طرفی دیگر نوک سیلیکونی ایرپاد‌ پرو فیک کیفیت هدفون اصل را ندارند و در مواقعی بسیار سخت یا به شدت نرم هستند و شما با لمس ‌آن‌ها می‌توانید ایرپاد اصلی را شناسایی کنید. کیفیت و ظاهر جعبه هم یکی دیگر از این راه‌هاست که ایرپادهای تولید شده توسط اپل جعبه‌ای محکم دارند که نوشته‌های آن‌ها به خوبی چاپ شده و شماره سریال و اطلاعات به صورت دقیق بر روی آن نوشته شده‌اند.

تمامی این جزئیات تنها در صورتی قابل تشخیص هستند که شما در کنار ایرپاد فیک مدل اورجینال داشته باشید و با مقایسه کنار هم در مورد آن‌ها تصمیم بگیرید و در غیر این صورت تشخیص این موضوع بسیار سخت است.

ایرپاد 3

چگونه ایرپاد اصل بخریم؟

تمامی راه‌هایی که در این مقاله برای تشخیص ایرپاد اورجینال از فیک گفتیم قطعی نیستند و قبل از باز شدن پلمپ دستگاه کاربرد چندانی ندارند. چون تنها زمانی می‌توانید پلمپ را باز کنید که محصول را خریداری کرده‌اید و این موضوع این‌ روش‌ها را بی اثر می‌کند. شناخت ایرپاد اصل به کمک ظاهر و مشخصات فیزیکی نیز خطای بسیار بالایی دارند و تنها با داشتن هر دو مدل فیک و اصل ایرپاد در کنار هم می‌توان به ‌آن‌ها تکیه کرد.

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که ایرپاد را از فروشگاه معتبر خریداری کنید، فروشگاهی که نماد اعتماد الکترونیکی دارد و به صورت تخصصی در زمینه فروش محصولات اپل فعالیت می‌کند که یکی از فروشگاه‌های حرفه‌ای در زمینه خرید محصولات اپل Apple street است که شما می‌توانید، ایرپاد را از آن با ضمانت اصالت و مهلت تست خریداری کنید و از این طریق دیگر هیچگونه نگرانی‌ای بابت اصالت ایرپاد نداشته باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید