اخذ ویزای توریستی کانادا در شرایط کرونا

کدخبر: ۴۸۱۳۴۳
کانادا، کشوری پهناور واقع در قاره امریکا است. هر ساله تعداد زیادی گردشگر خواهان سفر به کشور کانادا هستند. به همین جهت کشور کانادا انواع مختلفی از ویزا را برای گردشگران در نظر گرفته و امکان حضور آنها در کشورش را فراهم کرده است. از مهمترین و محبوبترین ویزاهای کانادا، ویزای توریستی این کشور است.
اخذ ویزای توریستی کانادا در شرایط کرونا

ویزای کانادا چیست؟

ویزای کانادا برچسب یا مهری است بر روی پاسپورت شما قرار داده می شود و نشان می دهد که شما واجد شرایط ورود به این کشور هستید. ویزای کانادا مجوزی برای سفر شما به کاناداست و به شما اجازه میدهد که به طور موقت یا دائم در این کشور حضور داشته باشید.

دارا بودن ویزای کانادا به این معناست که سفارت کانادا در کشورتان، شرایط شما را برای ورود به کانادا مثبت تشخیص داده است اما و با این وجود صلاحیت حضور شما و ورودتان به خاک کانادا کاملا بستگی به نظر افسر دارد که شما را واجد صلاحیت ورود به کانادا بداند یا خیر.

پاسخ شما به افسر مرزی کانادا بسیار تعیین کننده است. اگر به سوالات او دقیق و صحیح پاسخ دهید اجازه  ورود پیدا خواهید کرد اما اگر پاسخ های شما شک افسر پرونده را ایجاد کند و او را متقاعد نکنید یا پاسخ های غیر واقعی بدهید حتی اگر دارای ویزای کانادا هم باشید از ورود شما جلوگیری می شود.

چه کسانی به ویزای کانادا نیاز دارند؟

متقاضیان کشورهایی که از طرف کانادا معاف از دریافت ویزا اعلام شده اند برای ورود به کانادا نیاز به اخذ ویزا ندارند، در غیر این صورت و اگر عضو 148 کشوری هستید که از طرف کانادا ملزم به دریافت ویزا هستند باید ویزا دریافت کنید.

همچنین اگر از شهروندان کشوری هستید که قرارداد صدور ویزای الکترونیکی با کانادا را امضا کرده است برای ورود به کانادا نیاز به ویزا دارید .

انواع ویزای کانادا

قبل از اینکه برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنید باید هدف خود از سفر را مشخص کنید و پس از آن اقدام به دریافت ویزای مرتبط با خود کنید.  انواع ویزای کانادا عبارتند از:

  • ویزای توریستی
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کاری
  • ویزای اخذ اقامت دائم
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای برنامه اکسپرس اینتری

در این میان بیشترین تقاضا برای دریافت ویزای کانادا مربوط به ویزای توریستی است،

Canada repotaj 3

ویزای توریستی کانادا یک ویزای کوتاه مدت است که به منظور دیدار اقوام و یا سایر اهداف گردشگری صادر می شود. اخیرا و اکثرا صدور ویزای کانادا به صورت مالتیپل است. ویزای مالتیپل کانادا بر اساس تاریخ انقضای متقاضی صادر می شود و طبیعتا برای ایرانیان 5 ساله است. با دارا بودن ویزای مالتیپل کانادا می توانید به کررات وارد کانادا  شده و در هر بار ورود تا 6 ماه در آنجا اقامت داشته باشید.

برای اینکه بتوانید ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید باید دارای شرایطی باشید تا با خیالی آسوده اقدام به درخواست و دریافت آن کنید.

مهمترین ویژگی ها و شرایطی که متقاضی اخذ ویزای کانادا میبایست دارا باشد:

1.تمکن مالی

یکی از مهمترین گزینه هایی که برای افسر پرونده شما مهم است دارا بودن تمکن مالی کافی می باشد. تمکن قابل قبول برای اخذ ویزای کانادا حدودا 200 میلیون تومان می باشد. اگر همین الان به این فکر افتاده اید که این مبلغ را یکجا و یک هفته قبل از سفر خود وارد حسابتان کنید بهتر است بگوییم کاملا در اشتباه هستید. به هیچ عنوان سعی در فریب افسر پرونده نکنید. زیرا گردش مالی حساب در 6 ماه اخیر شما مورد بررسی قرار میگیرد تا از آخرین وضعیت مالی شما اطلاع پیدا کنند. به خاطر داشته باشید که تمکن مالی را باید از بانک و به زبان انگلیسی دریافت کنید و مهر بخش ارزی بانک نیز در آن درج شده باشد.

2. سابقه سفر

یکی دیگر از مواردی که می تواند شما را فردی واجد شرایط برای سفر به کانادا نشان دهد دارا بودن سابقه سفر است. منظور از سفر فقط ورود به حوزه شینگن نیست! هر گونه سفری که در گذشته به کشوری دیگر داشته اید می تواند نقطه قوتی برای شما باشد. سفر به کشورهایی مانند ژاپن، سنگاپور، انگلیس امتیاز بزرگی در پاسپورت شما است که می تواند نظر افسر پرونده رابه خود جلب کند و شما را فردی خوش سفر با سابقه ای درخشان معرفی کند.

از دیگر شرایطی که باید دارا باشید عدم سابقه کیفری است، دولت کانادا سخت گیری های بسیاری را برای ورود افرادی که دارای سابقه کیفری هستند در نظر گرفته و این به دلیل اهمیت بالای امنیت در این کشور است. سایر شرایط مانند برخورداری از شرایط جسمی و ذهنی سالم و جعلی نبودن مدارک هویتی و مالی از دیگر ضروریاتی است که برای اخذ ویزای کانادا میبایست دارای آن باشید.

Canada reportaj 1

دریافت ویزای کانادایی در شرایط کرونایی

حدود دو سال که دنیا درگیر ویروس کرونا شده است و در این مدت بخش گردشگری و سفرهای خارجی در تمام کشورهای دنیا به حالت تعلیق درآمده است. در این میان کشور کانادا نیز محدودیت هایی را برای پذیرش گردشگران در نظر گرفت.

در حال حاضر تعدادی از شعب ارائه دهنده ی خدمات ویزای کانادا در برخی کشورها مانند ترکیه، امارات و آذربایجان باز هستند و به صورت محدود در حال ارائه خدمت می باشند. البته دریافت وقت سفارت کانادا فقط در برخی از روزها در دسترس است و ممکن است به سرعت پر شوند. به همین جهت بهتر است چند ماه زودتر از تاریخ سفر خود اقدام کنید. با توجه به شرایط موجود ممکن است پاسخ دهی به درخواست ویزا کمی بیشتر از سابق زمان ببرد، با این حال باید منتظر جواب ایمیل پاسخ به درخواست خود باشید.

بعد از اینکه مرزهای ترکیه بسته و پروازهای این کشور برای مدتی لغو شد، کشور کانادا در مرحله اول، زمان انگشت نگاری را از 1 ماه به 90 روز افزایش داد به این ترتیب متقاضیان فرصت بیشتری برای رساندن خود به کنسولگری کانادا و انجام انگشت نگاری دارند البته همه­ افراد بالای 5 سال باید 72 ساعت قبل از ورود به کانادا جواب تست منفی خود را همراه داشته باشند. 

قصران گشت با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزای کانادا، آماده پاسخگویی و مشاوره به شما عزیزان جهت اخذ و اقدام برای ویزای کانادا می باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید