زانو جوشی استیل

کدخبر: ۴۸۲۳۸۲
زانو جوشی استیل یا زانویی لب جوش استیل، زانویی فولادی است که توسط پرس سرد ایجاد می شود.
زانو جوشی استیل

 شکل اتصال آن به طور جوش مستقیم به لوله است. زانویی لب جوش به طور عمده برای با فشار و دمای بالاتر نسبت به انواع دیگر اتصال مورد استفاده قرار می گیرد.

زانویی لوله ای استیل - زانو 2 دو اینچ جوشی استیل 304 رده 10

زانویی لوله ای استیل ، بخش مهمی در یک سیستم لوله کشی برای تغییر جهت جریان سیال است. زانویی برای اتصال دو لوله با همان قطر اسمی میباشد. زانو جوشی استیل می تواند از زاویه جهت، نوع اتصال، طول و شعاع، مواد متغیر باشد.

همانطور که می دانیم، با توجه به مسیر مایع خطوط لوله، زانویی را می توان به درجه های مختلف تقسیم کرد، مانند 45 درجه، 90 درجه، 180 درجه، که شایع ترین درجه است. همچنین برای برخی از خطوط لوله ویژه 60 درجه و 120 درجه وجود دارد.

زانو 3 سه اینچ جوشی استیل 304 رده 10

زانو جوشی استیل یا زانویی لب جوش استیل، زانویی فولادی است که توسط پرس سرد ایجاد می شود. شکل اتصال آن به طور جوش مستقیم به لوله است. زانویی لب جوش به طور عمده برای با فشار و دمای بالاتر نسبت به انواع دیگر اتصال مورد استفاده قرار می گیرد.

ایران استنلس

زانو 4 چهار اینچ جوشی استیل 304 رده 10

زانو جوشی استیل یا زانویی لب جوش استیل، زانویی فولادی است که توسط پرس سرد ایجاد می شود. شکل اتصال آن به طور جوش مستقیم به لوله است. زانویی لب جوش به طور عمده برای با فشار و دمای بالاتر نسبت به انواع دیگر اتصال مورد استفاده قرار می گیرد.

زانویی لوله ای استیل

زانویی لوله ای استیل، بخش مهمی در یک سیستم لوله کشی برای تغییر جهت جریان سیال است. زانویی برای اتصال دو لوله با همان قطر اسمی میباشد. زانو جوشی استیل می تواند از زاویه جهت، نوع اتصال، طول و شعاع ، مواد متغیر باشد. همانطور که می دانیم، با توجه به مسیر مایع خطوط لوله، زانویی را می توان به درجه های مختلف تقسیم کرد، مانند 45 درجه، 90 درجه، 180 درجه، که شایع ترین درجه است. همچنین برای برخی از خطوط لوله ویژه 60 درجه و 120 درجه وجود دارد.

زانو استیل

شعاع زانو استیل 

شعاع زانویی به معنای زاویه خمشی است. که آنرا زانویی کوتاه یا SR نامیده و بطور معمول برای خطوط با فشار کم استفاده میشود. اگر شعاع بزرگتر از قطر لوله  R ≥ 1.5 باشد، زانویی بلند شعاعی ( LR Elbow ) می نامیم و معمولا برای خطوط فشار و جریان بالا استفاده می شود.

اتصالات زانو استیل جوشی

در تاسیسات استیل یک کارخانجات جهت تغییر مسیر یک لوله کشی از  زانو ها و تقسیم جریان از توسط سه راهی ها استفاده میشود . در صنایع غذایی کلا از اتصالات و لوله استیل های مخصوص صنایع غذایی استفاده میشود . متریال های مختلفی را ما از سری 300 و 400 داریم. زانو استیل صنایع غذایی  و کلیه لوله و اتصالات صنایع غذایی از متریال 304 و 316 تولید و توضیع میشود.

انواع زانو جوشی استیل شامل:

• زانو استی 45 درجه

• زانو استیل 90 درجه

کاربرد زانو استیل 

• تغییر مسیر جریان مایع و گاز به صورت 45 درجه

• تغییر مسیر جریان با زاویه 90 درجه

• استفاده از زانو استیل صنایع غذایی در ورودی و خروجی مخازن

• استفاده در ورودی و خروجی های رادیاتور

• استفاده برای بهینه سازی کردن سایر اتصالات استیل

انواع زانو 45 درجه و 90 درجه استنلس استیل، با توجه به نوع محیط  و زاویه تغییر جهت جریان این زانو ها هر کدام در یک شرایط بکار میروند. ضخامت دیواره های زانو استیل نیز بر اساس میزان فشار تعیین میگردد.

ویژگیهای ساختاری زانو استیل

زانو استیل های صنایع غذایی از متریال استنلس استیل 304 و 316 تولید میشود . از استنلس استیل در محیطهایی استفاده میشود که اکسیداسیون های مقطی و طولانی مدت وجود داشته باشد، که موجب زنگ آهن  و فرسایش متریال های دیگر میشود. در این بین استنلس استیل میتواند در برابر این اکسایش ها کاملا مقاوم باشد. حال درصد بالای کروم و نیکل موجود در زانو استیل صنایع غذایی  میتواند در برابر عوامل زیر نیاز باشد.

• محیط های با رطوبت بالا

• شرایط دمایی بالای محیط

• مایعات اسیدی و خورنده

• محیطهای بهداشتی، لبنی و دارویی

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید